Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33840
Az észszerűség határain belül harcolni fogok, mert ha igazam van, akkor az utolsó csepp véremig kűzdök.
Miután közel két éve -tudjátok nagyon jöl- jelentős felárat fizettem egy olyan autóért, ami ritka a hazai piacon: magyarországi, kevés és valós km, végig márkaszervizbe járt, stb., ezért nem tudom elfogadni a biztosító esetleges azon érvelését, hogy van egy kintről behozott kamu kilométeres 2 misiért, akkor ez ennyit ér. A biztosító ugye "azonos használati értéket" definiál, ami szerintük nyilván egy akármi, szerintem meg egy ennyit futott és ennyire felszerelt autó, ami gondtalan autózást nyújt sok évig.

A poggyász biztosítás sajnos maximalizálva van, a maximumot többszörösen elérjük sajnos.
Előzmény: Törölt nick (33838)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33839

Hát önnmagában ez az összeg nem hoz ütőképes védelmet

 

 

Nekem ebbe bele szokott férni a zárdugó (kb 10-15), a kommunikációt blokkoló immo (kb 45-50), az OBD csati mechanikus blokkolása (ez magában 10-15e ft lenne, de amikor úgyis szét vannak bontva az immo beszerelése miatt a gyári kábelkorbácsok, akkor csak egy extra sokpólusú csatlakozót szoktak felszámítani, ami kb 500 ft, munkadíjat nem) és a motortérzár (kb 30-35).

 

Mivel ezek a cuccok rendszert alkotnak (egyik védi a másikat), egy így védett autót megmozdítani annyira időigényes, hogy azt nemigen vállalják be. Maradhatna a trélerezés vagy a vontatás: de sajnos az autóink nem tartoznak abba a kategóriába, amiért érdemes lenne egy ilyen -- a tolvaj számára rendkívül kockázatos -- módszert választani.

Előzmény: Törölt nick (33838)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33838

Tehát én 90 ezer forintot nem gap biztosításra költenék, hanem egy ütőképes védelemre.

Hát önnmagában ez az összeg nem hoz ütőképes védelmet, egy vadi uj autóra, ha mégis elvinnék a védelem ellenére, talán jól jöhet :

E konstrukció továbbá abban is nagy segítség, hogy a finanszírozott autók pénzügyi konstrukciója hátralékmentesen legyen lezárható a lopás után.

 

ThomBoy

Eléggé gáz ami leírtál, így elő is vettem a csaco biztosítással kapcsolatos papírokat.

Nem kell megrettenni, ha rám hallgatsz, keresel egy ügyvédet a baráti, ismerősi körben, nem kell mást tennie, mint veled menni a biztosítóhoz - jut eszembe bejelentetted már ? - Nagyon sok beszédre nincs ok, simábban haladsz ha ott van :D

Amennyiben még korrektebb ügyintézésre törekszel, biztosítási szakjogászt, vagy a DAS Jogszervízt bízod meg az üggyel, mérd fel emnnyit kérnek, és te mennyit szenvedsz a biztosítóval én nem haboznék, mondjuk alkuszommal intéztetek mindent.

Ha volt poggyász biztosításod, lehet erőltetni a gyerekülések kifizetését stb. szakjogászoknak ez nem ügy, melyik biztosító volt, hátha van ismerősöm :)

 

 

Fentieken túl viszont a sokkból ébredezve készülni kell arra, ha legnagyobb bánatunkra már soha többé nem látjuk ezt a gyönyörűséget.

Nem akarlak bántani, de amelyik az első napon nem kerül meg annak tulnyomó része soha, vagy alkatrészeiben lesz fellelhető.

 

Előzmény: stevie-13 (33829)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33837

Az autó viszonylag ritka, legalábbis a Magyarországon újonnan üzembe helyezettek között mindnképp -> nincs a piacon itthon ilyen jelenleg, így nincs mihez hasonlítani.

