Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117692

"" Hallottál már (savas) akkumulátortelep robbanásról ? ""

 

Egy akkumulátor robbanásánál ott voltam a helyiségben . Csak a fedelek törtek darabokra . A kollégámnak semmi baja nem történt szerencsére .

 

Nem vitatom , hogy a fejlödés halad nagy léptekkel elöre . Majd a jövöben eldöl , hogy melyik típus lesz a megfizethetö és biztonságos .

Előzmény: Zkt1 (117691)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117691

"Eltudod képzelni azt a temérdek akkumulátort ami ott volt felhalmozva ?  Ilyen helyen , ha tüz ütne ki , akkor mit csinálnának a lítiumos aksikkal , ha a Tesla autóját nem voltak képesek eloltani .:-("

 

Visszakérdezek ha nem gond?

Hallottál már (savas) akkumulátortelep robbanásról ? Mert volt.

 

 

Továbbá, többször linkeltem már a videót, ahol tűzoltókkal teszteltek különböző lítium kémiájú aksikat:

https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM

 

 

Látsz égő LiFePO4 aksit ? Nem. Mert ez a legbiztonságosabb lítium kémia.

Ellenben a füledhez szorított telefonban, az öledben tartott laptopban, az EV-ben amit vezetsz ... nos nézd, az az LPO (Li-Pol vagy NMC)

 

Nézd, ilyen cella van az öledben tartott laptopban:

https://youtu.be/CUgbmCSmSNY?t=122

Meg az e-bike-ban amin ülsz is:

https://youtu.be/kVp_ppkk-sk

 

Meg a Tesla aksipakk-ban is:

https://youtu.be/WdDi1haA71Q?t=186

 

 

És ... Hornsdale-i 120 MWh-s Tesla aksitelep tele kizárólag NMC cellákkal lassan 2 éve üzemel gond nélkül.

Ehhez képes nem játékszer az a 16 x 1,5 MW ?

 

 

Előzmény: peterch (117682)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117690

Szia!

---Továbbra sem értem mit nem értesz ?!

 

--Lent vannak a pontos számok:

Savassal 1,2 kWh 160-200 eFt    ez olcsóbb 

LiFePO4-el 3,5 kWh 150-200 eFt  --ez drágább --------tehát egyik sem ennyi !

 

-----s nem számoltuk még az élettartamot, a 10x ciklusszámot, az 1C-vel tölthetőséget ... semmit.

 

Na ez is egy kissé másabb.! A10X  ciklusszám?

 

Itt nincsenek amerikai keresetek --tehát vizzel kell főzni.!

 

Láttam már--s csináltam is  pár kapacitás tesztet is .

 

A házilag összeállitott LI  akkuk meg ,nem érik el a jó méretet . 

Pl; 100Ah helyett 20 Ah ? esetleg még lejjebb......

 

 

 

Igen, dolgozni is járhatnánk mágnesvasúttal, meg repülőautóval is ,csak Magyarorszogon egyik sincsen ....

Tehát ezért nem fogsz tudni meggyőzni...

 

Előzmény: Zkt1 (117687)
peterch Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117689

Szia !

 

Tüzriadó elrendelése után volt elméletileg 30másodperc a helyiségek elhagyására . Utánna az ajtók hermetikusan zárultak , leálltak a szellöztetö-hütörendszerek , majd beindult a CO2 .

Előzmény: Atis57 (117684)
peterch Creative Commons License 2020.12.06 0 1 117688

Szia !

 

Nem Frankfurtban .

Előzmény: Mutual Friend (117683)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117687

 

"Az ár kérdés meg ?--nyomd le a vásárló torkán ......azért lessz 2x annyi Ft ?"

 

Továbbra sem értem mit nem értesz ?!

 

Lent vannak a pontos számok:

Savassal 1,2 kWh 160-200 eFt

LiFePO4-el 3,5 kWh 150-200 eFt

 

Azaz ugyanannyiért 2-3x energia !

És nem számoltuk még az élettartamot, a 10x ciklusszámot, az 1C-vel tölthetőséget ... semmit.

