Egyrészt, vagy az én fülem fordulatszámmérős, vagy nemtom, de ha összezár, mint az enyim, akkor úgy búg, mint egy kurva tojotta. Nem izélésképpen, de az összes jappán gázadáskor búg, mint a veszedelem, ott lehet direktben megy?
Szóval, hangja az van rendesen. Hogy sár bele-e megy? Szerintem nem nagyon, bár, talán csak a zárt üveggolyóval nem bír, mint más helyre befér. Az enyimek, még jók. Álló motornál szép könnyen forognak. Ha indítás után rögtön leállítom, akkor szépen kicsit tovább forgva áll le, nem direkt a motorral együtt.
Nem, csak nagyjából általános, hogy azok a dolgok, amiket a főtengely forgat, azokat balmenettel szokják rögzíteni, hogy ne tekeredjen le, hanem inkább csak még jobban ráhúzza magát a forgással. ;)
Ezzel vitatkoznék. Jellemzően inkább úgy romlik el, hogy már nem tud elegendő mennyiségű levegőt szállítani és melegszik a motor az elégtelen hűtés miatt.
A besarazódást én nem veszem hibának mert mechanikailag semmilyen alkatrész nám károsodott.
És igen ha saras lesz és leállítod akkor a sár kiszárad, és összeköt mindent. Főleg ha jó agyagos genya.
Az fix összezárást egyébként is nehezebb észrevenni, ha jó a termosztátod. Nem tudom kinek van fordulatszámmérős szeme, vagy ki veszi észre, hogy 3 lóerővel kisebb teljesítményből gazdálkodik. Az talán feltűnik, hogy lasabban melegszik fel, de ugye ez is csak télen releváns.
Minden el tud romlani , de alapvetően nem ez a jellemző elromlási metódus. Ettől még előfordulhat.
Egyébként a viszko folyamatosan hajt, mert egy bizonyos mértékű, belső ellenállás mindenképpen jelen van a rendszerben. A különbség az átvihető TELJESÍTMÉNYBEN van. Amíg hideg addig is felpörög, de a szállított levegő mennyiség erősen korlátozott, mert amint elér egy bizonyos fordulatszámot és nőne a mennyiség akkor elkezd csúszni a rendszer. Így gyakorlatilag állandósul a légszállítás. Ahogy melegszik a felületeket összenyomó erő nő, nő a surlódás nő az átvitt teljesítmény, nő a fordulatszám, ezzel pedig a légszállítás.
És ez így megy oda-vissza folyamatosan.
Hidegen álló motornál tudnod kell forgatni a ventillátor lapátot , ha forog akkor biztosan nem záródott össze.
Ha jól sejtem akkor van egy hőre táguló spirál, ami a motor melegétöl elkezd tágulni és minnél jobban kitágult annál jobban nekifeszül a másik oldalnak és elkezdi forgatni.
Kb mint egy dobfék, csak itt nem fékpofa van, hanem a hőre táguló spirál.
Ha már itt tartunk, hogyan lehet a 300 tdi-ről leszedni a ventillátort?
Van hozzá spec kulcsom, de úgy rá van húzva, hogy nem enged:(
Iván! Nem is mondtad, hogy a Metro a Fairline márkanév alatt most Jász Akkukat dobál akciósan! Korábban mintha valami szerb gagyulás jött volna Fairline matricával (persze lehet, hogy keverem a tecsós f*ssal), a mostaniról viszont a design alapján kapásból levágni, hogy Electric Power (Jász Akku). A 74 Ah-s csak 17 rugó, fúrómesternek meg a 92 Ah-s 21 mátyásért egészen baráti.
Én hilti szalaggal oldottam meg. Simán abból csináltam egy rácsozatot és arra ment rá az ülés szivacsa. Nem valami igényes, de közel tökéletesre sikerült belőnöm a kényelmét plusz betétekkel.
En sokat leveleztem vele es mindig valaszolt..... szerintem csak veletlen elsiklott a keresek kozott..... (nem ismerem de nem hiszem, hogy direkt volt)