 

 

Monaco felszereltség biztosan nincs sok ilyen motorral, de ki lehet indulni tetszőleges egykorú 2.0 dCi Grand árából -- olyan azért akad a piacon.

 

Sajnos nem nagyon fognak a valós piaci helyzettel foglalkozni, egyből a "taxhoz" nyúlnak. Az Eurotax pedig jelentős lehetőségeket nyújt a végösszeg eltérítésére, van például egy úgynevezett "helyi keresettségi mutató" nevű korrekciós tényező, amit az értékelést készítő 0 és 1 közötti tetszőleges értékre állíthat be :-0

 

 

Már felkészítettek rá, hogy vélhetően arcpirítóan alacsony árat fognak először mondani, lényegében a km óra tekergetett piaci árat.

 

 

Annyira talán nem vészes a helyzet: a valós piaci értéknél 10-15 százalékkal kevesebbre számíthatsz. Ezt ugyanis még szó nélkül be fogod nyelni. Ha nagyobb lenne az eltérés, fordulhatnál bírósághoz, az meg nekik sem jó, ezért csak "kicsit" értékelik alul az autót. Sajnos a gyerekülés, a téli gumi, az utólagos extrák nem számítanak... Azok a felszereltségek állnak a biztosítás védelme alatt, amiket szerződéskötéskor felsoroltál. Ha nem mondtad a gyerekülést (de hát miért mondtad volna), nem veszik figyelembe.

 

Én is hiába mondogattam, hogy így friss nagyszerviz meg úgy vadiúj prémium abroncsok, a biztosítós úgy nézett vissza rám, mint a diliházban az orvos egy kedves skizofrén betegre, aki azt hajtogatja, hogy ő Elvis Presley.

 

 

Találtunk nagykorú Laguna I-et nagyon szép állapotban 300ezerért, azt talán érdemes lenne megvenni, mert alacsony befektetés mellett vélhetően kicsi bukóval tudunk majd kiszállni belőle.

 

 

Okos :-) Én ugyanezt csináltam: sürgősen kellett az autó, úgyhogy megvettem az akkor elérhető legolcsóbb Lagunát - ráadásul a szomszéd utcában hirdették. Ugyan rengeteg km volt benne, de az előző tulaja egy repülőgép mérnök volt, így az autó műszaki állapota egyszerűen mintaszerű volt. Egy évig használtam, egyáltalán nem is kellett rákölteni. (Mindig mondom: nem km-órát nézünk, hanem műszaki állapotot.)

 

 

az eredeti állapothoz közeli helyreállítás talán még többe is fog fájni, mint 1 millió.

 

 

Egy ütőképes védelem pedig megáll 100 alatt... Bizony, a casco hasznos, de nem helyettesíti a védelmet.

Előzmény: ThomBoy (33833)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33836
Nyilvánvaló, hogy így lesz, hogy csökkentik az eredeti értéküket (3 évesen 40%-ban se számolták, bár hozzáteszem maga az autó se érte az eredeti ár felét sem), de minden apróság számít majd, az autó korához viszonyított futás, a számlával igazolható (gyári) alkatrészek és cserék melyek nem az autóval egyidősek. Láttam mar eurotax értékelést én is, abban van egy járműállapot korrekciós tényező is, ami a vásárláskor is szerepet játszott, hiszen a hahu-n található "átlag piaci szereplőkhöz" képest ez az autó magyarországibb, garntáltabb futásteljesítményűbb, stb.

Egyébként biztosítója válogatja, a mienk állítólag korrektebb az az átlagnál, de nem Teréz anya dolgozik ott sem.
Előzmény: fvcc (33835)
fvcc Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33835

A biztosító mindaddig nagyon kedves, amíg pénzt kell beszedni a kedves ügyféltől. Ha fordul a helyzet, valahogy "elszáll a jó modor".  MIndent neked fog kelleni bizonyítani ... és még akkor sem nyertél szinte semmit.

