Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33853

A régi vagy sajnos már csak az új autóba csörgőkígyó is lesz, mert ugyan korábban többször leírtam, hogy mindenféle kényelmetlen védelmi berendezés helyett akkor inkább a kockázat, azonban ma már erre is felkészültek a fejlesztők, tehát meg van a megoldás, csak a mostaniba már csak akkor tudom beszereltetni, ha még egyben van és meg lesz. És a fölött még az OBD "buherát" is meg kell majd csinálni.

 

A legelkeserítőbb egyébként az, hogy ha nem lesz meg a kocsi, egész egyszerűen nem tudom mikor lesz másik helyette. Még ha fizetne is holnap a biztosító, akkor is rengeteg idő lesz amíg megtaláljuk a méltó utódot. És sajnos a 2.0dCi-ből elég kevés lehet a magyarországi (amihez mondjuk nem ragaszkodnék, de a külföldről behozott drágább az EUR árfolyam miatt), a hahu-n az a kettő ami fent van az is kintről behozott, mindkettő véletlen pont 68ezret futott (igaz, az egyik 3+ éves, a másik 2+)...

 

Szopás ez így is úgy is, erre nem gondoltam akkor amikor a casco-ban és a jószerencsében bízva nem fokoztam a védelmet. No mindegy, nekem ez a tanulópénzem.

Előzmény: Zsuppim (33852)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33852

"Nem arról van szó, hogy lophatatlan autót csinálunk, hanem hogy az autó mozgóképessé tételéhez aránytalanul sok időre van szükség."   És az általad leírt árak alapján aránytalanul sok összegre ( zárdugó (kb 10-15), immo (kb 45-50), OBD csati mechanikus blokkolása, motortérzár (kb 30-35) ).

 

 "Gratulálok! Ön feltalálta a kommunikációt blkokkoló immobilizert! Azt, amiről oly sokat és részletesen írtam a napokban!" - király vagy :-)    !!! Csak az a probléma hogy te 45-50 pénzre saccolod ezt a komplett rendszert, ami igaz is. Viszon én egy egyszerű, rejtett kapcsolóból ( vagy mondjuk a belső világítás jobb oldali térképolvasó lámpakapcsolójából ) és néhány színes vezetékből álló áramkörről beszélek, ami legrosszabb esetben 2000 jó magyar forintba fog kerülni ( ebből a kapcsoló kb 1500 forint, de ha a térképolvasó lámpa kapcsolóját használod akkor 0 forint), vagy annyiba sem. 

 

Szerencsére még van vagy fél tucat olyan jeladó, aminek a jele nélkül a vezérlés nem működik.  - ez így van. Én csak ennyit írtam: "Én két egyszerűbb módszert említenék".

 

A kormányzárhoz nem szóltál hozzá :)

 

stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33851

Vagy le lehet valahogy lopni a kártya és az autó közötti kommunikációt és valamikor ez megtörtént amikor nem vettük észre?

 

 

Le is lehet lopni, de sajnos a legtöbb riasztó vezérlése van annyira primitív, hogy erre nincs is szükség, és egyszerűen "brute force" módszerrel nyitható. Természetesen erre is van célhardver, és ez sem kerül éppen sokba....

 

A kódlopó berendezést anno magam is "teszteltem" az Autó2-ben, egy pár perces video is készült, de most éppen nem elérhető.

 

 

Előzmény: ThomBoy (33850)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33850

Köszönöm, sajnos ez van, de nem adjuk fel!

 

Amit írtál jellegzetes a színnel kapcsolatban (stevie is ezt hangsúlyozta, hogy ez az elsődleges szempont) azt kellene valahogy megtudni, hogy volt-e biztosítási ügy ilyen színű autóval. Szerintem erre nincs épkézláb adatbázis, így ez csak egy ötlet marad, pedig...

Ha meg lesz, vagy ha múlt szerdán láttam utoljára, akkor csak a következő autóba, de komoly védelmet rakatok. Még egy autót tőlem nem lopnak el egykönnyen az tuti.

 

Tudjátok min töröm viszont a fejem? Hogy a p.csba jutottak be az autóba hang nélkül? A riasztó meg kellett volna szólaljon ajtónyitásra, és egészen addig amíg fel nem tanítják az új kulcsot ordítania kellett volna. Vagy erre is meg van a trükk, hogy blokkolják? Vagy le lehet valahogy lopni a kártya és az autó közötti kommunikációt és valamikor ez megtörtént amikor nem vettük észre?

 

Ez baromira érdekelne...

 

Előzmény: Zsuppim (33847)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33849

ezekből többnyire fel vannak készülve a rabló urak

 

 

Nem arról van szó, hogy lophatatlan autót csinálunk, hanem hogy az autó mozgóképessé tételéhez aránytalanul sok időre van szükség.

