Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hornet-007 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41460

Sajnos egyet kell hogy értsek Veled! Nagy FIAT fan voltam, volt 127-es, UNO, TIPO, Bravo, szóval volt egy pár - szinte csak FIATom volt a Honda előtt - többet láttam az autó alját meg a motorterét mind a tetejét. A BRAVo-nál szaladt tele a tököm, hogy szinte ugyan azok a tipikus hibák jöttek elő, ami a tizenévvel öregebb TIPO-nál is előjöttek sorban. A nálam töltött 80e km alatt a a futóművet folyamatosan szerelni, cserélni, kellett 25e-nél (!!!) hátsó lengéscsillapító csere, stb, és új volt amikor vettem. Eltörött az első keresztstabilizátor rajta, a bontóban nagy kerek szemekkel néztek hogy az meg hogy lehetett... Na akkor döntöttem úgy, ha egy gyár nem tud változtatni az autóján tíz év alatt és előjönnek sorban az előd problémái, akkor basszák meg a szarukat! Ekkor vettem a JAZZ-t, 107e van benne, de a kopó cuccokon kívül SEMMIT nem kellet mókolni rajta, padig ugyan azokon a szar utakon közlekedek vele! Soha többet FIAT, pedi ültem a kollégám új BRAVO-jában, szép, meg minden azt nem lehet elvitatni, de ennek ellenére soha többet nem kéne olasz autó a HONDA után!

Előzmény: wastegate (41459)
wastegate Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41459

:O))))

 

csöpög víz-olaj

csavarok gagyi anyagból ... törik-szakad

nekem biztosan nem kéne ócskavas mind.

 

w

Előzmény: gyanta ati (41457)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41458

Én biztos nem vinném hozzá, mert nem kultiválja a Ram-air beömlőt:)

Előzmény: kisfo (41455)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41457

Ezt nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni...

Ha egy Fiat szar volt, biztos nem a motorja miatt, pláne, ha az benzines twin cam.

 

Előzmény: wastegate (41452)
Labdacs Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41456

3. éves szerviz, 54.700 km

 

Honda M&M

 

alátét: 156 Ft.

olajszűrő: 3.682 Ft.

izzó: 1.364 Ft.

átvizsgálás: 9.779 Ft.

 

összesen 14.980 Ft.

 

olajat, levegő- és pollenszűrőt én vittem.

kisfo Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41455

sajat tapasztalat alapjan: wastegate-hez "nyugodt szívvel lehet vinni"

..kivancsi vagyok, még hanyan vannak ezen a velemenyen, szerintem nem maradok egyedül vele :-)  

(es ha van/lenne ellenvelemeny, az is erdekes)

Előzmény: FareszJazz (41453)
vidi313 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41454

 Jazz-nél nem ellenőriztem még, de úgy tudom amit a Honda itt alkalmaz, ennél a konstrukciónál a kopásból eredő változások a szelephézagok növekedésében nyilvánul meg.

Előzmény: wastegate (41452)
FareszJazz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41453

Sziasztok!


Este leírom tételesen mit számoltak!

 

A kérdésre válaszolva, hogy miért oda vittem. Egyrészt 11. kerületben lakom, másrészt nincs semmilyen autószerelő ismerősöm sajnos. De ha valaki tud ajánlani a környéken olyan szervízt, ahova nyugodt szívvel lehet vinni, örömmel fogadom, mert bevallom, engem is szíven ütött kicsit a dolog. 

wastegate Creative Commons License 2012.02.22 0 0 41452

Ne hasonlítsd a Jazz-t egy xar Fiat-hoz :O)

Honda veztengely soha nem fog elkopni mert görgös a himba.

Állítani biztosan kell, ebben egyet érünk :O)

 

w

Előzmény: gyanta ati (41451)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.21 0 0 41451

Rendellenességet biztos nem  tapasztalsz. Ha igen, már régen rossz, de az még legalább 100ekm. Gondolok itt olyanra, hogy anno a Fiatom vezérmű bütykei majdem teljesen elkoptak, és rendellenesen gyenge volt a motor. Mindez a szelepállítás elmulasztása miatt.

Mivel ez egy lassú folyamat, lehet, hogy észre sem veszed, hogy hangosabb a szelepvezérlés, és már akkor kapsz észbe, mikor jóvátehetetlen a folyamat.

Igazából akkor észlelnéd a különbséget, ha egy 10ezret futott Jazz mellé állítanád a tiédet.

Egy szó mint száz, mindenképpen ellenőrizni kell!