   Az eurotaxhoz csak annyit, hogy amikor felmerült a döci eladása, hogy ár-képben legyek, készítettem egy értékelést. A végeredmény az lett, hogy minden extra felszerelés amortizációja 97%-os lett. Erre mondja a paraszt, hogy nesze semmi, fogd meg jól.

Előzmény: ThomBoy (33833)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33834

Lehet érzékeny vagy a riasztó hangokra, de a mienket úgy vitték el egy hang nélkül, hogy a feleségem ébren volt hajnali 2 és 5 között, amikor általában tevékenykednek a tolvajok és semmit nem hallott, még a motor beindítását sem. Ami persze jelentheti azt, hogy előtte vagy utána vitték el, de ahogy én is kinéztem mindig az ablakon ha hallottam valamit, úgy most csak reggel szembesültem a szomorú ténnyel.

 

Ezt az OBD "buherálást" meg akartam csinálni én is, de egész egyszerűen a rohanó világban nem adtam a kellő prioritást neki, mert ugyan tudtam a korlátait a benne lévő védelemnek, mégis úgy gondoltam, hogy ha megszólal a riasztó, akkor nem lesz idejük feltanítani egy kártyát, egyébként is nem eldugott helyen áll, majd megcsinálom amikor lesz rá érkezésem...

 

Remélem lesz még.

Előzmény: petyaaa (33821)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33833

Eléggé gáz ami leírtál, így elő is vettem a csaco biztosítással kapcsolatos papírokat.

 

Egyelőre még bizakodunk, hogy nem lett barbár kezek áldozata az autó és legfeljebb részben kifosztva valahol már várja, hogy valakinek feltűnjön. A facebookon nemsokára 27ezernél tart a megosztások száma, jó pár helyről ígértek segítséget, keresik az autót többen, szóval ha nem lett még csütörtökön szétkapva, akkor talán...

 

Fentieken túl viszont a sokkból ébredezve készülni kell arra, ha legnagyobb bánatunkra már soha többé nem látjuk ezt a gyönyörűséget.

 

Casco

 

A casco szerződés szerint az önrészt a biztosítási értékből fogják levonni, amit úgy határoznak meg, hogy mennyiért lehetne most venni egy ilyen autót, de legfeljebb a kárkori eurotax értéke.

Az autó viszonylag ritka, legalábbis a Magyarországon újonnan üzembe helyezettek között mindnképp -> nincs a piacon itthon ilyen jelenleg, így nincs mihez hasonlítani. Külföldön egy hasonló 11ezer EUR, ez a mai HUF árfolyam mellett némileg túlzó szerintem is, tehát megint nehéz a piaci árhoz belőni.

 

Az eurotax esetében viszont van némi játéktér a korrekciókkal, itt jön elő a márkaszervizben történő karbantartás, az alacsony km futás, vettem hozzá új dolgokat, mindent számlával tudok igazolni, azonban ezen a ponton ellenérdkeltek leszünk a biztosítóval, remélhetőleg korrekt módon meg fogunk egyezni. Már felkészítettek rá, hogy vélhetően arcpirítóan alacsony árat fognak először mondani, lényegében a km óra tekergetett piaci árat.

 

Az autó papírjai, a gyári kártyák megvannak, számlák, szervizkönyv minden meg van, így vélhetően csak az összegen fogunk maximum "vitatkozni".

 

 

Hogyan tovább, mi lesz addig

 

Bármennyire is furcsa, de ahogy korábban említettem, visszavárjuk még, így áthidaló megoldást keresek. Találtunk nagykorú Laguna I-et nagyon szép állapotban 300ezerért, azt talán érdemes lenne megvenni, mert alacsony befektetés mellett vélhetően kicsi bukóval tudunk majd kiszállni belőle.

 

Aztán ha úgy alakul, hogy hónapok múlva eredménytelenül lezárul a nyomozás és bizotsítási ügylet lesz belőle, úgy neki kell állni az utódlás aktív keresésének. Az szinte 100%, hogy nem GSII lesz, jelenleg úgy gondolom érzelmileg nem tudnánk feldolgozni, mert ugyan olyan biztosan nem lesz, ha mégis akkor nem az. Valószínű GSIII, de ez most még a jövő zenéje, a következő 5 évben egyáltalán nem terveztünk autót cserélni...

