Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33823

Részvétem:(

Előzmény: Törölt nick (33822)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33822

Megvan hogy mi okozta a váratlan autó leállásomat. ( reggeli elindulás után nem sokkal, minden különösebb zaj nélkül, egyszerűen megállt a motor, mintha le vettem volna a gyújtást. Elgurultam egy egy megállásra alkalmas helyig, majd próbáltam indítani. Tekerte simán, de olyan tompa hangja volt a motornak, mintha nem kapna üzemanyagot, pedig volt benne. Sem nem pöffent, sem nem kapkodta, nem csinált semmit, csak forgott. )

Mivel nem jutottam megoldásra, ezért elhúzattam a Renault szervíz-ig, ahol nem soká megállapították hogy nem kap levegőt a motor, de hogy miért azt még vizsgálni kell.

Később kiderült hogy a turbó tengelye ketté tört, a kipufogó oldal megszorult. ezért gyakorlatilag nem tudott a kipufogó gáz távozni, hanem az egr csön keresztül a szívó oldal felé cirkulált.

Árkalkulációt kértem szóban, de a turbó 440+áfánál szóltam hogy ennél nagyságrendekkel olcsóbb megoldásban gondolkodnék.

Szóval maradt a felújított, egy százasért, +plusz olaj meg szűrők stb.

Hogy miért mehetett tönkre a turbó az a kérdés, szerintem az őszi olajszűrő szétdurranáskori olajnéküli vagy csökkent olajnyomásos állapot tett be neki. Most már midegy. Hétfőn hozzák az új turbót, legkésőbb kedden üzemel az autó.

 

A jövő héten döntést fogok hozni, hogyan tovább az autóval. Szeretem mert jó kényelmes, jól fogyaszt, jól felszerelt, viszont már cserben is hagyott, ezért rossz érzésem van ha rágondolok. Mikor átveszem az autót meghallgatom a hangját kipróbálom, és ha nem csak kicsit nem tetszik valami akkor megválunk egymástól.

 

petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33821

akkor kérek szépen tanácsot, hogy védjem hatékonyan az autót

:)

 

én úgy gondolom, hogy egy tökátlag scenic kevesebb védelemmel pár utca által határolt területen található; az én védelmem sztem több, mint átlagos, ami az átlagrablókat riaszthatja el, és készteti egy egyszerűbb ügyletre pár utcával arrébb. a rendelés meg imho kivédhetetlen.

 

a riasztóhangokra érzékeny vagyok és van maroklőfegyverem, amivel már zavartam el illetékteleneket :)

Előzmény: stevie-13 (33815)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33820

Lényegében mind1, de csak ennyi kell legyél körültekintő, és nem lesz baj.

Előzmény: petyaaa (33818)
fvcc Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33819

Látszólag egy hülye kérdés:

Mifelénk, ha pergyőztes vagy, akkor az ügyvédi költségedet is a pervesztes téríti meg (utólag). Felétek meg akár nyersz, akár vesztessz, ezt az összeget veszted? 

Előzmény: stevie-13 (33814)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33818

na, miket?

:)

Előzmény: Törölt nick (33816)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33817

ez biza gáz

az ügyvédi díjat miért nem a biztosító fizette?

 

2002-ben egy barátommal vettünk két tökegyforma Megane Classicot; még a rendszám is egymás után jött.

az övét vitték 3 hét után (ott lakik, ahova a forgalmi szólt; én nem). a casco fizetett, amiből végül is úgy jött ki, hogy a kezdőrészlet felét bukta.

 

tőlem még nem loptak autót - koppkoppkopp

Előzmény: stevie-13 (33814)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33816

Ne legyél, csak Körültekintő.

Pár perc alatt sokmindent megtudtam rólad, én aki nem ért a nethez....

 

 

stevie

Amikor ellopták a 4 éves Lagunámat, a következőképpen jártam:

Gondolom ez nem most volt, azóta változtak a dolgok, ilyenekre gondoltam korábban amikor azt írtam, ha körültekintően kötik meg nagyon nagy részben kártalanítja a tulajt. Nyilván ez sem mindent térít de jobb mint egy lopás casco. Alapvetően a jelenlegi anyagi helyzete az embereknek nem teszi lehetővé a jó casco megkötését és a védelmi rendszerek beépitattését és ez negy baj. Nagy összegnek tartanak sokan pl egy ilyet :http://www.forensis.hu/kedvezmenyes-autossegely-szolgaltatasám 6.300 Ft/év, egy komolyabb szállítás esetén nem olyan jelentős összeg. Ja és arról még nem is beszéltünk ha pl az alufelnis kerekeket, más leszerelhető elemeinket lopják "csak" el.