Előzmény: Zol-y (41448)
Zol-y Creative Commons License 2012.02.21 0 0 41450

Az igaz! :)

 

Ez Kb milyen költséget jelentene?

Előzmény: wastegate (41449)
wastegate Creative Commons License 2012.02.21 0 0 41449

Olajat sem azért cseréltél mert "rendellenességet" tapasztaltál ...

 

Szelep hézag állítás ...

EGR szelep tisztítás ...

EGR csatorna tisztítás ...

Fojtó szelep ház tisztítás ...

 

w

Előzmény: Zol-y (41448)
Zol-y Creative Commons License 2012.02.21 0 0 41448

Sziasztok!

 

Sokat olvastam a szelephézag állítás fontosságáról, meg hogy 100 000 km körül érdemes megejteni. Most van 107 000 az autóban, ma lett olaj, ékszíj és fszítőgörgő cserélve, érdemes lenne megnézetni a szelephézagot is?

Ha ezzel problémák lennének, mit kéne tapasztalnom? Van valami tünete, mert nem igazán tapasztalok rendellenességet.

wastegate Creative Commons License 2012.02.21 0 0 41447

Köszönöm Petya ... aktív vagyok :O)

 

w

Előzmény: Davidovics P. (41446)
Davidovics P. Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41446

Sziasztok,

Újra itt, már régen írtam, tavaly nyáron megváltunk a Jazztől.

 

A 40 ezres szerviz díjával kapcsolatban idézném egy korábbi hozzászólásom:

"A 40 ezres szerviz 48.779 forint Tatabányán, ha semmit nem viszel (olajszűrő, légszűrő, 8db gyertya, pollenszűrő, olaj)." Ez Honda szerviz volt. Grohoczkyéknál egyszer voltam, lakatosmunka után az első szélvédő tele volt karcolásokkal. Örültem, amikor cascoban kellett cserélni később egy kőfelverődésből indult repedés után.

Ha 3 évesnél idősebb az autó, akkor az időszakos szervizelést nem márkaszervizben oldanám meg, hanem jó szakihoz, pl. Wastegate-hez vinném. Remélem aktív még, akkor vinném én is a vasat :)

 

Előzmény: FareszJazz (41438)
almacsiga Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41445

Ma cseréltem izzót a fényszóróban jobb oldalon. Nem volt kellemes 4 fokban. 

Azért nem panaszkodom, 150000 km-t kiszolgált. Ha ennyit bír megint, akkor a következő cserét már nem én csinálom :-)

gyanta ati Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41444

Még szelephézag állítással sem lenne gyenge, de azt csak 100 ezernél írja elő a Honda.

 

Előzmény: BekeToni (41443)
BekeToni Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41443

Ott valami nagyon el lett sz... számolva. Szelephézag? Gyertya csere? - Időszerű lenne!

http://www.formula3000.hu/shop/5w40-bixxol-premium-4l4db-p-5063.html

Ebből az olajból,16 liter kerül 29e Ft-ba, kiskereskedelmi áron. A szerviz, hordós kiszerelést vesz.

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00290_BOSCH_S4_Akkumulator_12V_40Ah_JAPAN_Jobb_

Jó lehet ezek webshop árak, a szalonárakhoz viszonyítva. De igencsak erősen foghatott a ceruza a budai oldalon. 

 

Előzmény: FareszJazz (41438)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41442

Leírnád tételesen, mit cseréltek, mennyiért?

Kíváncsi lennék a gyertyákra mit kalkuláltak.

Előzmény: FareszJazz (41438)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41441

Basszus! Jobban megvizsgáltam a kormányt, és bizony az enyémen is van kopás.

Igaz, 50ekm-t futott, és csak úgy vettem észre, hogy kerestem, de nincs mit tenni, elkezdődött az erózió.

Lehet, hogy bebőrözöm. A kormányvédő nekem a bólogató kutya, valamint a GTI felirat+lángnyelevek üléshuzat kategóriába tartozik. A Panda kormányát és váltóját bőröztem a múltkor, és elég szépen sikerült.

Nem gyári minőségű kivitelezés, de egyedi, és a kezem munkája van benne.

Előzmény: HFT (41397)
vin423 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41440

Én mikor voltam Honda szervizben (váltóolaj cseréltettem) akkor megkérdeztem meggyibe kerülne az olajcsere (+szűrők) és akkor átvizsgálással és 0w 30 castrollal 28-30 e mondott. Nem emléxem pontosan.

Előzmény: FareszJazz (41438)
nopánick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41439

(40-es átvizsgálás díja 18e, a többi az anyag.