 

 

 

üzemanyagrendszer nyomásérzékelő jelének megszakítása ( több ponton hozzáférhető, azaz több ponton megszakítható, amire ezt megtalálja a rabló úr, le fog menni a jövőheti összes nap is ),

 

 

Gratulálok! Ön feltalálta a kommunikációt blkokkoló immobilizert! Azt, amiről oly sokat és részletesen írtam a napokban!

 

:-)

 

Szerencsére még van vagy fél tucat olyan jeladó, aminek a jele nélkül a vezérlés nem működik.

 

 

Előzmény: Zsuppim (33847)
squarepants2.0 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33848

Nincs meghirdetve az autó én meg nem készítettem fotókat amikor ott jártam, de köszönöm a felajánlást a megszakértésre. Valamint köszi a hozzáértő szerviz nevét/számát is, nem volt nehéz megtalálni.

Előzmény: stevie-13 (33832)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33847

Részvétem ThomBoy-nak az autó miatt!  Az autó jellegzetes és ritka színe miatt szinte biztos hogy alkatrészdonornak vitték és nem összeépítésre szánták. Az első 24-48 óra meghatározó az autó további sorsát illetően. 

 

Egy ütőképes védelem tényleg megáll 100000 alatt ( aki azt mondja hogy ez az összeg nem hoz ütőképes védelmet az nem ismeri a MeganeII-Scenic II elektromos és egyéb rendszereit ). Lehet zárdugózni, meg immo-t szereltetni, meg obd csatit blokkoltatni, meg motortérzárat szereltetni, biztos hatásos védekezési módszerek, csak hát ezekből többnyire fel vannak készülve a rabló urak. Én két egyszerűbb módszert említenék, aminek használatával ( együtt, vagy külön-külön ) csak tréler vagy más egyéb szállító jármű segítségével tudják csak elvinni a dci motoros Megane II- Scenic II  Renaultokat:  1.üzemanyagrendszer nyomásérzékelő jelének megszakítása ( több ponton hozzáférhető, azaz több ponton megszakítható, amire ezt megtalálja a rabló úr, le fog menni a jövőheti összes nap is ), ezzel a módszerrel nyugodtan indítózhat amennyit csak akar, soha a büdös életbe nem fogja elindítani a motort. 2.a jellegzetes csattanó hangot adó kormányzár mindenkinek ismerős ugye? Először old a kormányzár, aztán utána van gyújtás. Nos mi történik ha nem old a kormányzár?  Megvan? .......... Nincs gyújtás és elég sok egység tiltva marad. A kormányzár blokkolása elég szemét dolog :)    mert szegény rabló úr hozhat ámítógépet, kártyát+kártyaolvasót és új elektronikát is, az biza zárva marad, nincs indítás és  kormánytekergetés sincs.  Ezek a blokkolásos módszerek kapcsolóval, vagy valamilyen kényelmi funkció hozzárenedelésével is kiiktathatók, a leleményességnek csak a Renaultokat alaposan ismerő elektromos szerelő képzelete   szabhat határt. És gondoljatok csak bele, rablási kísérlet esetén 3-5 perc kudarcal teli próbálkozás aranyat ér......... no nem a rabló úrnak. 

 

fvcc Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33846

Más téren, de van folyamatban ilyen perem. Kártérítés. Az illető kapott 4 hónapot a büntető perben, a többit a civil szakaszra dobták. Eddig 8 kilo papírt kellett leadnom, hogy miért ott, miért annyiért, miért nem másutt, miért nem.... hozattam helyre a káromat. Eddig volt vagy 4 tárgyalás (2 év alatt), s pont az van, amit leírtál: egyezzünk meg.  Lassan egy éve csend van, a bírónak csak annyit kéne tenni, hogy az általam leadottakból ki kéne számolnia, mennyi kártérítést ítél meg (ez több lenne a bíró véleménye szerint, mint amit én kértem - itt nyitott a végösszeg, mert a tényleges anyagi káron felül még az elmaradt üzleti hasznot is meg kell állapítani), és kiadni az elsőfokú ítéletet.

Előzmény: stevie-13 (33844)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33845

Vili a 10 e Ft nem ér annyit, ezért irtam gondolkozz el az ügyvédi segítségen, ha 3-4 olyan napon kell bemenned ahol rohanásban vagy, és nem mellékesen pénzt keresel, jobb ha ő megy.

 

 

Stevie

Minit mestert és a fórumot talán 7 éve olvasgatom, de lehet rosszul emlékszem, már a mostani kocsim előtt is benézegettem. Pusztán "szakmai" kiváncsiságból, régebben lakásriasztószereléssel egészítettem ki a fizetésemet. A pajzsos hercehurca elejétől fogva megvolt nekm :D

Mindegy, hogy 90 vagy 110 nem oszt szoroz.

