Érdekes, miután feltették, úgy éreztem, rosszabbul megy, mint a gyári dobbal. Egy ízben, másodikban csúnyán be is torpant. Aztán elmentem méregetni, s bár téli gumi van rajta, valamint, a különböző hőmérsékletek miatt nem teljesen lehet összehasonlítani korábbi mérésekkel, de talán csal az érzetem, hál istennek. 0-100-ra mentem két egyformát, s ennél van jobb 3 tizeddel 205-ös gumikon, de szerintem akkor hidegebb volt. A 0-160 valamivel jobb (7-8 tized), mint a nyári, 225-ös gumikon történt mérés alkalmával, de 40-160 között közel 1 mp-cel rosszabb, mint egy korábbi, téli mérésem (bár, az nem 0-ról indult, hanem másodikból, 30-ról, tehát egy váltás kiesik...). Mindegy, használom, a hangja tetszik. ;-)
No. Jobb későn, mint soha. Ma mi is felszereltettük a téli papucsokat. Kiderült, hogy nevelőfater pincéjében pihen egy alighasznált 195/65-ös Conti T810. Erre a télre jó lesz az :)
Viszont az első lengéscsillapító cseréje nagyon aktuális :( 2.-án már hívjuk is a Nérót.
Az a baj, hogy én sem állom meg egyszer sem azt a néhány rövid 200+-t. Innentől meg mit számolgassak? Azok nélkül szerintem 1 lityivel kevesebb lenne, bármilyen távra. :-(
Ja, kiérkezés után így nézett ki a vas, most ezzel neveznék a téli szépségversenyre... Mielőtt ma megtakarítottam, talán csak annyi volt a különbség, hogy még több kosz került rá, illetve, a felnik majdnem feketék lettek...
Én tegnap jöttem haza egy összességében kb. 1500 km-es útról. (ausztriai havas kirándulás) Kifelé nagyjából 80% pálya, visszafelé max fele, mert az m1-ről le kellett jönni, annyira állt a forgalom... (2 óra dugózás után) Pályán tempomat 140, osztrák főutakon nagyjából 100 körül, egy kis hegyi etap, magyar főutakon pedig 120-140 között autózva 7,5 lett az átlagfogyi. Az áltagsebesség kifelé közel 100 lett, melyet aztán levitt 85-re a sok totyogás hazafelé.
Egyébként, az utolsó 15-20 e km-en szerintem nálam közel 9 lityi körül van az átlag... Előtte inkább 8,5-et mondtam volna nagy átlagnak az első 70 e km-re.
Egy másik családdal utaztunk, ők q7 3.0 tdi, automata ódival (quattro), mely minimum 1 literrel evett többet, mint a Bravo. Nem ment rosszul, de a Bravo sokkal dinamikusabban indul meg, még bőven 100 fölötti tempónál is...
Én egy kicsit bele is fáradtam :-( Most kénytelen vagyok szelektálni, mert így a "kincsekre" sem marad energia (pénz kevébé fontos ebből a szempontból). Viszont azt nehéz megszokni, hogy egyik-másik hónapokig nincs beindítva, mert egyszerűen nincs rá energiám, aztán vehetem a következő akkuulátort. Na, innen már anyagilag is fáj... Most talán eljutok odáig, hogy a nem használt gépek akksija holnap "0" fok felett fog telelni, egy töltő társaságában. Tipo, csak úgy, kapott egy kis fagyállót, még amikor vettük. Naná, most volt forrasztani a hűtő. Spiderben sem volt fagyálló, mert épp csak annyira lett feltöltve a nyáron, hogy hazajöjjön. Így aztán szedd le a vizet, tegyél bele fagyállót, indíts, várd meg, amíg kinyit a termosztát! 131-es dettó.