 

 

Egyébként amit írtál Stevie, hogy mennyit buktál egy szimpla casco-n, esetünkben más szemszögből nézve ugyan úgy fennáll, mert nagyon sok mindnet ami ment az autóval együtt (3 gyerekülés, 90%-os téligumik ami a két leghúzósabb) csak töredékében fog megtéríteni a biztosító, és ha mindehhez hozzáveszem az önrész és az egyébként is bekövetkező értékcsökkenést (amit azért számolok hozzá, mert most meredekebben, többet szenvedtem el, mint hosszabb távon következett volna be 10 éves koráig évekre bontva), így megkockáztatom, hogy az eredeti állapothoz közeli helyreállítás talán még többe is fog fájni, mint 1 millió.

 

Találtam egy előnyösebb képet róla, hát ő lenne az...

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33832

Nem az orákulumot keresem

 

 

Egyébként ha beteszed az autó hirdetését, pár dolgot meg tudunk fénykép alapján is szakérteni :-)

Előzmény: squarepants2.0 (33830)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33831

Nem az orákulumot keresem, csak olyat aki objektív és szaki módon áll hozzá a kérdéshez. Hozzám talán a csepeli van a legközelebb, bár mindegyik közelinek minősíthető amit írtál.

 

 

A topik keresőbe (itt balra) írd be, hogy "Bagdány," és megkapod a választ :-)

 

 

Előzmény: squarepants2.0 (33830)
squarepants2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33830

Pontosan úgy gondoltam ahogy írod. Nem az orákulumot keresem, csak olyat aki objektív és szaki módon áll hozzá a kérdéshez. Hozzám talán a csepeli van a legközelebb, bár mindegyik közelinek minősíthető amit írtál. Köszi a javaslatokat mégegyszer.

Előzmény: stevie-13 (33828)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33829

az előbbi Octaviára 3 évre 90 195 forintért kínált "Vételár", azaz GAP biztosítás.

 

 

Nézd, ez megint szubjektív kérdés.

 

Ebből a pénzből én nem 3 évre, hanem "örökre" megvédem az autómat úgy, hogy nemigen tudják ellopni. Ráadásul ezzel érték is képződik: egy jól védett autót ha nem is drágábban, de talán gyorsabban el lehet adni, illetve a védelem hardver elemei (illetve ezek egy része) kiszerelhető, és a következő autóba telepíthető.

 

Tehát én 90 ezer forintot nem gap biztosításra költenék, hanem egy ütőképes védelemre.

Előzmény: Törölt nick (33816)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33828

akkor kérek szépen tanácsot, hogy védjem hatékonyan az autót :)

 

 

Pár napja leírtam.

 

Illetve működik egy Autólopás topik is, ahol folyik a szakértés.

 

Előzmény: petyaaa (33821)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33827

FORD-om vásárlásakor tökéletesen megbíztam az egyik márkaszervíz szakvéleményében amiért később nagy árat fizettem, ugyanezt  a hibát most nem szeretném elkövetni és TÉNYLEG hozzáértő csapattal/szerelővel szeretném megnézetni mégha esetleg kicsit jobban is zsebbe kell nyúlni emiatt.

 

 

Nem tudom, mi történt, hogyan történt, de el kell mondjak valamit: akárki is nézi meg az autót, leginkább az alábbi dolgokban várhatsz tőle segítséget:

 

- az autó korábbi (jelentős) sérüléseinek feltárása

- az autó jelenlegi hibáinak diagnosztizálása

- az autóval rövid távon (azonnal, vagy néhány héten belül) várható kiadások feltérképezése (kopó-fogyó alkatrészek állapota)

- az autóval középtávon várható kiadások árbecslése

 

A fentiekből következik, hogy nem reális az az elvárás, hogy egy tetszőleges -- akár pár héten belül bekövetkező -- nagyobb hibajelenséget előre kiszűrjenek. Természetesen ez is megoldható lenne, ám ehhez az autó fődarabjait (motorblokk, váltó, ilyenek) meg kellene bontani, ezt pedig az eladó nem vállalná be, a vevő pedig nem tudná megfizetni.