Szerintem ez cirka 2X árú lehúzás.

 

Az olaj volt a leghúzósabb, nem én vittem: 21e volt 4l OMV Bexxol 5w40 Premium).

Ez is cirka 2X árszint.

 

Kiváncsiskodás...

Vajon mi visz rá valakit, hogy egy (ha jól értem) már

5,5 éves autó esetén kifizesse a márkaszerviz dupla díjait?

Előzmény: FareszJazz (41438)
FareszJazz Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41438

Honda Grohóczky-nál 40,000-es szervíz:

76e Ft volt. (40-es átvizsgálás díja 18e, a többi az anyag. Az olaj volt a leghúzósabb, nem én vittem: 21e volt 4l OMV Bexxol 5w40 Premium).

 

5,5 fél év után az aksim döglődésbe kezdett, beindulni is alig akart, aksi csere gyári Honda aksira: 24800Ft

 

Volt egy másik érdekes eset, hogy a két elülső fényszóróm egy csapásra ment ki (mind a kettő), a szervízben azt mondták ki volt égve mind a kettő, amit furcsálltam, hogy egyszerre, mindenesetre a papíron két izzó csere volt. Fejből nem emlékszem pontosan mennyi. Munka 2000 forint volt erre.

Zol-y Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41437

Szia!

Nem egyedi a helyzet, én is hasonlót tapasztaltam. Bár 30 000 Km-el vettem a kocsit és nyoma sem volt kopásnak, de 60 000-nél már a fotóidon látható jelenséget tapasztaltam én is, csak 12 óránál. Eleinte sokat fogtam ott a kormányt (már nem jellemző) és ezáltal tenyérrel is ott tekertem. Meglepődtem, hogy ilyen látványosan és "gyorsan" kopik a kormány. A helyzet romlásának elkerülése miatt egy egyszerű, bár nem a legszebb megoldást választottam, tettem rá egy kormányvédőt.

A kormányommal kapcsolatban még egy szokatlan dolog van, mégpedig a közepén lévő honda embléma megkopott és bemattult, pedig sosem érintem kézzel és nem törölgetem vegyszeres rongyal sem...

Előzmény: HFT (41409)
vidi313 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41436

(kararásztam), helyesen kacarásztam

Előzmény: vidi313 (41435)
vidi313 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 41435

Ha már kérdezted, még múltidézésként annyit, hogy a 100-as utazósebességet könnyedén produkálta, és ennek ellenére kb. 1 literrel kevesebbet kért, mint a nálunk elterjedt léghűtéses. (Nem véletlenül volt az akkor egy árban a Lada Samarával). Sokan megszívták velem, abban az időben jókat kararásztam, már csak ezért is megérte. :-).

Előzmény: vidi313 (41434)
vidi313 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 41434

Mit érhet most? Nagyon keveset, mert már csak lepukkant vagy agyonkókányolt példányok vannak belőle. Minden porcikájában, tulajdonságában totálisan más minőséget hordozott mint léghűtéses társai. Vízhűtéses (Lancia) motorjait tilos volt úgy kókányolni, mint a léghűtéseseket, sőt megfelelő olajcsere és szűrőtisztítás esetén ahhoz a motorhoz 200.000 km-ig hozzá sem szabad volt nyúlni. Ez már a múlt, egyébként karosszériakialakítás szempontjából ma is példaértékű lenne az az építési mód.

Egy kivételesen jó példányt találtam, persze igen drágán, de így együtt, mint ritkaság és különlegesség hobbi célból, megérte. 9 évvel ezelőtt adtam el.

 

Előzmény: gyanta ati (41433)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.17 0 0 41433

BIS-ed volt??? Álomautóm volt kispolszkis időkben. Mit érhet most?

Előzmény: vidi313 (41430)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.17 0 0 41432

Erre mondta az egyszeri autószerelő, hogy jó szerszámmal a hülye is tud dolgozni, ha megmutatják neki, mit csináljon.

Kalapáccsal, franciakulccsal az igazi kihívás!:)

Előzmény: wastegate (41423)
gyanta ati Creative Commons License 2012.02.17 0 0 41431

Tescós T-nyelű gyertyakulccsal az életben nem fogod kivenni...

Meg se próbáld, mert nem lesz egyszerű kibányászni, ha beletörik.

500 Ft-ért bármelyik szerszámüzletben kapsz jó minőségű crova 16-os gyertyakulcsot.

Igaz, kell hozzá még szár toldó, és  hajtókar.

Hátra közepes toldó kell, mert a hosszú nem fér el.

Előzmény: dismember (41422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!