Akkor okes lett-ennek orulok..... :-)) Ha otthol leszek nekem is meglesz remelhetoleg.... :-))
Akkor maradhat ugy a kep es a leiras,csak a dobozkarol irj meg hozza legyszives azt a par sort,hogy hogyan is mukodik.....es akkor arra az email cimre elkuldheted,mert omegas testvereink varjak...:-)) Es nagyon szepen koszonom ezen segitseged....!
Most jöttem haza (Megnéztük a Valkűrt) és jelentem, a tempomat isés a modul is tökéletesen működik!
Veciv6, a levél megy, de nagyobb felbontást nem nagyon tudok küldeni, mert én sem nagyon kaptam (Celtis gépével csináltuk, és nagyon lekorlátozta a felbontást), de ha szétkapom a kormány körül, tudnék csinálni. Meglátom.
Helioport! A kepeket attudnad kuldeni erre az email cimre az itteni leirassal egyutt,az omegasoknak kellene,mert tobbeket erdekel a dolog ott is....ill.a dobozkarol par szot-mi is a lenyege.Ja,es a foto mehet picivel nagyobb folbontasban,mert itt az index elege lekorlatozza. Nagyon megkoszonnem ezen szivesseged.... :-))
Itt lenne a cim amire kuldeni kellene: info@omegaclub.hu
A tempomatot nem zavarja. Azért onnan vettük le a tápot, mert ott volt gyújtással kapcsolt +12V. Így gyújtás levételével áramtalanítva van az elektronika, és az indexkapcsoló parkfény funkciójába sem szól bele.
Annyi kiegészítés a 2. ponthoz, hogy a kormány alsó burkolatát alul 3 csavar tartja. Az alsó burkolat leszedéséhez a gyújtáskapcsolót borító gumikarikát is ki kell pattintani. A kormányállító rudacska simán kicsavarható.
A szerszámok: - kis lapos csavarhúzó a csavarokat takaró sapkák kipattintásához. - keresztfejű csavrhúzó - fogó a gyorscsatlakozók összenyomásához (profibbak forraszthatnak is.) - T15-ös torx a testelési pont csavarjához.
Szerintem mivel az Omega, a Vectra és a Calibra szinte alkatrészazonos, ill mivel az Astrába ugyanez a beszerelési technika, én azt mondom, megy bele. A tempomatra azért jó tenni, mert a tempomaton kapcsolt 12 volt van, ami csak indexeléskor aktív, míg az index saját kis 12V-os vékony piros vezetéke gyújtásra állandó 12V-ot ad.
Végtelenül egyszerű betenni, mert a kis gyorscsatikat csak össze kell nyomni a kábeleken, és ready.
A tempomatot egyáltalán nem zavarja, de ma még kipróbálom tempomat mellet is indexelgetek, és úgy... Este mondom a valót...
Nos ez nem tunik bonyolultnak..... :-))) Csak a tempomatot ne zavarja v. nem muszaly arra tenni hiaba van...? Ill. B-s omeganal megoldhato-e ez ,mivel szinte olyan,mint a vectra az a resze?
Index villogtató modul beszerelése: (Touch and turn modul vagy Autobahn Blinker)
1. Kicsavarjuk a kormány két oldalán a rögzítőcsavarokat. Ehhez előbb el kell fordítani kilencven fokkal a kormányt először egyik, majd a másik oldalra. Van rajta egy kis védő sapka, azt ki kell pattintani.
2. Oldalsó csavarokat és a kormányállító rudacskát el kell távolítani, ezzel lepattintható a felső és alsó fedél.
3. Rögzítjük a modul negatív kábelét a kormány házához. Ehhez a gumi alatt találunk egy csavart, azt kicsavarjuk, a kéket alárögzítjük a csavar visszacsavarásával.