 

Én már láttam egy-két autót korábban :-) mégis, amikor megvettem a saját bocimat (akkor 4 évesen, 90e kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel), az alapos átvizsgálás ellenére az első pár hónapon belül beleszaladtam két nagyobb (drágább) és egy olcsó (ámde trélerezéssel járó) hibába. (Fűtőventillátor hibája - nem próbáltuk ki, okoskerék - nem lehetett előre jelezni, FH jeladó - nem lehetett előre jelezni).

 

Amennyiben a fentieket elfogadod, akkor tudunk ajánlani Csepelen vagy Maglódon olyan szakikat, akikben megbízhatsz, és akik később is szervizelhetik az autót.

 

 

Előzmény: squarepants2.0 (33825)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33826

Mifelénk, ha pergyőztes vagy, akkor az ügyvédi költségedet is a pervesztes téríti meg (utólag). Felétek meg akár nyersz, akár vesztessz, ezt az összeget veszted?

 

 

Csak egy bizonyos meghatározott (nevetségesen alacsony) díjat lehet elszámolni.

Előzmény: fvcc (33819)
squarepants2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33825

Tisztelt Fórumtagok!

Scenic vásárlás előtt állunk (3 gyerek van - 4 kerék kellene) s nem akarunk túl nagy pofonokba szaladni mikor a használt de szép állapotú autóval hazaérünk aztán pár nap/pár hét múlva mindenféle dolgok történnek s hirtelen egy 400-500ezer forintos javítási ajánlat elfogadása felett töri a fejét a család. Természetesen át szeretném vizsgáltatni egy hozzáértővel (vásárlás előtt), de RENAULT terén tapasztalatom pont nulla. FORD-om vásárlásakor tökéletesen megbíztam az egyik márkaszervíz szakvéleményében amiért később nagy árat fizettem, ugyanezt 

a hibát most nem szeretném elkövetni és TÉNYLEG hozzáértő csapattal/szerelővel szeretném megnézetni mégha esetleg kicsit jobban is zsebbe kell nyúlni emiatt. Lakhely Dunaharaszti, megvásárolandó autó Bugyi-n található. Ha ajánlanátok valamit/valakit/valakiket relatíve közel azt nagyon megköszönném (viszonyítás: Pest közel van, Záhony nem). Műszerfalcserés volt a szerkezet úgyhogy az illetőnek ki kellene találnia, hogy mennyi benne valójában a kilométer...természetesen ha vannak ötletek, hogy miket nézzek meg rajta, ami alapból megnézendő ezen a típuson azt is nagyon megköszönném. (1.6 Dynamique 2004/12 115.000km)

Üdv: A leendő Scenic-es.

fvcc Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33824

?

Gondolom, az ablakra van ragasztva egy öntapado reklámfólia, amelyen tudatod mindenkivel, hogy az autódat xxx biztonsági rendszer védi.  (nem feltételezem, csak sok ilyet láttam már. legalább a "szaki" egyböl tudja, hogy hoppá: én pont ehhez értek!)

 

A maroklőfegyvereddel úgy járhatsz, mint az az ember, aki a tolvajok ellen 220 V-ot vezetett a kerítésdrótokba. Még te leszel a bűnős indokolatlan fegyver-használatért.

 

(fényes nappal, munkaidőben délben vitték ki - terelték - a kapun át a disznót a napbarnított állampolgárok. Ott találkoztak a cégvezetővel, akit meg akartak késelni. Az meg lőtt. Hasba. Nem jelentette fel senki, a célpont hazasétált.