Nyilván árban ha flottát viszel olcsóbb, de mondom ez nem lényeges.

Azt hiszem szinte minden oldalról kitárgyaltuk a kérdést, de ugyanúgy más véleményen vagyunk mint korábban.

Előzmény: ThomBoy (33842)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33844

de félmilliót nem nyelek be az tuti

 

 

Sajnos ma félmillió forintért nem éri meg pereskedni. Ügyvéd kell hozzá (de ilyen alacsony összegre nehéz jó ügyvédet találni, hiszen ők sikerdíjért dolgoznak), igazságügyi szakértői vélemény kell hozzá (pénzért), az eljárás legjobb esetben egy év (közben előfordulhat, hogy kétszer-háromszor meg kell jelenni a bíróságon személyesen, ügyvédestül, szakértőstül), és nemcsak nyerni vagy veszteni lehet, hanem van egy olyan opció is, ami felé a bírók szeretik tolni az ügyeket, a "döntetlen," vagyis a peren kívüli megállapodás, tehát amikor a biztosítóval megállapodtok, hogy ha nem is 500 ezret, de 200-300 ezret ráfizet az eredeti ajánlatra. csakhogy ennek a pénznek a nagy részét elviszi az ügyvéd és a szakértő díjazása, illetve a perköltség. (Egy bírósági per megindítása pár tízezer forint is lehet, amit peren kívüli megállapodás esetén a felperes fizet.)

 

Előzmény: ThomBoy (33842)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33843

ahogy a lopás fórumon olvasgatom ez árban kevés

 

 

Igen, ott mostanában -- árlistákat lobogtatva -- a Pajzs, a Blue16 és a Cerberos rendszerek trolljai garázdálkodnak.

 

Ezek a rendszerek valóban drágábbak, mint a 90 ezres (egykori) biztosítási díj, és általában az igazolja a magasabb árukat, hogy egy-egy területre nagyon ráfeküdtek. A Pajzs a méregdrága önmarketingre :-) a Blue16 egy autótechnikában ritkán használt kommunikációs protokollra a transzponder és a vevőegység kommunikációjában, a Cerberos pedig egy teljesen új módszerrel a kuplungot blokkolja mechanikusan -- ez utóbbi a Scénic-re még nincs kifejlesztve, egyelőre a német autókhoz, elsősorban a VW-csoport modelljeihez elérhető. A Cerberos egyes kiépítését ráadásul lehetséges az okostelefonod bluetooth kommunikációjával is vezérelni -- ez nagyon érdekes megoldás, a biztonságához én nem tudok hozzászólni, de ismerem személyesen a mérnökeiket, szerintem szart nem adnak ki a kezükből. (Az a lényege, hogy ha az előre összetanított okostelefonoddal szállsz be az autóba, a BT "felcsatlakozása" automatikusan oldja a védelmi rendszert, míg ha kiszállsz a telefonnal, akkor a rendszer élesedik.)

 

Az általam itt lejjebb írt árak ugyanakkor teljesen konkrét árak, beszereléssel, az ottani topikból jól ismert Minit mester által kivitelezve. Ha utánaolvasol ki ő, milyen a hozzáállása, milyen munkák kerültek ki eddig a keze alól, nem hiszem, hogy fenntartásaid lesznek.

 

(Mi a flottákat is csak hozzá hordtuk, illetve az összes saját autónkon is ő dolgozik.)

 

 

Előzmény: Törölt nick (33841)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33842
Ellentétes, de jelen helyzetben az észszerűség is szerepet játszik, tehát 10ezer forinton nem fogok vitatkozni, de félmilliót nem nyelek be az tuti. Na mindegy, nem szeretnék ennyire előre szaladni, majd meglátjuk.
Előzmény: Törölt nick (33841)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33841

Legyen, de ahogy a lopás fórumon olvasgatom ez árban kevés, lényegen nem változtat, én 2 módon védem a kocsim, a Casco az első védvonal a fizikai védelem a másik.

 

ThomBoy

Az észszerűség határain belül harcolni fogok, mert ha igazam van, akkor az utolsó csepp véremig kűzdök.