 

 

"Több csónakos ismerősöm van aki, utólag inditó akkuval hajtja a csónakot.

S valóban olcsóbb is ....Ők sem  km-re számolják  hanem hónapra."

 

Nekem csak amcsi ismerősök vannak, akik egytől egyig LiFePO4-re cserélték a savas aksikat.

Marina felhasználásra különösen ajánlott. Battle Born momentán az egyik legtöbbet oda eladott 12V-os lítium aksi CE és UL listed.

 

 

Nem mondom, hogy csinálj egy kapacitás tesztet a savas aksijaiddal ... mert azzal kinyírod.

Viszont tudok neked bármikor linkelni kapacitástesztet LiFePO4 aksikkal.

 

 

Előzmény: Atis57 (117681)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117686

Kecskeméten a Mercinek is van saját tűzoltósága. Egy bizonyos méret felett kötelező bármit csinalnak ottan' ...

Előzmény: Atis57 (117684)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117685

amper/h

 

helyett

Ah esetleg amperóra

Előzmény: ksanyi52 (117661)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117684

Szia!

 

Magyarországon, csakis vizzel oltanak ! 

15-30 éve még volt CO2 , Haboltó, porrakoltó kocsi is .-de azóta nagy fejlesztés történt (ezeket selejtezték )

 

Most azt mondják a tűzoltók; ami égni akar ,az el is fog égni.

Mi csak a tovább terjedést akadályozzuk meg.

 

Ezért van a vegyiüzemeknek saját tűzoltósága.

Előzmény: peterch (117682)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117683

Itthon az a bizonyos nagy ? :)

Előzmény: peterch (117682)
peterch Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117682

Szia !

 

Biztosan igazad van , hogy az ólom akkumulátorok már elavultak  , de ami érdekes egy adatközpontban ahol dolgozgattam , ott az épületek között 16darab Zeppelin dieselgenerátor állt egyenként 1500kVA teljesítménnyel készenlétben , ha esetleg valami végett kiesne az áramszolgáltatás . Eltudod képzelni azt a temérdek akkumulátort ami ott volt felhalmozva ?  Ilyen helyen , ha tüz ütne ki , akkor mit csinálnának a lítiumos aksikkal , ha a Tesla autóját nem voltak képesek eloltani .:-(

Előzmény: Zkt1 (117679)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117681

Szia!

 

 Még mindig nem !

 

Az ár kérdés meg ?--nyomd le a vásárló torkán ......azért lessz 2x annyi Ft ?

 

Szerintem  nem lessz elég vásárló....

 

Ez a kg-Wh-stb szerinti ár  csak pairon igaz .

Több csónakos ismerősöm van aki, utólag inditó akkuval hajtja a csónakot.

S valóban olcsóbb is ....Ők sem  km-re számolják  hanem hónapra.

 

 

De ilyen alapon a szén,fa,földgáz,benzin, gázolaj  +meg a villanyáram is lehetne KJ....GJ árban egyforma.

s akkor melyik az "elavult" ? 

Előzmény: Zkt1 (117679)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 1 117680

OFF:

"Haha, ólomsavas akkuról :-)))"

 

Mekkora gyerek vagy ...

Légy felnőtt, légy férfi.

Ha hibáztál ismerd be tévedésed. A saját butaságod ismételgetésével csak szénné égeted magad.

 

Előzmény: schlumberger (117678)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117679

 

"Azért szorosan idekapcsolódik --Az elektromos targoncák akkujai (savas,  lúgos ) "

 

Tudom, ismerem. Még '90 valamikor ültem elsőnek ilyen targoncán.

Élelmiszeriparban kötelező az aksis targonca használata (belsőégésű még udvar területén is tilos -volt akkor, most nem tudom-).

Elég komoly apparátus kellett 3 targonca folyamatos üzemben tartásához. És rahedli sok aksi.

 

 

"Tehát annyira nem pozitiv a LI akkuk alkalmazása."

Mármint, hogy nem használják égen-földön ?

Lítiumot 0 fok alatt tölteni TILOS! Savasat nem.