 

Mivel sokkal szebben leirták egy cikkben, mint én tudnám ezért idemásolom:

 

"Kezdjük az önrész biztosítással, mely (nevének megfelelően) nem másról szól, mint az önrész megszüntetéséről. Egy 2011-es, azaz vadonatúj, bő 4,5 millió forintos, alapellátmányú Skoda Octavia 1.2 TSI-vel végeztünk kalkulációt, erre, 29 éves, budapesti, 10 éve jogosítvánnyal rendelkező férfi tulajdonossal, 10 százalékos, de minimum 100 ezer forintos önrésszel a teljes körű casco évi 88 ezer forint lenne legolcsóbban, de aki fél, hogy balesetet okozna, az évi 26 645 forintért teljes mértékben mentesülhet az önrész alól. A plusz szerződés már a legkisebb koccanásnál is megtérülhet.

 

Még jutányosabb talán az előbbi Octaviára 3 évre 90 195 forintért kínált "Vételár", azaz GAP biztosítás. Mint az az angol (GAP=különbözet) szóból ered, e biztosítás a kárkori érték és a vételár közötti különbözetet téríti meg, így a legfeljebb 5 éves autóra, a vásárlást követő 90 napon belül megköthető biztosítással a károsult (legalábbis elvileg, a piac változásait, illetve az árfolyam-különbözetből adódó árváltozásokat figyelmen kívül hagyva) nem egy, a tőle ellopotthoz hasonló autót fog tudni keresni, hanem olyat, mint amilyet valaha megvásárolt. E konstrukció továbbá abban is nagy segítség, hogy a finanszírozott autók pénzügyi konstrukciója hátralékmentesen legyen lezárható a lopás után - bár meg kell jegyezni, a banki költségeket, beleértve az időszakos kamatokat, illetve a szerződés-módosítási díjakat ez esetben is az ügyfél fogja állni."


Előzmény: petyaaa (33812)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33815

de még továbbra sem értem, miért nem oké a meglévő 3x védelem

 

 

1) a riasztó nem akadályozza meg a lopást, csak zajt kelt. Amíg el nem némítják. A riasztó távirányítója ráadásul gyakran külön veszélyforrás: ha az vezérli a kp. zárat is, akkor sajnos megkönnyíti az utastérbe behatolást. (A legtöbb riasztó a Microchips cég processzoaira, illetve azoknak a Keeloq kódolására épít, ennek pedig ismert a feltörhetősége, az egyetlen elfogott jel alapján érvényes nyitókódot generáló berendezések a szürke piacon beszerezhetőek.)

 

2) a váltózár automata váltós autókban nem sokat ér :-( Amikor az immo kiiktatása érdekében már kívülről úgyis hozzáférnek az ECU-hoz, akkor azt is el tudják hitetni vele, hogy D-ben van (függetlenül a kar valóságos helyzetétől).

 

3) az immobilizer kafa, de az üzemanyagszivattyú-blokkolása primiív megoldás. Ezt mondta erről a TC autódoktora egy javítás kapcsán:

 

"ennek az áramkörnek a megszakítása a legtipikusabb ilyen védelem beépítésekor. Véleményem szerint ennek nem sok értelme van, mert ahogyan én áthidaltam ezt egyszerűen néhány méter vezetékkel, azt valószínűleg az autótolvaj is megtenné."

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/21/fiat_500_inditasgatlo_hiba_szerencse_hogy_nem_gyulladt_ki/

 

A megszakított autólopások után a rendőrök nem egy alkalommal találtak már krokodilcsipeszeket a helyszínen. Ezekkel lehet tápot adni az üzem,anyagszivattyúnak, méghozzá bármilyen 12V kábel (pl. világítás) "megcsapolásával."

 

Az általad beszereltett védelem sokkal több, mint a semmi, de a fenti érvek tükrében neveztem "kapufának": majdnem megfelelő védelem, de sajnos csak majdnem.

 

 

Előzmény: petyaaa (33813)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33814

+casco

 

 

Amikor ellopták a 4 éves Lagunámat, a következőképpen jártam:

 

- az autóm piaci értéke kb 3M ft volt. Azaz ennyiért el lehetett volna adni belátható időn belül. Laguna II Grandtour 2.2 dCi Privilege + egy csomó extra (napfénytető, xenon, ülésfűtés, tolatóradar, Initiale felnik, BT kihangosító, stb), ráadásul friss nagyszerviz volt rajta

 

- a biztosító szerint az autóm piaci értéke 2.65 M ft. Ez pont annyival kevesebb a valós piaci értéknél, hogy ezért nem mész a bíróságra, benyeled. Veszteség: 350e ft.

 

- a biztosításom önrésze 20% volt. Veszteség: 530e ft.

