hát az sem volt gyenge mikor a Bonnyt vittem pont a kipuffja miatt servicebe, mint utóbb kiderült, eltört a csonk, nem csak a tömítést fújta ki... A zetor traktor ahhoz képest zümmögőkórus, amit a 3800 ccm és a hat henger kiadott magából...
Én csináltam kawámra egy dobot, de olyan lett, hogy ha azt kibirod 19000-ig, hogy nem fogod be a füled az király. Nekem 16000 után nem bírta sisak nélkül.
ruházat: 100 eFt (minimum, ha adsz magadra...)
sisak: 50 eFt (lassan ennyiért már nem is kapsz jót..)
olajcsere: nállam épp a napokban 8 eFt, pedig csak 3 liter
használattól függően: lánc, láncspray, gyertya
szerelés: minimum mint az anyagköltségek. hálisten eddig nem kellett sokat...
Remélem azért belátod hogy a motort nem azért tartjuk/ják hogy kikerüljék a dugókat?! a motor egy hobbi/életstilus/szerelem.
ellenérv, jó mondjuk lehet "motorozni" 50 e-ből is tréninggatyában.
Amikor először hazavittem, "kicsit" meghúztam, had hallja a family. Szomszédék mindkét Buzukijának riasztója elkezdett visítani:-))) Azóta kicsit csendesebben megyek haza. Kicsit:-)))
Hát fogyasztásra a 10liter tényleg sok lenne mocitól. Úgyhogy ez nem is lenne gond, de spec én, amióta mocim (is) van, jelentősen többet költök benzinre, mint az autómnál (ami 12-t megeszik).
Ez köszönhető az említett feelingnek, hogy annyira jó motorozni, hogy az ember szinte összes szabadidejében csak megy. S ezek ugye nagy távolságok.
Szóval benzinre marha sok elmegy, mert marha (bocsi) sokat használja az ember.
Biztosítás, gépjárműadó - ezek is vannak ugye, de nem olyan vészes.
Viszont a rendőség drága Delphin-csoportjával való összetalálkozás valószínűsége is elég nagy, ami jelentős költségekkel jár.
Szóval, drága dolog, de aki szereti a motorozást, annak mindegy, csak mehessen!
Hát nekem volt még régen a kezdetek kezdetén egy 125 ccm-s crossmotorom. Na ha azt elkezdtem pörgetni megette még a 9-et is, de még fölötte is és szerintem senki sem mondaná rá, hogy ütős motor.
Súlyadó, biztosítás... ezeket nem tudom, az első logikusan kevesebb kell legyen az adókiszabóknak nincs logikájuk, nemtudtad? :O)
tájékoztatásul: asszem a súlyadó (legalábbis tavaly ennyi volt..) minden megkezdett 100 kg után 600-800 ft. önkormányzattól függő.
És itt jön ám a trükk!!! a kutyát sem érdekli hogy az én motorom csak 170 kg. motorokra egységesen évi 5000 ft. holott kiszámitva még 2000 ft sem lenne!
Egy rövidke értekezlet, s kilóméteres írások várnak itt! Nagyon helyes!:-)))
Lord lffy
Noss, nehéz meghatározni:-))) Papíron Kawasaki LTD 700-as, de ez egy igen erőteljesen átépített motor. Nagyrészt Harley alkatrészekkel, de van ugye ami megmaradt. (A forgalmi:-)))
Jellegre chopper, igen hosszú villával és igen erőteljes hangteljesítménnyel. (A 105 paci azért nemcsak HANGteljesítményre képes. Choppertől egész szép.)
NA most csak tippelgetni fogok, de egy durva motor sem nagyon esyik 10 fölött igaz? És az már nagyon ütős gép. Namármost ez egy 1.6-os 1.8-as autó fogyasztása, nagyságrendileg. Egy durvább kocsi úgy benyalja a 20 litert hogy öröm nézni, főleg ha ki is használod (ha nem, az persze más kérdés, de nyilván a 900-as moci sem 60-as tempónál issza ki a tankot)
Súlyadó, biztosítás... ezeket nem tudom, az első logikusan kevesebb kell legyen.