Lesz neked 0 fok alatt ahova leteszed aksit?

 

Ma már mondjuk ez sem gond, van már önmagát előmelegítő lítium aksipakk is (múlthéten láttam).

Mert hogy meríteni, azt ugyanúgy lehet, mint a savasat. Savashoz hasonlóan természetesen kevesebb energiát lehet ilyenkor kinyerni belőle.

 

Szóval én inkább azt látom, hogy egyes emberek gyepesen ragaszkodnak a szakállas savas aksikhoz, amikor

- olcsóbban !!! (ott vannak lent a számok, és ez a drága és biztonságos LiFePO4, nem az olcsó laptop/mobil/EV-kben használt NMC !!!! )

- nagyobb energiatárolás (több Ah)

- nagyságrenddel több cikluson át

- kisebb súly és térfogat

- 10x akkora töltési áram: 1C szemben savas 0,1C -vel !

Ez jellemző a lítium aksikra.

 


 

"Most még nagyon drágának tűnik,s nem minden hová jó.

Ha egy lehetőségként mutattad volna be ?

Akkor most nem vitáznánk."

 

Legtöbb felhasználási esetben már nem látom lehetőségnek a savasat.

Annyi hátránya van, annyira elavult, hogy pár speciális esetet kivéve (többszörösen) rosszabbul jársz vele.

 

 

Előzmény: Atis57 (117675)
schlumberger Creative Commons License 2020.12.06 -1 0 117678

Itt komoly emberek komoly dolgokról beszélgetnek.

 

 

Haha, ólomsavas akkuról :-)))

 

Vége.

Előzmény: Zkt1 (117676)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117677

Szia!

 

Milyen kapcsoló szekrény ?

 Ez a 480V a 60Hz-n használatos .

 

Előzmény: Zkt1 (117676)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 1 117676

OFF:

"Ha már idézőjel: az első idézőjel alul van a magyar helyesírás szerint"

 

És látsz itt az index felületén "magyar" idézőjelet ?

 

És ha már grammarizé akarsz lenni, nem gondolod, hogy a VALÓDI idézőjelet kellene használnod, amely vessző alakú ?!

U+201E (8222), U+201D (8221) „ ”

 

Ja, hogy azt a fórum felülete nem kedveli? És, ez miért gátol meg téged abban, hogy akkor is azt használd ?!!

 

Kérlek, máshol égesd magad. Itt komoly emberek komoly dolgokról beszélgetnek.

 

Van az a jó ki kép ami ide tökéletes lenne (és hirtelen nem találom):

 

kapcsolószekrény, rajta

 

alatta vastag tollal magyar szaki kiegészítése:
AGYONB_SZ

Előzmény: schlumberger (117674)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117675

Szia!

 

Azért szorosan idekapcsolódik --Az elektromos targoncák akkujai (savas,  lúgos ) 

csak pár éve jelent meg a LIFeO akku ebben a szegmensben .

Előtte Zebra akksi volt.

 

A másik a távközlés helyhez kötött akkui ,szintén kerülték a LI xxx akkukat.

 

A mobilokban már régóta van Li akku , s igy van is vélemény a nagyközönség részéről.

A LapTop, Tablet  stb  ugyanigy.

 

Az ár kérdés még mindig megkerülhetetlen .

PL;riasztó,tűzjelző   stb

 

Tehát annyira nem pozitiv a LI akkuk alkalmazása.

A tengeralattjárók, meg a repülők alkalmazásai is ugyan ilyen vegyes  képet adnak.

 

Most még nagyon drágának tűnik,s nem minden hová jó.

Ha egy lehetőségként mutattad volna be ?

Akkor most nem vitáznánk.

 

 

Előzmény: Zkt1 (117673)
schlumberger Creative Commons License 2020.12.06 -1 0 117674

"Mi az az ólomsav? Azt az akkut savas ólomakkumulátornak hívják! Ólomsav nem létezik.

Műszaki ember legyen precíz!"

 

Ja ja, legyen precíz.