 

- a casco szerződés egész évre szól. Ha ellopják az autót, a hátralévő hónapokat is be kell fizetni. A havi casco díjam 7 ezer forint volt. Nem emlékszem, hány hónap volt hátra évfordulóig, számoljunk 6 hónappal. Veszteség: 42e ft.

 

Az autóért kaptam 2,078M forintot. Veszteség: 922e ft.

 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy besurranással vitték el az autót, tehát lakásbetörés után a saját indítókártyájával. A biztosító első körben emiatt simán megtagadta a kifizetést, be kellett őket perelni. A pert megnyertem a biztosító ellen, de természetesen ügyvédre volt szükségem, aki egy nagyon normális (már-már alacsony) 20% sikerdíjjal dolgozott. Így a 2.078M forintból 415 ezret rögtön át is adtam neki.

 

A teljes veszteségem így 1.337e forint volt.

 

A lopástól a kárkifizetésig 23 hónap telt el. (Az első fokú ítéletet nem fellebbezte meg a biztosító, és az ítélet után pár nappal utalt is. A káresemény és a kifizetés közötti 23 hónapra kamatot fizetett a biztosító, így legalább azzal nem volt külön veszteség.)

 

A casco tehát remek dolog, de sokkal jobb, ha az autót eleve nem lopják el.

Előzmény: petyaaa (33813)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33813

nna, akkor ezt talán meg kellene csináltatni

de még továbbra sem értem, miért nem oké a meglévő 3x védelem (+casco)

Előzmény: stevie-13 (33810)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33812

köszi :)

 

vettem; töröltetem, és elkezdek kicsit paranoid lennei :)

Előzmény: Törölt nick (33811)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33811

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124493938&t=9098903

Igy ird be neki, másik, hogy nem célszerű néhány dolgot közszemlére tenni :(

Előzmény: petyaaa (33809)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33810

videóhoz: ezek szerint adott egy bármilyen kártya, egy kütyü az e-bay-ről vagy valahonnan; obdii-be tolva egy perc alatt ráhangolja a kártyát az autóra?

 

 

Igen.

 

 

ezt a portot ki lehet iktatni úgy, hogy azért a szerviz is tudja használni?

 

 

Igen.

Előzmény: petyaaa (33808)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33809

igen, köszi :)

várom, mikor reagál :)

Előzmény: Törölt nick (33806)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33808

videóhoz: ezek szerint adott egy bármilyen kártya, egy kütyü az e-bay-ről vagy valahonnan; obdii-be tolva egy perc alatt ráhangolja a kártyát az autóra?

 

ezt a portot ki lehet iktatni úgy, hogy azért a szerviz is tudja használni?

Előzmény: stevie-13 (33803)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33807

Nem szeretnék veled erről vitázni.

Szerintem ez nem vita, én tiszteletben tartom amit mondasz - a régi tapasztalataim alapján úgy érzem te is - beszélgetünk, de nem értünk egyet :D

 

Korábban írtam, linkeltem, hogy vannak rendőrségi kapcsolataim, és az átlagnál többet tudok arról, mit csinálnak az autótolvajok

Néha el kell azon gondolkodni, hogy másnak is vannak kapcsolatai, nem csak magunknak...évtizedes ismereteim vannak a területről.

 

Toyota kártyás?

Ez megint tök lényegtelen.

Nem azért lopják a Renault-kat, mert kártyásak.

Pontosan ezért nem lényegtelen, több Toyotát lopnak mint renaultot.

 

Nem csak a renault fenyegetett a videós megoldásra,BMW, ford, audi, meg millió más.

 

A Casco szükséges, de amíg fizet, addig is autó nélkül vagy, illetve százezreket buksz az önrészen, illetve a biztosító értékbecslésén.

Nem helyettesíti az autóvédelmet, csak kiegészíti.

Ne már, te magad is tudod, bármiféle védelmi rendszerrel szereled, nem ellophatatlan. Casco az alap és fix megtérülése a rendszernek, ráadásul ha körültekintően kötik meg nagyon nagy részben kártalanítja a tulajt, mig a casco nélküli de elvitt autó csak veszteség. Szerintem legelső védvonal a casco, utánna jön a védelem. Ha elviszik a casco nélküli de védettnek tűnő autódat akkor sincs kocsid.

Előzmény: stevie-13 (33803)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33806

Ok látom már megtaláltad :D

Előzmény: petyaaa (33804)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33805

mi a gond velük? miért kapufák?

Előzmény: stevie-13 (33802)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33804

ezt hol tudom megtenni?

Előzmény: Törölt nick (33799)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33803

A legfontosabb tények egyike, az autó legdrágább darabja, amennyiven a vevő forgalmijában csak motorkód van a legsimábban eladható, nagy hasznot igérő része.

 

 

Nem szeretnék veled erről vitázni.