4. A modul sárga (2) vezetékeit és egy piros vezetékét csatoljuk a megfelelő kábelekhez. Az index két kábele a fekete-fehér és a fekete-zöld kábelek. A sárga kábel nem trükkös, teljesen mindegy, hogy melyik sárgát tesszük az index x oldalára! A piros kábel, (hogy kapcsolt 12V-ot kapjon) a tempomat vastag piros kábelére csatlakozik, de akinek nincs tempomatja, az az index vékony pirosára (állandó 12V) is csatlakozhat!
5. Ellenőrizzük a bekötéseket, és ha minden stimmel, gyújtást kapcsolunk, és kipróbáljuk a működést. Ha minden működik, a csomagban kapott kis kötözővel a modult egy fix helyre rögzítjük (helye az lesz...).
A burkolat visszahelyezésével megyünk egy kört, kipróbáljuk az új technikát (ugye 3-at villan egy kis pöccintésre), illetve hogy a tempomat megfelelően működik... Enjoy!
Nos! Mint Celtis már jelezte, a kapcsoló bent van, és minden tökéletesen működik! Gyakorlatilag otthon beszerelhető (hála Celtisnek, aki ad hozzá ilyen kis piros gyorscsatlakozókat, amik megharapják a vezetékeket, amik elég rövidek) 4000 Ft az ára, és közvetlenül őt kell keresni a beszerzéssel kapcsolatban PÜ-ben. Nagyon kis kütyü ez, bőven elfér. Egy gyufásdoboznak kb a negyede maga a dobozka. Méréssel és kitalálással együtt bent volt fél óra alatt, ami -ha ti megrendelitek- 15 perc alatt lesz bent (vagy kevesebb), ami kell hozzá, az semmi más, csak csavarhúzó.
A képen már az utolsó fázis látszik, amikor a kütyü be van szerelve, csak a burkolatot kell visszatenni.
Helioport vectrájának index villogási frekvenciája egy kicsit eltér a Fordoktól (100 villanás percenként 90 helyett) így a kütyü egy árnyalattal lassabban villogtat, de szerintem ennek a gyakorlatban nincs jelentősége. (De akár módosítható is az időzítés.)
Hiszed. TID van benne? Meg kell nézni, milyen a csatija. Sok esetben azokban is benne vannak ugyanazok a szálak. Dettó ugyanaz a szitu, mint a kapcsolók esetében. Eltérés persze lehet még MID és MID között is. Vezetékezés szempontjából valószínű, hogy ugyanaz a kivezetékezés van benne, és eltérés inkább aszerint lehet, hogy az eredetileg TID-el szerelt kocsikban check control sincs, tehát nincsenek olajszint, hűtőfolyadékszint és egyéb szenzorok beépítve, így ki sincsenek vezetékezve, viszont a többi dolog valószínű. Ilyenek a fogyasztás kiszámításához szükséges szálak és a többi. Check Controlnál pár dolgot viszonylag egyszerű utólag megoldani, mint pl. a féklámpa és a fényszóró ellenőrzés, de a szintjeladós dolgokhoz további beruházások kellenek.
Még az A vekimnél is be volt húzva a fordulatszámjel a műszeregység csatijába, pedig az egy 1.6-os CL felszereltségű gépjármű, és az A vekinél a fordulatszámjel máshoz nem is kell, csakis a fordulatszám mérőhöz.
Az itt lejebb szerepló hsz-en is látszik... Ez akkor egy B1...széééép nagy kijelzővel.... mert nem dízel... már rájöttem, benzines kellett volna... akkor lehetne ilyen kijelzőm...
Nem, csak egyszer kapcsoltam ki, havas úton nem is próbáltam, elvégre nem volt olyan bolygó-együttállás, hogy én is, autó is, és hó is :( Mondjatok Pesten egy olyan bontót, ami könnyen megközelíthető. Jah, melyik gombsor melyik? Milyen a B1-é, és milyen a B2-é?
köszi majd 1x kipróbálom biztonságos terepen milyen. néha ilyesztő hogy mennyire nem akar megállni havas úton abs-el. szóval akkor te így kapcsolgattad ki-be a TC-t? :-))) amúgy ha nem találsz kapcsolót szólj, lehet tudnék szerezni.