Fénysorompós kereszteződései vannak, nincs mozdonya, és a Jegyivasút és kötélpálya üzemigazgatósághoz tartozik, viszont a villamos F1 és F2 vonatkozik rá. Na akkor most micsoda?
Értsd már meg légyszíves, hogy a villamos egy jármű. A HÉV nem jármű, és a S-Bahn sem jármű, az a vasút neve. A vasúton közlekedő vasúti járművek, ha megfelelnek a vonat fogalmában lévő feltételeknek, akkor az vonat. Nem ismerem ezeket a járműveket, lehet, hogy alkalmasak arra, hogy ne csak villamosvonalon, hanem vasútvonalon is közlekedjenek. A HÉV-nél jévő motorvonatok, sőt a MÁV-nál lévő mozdonyok is tudnak közlekedni a villamosvonalon (nyomtáv ugyanaz), a feszültség az nem, de lehet vontatni is ezeket a járműveket, szerelvényeket.
Ha a pálya vasúti átjáró kezdete táblával (a közút részéről) meg van jelölve, akkor ez valószínű, hogy motorvonat, és mivel közlekedik, ezért vonat(csak ez nem látszik a képen)
Ez a furcsaság Karlsruhében és környékén közlekedik. S-Bahnnak hívják, ami tulajdonképpen HÉV-nek lenne fordítható. A városban a villamosvonalakon kószál, közúti forgalomban, villamosok között. Aztán kiszabadul a nagyvasúti pályára, és kidönget az elővárosokba. Ugyanaz a jármű. Akkor most az micsoda? :)
...
Legyek még gonoszabb? Itt van vasúti átjáró tábla. Sőt, fénysorompó. Sőőőt, tudok olyan helyet, ahol igazi sorompó is van (csak nem találok képet). Akkor ez a képen látható dolog most vonat, ugye?
Fogalmam sincs, hogy villamos vagy motorvonat. Ha a pálya vasúti átjáró kezdete táblával (a közút részéről) meg van jelölve, akkor ez valószínű, hogy motorvonat, és mivel közlekedik, ezért vonat(csak ez nem látszik a képen)
...a villamos egy vasúti jellegű közúti jármű., ezért az már eleve nem lehet vonat.
A régebbi szakirodalomban gyakran megjelent a "közúti vasúti vonat" kifejezés a különféle M + P +... összeállítású szerelvények megnevezéseként. A vasúti terminológia pedig a "vonat" kifejezést használja forgalmi fogalomként, műszaki fogalomként egyaránt.
Csak akkor az már utasítás szerinti értelmezésben nem vonat.
Ugyanis a tolatási menetre érvényes jelzéseket (tolatásjelzők, tolatási személyzet jelzései, TH, stb.) kell figyelembe venni, és nem pedig a vonatra vonatkozó fő- térköz- stb. jelzőket.
Tehát az a furcsa helyzet állt elő, hogy van egy halom összekapcsolt járműved, ami a szó kézzelfogható értelmében vonat, az absztraktabb értelmében viszont nem minősül vonatnak.
Vagyis maga a vonat szó - a legprecízebben alkalmazott szaknyelvben is - legalább kétféle dolgot jelent.
Na: a villamos egy vasúti jellegű közúti jármű., ezért az már eleve nem lehet vonat. HÉV-nek a vasút nevét illik mondani. A HÉV-vonalakon közlekedő személyszállító járművek motorvonatok. Egy motorvonat 3 részből (kocsiból) áll: Motorkocsi+pótkocsi+motorkocsi: ez az úgynevezett kisegység. A nagyegységet két kisegység összekapcsolva alkotja(6 kocsis szerelvény).
Na itt jön be az, hogy a nyelv több különböző dologra használja ugyanazt a szót, ugyanakkor ugyanazt a dolgot időnként nem ugyanannak nevezi. Te is ezt teszed, csak nem feltétlen tűnik fel. És ezért tök fölösleges kötetlen beszélgetésben ragaszkodni a merev kategóriákhoz.
vonat 1 : vasúti szerelvény vonat 2 : egy adott vágányúton, nem tolató-, kiskocsi-, gépmenetként közlekedő vasúti járművek összessége*
És ez még csak a szigorú szaknyelvi használat, semmi pongyolaság.