A folytatást egy ismerős sebész mesélte, aki épp ügyeletes volt: A b...s   c....ny-nak estére jól össze keveredett a belében  a vér a szarral  .... lőtt sebet meg az orvosok kötelesek jelenteni.  Hogy mi lett jogilag a vége, azt nem tudom.)

 

 

Más: d.u. csukom a cégem kapuját, látja ezt két szembejövő -azt is, hogy megyek el, ami egyébként nem jellemző, mert ott is lakok - az egyik odaszól a másiknak: Ide is benézünk! Pár lépés után odaértek a kapuhoz, ekkor megszólalt mély hangon az ajtóban napozó riasztóm.  B...sza meg, itt kutya van!

 

Előzmény: petyaaa (33821)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33823

Részvétem:(

Előzmény: Törölt nick (33822)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33822

Megvan hogy mi okozta a váratlan autó leállásomat. ( reggeli elindulás után nem sokkal, minden különösebb zaj nélkül, egyszerűen megállt a motor, mintha le vettem volna a gyújtást. Elgurultam egy egy megállásra alkalmas helyig, majd próbáltam indítani. Tekerte simán, de olyan tompa hangja volt a motornak, mintha nem kapna üzemanyagot, pedig volt benne. Sem nem pöffent, sem nem kapkodta, nem csinált semmit, csak forgott. )

Mivel nem jutottam megoldásra, ezért elhúzattam a Renault szervíz-ig, ahol nem soká megállapították hogy nem kap levegőt a motor, de hogy miért azt még vizsgálni kell.

Később kiderült hogy a turbó tengelye ketté tört, a kipufogó oldal megszorult. ezért gyakorlatilag nem tudott a kipufogó gáz távozni, hanem az egr csön keresztül a szívó oldal felé cirkulált.

Árkalkulációt kértem szóban, de a turbó 440+áfánál szóltam hogy ennél nagyságrendekkel olcsóbb megoldásban gondolkodnék.

Szóval maradt a felújított, egy százasért, +plusz olaj meg szűrők stb.

Hogy miért mehetett tönkre a turbó az a kérdés, szerintem az őszi olajszűrő szétdurranáskori olajnéküli vagy csökkent olajnyomásos állapot tett be neki. Most már midegy. Hétfőn hozzák az új turbót, legkésőbb kedden üzemel az autó.

 

A jövő héten döntést fogok hozni, hogyan tovább az autóval. Szeretem mert jó kényelmes, jól fogyaszt, jól felszerelt, viszont már cserben is hagyott, ezért rossz érzésem van ha rágondolok. Mikor átveszem az autót meghallgatom a hangját kipróbálom, és ha nem csak kicsit nem tetszik valami akkor megválunk egymástól.

 

petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33821

akkor kérek szépen tanácsot, hogy védjem hatékonyan az autót

:)

 

én úgy gondolom, hogy egy tökátlag scenic kevesebb védelemmel pár utca által határolt területen található; az én védelmem sztem több, mint átlagos, ami az átlagrablókat riaszthatja el, és készteti egy egyszerűbb ügyletre pár utcával arrébb. a rendelés meg imho kivédhetetlen.

 

a riasztóhangokra érzékeny vagyok és van maroklőfegyverem, amivel már zavartam el illetékteleneket :)

Előzmény: stevie-13 (33815)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33820

Lényegében mind1, de csak ennyi kell legyél körültekintő, és nem lesz baj.

Előzmény: petyaaa (33818)
fvcc Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33819

Látszólag egy hülye kérdés:

Mifelénk, ha pergyőztes vagy, akkor az ügyvédi költségedet is a pervesztes téríti meg (utólag). Felétek meg akár nyersz, akár vesztessz, ezt az összeget veszted? 

Előzmény: stevie-13 (33814)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33818

na, miket?

:)

Előzmény: Törölt nick (33816)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33817

ez biza gáz

az ügyvédi díjat miért nem a biztosító fizette?

