"Eltudod képzelni azt a temérdek akkumulátort ami ott volt felhalmozva ? Ilyen helyen , ha tüz ütne ki , akkor mit csinálnának a lítiumos aksikkal , ha a Tesla autóját nem voltak képesek eloltani .:-("
Visszakérdezek ha nem gond?
Hallottál már (savas) akkumulátortelep robbanásról ? Mert volt.
Továbbá, többször linkeltem már a videót, ahol tűzoltókkal teszteltek különböző lítium kémiájú aksikat:
Tüzriadó elrendelése után volt elméletileg 30másodperc a helyiségek elhagyására . Utánna az ajtók hermetikusan zárultak , leálltak a szellöztetö-hütörendszerek , majd beindult a CO2 .
Biztosan igazad van , hogy az ólom akkumulátorok már elavultak , de ami érdekes egy adatközpontban ahol dolgozgattam , ott az épületek között 16darab Zeppelin dieselgenerátor állt egyenként 1500kVA teljesítménnyel készenlétben , ha esetleg valami végett kiesne az áramszolgáltatás . Eltudod képzelni azt a temérdek akkumulátort ami ott volt felhalmozva ? Ilyen helyen , ha tüz ütne ki , akkor mit csinálnának a lítiumos aksikkal , ha a Tesla autóját nem voltak képesek eloltani .:-(
"Csak az a baj hogy nálunk a litium aksik ára még megfizethetetlen a savashoz képest. A fiamnak is 2 savas van benne nem tudom pontosan olyan 100 amper/h és napelem tölti 7-8 Amperrel. Csak úgy tudom hogy kezelés mentes zárt savas aksi. Azt mondták az autó aksi nem jó. Azért is kérdeztem."
Nem megfizethetetlen lítium, sőt kWh árban sokkal olcsóbb !
Egy 12V - 100 Ah-s AGM aksi 70-100 ezer (szolárhoz való drágább, legyen 80 eFt) és tud jó esetben 600-1000 ciklust (és kaput).
Ebből 2 db 160 eFt, az 2,4kWh amiből 50%-a azaz 1,2 kWh a felhasználható !!! (tilos 50% alá meríteni !)
Én most rendeltem 16 db LiFePO4 cella, 3,2V - 280Ah (14,4 kWh) és 600 ezer alatt házhoz viszik (kínából).
Akkor 4 cella 12V 280Ah és 3,5 kWh kb 150-200 eFt körül. És 100%-a felhasználható, és 3500 ciklus (napi 1 ciklus 10 éven át) után még 80% kapacitás.
Sőt über-extra élettartamért lehet merítés-töltés: 10-90% között így 2,8 kWh felhasználható
Sőt giga-über-extra élettartamért: 20-80% között így 2,1 kWh felhasználható
"Nem beszélve a körítésről, az ólomsavas akksi élettartama némileg alacsonyabb"
Nééééémileeeeeggg ??? 400 VS 5000 az nem némileg, hanem nagyságrendileg !
(ráadásul litium 5000 ciklus után még 80% kapacitással bír, savas meg 4-600 után kuka)
"A villanyos kocsikba (és pláne a hibridekben) is ezért van még mindig teljesítmény inverter helyett az a savtartály, mert elfér, roppant olcsó, az autógyáraknak ez egy tömegtermék, filléres."
Nem. Azért van EV és hibridekben kicsi ólmos aksi, mert
1: az húzza meg a relét, aminek hatására a nagy hibrid aksi teljes teljesítménye elérhető lesz az autó számára
2: biztonsági megfontolásból erre van kötve a FÉKRENDSZER ! (ABS Aktuátor, mond neked valamit ?)
3: meg az infotainment rendszer is
"Az álhibridek ahol külön kis villanyos segédhajtás van"
"Egy tényleges hibridben nem az indítómotor indít, hanem a villamos hajtás motorja, a többi teljesítmény fogyasztó, ledlámpák, villanyfűtések, elektromos klíma, ventillátor motorok, stb, mind "elélnek" némi áttervezéssel 50-60 voltról is. "
Valóban, nincs bennük indítómotor. Meg generátor sem. Ellenben minden motor tud motor és generátor üzemben is működni.
Az aksik meg ritkán 200Vdc alattiak úgy mellesleg ... azaz hirtelen nem is tudok olyat mondani amelyik igen.
"A villanyautó így is rohadt drága, ha most még mindent átalakítanak, és semmiből nem megy bele a minden másban még tömegtermék 12V-os lomok, akkor be is csődöl az egész."
Öööö DC/DC átalakítóról még nem hallottál ?
"A Tesla szokás szerint más úton jár, mivel nekik nincs hagyományos gyártásuk, és egy tökmás piacon amióta léteznek, hitelből, a jövő ígéretéből "élnek", talán ők meg is csinálják majd ezt. Mindenki más még jó ideig az ólom savra lesz ráállva, villanykocsiban is."
Valamit nagyon benéztél. Minden EV és hibrid aksija vagy NiMH (régebbi), vagy (újabb) Lítium (általában NMC, egyre többet LiFePO4).
Egyetlen EV volt ami ólom-savas aksival ment, valamikor '95 környékén (és mindet bezúzatta a gyártó)