Példának okáért nem ártana látnia, hogy mi az ami idézet .... khmmmm

Tudod, idézőjelek között ... te precíz :P  LOL

 

OFF

 

Ha már idézőjel: az első idézőjel alul van a magyar helyesírás szerint: „idézet”

 

Amit idéztem, elkülönítettem, és dőlt betűvel írtam be

 

OFF vége.

Előzmény: Zkt1 (117669)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117673

Tudod, jobb szeretem a gyári doksikat, mert ott nagyot nem hazudhatnak.

 

Íme egy igen drága (100 eFt 12V 100 Ah) AGM aksi adatlapja:

 

https://asset.conrad.com/media10/add/160267/c1/-/en/001009614DS01/adatlap-1009614-szolar-zseles-olomakku-12v-100ah-m6-330-x-215-x-171-mm-vision-6fm100dx.pdf

 

50% DoD, 1200 ciklus, max 60% maradó kapacitás.

 

 

És akkor lássuk az Eve LiFePO4 cellákat (3,2V 280 Ah $87 darabja, 4 kell 12V-hoz):

http://www.dcmax.com.tw/LF280%283.2V280Ah%29.pdf

 

>3500 ciklus, 100% DoD (1C merítéssel !!!), >80% megmaradó kapacitás.

 

 

Nem a levegőbe szoktam beszélni, ezt már észrevehetted ....

Előzmény: Atis57 (117672)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117672

Szia!

 legyen; 

https://logout.hu/bejegyzes/tordaitibi/li-ion_akku_teveszmek_ellen.html

savas akku;

https://panelectron-shop.hu/spg/255703/Olom-akkumulator-GYIK

 

de idézgethetünk akárkit is 

 

Nem tudod igazolni azt a nagy eltérést..................

Természetesen van ,ezt nem is vitatom ....

 

Nekem a savas akkuk is mennek 4-6 év üzemidőt .

A 4 évet a gk inditó akkuból is ki tudom hozni!

 

De neked más a véleményed --legyen!

Előzmény: Atis57 (117671)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117671

Szia!

 A Liion akkuhoz; (tudom van még 35 féle ezenkivül)

Tehát az a a ciklusszám is "helyesbitésre" szorul?

 

Előzmény: Zkt1 (117666)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117670

Forrás megjelölés, link esetleg?

 

Én is így teszek :)

 

500 ciklus 50% DoD:

https://www.vilagitasok.hu/ciklikus-akkumulator-napelem-rendszerekhez-105ah-t636022

 

1200 ciklus 50% DoD:

https://www.vilagitasok.hu/ciklikus-akkumulator-napelem-rendszerekhez-100ah-t768801

 

És ezek a drága és tartós AGM-es aksik.

Előzmény: Atis57 (117668)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117669

"Mi az az ólomsav? Azt az akkut savas ólomakkumulátornak hívják! Ólomsav nem létezik.

Műszaki ember legyen precíz!"

 

Ja ja, legyen precíz.

Példának okáért nem ártana látnia, hogy mi az ami idézet .... khmmmm

Tudod, idézőjelek között ... te precíz :P  LOL

Előzmény: schlumberger (117667)
Atis57 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117668

Szia!

 jelentős csúsztatásokat vélek felfedezni ,

az árban , ciklusszámban  stb.

 

Egy savas munkaakku görbéje.

Előzmény: Zkt1 (117666)
schlumberger Creative Commons License 2020.12.06 0 1 117667

ólomsavas akksi 

 

Mi az az ólomsav? Azt az akkut savas ólomakkumulátornak hívják! Ólomsav nem létezik.

Műszaki ember legyen precíz!

Előzmény: Zkt1 (117663)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117666

"Csak az a baj hogy nálunk a litium aksik ára még megfizethetetlen a savashoz képest. A fiamnak is 2 savas van benne nem tudom pontosan olyan 100 amper/h és napelem tölti 7-8 Amperrel. Csak úgy tudom hogy kezelés mentes zárt savas aksi. Azt mondták az autó aksi nem jó. Azért is kérdeztem."

 

Nem megfizethetetlen lítium, sőt kWh árban sokkal olcsóbb !