 

2002-ben egy barátommal vettünk két tökegyforma Megane Classicot; még a rendszám is egymás után jött.

az övét vitték 3 hét után (ott lakik, ahova a forgalmi szólt; én nem). a casco fizetett, amiből végül is úgy jött ki, hogy a kezdőrészlet felét bukta.

 

tőlem még nem loptak autót - koppkoppkopp

Előzmény: stevie-13 (33814)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33816

Ne legyél, csak Körültekintő.

Pár perc alatt sokmindent megtudtam rólad, én aki nem ért a nethez....

 

 

stevie

Amikor ellopták a 4 éves Lagunámat, a következőképpen jártam:

Gondolom ez nem most volt, azóta változtak a dolgok, ilyenekre gondoltam korábban amikor azt írtam, ha körültekintően kötik meg nagyon nagy részben kártalanítja a tulajt. Nyilván ez sem mindent térít de jobb mint egy lopás casco. Alapvetően a jelenlegi anyagi helyzete az embereknek nem teszi lehetővé a jó casco megkötését és a védelmi rendszerek beépitattését és ez negy baj. Nagy összegnek tartanak sokan pl egy ilyet :http://www.forensis.hu/kedvezmenyes-autossegely-szolgaltatasám 6.300 Ft/év, egy komolyabb szállítás esetén nem olyan jelentős összeg. Ja és arról még nem is beszéltünk ha pl az alufelnis kerekeket, más leszerelhető elemeinket lopják "csak" el.

 

Mivel sokkal szebben leirták egy cikkben, mint én tudnám ezért idemásolom:

 

"Kezdjük az önrész biztosítással, mely (nevének megfelelően) nem másról szól, mint az önrész megszüntetéséről. Egy 2011-es, azaz vadonatúj, bő 4,5 millió forintos, alapellátmányú Skoda Octavia 1.2 TSI-vel végeztünk kalkulációt, erre, 29 éves, budapesti, 10 éve jogosítvánnyal rendelkező férfi tulajdonossal, 10 százalékos, de minimum 100 ezer forintos önrésszel a teljes körű casco évi 88 ezer forint lenne legolcsóbban, de aki fél, hogy balesetet okozna, az évi 26 645 forintért teljes mértékben mentesülhet az önrész alól. A plusz szerződés már a legkisebb koccanásnál is megtérülhet.

 

Még jutányosabb talán az előbbi Octaviára 3 évre 90 195 forintért kínált "Vételár", azaz GAP biztosítás. Mint az az angol (GAP=különbözet) szóból ered, e biztosítás a kárkori érték és a vételár közötti különbözetet téríti meg, így a legfeljebb 5 éves autóra, a vásárlást követő 90 napon belül megköthető biztosítással a károsult (legalábbis elvileg, a piac változásait, illetve az árfolyam-különbözetből adódó árváltozásokat figyelmen kívül hagyva) nem egy, a tőle ellopotthoz hasonló autót fog tudni keresni, hanem olyat, mint amilyet valaha megvásárolt. E konstrukció továbbá abban is nagy segítség, hogy a finanszírozott autók pénzügyi konstrukciója hátralékmentesen legyen lezárható a lopás után - bár meg kell jegyezni, a banki költségeket, beleértve az időszakos kamatokat, illetve a szerződés-módosítási díjakat ez esetben is az ügyfél fogja állni."


Előzmény: petyaaa (33812)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33815

de még továbbra sem értem, miért nem oké a meglévő 3x védelem

 

 

1) a riasztó nem akadályozza meg a lopást, csak zajt kelt. Amíg el nem némítják. A riasztó távirányítója ráadásul gyakran külön veszélyforrás: ha az vezérli a kp. zárat is, akkor sajnos megkönnyíti az utastérbe behatolást. (A legtöbb riasztó a Microchips cég processzoaira, illetve azoknak a Keeloq kódolására épít, ennek pedig ismert a feltörhetősége, az egyetlen elfogott jel alapján érvényes nyitókódot generáló berendezések a szürke piacon beszerezhetőek.)

