Szép-szép hogy javitgatod. De enged meg, hogy azt kivánjam Neked, hogy most már inkább üljél bele a kedves családdal és "vonuljatok" vele ahogy egy "S" Mercivel illik. Szinte félve irom le de az első rendbetételtől eltel 1,5 év alatt az enyémmel még nem volt komolyabb baj, pedig 300 000 km felett van a km. Szerintem évi 10-15 e km/év használatnál nem szabad semmi különös problémájának lenni a bálnának.
Bocs S500 kolléga, de egyszerre vàlaszolok mindkettotoknek.
Nekem is voltak fenntartàsaim, de torténetesen az itteni autoszerelo baràtom Merci szervizben dolgozott mielott megcsinàlta a sajàt muhelyét. Most nagyon sok brusszeli taxis jàr hozzà. Mit tippeltek milyen autokkal? Igen CDI-s mercikkel. Tole kérdeztem, hogy mi a tapasztalat ezekkel az autokkal. Azt mondta, ezek a CDI-k àtkozott jo motorok. Szinte csak olajcseréket csinàl meg futomuvet javit rajtuk. (Igen itt is van sok szar ut.) Es csakugyan a keringetoszivattyu szart be, és egyutt van az egész rendszer.
Mindegy én nem akarom tulragozni, felolem mindenki olyan autot vesz amilyet akar, vagy amilyenre futja, mindossze arra probàltam egy kicsit reflektàlni, hogy azért nem olyan rosszak ezek a motorok, bàrmennyire is ilyen a megitélése Magyarorszàgon.
23 éves, sérülés és rozsdamentes, 1 ablaktörlője van, 4 sebességes, 2 literes dízel és majd 300.000km van benne... ilyen szuzuki márpedig NINCS! (nem is lesz) :-))
Ami azt illeti, Mercedesben sem igen van :-)) Mármint Dieselben a 13E Km/ év.
Azt hiszem ahogy távolodunk időben, a "hibátlan" 124-es egyre ritkább és drágább lesz. Szerintem ez a tipus bekerül az autók történetébe, és gyüjői darabok lesznek 10 év mulva.
Más: A Szegeden 1,2-ért hirdetett 124/300-as gép az enyém volt ( azt cseréltem ráfizetéssel a bálnára), nem tudom miért árulja a gazdája. Magyarországi egy gazdás sérülésmentes SZERVIZKÖNYVES autó volt amikor eladtam két éve. ( A benzines 300-as hengerenkénti 2 szelepes nem igazán szerencsés motor ).
Jó, csak ez a mondat félreérthető volt: " Amit eddig sk javítgattál az is lenne annyi ott. És mi jön még ....., sose lesz kész. " Sose lesz kész... De. :-)
Ne haragudj, de nem értek egyet. Egy benzines és egy diesel hengerfeje marhára nem ugyanaz! Nekem volt BMW-m nem egy (asszem 5) de mindegyiket meghajtotta az előző tulaj, ergó hengerfejes lett. Egyiket se tudták rendesen megcsinálni. Mondjuk ebben benne volt az otthoni szerelő felhozatal, meg valszeg nem a jó helyre mentem én sem. Aztán meguntam. A mai CDI motoros mizériékról is már regéket lehet hallani, szal nekem soha az életbe többet nem kell egy gázolajos szutyok, legyen az Mercedes, vagy bármi más. Ezek a motorok rettenetes feszitett üzemmódban dolgoznak, az anyagaminőség/vastagság/stb a béka segge alatt van. Lehet, hogy egy szivattyú okozza a halált, de ez engem nem érdekel, akkor amikor egy kisebb vagyont adsz ki egy ilyen gépért. Akkor marad a jó benzines, ott is van már szivás, de nagyságrenddel kisebb. Szerintem. :-)
Biztos az a keringető szállt el? Nem ismerem ugyan a típust, de a 140-esen, 124-esen meg a 210-esen is van keringetője a fűtésnek, de annak nem szabad beleszólnia a motor hűtésébe. Külön rendszer. Egyébként a CDI-knél pont a kiegészítő elektromos cuccokra, és az adagolóra szoktak rosszakat mondani, nem magára a vasra. Ettől tartják megbízhatatlannak, nem azért, mert mondjuk elkopik a motor.
23 éves, sérülés és rozsdamentes, 1 ablaktörlője van, 4 sebességes, 2 literes dízel és majd 300.000km van benne... ilyen szuzuki márpedig NINCS! (nem is lesz) :-))
Ez azért elég nagy hülyeség. Hogyan lehet összehasonlítani egy pár éves, nemrég még garanciális C Mercedes javítási költségeit, és a meghibásodás gyakoriságát egy 16 éves Xszázezer kilométert futott 5 literes S Mercivel?
" Amit eddig sk javítgattál az is lenne annyi ott. És mi jön még ....., sose lesz kész. "
Hát azért ez nem egészen igy van. Én pár éve simán bevállaltam egy olajcserét, szürők, stb. Ez mennyi is ma egy Merci szervizben, vagy bárhol? Aztán volt sok olyan dolog, amit bizony saját magam megcsináltam. Tárcsa csere, betétek, nem volt gond, simán ment. Elektromos dolgokban se küzdöttem nehézségekkel, szóval ha van valakinek egy kis vénája, no meg közel áll a szakmájához és van egy hely ahol mindezt elvégezheti, akkor bizony sok pénz marad a zsebben tankolásra. IS. Persze ma már nem érdekel, mert inkább kifizetem,. Drága az időm. De azért nem kellene ledegradálni azokat, akik saját maguk hoznak rendbe egy gépet, irtam, sok autóm volt, sokat szedtem én is szét miszlikre, lakatoltattam, fényeztettem, aztán összerakás.... De ezt akinek van kedve és ideje, csinálja végig. Sokat tanul belőle. Aztán ha esetleg van olyan aki kérdez az ilyen embertől, legalább értelmes dolgokat is mond, mert van saját tapasztalata! Szóval hátrább az agarakkal, itt sokan nem piskóta, kezdő biciglisek vagyunk. ! Még ha nem is fekszünk már minden nap a gép alá... Ezt csak is kizárólag jószándékkal irtam. :P
1. Vespatibi-én szamár előre:-) 2. Jakapapa 3. Róka69 4. Rudolf diesel 5. Thomas Webster 6. mokenene 7. MSK813 (80%, ha kész lesz a kuplungmunkahenger csere) 8. bexxter - ha lesz mivel.
Jó hogy akkor adja el, szerinted mikor kellene? Amikor tip-top? Az osztrák autópiac kb. tizede a németének, egy nagy különbség van: arányaiban több a dízel. Viszont itt is van egy regadó féleség, csak itt NoVA-nak hívják (Normverbrauchsabgabe). Fogyasztási norma alapján sarcolnak max. 16%-kal új és használt autót egyaránt, kivéve az oldtimereket. Emiatt is drágább az osztrák piac mint a német.
(De majd mindjárt jön Hooshee és jobban elmagyarázza.)
A hiba ami felmerult a CDI-ségtol fuggetlen volt. Bàrmilyen motor lett volna az automban ugyanez lett volna a végeredmény. Egy szaros 100 euros keringetoszivattyu meg egy elektronikai anomàlia. Ennyi.