Elvben létezik, amit Celtis mond. Még ha általában nem is kérnek ártalmatlanítási díjat a szervizek, de köteles kimutatást vezetni a bejövő és a kimenő mennységről. Ha kevesebbet ad le, akkor megvan az elvi lehetősége a környezetkárosításnak, ha meg több akkor az tényleg költséggel jár. A veszélyes hulladékkezelésnek egyik fő szabálya, hogy a termékforgalmazó köteles átvenni a termékéből keletkező hulladékot, - de csak annyit köteles, amennyit eladott.
A fene tudja, tényleg van egy kis lenyúlós jellege, de nem jogszerűtlen.
Szervize válogatja. A fordomnál ilyen költség még sehol sem merült fel. Hondából a két közeli szervizt kérdeztem, mindkettő felszámolja ezt. Emiatt nem fogok a világ végére elmenni egy másik helyre.
Nem tudom a szerviz kiadja-e neked a levett olajat. Szerintem nem, mert amelyik szervizben én jártam, ott egy spéci készülék azonnal begyűjtötte egy nagy tartályba.
Magyarul ez a felára, ha magad viszed az olajat. Én meg is vettem volna náluk, de az ajánlott 5w40 baromira nem volt szimpatikus.
Mai takarításnál vettem észre, hogy elöl a szőnyegek alatti hangszigetelő szivacsok vizesek. Főleg a vezető oldalon. Csavarni lehetne belőle a vizet, ha nem lenne ráragasztva a szivacs egy vastag gumis műanyag lemezre.
Közben le is mostam az autót és nem az ajtók felől jön be a víz.Lehet, hogy a motortér felől jön be valahol ? Esetleg a klíma rendszer felől ? Húgomék Opel Astrájában a klíma áztatta el teljesen elöl a szőnyegeket. Igaz most nincs klímás szezon, de nem tudom mióta vizesek a szivacsok, mert felül a szőnyeg száraznak tűnt. Csak kíváncsiságból néztem a szőnyeg alá mert a havas időben a gumiszőnyegről kicsit lefolyt a hólé oldalt és meg akartam nézni, hogy mi a helyzet. De amennyi víz a szivacsokban volt, azt nem hiszem, hogy innen származna.
A szelephézag ellenőrzés karbantartási ciklusa 40e km!
Az egy más kérdés, hogy valóban kell e állítani az ellenőrzés alkalmával, vagy pedig nem is érdemes leszedni a szelepdeklit, minden hóbelevanccal együtt, mert amúgy nincs semmi baja.
Egyenletesen jár, nem gyenge, nem zörög, nem magas a HC érték...
Olajat viheted. A márkaszerviz elfogadja, de 5-1000ft/liter megsemmisítési díjat felszámolnak rá.
Légszűrő nem tétel, csakis gyári.
Pollenszűrő cserét én luxusnak tartottam volna 7e km után olyan k. drágán.
A munkadíj kb. egy tizes a márkaszervizben. Ez meg nem akkora tétel, hogy megérje máshova vinni. Főleg a szervizkönyv miatt. Még a garancia letelte után is.
Áprilisban kéne vinnem a Jazzt szervízbe ( 2008 dec-i, 26700 km van benne). Olajcsere, levegőszűrő, meg pollenszűrő.
Kérdésem, érdemes márkaszervízbe vinni, a pecsét miatt? Vagy esetleg valami hozzáértő szakihoz? Honda Éleshez vinném. Wastegate, Te mit mondanál? A többiektől is szívesen veszek javaslatokat.
Nem tudom, Te hogyan vagy anyagilag eleresztve, de nekem kinyílik a bicska a zsebemben.
5400 Ft/l olaj? A neten 6400 Ft-ért van 4l-es kiszerelésben!!! 7200Ft-os légszűrő? A legdrágább Nipparts, Mann is 5000-ből kijön. Az akksi aztán végképp kiverte a biztosítékot. A Pandába csak a legdrágább Bosch Silver 5 passzol, mert a szabványtól kisebb méretű a hely. Dízelbe való 52Ah/520Amperest vettem 20ezerért.
Miért adják többszörös áron az alkatrészt, mikor ők ráadásul nem olyan áron kapják, mint Gipsz Jakab???
A szelephézagállítással biztos visszavinném, és megkérdezném, hogy ugyan mi a jó édes anyjuknak állítják a szelepet 40ezernél?
Nálam is ugyanez a hibajelenség volt 130000 km körül.
Akkor egy kalap alatt volt egy EGR tisztítás (csatorna is) és szelephézag állítás.
A szerelőm szerint nagyon koszos volt az EGR csatorna és az okozhatta a gyújtáskimaradást. A szelephézag állítást azért csináltattam, mert addig még sosem volt.
Azóta a hiba megszűnt és rövid távon, városban a fogyasztás is legalább 1 literrel kevesebb.
Gyertyacsere most volt 100e körül. Az EGR szelep tisztítás is , viszont hogy a csatornát is kitakarították arra nem vennék mérget. A szelepállítás szerintem abszolút nem, legalábbis eddig sehol nem említették...
A motorvisszajelző narancssárga elöször csak bevillant, most meg már folyamatosan világít. Néha villog, 2000 -es fordulat környékén, amikor a motor már bemelegedett. Több szerelőnél is voltam, nem igazán tudtak vele mit kezdeni, az hibát kiolvasták (gyújtáskimaradás ,gyújtáshiba 2. henger), kiütötték és javasolják vigyem be a márkakereskedésbe. A kereskedéstől félek a horror áraik miatt. Esetleg tud valaki egy megbízható (aki már látott ilyet közelről) szerelőt ajánlani Kecskemét (esetleg Szeged) környékén.
Sajnos egyet kell hogy értsek Veled! Nagy FIAT fan voltam, volt 127-es, UNO, TIPO, Bravo, szóval volt egy pár - szinte csak FIATom volt a Honda előtt - többet láttam az autó alját meg a motorterét mind a tetejét. A BRAVo-nál szaladt tele a tököm, hogy szinte ugyan azok a tipikus hibák jöttek elő, ami a tizenévvel öregebb TIPO-nál is előjöttek sorban. A nálam töltött 80e km alatt a a futóművet folyamatosan szerelni, cserélni, kellett 25e-nél (!!!) hátsó lengéscsillapító csere, stb, és új volt amikor vettem. Eltörött az első keresztstabilizátor rajta, a bontóban nagy kerek szemekkel néztek hogy az meg hogy lehetett... Na akkor döntöttem úgy, ha egy gyár nem tud változtatni az autóján tíz év alatt és előjönnek sorban az előd problémái, akkor basszák meg a szarukat! Ekkor vettem a JAZZ-t, 107e van benne, de a kopó cuccokon kívül SEMMIT nem kellet mókolni rajta, padig ugyan azokon a szar utakon közlekedek vele! Soha többet FIAT, pedi ültem a kollégám új BRAVO-jában, szép, meg minden azt nem lehet elvitatni, de ennek ellenére soha többet nem kéne olasz autó a HONDA után!