Egy 12V - 100 Ah-s AGM aksi 70-100 ezer (szolárhoz való drágább, legyen 80 eFt) és tud jó esetben 600-1000 ciklust (és kaput).

Ebből 2 db 160 eFt, az 2,4kWh amiből 50%-a azaz 1,2 kWh a felhasználható !!! (tilos 50% alá meríteni !)

 

 

Én most rendeltem 16 db LiFePO4 cella, 3,2V - 280Ah (14,4 kWh) és 600 ezer alatt házhoz viszik (kínából).

Akkor 4 cella 12V 280Ah és 3,5 kWh kb 150-200 eFt körül. És 100%-a felhasználható, és 3500 ciklus (napi 1 ciklus 10 éven át) után még 80% kapacitás.

Sőt über-extra élettartamért lehet merítés-töltés: 10-90% között így 2,8 kWh felhasználható

Sőt giga-über-extra élettartamért: 20-80% között így 2,1 kWh felhasználható

 

Előzmény: ksanyi52 (117661)
Pillanatragasz Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117665

Ha nem led szalag akkor mi ?  Ne tartsd magadban .:)

Mit vettél pontosabban  hátha itt is lehet kapni.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (117648)
Pillanatragasz Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117664

Ok  megy az  email

Előzmény: Atis57 (117653)
Zkt1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 117663

"Nem beszélve a körítésről, az ólomsavas akksi élettartama némileg alacsonyabb"

Nééééémileeeeeggg ??? 400 VS 5000 az nem némileg, hanem nagyságrendileg !

(ráadásul litium 5000 ciklus után még 80% kapacitással bír, savas meg 4-600 után kuka)

 

 

"A villanyos kocsikba (és pláne a hibridekben) is ezért van még mindig teljesítmény inverter helyett az a savtartály, mert elfér, roppant olcsó, az autógyáraknak ez egy tömegtermék, filléres."

Nem. Azért van EV és hibridekben kicsi ólmos aksi, mert

1: az húzza meg a relét, aminek hatására a nagy hibrid aksi teljes teljesítménye elérhető lesz az autó számára

2: biztonsági megfontolásból erre van kötve a FÉKRENDSZER ! (ABS Aktuátor, mond neked valamit ?)

3: meg az infotainment rendszer is

 

 

"Az álhibridek ahol külön kis villanyos segédhajtás van"

170 + 70 LE-s villanymotort össz 520NM nyomatékkal kis villanyos segédhajtásnak nevezni ???

 

"Egy tényleges hibridben nem az indítómotor indít, hanem a villamos hajtás motorja, a többi teljesítmény fogyasztó, ledlámpák, villanyfűtések, elektromos klíma, ventillátor motorok, stb,  mind "elélnek" némi áttervezéssel 50-60 voltról is. "

Valóban, nincs bennük indítómotor. Meg generátor sem. Ellenben minden motor tud motor és generátor üzemben is működni.

Az aksik meg ritkán 200Vdc alattiak úgy mellesleg ... azaz hirtelen nem is tudok olyat mondani amelyik igen.


 

"A villanyautó így is rohadt drága, ha most még mindent átalakítanak, és semmiből nem megy bele a minden másban még tömegtermék 12V-os lomok, akkor be is csődöl az egész."

Öööö DC/DC átalakítóról még nem hallottál ?

 

 

"A Tesla szokás szerint más úton jár, mivel nekik nincs hagyományos gyártásuk, és egy tökmás piacon amióta léteznek, hitelből, a jövő ígéretéből "élnek", talán ők meg is csinálják majd ezt. Mindenki más még jó ideig az ólom savra lesz ráállva, villanykocsiban is."

Valamit nagyon benéztél. Minden EV és hibrid aksija vagy NiMH (régebbi), vagy (újabb) Lítium (általában NMC, egyre többet LiFePO4).

Egyetlen EV volt ami ólom-savas aksival ment, valamikor '95 környékén (és mindet bezúzatta a gyártó)

 

 

Előzmény: Törölt nick (117660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!