Sajnos egyet kell hogy értsek Veled! Nagy FIAT fan voltam, volt 127-es, UNO, TIPO, Bravo, szóval volt egy pár - szinte csak FIATom volt a Honda előtt - többet láttam az autó alját meg a motorterét mind a tetejét. A BRAVo-nál szaladt tele a tököm, hogy szinte ugyan azok a tipikus hibák jöttek elő, ami a tizenévvel öregebb TIPO-nál is előjöttek sorban. A nálam töltött 80e km alatt a a futóművet folyamatosan szerelni, cserélni, kellett 25e-nél (!!!) hátsó lengéscsillapító csere, stb, és új volt amikor vettem. Eltörött az első keresztstabilizátor rajta, a bontóban nagy kerek szemekkel néztek hogy az meg hogy lehetett... Na akkor döntöttem úgy, ha egy gyár nem tud változtatni az autóján tíz év alatt és előjönnek sorban az előd problémái, akkor basszák meg a szarukat! Ekkor vettem a JAZZ-t, 107e van benne, de a kopó cuccokon kívül SEMMIT nem kellet mókolni rajta, padig ugyan azokon a szar utakon közlekedek vele! Soha többet FIAT, pedi ültem a kollégám új BRAVO-jában, szép, meg minden azt nem lehet elvitatni, de ennek ellenére soha többet nem kéne olasz autó a HONDA után!
Jazz-nél nem ellenőriztem még, de úgy tudom amit a Honda itt alkalmaz, ennél a konstrukciónál a kopásból eredő változások a szelephézagok növekedésében nyilvánul meg.
A kérdésre válaszolva, hogy miért oda vittem. Egyrészt 11. kerületben lakom, másrészt nincs semmilyen autószerelő ismerősöm sajnos. De ha valaki tud ajánlani a környéken olyan szervízt, ahova nyugodt szívvel lehet vinni, örömmel fogadom, mert bevallom, engem is szíven ütött kicsit a dolog.
Rendellenességet biztos nem tapasztalsz. Ha igen, már régen rossz, de az még legalább 100ekm. Gondolok itt olyanra, hogy anno a Fiatom vezérmű bütykei majdem teljesen elkoptak, és rendellenesen gyenge volt a motor. Mindez a szelepállítás elmulasztása miatt.
Mivel ez egy lassú folyamat, lehet, hogy észre sem veszed, hogy hangosabb a szelepvezérlés, és már akkor kapsz észbe, mikor jóvátehetetlen a folyamat.
Igazából akkor észlelnéd a különbséget, ha egy 10ezret futott Jazz mellé állítanád a tiédet.
Sokat olvastam a szelephézag állítás fontosságáról, meg hogy 100 000 km körül érdemes megejteni. Most van 107 000 az autóban, ma lett olaj, ékszíj és fszítőgörgő cserélve, érdemes lenne megnézetni a szelephézagot is?
Ha ezzel problémák lennének, mit kéne tapasztalnom? Van valami tünete, mert nem igazán tapasztalok rendellenességet.
Újra itt, már régen írtam, tavaly nyáron megváltunk a Jazztől.
A 40 ezres szerviz díjával kapcsolatban idézném egy korábbi hozzászólásom:
"A 40 ezres szerviz 48.779 forint Tatabányán, ha semmit nem viszel (olajszűrő, légszűrő, 8db gyertya, pollenszűrő, olaj)." Ez Honda szerviz volt. Grohoczkyéknál egyszer voltam, lakatosmunka után az első szélvédő tele volt karcolásokkal. Örültem, amikor cascoban kellett cserélni később egy kőfelverődésből indult repedés után.
Ha 3 évesnél idősebb az autó, akkor az időszakos szervizelést nem márkaszervizben oldanám meg, hanem jó szakihoz, pl. Wastegate-hez vinném. Remélem aktív még, akkor vinném én is a vasat :)
Basszus! Jobban megvizsgáltam a kormányt, és bizony az enyémen is van kopás.
Igaz, 50ekm-t futott, és csak úgy vettem észre, hogy kerestem, de nincs mit tenni, elkezdődött az erózió.
Lehet, hogy bebőrözöm. A kormányvédő nekem a bólogató kutya, valamint a GTI felirat+lángnyelevek üléshuzat kategóriába tartozik. A Panda kormányát és váltóját bőröztem a múltkor, és elég szépen sikerült.
Nem gyári minőségű kivitelezés, de egyedi, és a kezem munkája van benne.
Én mikor voltam Honda szervizben (váltóolaj cseréltettem) akkor megkérdeztem meggyibe kerülne az olajcsere (+szűrők) és akkor átvizsgálással és 0w 30 castrollal 28-30 e mondott. Nem emléxem pontosan.
76e Ft volt. (40-es átvizsgálás díja 18e, a többi az anyag. Az olaj volt a leghúzósabb, nem én vittem: 21e volt 4l OMV Bexxol 5w40 Premium).
5,5 fél év után az aksim döglődésbe kezdett, beindulni is alig akart, aksi csere gyári Honda aksira: 24800Ft
Volt egy másik érdekes eset, hogy a két elülső fényszóróm egy csapásra ment ki (mind a kettő), a szervízben azt mondták ki volt égve mind a kettő, amit furcsálltam, hogy egyszerre, mindenesetre a papíron két izzó csere volt. Fejből nem emlékszem pontosan mennyi. Munka 2000 forint volt erre.
Nem egyedi a helyzet, én is hasonlót tapasztaltam. Bár 30 000 Km-el vettem a kocsit és nyoma sem volt kopásnak, de 60 000-nél már a fotóidon látható jelenséget tapasztaltam én is, csak 12 óránál. Eleinte sokat fogtam ott a kormányt (már nem jellemző) és ezáltal tenyérrel is ott tekertem. Meglepődtem, hogy ilyen látványosan és "gyorsan" kopik a kormány. A helyzet romlásának elkerülése miatt egy egyszerű, bár nem a legszebb megoldást választottam, tettem rá egy kormányvédőt.
A kormányommal kapcsolatban még egy szokatlan dolog van, mégpedig a közepén lévő honda embléma megkopott és bemattult, pedig sosem érintem kézzel és nem törölgetem vegyszeres rongyal sem...
Ha már kérdezted, még múltidézésként annyit, hogy a 100-as utazósebességet könnyedén produkálta, és ennek ellenére kb. 1 literrel kevesebbet kért, mint a nálunk elterjedt léghűtéses. (Nem véletlenül volt az akkor egy árban a Lada Samarával). Sokan megszívták velem, abban az időben jókat kararásztam, már csak ezért is megérte. :-).
Mit érhet most? Nagyon keveset, mert már csak lepukkant vagy agyonkókányolt példányok vannak belőle. Minden porcikájában, tulajdonságában totálisan más minőséget hordozott mint léghűtéses társai. Vízhűtéses (Lancia) motorjait tilos volt úgy kókányolni, mint a léghűtéseseket, sőt megfelelő olajcsere és szűrőtisztítás esetén ahhoz a motorhoz 200.000 km-ig hozzá sem szabad volt nyúlni. Ez már a múlt, egyébként karosszériakialakítás szempontjából ma is példaértékű lenne az az építési mód.
Egy kivételesen jó példányt találtam, persze igen drágán, de így együtt, mint ritkaság és különlegesség hobbi célból, megérte. 9 évvel ezelőtt adtam el.