A többi részéről fogalmam sincs, bár amit az Audira két év alatt költöttem, abból szvsz simán vehetnék egy elég ütős motort :))))) És még nem is márkaszervízbe járok vele.
Feelingnek az autó is feeling... csak a megfelelő autóban kell ülni :)))) A szabadabb vagyot sem írom alá... gondoljunk csak a télre ugye, eléggé meg van kötve a kezed... ha meg arra vágyom hogy a szél fújjon, hát cabriot bveszek...de ne menjünk el ebbe az irányba, nem akarok én senkit lebeszélni a motorról, mint ahogy gondolom ti sem rá.
Én motoros és autós is vagyok egyben, és azt hiszem egyetértek veled.
Bár autósok is előznek jobbról, elég gyakran.
Viszont motort nem amiatt az előny miatt vesz az ember, mert jól tud haladni dugóba, hanem mert "kicsit" más a feeling, ami nálad a másik irányba sült el. Valószínű 6 évesen elég pici voltál.
Szerintem ha valaki egy párszor megy motorral utána ha az utolsó fillére is rámegy mindig lesz neki egy.
Egyébként én pl. csak álló kocsisor között megyek el, mert ha autóval vagyok menet közben én sem nézem, hogy sávváltáskor jön e motoros. Pedig kellene!!!!!!
De sajnos az autóst előzéskor sem érdekli, hogy be fog e férni a motoros elé, mert ha nem simán letúrja. Vannak olyan állatok akik ha mi motorosok túrázunk és csak 100-al megyünk simán elkezdik a sort előzni ha jönnek szembe, mintha ott se lennének.
helyes az összefoglalás.:O)
kiegésziteném még azzal, hogy az autós realizálja magában, hogy:
azért mert csak cirka 50-60 cm-t foglalok el a sávban, attól az még az enyém.
Kezdetnek előrebocsátanám, hogy tősgyökeres autós vagyok azóta, hogy hat évesen elvitt a versenyző ismerős motorozni... Ott és akkor megfogadtam, hogy ha ezt túlélem, soha többet nem ülök rá, és ezt be is tartom.
Szvsz mindkét társaságnak megvannak a maga fekete bárányai, és mindkét társaság hajlamos ezek alapján az általánosításra.
Néhány tőmondatban összefoglalnám
Motor előny:
Iszonyatos gyorsulási lehetőség
Kis helyigény, dugókerülés
Kis fogyasztás és fenntartás
Motor hátrány:
Sérülékenység
Menetteljesítmény/biztonság tragikus aránya
Kanyarodási képesség lényegesen kisebb
És beesik az a qrva eső :)
Autó előny:
Biztonság
kanyarok (ezt természetesen úgy gondolom hogy egy normál utcai motor és egy normál utcai autó közül, vagy egy sportkocsi és egy sportmotor közül messze az autó produkálja a jobb oldalgyorsulási értékeket)
Autó hátrány:
Dugók, parkolás
Fenntartás
A motorosoknak arra kéne odafigyelni, illetve azt realizálni, hogy egyrészt a sebességük miatt nem lehet követni hogy mi a jóistent is csinálnak éppen, valamint hogy lehet hogy ő a gyorsabb, de ha kocc van akkor ő fog előbb meghalni, hiába volt gyors. Nem hiszem hogy túl nagy kérés, hogy ne próbáljon már meg jobbról előzni egy három sávos út jobb szélsőjében... stb
Az autósoknak meg arra kellene hangsúlyt helyezni, hogy a motoros is ember, és ha már lehetősége van arra hogy gyorsabban haladjon mint én a dugóban, akkor ne irigy legyen, hanem segítse ha tudja.
ok. már össze is kevertem. szóval mindenki sárga + három lámpa?! na akkor ma gyorsan én is lefújom a bringát sárgára, nehogy kirivónak tünjek.:O)
én különös ismertetőjelem: egy lámpa + két index elől. hátul meg egy lámpa + két index. (a változatosság kedvéért...:O))
a fejemen a bukót megismeritek, a kabátom meg narancs-fekete dainese.