 

2) a váltózár automata váltós autókban nem sokat ér :-( Amikor az immo kiiktatása érdekében már kívülről úgyis hozzáférnek az ECU-hoz, akkor azt is el tudják hitetni vele, hogy D-ben van (függetlenül a kar valóságos helyzetétől).

 

3) az immobilizer kafa, de az üzemanyagszivattyú-blokkolása primiív megoldás. Ezt mondta erről a TC autódoktora egy javítás kapcsán:

 

"ennek az áramkörnek a megszakítása a legtipikusabb ilyen védelem beépítésekor. Véleményem szerint ennek nem sok értelme van, mert ahogyan én áthidaltam ezt egyszerűen néhány méter vezetékkel, azt valószínűleg az autótolvaj is megtenné."

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/21/fiat_500_inditasgatlo_hiba_szerencse_hogy_nem_gyulladt_ki/

 

A megszakított autólopások után a rendőrök nem egy alkalommal találtak már krokodilcsipeszeket a helyszínen. Ezekkel lehet tápot adni az üzem,anyagszivattyúnak, méghozzá bármilyen 12V kábel (pl. világítás) "megcsapolásával."

 

Az általad beszereltett védelem sokkal több, mint a semmi, de a fenti érvek tükrében neveztem "kapufának": majdnem megfelelő védelem, de sajnos csak majdnem.

 

 

Előzmény: petyaaa (33813)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33814

+casco

 

 

Amikor ellopták a 4 éves Lagunámat, a következőképpen jártam:

 

- az autóm piaci értéke kb 3M ft volt. Azaz ennyiért el lehetett volna adni belátható időn belül. Laguna II Grandtour 2.2 dCi Privilege + egy csomó extra (napfénytető, xenon, ülésfűtés, tolatóradar, Initiale felnik, BT kihangosító, stb), ráadásul friss nagyszerviz volt rajta

 

- a biztosító szerint az autóm piaci értéke 2.65 M ft. Ez pont annyival kevesebb a valós piaci értéknél, hogy ezért nem mész a bíróságra, benyeled. Veszteség: 350e ft.

 

- a biztosításom önrésze 20% volt. Veszteség: 530e ft.

 

- a casco szerződés egész évre szól. Ha ellopják az autót, a hátralévő hónapokat is be kell fizetni. A havi casco díjam 7 ezer forint volt. Nem emlékszem, hány hónap volt hátra évfordulóig, számoljunk 6 hónappal. Veszteség: 42e ft.

 

Az autóért kaptam 2,078M forintot. Veszteség: 922e ft.

 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy besurranással vitték el az autót, tehát lakásbetörés után a saját indítókártyájával. A biztosító első körben emiatt simán megtagadta a kifizetést, be kellett őket perelni. A pert megnyertem a biztosító ellen, de természetesen ügyvédre volt szükségem, aki egy nagyon normális (már-már alacsony) 20% sikerdíjjal dolgozott. Így a 2.078M forintból 415 ezret rögtön át is adtam neki.

 

A teljes veszteségem így 1.337e forint volt.

 

A lopástól a kárkifizetésig 23 hónap telt el. (Az első fokú ítéletet nem fellebbezte meg a biztosító, és az ítélet után pár nappal utalt is. A káresemény és a kifizetés közötti 23 hónapra kamatot fizetett a biztosító, így legalább azzal nem volt külön veszteség.)

 

A casco tehát remek dolog, de sokkal jobb, ha az autót eleve nem lopják el.

Előzmény: petyaaa (33813)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33813

nna, akkor ezt talán meg kellene csináltatni

de még továbbra sem értem, miért nem oké a meglévő 3x védelem (+casco)

Előzmény: stevie-13 (33810)
petyaaa Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33812

köszi :)

 

vettem; töröltetem, és elkezdek kicsit paranoid lennei :)

Előzmény: Törölt nick (33811)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33811

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124493938&t=9098903

Igy ird be neki, másik, hogy nem célszerű néhány dolgot közszemlére tenni :(

Előzmény: petyaaa (33809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!