Igen.Ha nem lenne az,nem kellene szűrő.A bio bomlik,meg maga a go is,a hőtől.A régi CR pumpák feleslegesen dolgoznak,az újak már nem.Nekünk nincs mikroszűrőnk.
Spuri mellett nincs szennyeződés a rendszerbe.Ezt alátámasztja a mikroszűrő el nem dugulása is. Plusz folyamatosan kontrolálom,van egy átlátszó előszürőm.
Kiváncsi lennék az elhagyás utáni fogyasztásra.Az E-85 gyakorlatilag közel azt hozná,mint a Spuri,viszont az alkohol elválaszthatatlanul keveredik a vízzel.
Mielőtt kidobod a generátort számolj! A kocsin lévő egyszerre bekapcsolható fogyasztók össz áramfelvételét (első lámpák, helyzetjelző izzók, szellőző ventilátor, ablaktörlő, műszerfal megvilágító izzói, stb.) Ha ezek összes áramfelvétele 55 amper alatti akkor a maradék jut az akksinak. /az esetek egy részében nem megy az összes fogyasztó egyszerre/
Nem tudom, hogy a kocsidat mire használod (mármint rövid utak gyakori indítózás, esetleg hosszabb utak rövidebb indítózás)
Nekünk 55 ös generátorral 90Ah körüli aksival karbantartott 2.2-es indítómotorral, átforrasztott indító, töltő kábelekkel kb 3 másodperces tekerés után jár a motor.
Nem lenne szerintem elég, és ezért vettem bele a régi szar helyett 120 A-ost. A kicsi amperszám minden eggyes alkalommal mégis csak egy -egy rövidzárlatot jelent az akkunak ami, az élettartalmát mégis csak leröviditi. Lehet az akár milyen nagy márka is. Jövő hónapban kiizzadok egy 85 A-os generátort és bárki megveheti a tök pöpec 55-öst,mert eladom . ,-))...vagy polcra kerül. A kérdés marad, hogy az öninditó sorsával mi legyen ? Maradjon vagy erősebb kerüljön bele ? a meglévő 2.2-es helyett gondoltam 2.7KW-ra....hmm. üdv.
Nyitva maradt továbra is a nagy kérdés ! A 2.2 KW-s öninditó helyett érdemesebb egy 2.7 KW-st beszerelni ? Mivel igy csak szenved a hidegekben. Van tapasztalatotok ?? üdv.
Miért ne tudna? Hiába mondja valaki, hgy nem tudja, ha nem igaz. ;) Azt azért mégegyszer mondom, hogy nem nagyságrendbeli akksiváltoztatásról beszélünk! Természetesen egy nyergesvontatóba nem fogunk 74Ah-s akksit rakni, még akkor sem, ha egyébként be lehetne vele indítani (mi már indítottunk 74Ah-ssal Ifát!). A nagy áramfelvétel, illetve egy normál indítózás alatt kivett energia akkora, hogy nem lehet 74Ah-sra bízni.
A másik a generátor. Ugyanebbe a nyergesbe bele lehetne rakni kis generátort is, de nem szabad, mert pl. indítózás alatt annyi energia elmegy az akksiból, amit esetleg többszáz km alatt tudna szerencsétlen generátor.
Szóval vannak ilyenek is, de itt nem erről beszélünk, hanem pl. 74Ah-s cseréje 100Ah-sra ugyanabban az autóban. Ha ugyanúgy indul, mint eddig, akkor egy nagyobb kapacitású akkumulátorból is ugyanannyi energiát fog kivenni, mint a kisebből, így ugyannyit kell pótolnia a generátornak. Az eltérés ott van, hogy a nagyobb akksi tovább bírja az indítózást, illetve pl. állófűtést is nyugodtabban rá lehet kötni (vagy csak arra lehet). Az így kivett nagyobb energiamennyiséget egy nagyobb generátor hamarabb visszatölti, de ha megmarad a 'régi', az is fel fogja tölteni, csak több idő kell neki. Nyugodj meg, ha mész annyit vele, hogy az indítózás alatt elveszett energiamennyiséget meg tudja termelni a generátor, akkor fel fogja tölteni.
Tökéletesen így van ahogy írtad! Én még annyit tannék hozzá, hogy az Ivecok (2000előtti) kábelein lévő "egybe öntött" akkusarukat érdemes lecserélni szerelhetőekre a kábel leforrasztása mellett. Továbbá az indító kábelek és töltőkábelek szemes saruit is érdemes átforrasztani.
Nekem azt mondták nem tud nagyobb akut feltölteni a kissebb generátor. Jó akkuból tapasztalatom alapján nem kell nagy. Pl nekem 74Ah-s akkum van 3-4 óra állófűtés után is simán indul jó akkuval az autoó.
Rossz 100Ah-s akkut meg fél óra alatt lemeríti a rádió.
Nagyobb akkut szoktak belerakni a gépbe, ha azt gondolják, hogy a nagyobb kapacitás szükséges, vagy jól jön. Ehhez nem feltétlenül kell nagyobb generátor. A 'kis' generátor is fel fogja tölteni a nagy akksit, csak tovább tart. A generátor nagyságát elsősorban a fogyasztók áramfelvétele kell, hogy meghatározza. Az összes fogyasztó kiszolgálását meg kell oldani, meg az akkumulátort is kell tölteni. Ha a fogyasztók nem változnak, akkor ugyannyi energia juthat a töltésre. Persze ehhez hozzátartozik, hogy valószínűleg nem 3-4x nagyobb akksi kerül bele, hanem pl. 70Ah-s helyett 90-es, vagy 100-as.
A nagyobb generátor akkor kell, ha megnövekedett a fogyasztók áramigénye. Pl. komolyabb hificucc, elektromos kiegészítőfűtés, hűtőbox, stb.
A vastagabb kábelek meg nem a nagyobb feszültség miatt kellenek, hanem az áramerősség miatt. Szép is lenne, hogy generátor, vagy akksicserével nem 12V (töltés közben kb. 14-14,5), hanem mondjuk 18-20V-ok szaladgálnának a kocsiban. Mit szólnának ehhez a fogyasztók? ;)
Kérdésem az 55 Amperos generátor helyett nagyobbat raktatok be ? Igy nagyon nem tölti fel a nagy aksit,szóval "herbatea." ,-(( . az öninditója 2,2 KW-s ebböl sem ártana valamivel erősebbb alig tekergeti hidegen, főleg ezekben a hidegekben. Volt ilyen irányban átalakitásotok ? ....ötletek tippek jöhetnének ,köszönettel venném.