Nem, náluk is a benn lévőnek van elsőbbsége. De mivel a külső sávba hajtasz be, és ott nem jön senki, ezért igazából ez nem is fontos. Nyilván ahhoz, hogy ez működjön rendesen, az is kell, hogy ne egymás kárára akarjon mindenki előnyhöz jutni. Nem keverendő össze a dinamikus közlekedés a baromarcúval.
Bonyolult dolog még mifelénk a dinamikus, de biztonságos közlekedés.
:-(
A múltkori Újköztemetős témához: ma beszéltem egy 95-ös sofőrrel, szerinte is elsőbbsége van az Újhegyi útnak a Sírkettel szemben, de nem nagyon foglalkoznak vele, mennek, ahogy tudnak.
Aszondja, volt olyanja nemrég, hogy a Kozmáról fordult balra a Sírkertre, és egy mókus az Újhegyiről nekiment a bal hátsó kerekének.
:-)
(Mondtam neki, hogy ha ők spicliskedni fognak a kameráikkal, én is elkezdem feljelentgetni a szabálytalankodó buszsofőröket. Aszonta, jól teszem. Mondtam, hogy akkor minden 61E és 67 sofőr minden körben tuti fogás. Erre aszonta, nem baj, majd a BKV megtanul forgalomszerveztetni végre. :-) )
Azaz ha nem akarsz a következő lehetséges helyen kihajtani, nem maradhatsz kívül, be kell menned belülre. Ennek az a hatalmas előnye, hogy gyakorlatilag nincs olyan, hogy meg kelljen állnod behajtáskor, mert a külső sávban nem jöhet autó.
Az itthoni körforgalmaknál ötször gyorsabban haladnak az olasz körforgalmak emiatt, persze ehhez kell némi kultúra is...
Kedves hangú levél a szélvédőre. Ha nem hat, a másodikban már utalás arra, hogy mennyibe kerül egy új tükör az adott autótípusra legjobb értesüléseid szerint.
Lenne egy kérdésem. Nem kifejezetten kresz téma, de közlekedéshez is van köze.
Adott egy garázs, mely egy társasház lakásai alatt található több másik garázzsal együtt. Ennek a garázsnak van egy idős tulaja, én bérlő vagyok már 9 éve. Az enyém a legszélső garázs, mely kicsit szélesebb a többinél, a sor végén lévő szintén ilyen széles. Az én garázsom mellett egyik irányban van egy széles fal szakasz, mely előtt egy autó nagyon kényelmesen elfér ( mindkét oldalon több, mint egy méter hely marad) úgy, hogy nem akadályoz engem sem a garázs ajtó nyitásában, sem az autó ajtajának nyitásában és a ki-be szállásban. Feltéve, hogy ide úgy parkol be az autó. Az utóbbi időben egy két olyan primitív buta ember is költözött a házba.... A buta paraszt beparkol a két garázs közé, úgy hogy a garázs ajtó széle mellett öt-tizenöt centi marad szabadon. Itt ugye kiszállni, a garázs ajtót kinyitni lehetetlen. Mivel a garázs maga nincs elállva a rendőrség nem tud semmit tenni. Így marad az állandó szenvedés a ki-beálláskor, kiszállni nem lehet, az autóból egy szatyrot, táskát kivenni szintén lehetetlen, stb.... Egy dolog még van, de a rendőrök azzal sem kívánnak foglalkozni, ilyenért még senkinek sem szóltak. A ház lakó-pihenő övezetben van, ott meg ugye a kresz szerint várakozni csak a kijelölt várakozóhelyen szabad. A parkoló ott van szemben, kb 15 métert kellene gyalogolni. Szerintetek mit lehet itt tenni? Az utóbbi egy évben már szinte minden nap ez a helyzet. Próbáltam szép szóval, intelligens ember módjára, az eredmény nulla. Buta, primitív emberrel nem olyan könnyű bánni. Valami polgárijogi megközelítésben nem lehetne a lakóközösséggel szemben elindulni? Természetesen a tulajdonos benne van mindenben, neki is érdeke, hogy rendeződjön a dolog. Ha valaki ilyen témában jártas, minden ötletet szívesen fogadok.
Az olyanok meg különösen tetszenek, ahol a régi kis kereszteződés helyére úgy raktak be körforgalmat, hogy - hely híján - jóformán csak egy felfestett kis karikát kell megkerülni, gyakorlatilag simán átmehetsz egyenesen.
de ha nincs felfestve, akkor csak előzni mehetsz belülre, azt meg a sűrű kereszteződések miatt nem teheted meg, hiszen főútvonal tábla nincs a körforgalomban, anélkül meg nem lehet kereszteződésben előzni ;o) talán csak a mátyás téren, az elég nagy.
Például a belső sávból (ha nincs is felfestve) nem kimenni, hanem előbb - a megfelelő szabályok szerint - sávot váltani a külsőbe. Ez a halálom, úgy megy ki a barom a belősből, mintha nem lehetne mellette senki. De ugyanezt csinálják a Kőbányairól a Kápolnára letérve, mintha ott nem lenne még egy haladó sáv a szélén.
Nono, onnantól, hogy elfér biztonságiosan két autó, elvileg párhuzamos közlekedésre alkalmas. És még csak azt sem mondhatni rá, hogy a rövidsége miatt nem az (egyszer a kispesti uszodánál lévő kabaréhelyszínnel kapcsolatban valaki azt mondta nekem, hogy a "hosszabb távon" is feltétele a párhuzamos közlekedésre alkalmasságnak, bár én ezt még nem láttam leírva), mert a körforgalmú a világ leghosszabb útja. :-)
"Sokszor látom az Új Csórin meg az Auchannál lévő nagy körforgalomban, hogy vannak rutinos sofőrök szép számmal, akik felfestés nélkül is a kétsávos szabályai szerint közlekednek..."
Jóvan, jóvan :) Nem tudom, mi lenne a jobb megoldás. Amúgy azért vetettem fel ezt, mert eszembe jutott, hogy a Vágó-féle tévés KRESZ-tesztben egy csomó pontot vesztettem úgy, hogy amikor én tanultam, nem is volt olyan téma (pl. mobiltelefonálás). Namost szerintem a régebben jogsit szerzett emberek többsége a mai napig nem tudja, pontosan mi is vonatkozik erre.
Komolyan, nem értelek, ha nem nézel híradót (mert az sztem beleférne, hogy az alapéletet szabályozó dolgok változásait kötelesek legyenek a közszolgálati TVben/rádióban legalább említeni) sem, akkor hogy képzeled? Menjenek ki mindenkihez, és szóljanak?
Azért az nem sűrűn változik, hogy megölhetsz-e valakit, azt meg minden évben elküldik az adóbevallós csomagban, hogy mik az aktuális szabályok. Vállalkozásoknak meg kötelező a könyvelő.
Azt én is tudom, hol érhető el a teljes jogszabály. Viszont nem érzem elvárhatónak, hogy ezt mindenki átböngéssze mondjuk havonta, hogy változott-e valami.
Tisztában vagyok vele, hogy mindenkinek kötelessége tudni mindenről, de még mindig nem tudom, hogy a gyakorlatban ezt honnan lehet tudni, ha mondjuk nem netezel és nem nézel híradót.