 

Korábban írtam, linkeltem, hogy vannak rendőrségi kapcsolataim, és az átlagnál többet tudok arról, mit csinálnak az autótolvajok.

 

 

Toyota kártyás?

 

 

Ez megint tök lényegtelen.

 

Nem azért lopják a Renault-kat, mert kártyásak.

 

A Renault-k közül a kártyás indításúakra van olyan egyszerű trükk, amivel filléres beruházás után elvihetőek.

 

Egy kis rettegnivaló:

 

 

 

Ez igaz, főleg a casco ami nem csak lopásra jó, hiszen kifizeti akár a lopás során megrongált elemeket is.

 

 

A Casco szükséges, de amíg fizet, addig is autó nélkül vagy, illetve százezreket buksz az önrészen, illetve a biztosító értékbecslésén.

 

Nem helyettesíti az autóvédelmet, csak kiegészíti.

Előzmény: Törölt nick (33799)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33802

szerintetek egy automata bociban a [...] elegendő védelem lehet?

 

A semminél jobb, de csupa "kapufa."

 

 

Előzmény: petyaaa (33798)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33801

25 e  Ft-t egy ajtó, de te tudod

Előzmény: yenoee (33800)
yenoee Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33800

"A legfontosabb tények egyike, az autó legdrágább darabja, amennyiven a vevő forgalmijában csak motorkód van a legsimábban eladható, nagy hasznot igérő része."

 

Jaja, mindig rányitják az ajtót a parkolóban, meg beletolatnak, rávágja a szél a garázsajtót, követ kap, felugró őz nem adja meg a jobbkezet.

Előzmény: Törölt nick (33799)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33799

Ténynek tény, de a lopás téma szempontból csak részlet.

A legfontosabb tények egyike, az autó legdrágább darabja, amennyiven a vevő forgalmijában csak motorkód van a legsimábban eladható, nagy hasznot igérő része.

 

a Renault-k a lopási listák élén vannak

Igen 4.-5. helyen, de ez az adat önnmagában csak adat, ha megnézed mennyi a részesedése a magyar autók között a típusnak - ksh adatom van -, nem is a leglopottabb autó. 2010-ben 2/3-d annyi Tolyota volt nálunk, mégis sokkal többet loptak belőle el, mint Renaultból.

Toyota kártyás?

 

a lopás ellen meglehetősen hatékonyan lehet védekezni

Ez igaz, főleg a casco ami nem csak lopásra jó, hiszen kifizeti akár a lopás során megrongált elemeket is.

 

petyaaa 

rettegve olvasom, milyen kapósak az autóink rossz körökben :(

Szerintem töröltesd a hsz-d :(

Előzmény: stevie-13 (33797)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33797

Ez tény, nem részlet.

 

 

Ténynek tény, de a lopás téma szempontból csak részlet.

 

Ami a lényeg:

 

- az autólopás probléma

- a Renault-k a lopási listák élén vannak, mert a kártyás modelleket igen egyszerű ellopni (csak a topiktársak közül ketten vesztették el az autójukat az elmúlt időben)

- nem érdemes azzal áltatni magunkat, hogy a mi autónk nem veszélyeztetett, mert ritka a színe, a motorja, a felszereltsége -- minden autó egyforma veszélynek van kitéve

- a lopás ellen meglehetősen hatékonyan lehet védekezni

 

Előzmény: Törölt nick (33796)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33796

Nem érdemes a részletekbe belemenni.

Ez tény, nem részlet.

Nekem más a véleményem, tudásom, tapasztalatom a dologról, de ez nem baj.

Előzmény: stevie-13 (33795)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33795

Arról nem si beszélve, hogy egyre gyakoribb a forgalmiba csak a motorkód van beírva

 

 

Nem érdemes a részletekbe belemenni.

 

Az autókat a szín miatt lopják, és elsősorban a karosszériaelemeket értékesítik. Ezekre folyamatosan nagy a kereslet, és az alkatrészek teljesen kompatibilisek. A motorral és a többi fődarabbal csak a baj van, valamilyen garanciát kell rájuk vállalni, az átírás miatt számlát kell róla produkálni, stb stb.

 

Nekem az a gyanúm, hogy a tolvajok a lecsupaszított vázakat kilós áron adják tovább a bontókba, ahol a "reszli" legalizálását végzik.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (33794)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33794

Arról nem si beszélve, hogy egyre gyakoribb a forgalmiba csak a motorkód van beírva, itt a fórumon is van többeknek ilyen, legális vásárlás ellenére.

- nem olvastam utánna, de úgy rémlik az új vásárláskor is csak kódok vannak -

Előzmény: Törölt nick (33791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33793

Igazad van ! Azért írtam,hogy a volt 2004 es motornál simán olvasható volt,a 2007 es nél nem.

Előzmény: ThomBoy (33792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!