A két dolog ellentétes kicsit :)

Előzmény: stevie-13 (33839)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33840
Az észszerűség határain belül harcolni fogok, mert ha igazam van, akkor az utolsó csepp véremig kűzdök.
Miután közel két éve -tudjátok nagyon jöl- jelentős felárat fizettem egy olyan autóért, ami ritka a hazai piacon: magyarországi, kevés és valós km, végig márkaszervizbe járt, stb., ezért nem tudom elfogadni a biztosító esetleges azon érvelését, hogy van egy kintről behozott kamu kilométeres 2 misiért, akkor ez ennyit ér. A biztosító ugye "azonos használati értéket" definiál, ami szerintük nyilván egy akármi, szerintem meg egy ennyit futott és ennyire felszerelt autó, ami gondtalan autózást nyújt sok évig.

A poggyász biztosítás sajnos maximalizálva van, a maximumot többszörösen elérjük sajnos.
Előzmény: Törölt nick (33838)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33839

Hát önnmagában ez az összeg nem hoz ütőképes védelmet

 

 

Nekem ebbe bele szokott férni a zárdugó (kb 10-15), a kommunikációt blokkoló immo (kb 45-50), az OBD csati mechanikus blokkolása (ez magában 10-15e ft lenne, de amikor úgyis szét vannak bontva az immo beszerelése miatt a gyári kábelkorbácsok, akkor csak egy extra sokpólusú csatlakozót szoktak felszámítani, ami kb 500 ft, munkadíjat nem) és a motortérzár (kb 30-35).

 

Mivel ezek a cuccok rendszert alkotnak (egyik védi a másikat), egy így védett autót megmozdítani annyira időigényes, hogy azt nemigen vállalják be. Maradhatna a trélerezés vagy a vontatás: de sajnos az autóink nem tartoznak abba a kategóriába, amiért érdemes lenne egy ilyen -- a tolvaj számára rendkívül kockázatos -- módszert választani.

Előzmény: Törölt nick (33838)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33838

Tehát én 90 ezer forintot nem gap biztosításra költenék, hanem egy ütőképes védelemre.

Hát önnmagában ez az összeg nem hoz ütőképes védelmet, egy vadi uj autóra, ha mégis elvinnék a védelem ellenére, talán jól jöhet :

E konstrukció továbbá abban is nagy segítség, hogy a finanszírozott autók pénzügyi konstrukciója hátralékmentesen legyen lezárható a lopás után.

 

ThomBoy

Eléggé gáz ami leírtál, így elő is vettem a csaco biztosítással kapcsolatos papírokat.

Nem kell megrettenni, ha rám hallgatsz, keresel egy ügyvédet a baráti, ismerősi körben, nem kell mást tennie, mint veled menni a biztosítóhoz - jut eszembe bejelentetted már ? - Nagyon sok beszédre nincs ok, simábban haladsz ha ott van :D

Amennyiben még korrektebb ügyintézésre törekszel, biztosítási szakjogászt, vagy a DAS Jogszervízt bízod meg az üggyel, mérd fel emnnyit kérnek, és te mennyit szenvedsz a biztosítóval én nem haboznék, mondjuk alkuszommal intéztetek mindent.

Ha volt poggyász biztosításod, lehet erőltetni a gyerekülések kifizetését stb. szakjogászoknak ez nem ügy, melyik biztosító volt, hátha van ismerősöm :)

 

 

Fentieken túl viszont a sokkból ébredezve készülni kell arra, ha legnagyobb bánatunkra már soha többé nem látjuk ezt a gyönyörűséget.

Nem akarlak bántani, de amelyik az első napon nem kerül meg annak tulnyomó része soha, vagy alkatrészeiben lesz fellelhető.

 

Előzmény: stevie-13 (33829)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33837

Az autó viszonylag ritka, legalábbis a Magyarországon újonnan üzembe helyezettek között mindnképp -> nincs a piacon itthon ilyen jelenleg, így nincs mihez hasonlítani.

 

 

Monaco felszereltség biztosan nincs sok ilyen motorral, de ki lehet indulni tetszőleges egykorú 2.0 dCi Grand árából -- olyan azért akad a piacon.

 

Sajnos nem nagyon fognak a valós piaci helyzettel foglalkozni, egyből a "taxhoz" nyúlnak. Az Eurotax pedig jelentős lehetőségeket nyújt a végösszeg eltérítésére, van például egy úgynevezett "helyi keresettségi mutató" nevű korrekciós tényező, amit az értékelést készítő 0 és 1 közötti tetszőleges értékre állíthat be :-0

 

 

Már felkészítettek rá, hogy vélhetően arcpirítóan alacsony árat fognak először mondani, lényegében a km óra tekergetett piaci árat.

 

 

Annyira talán nem vészes a helyzet: a valós piaci értéknél 10-15 százalékkal kevesebbre számíthatsz. Ezt ugyanis még szó nélkül be fogod nyelni. Ha nagyobb lenne az eltérés, fordulhatnál bírósághoz, az meg nekik sem jó, ezért csak "kicsit" értékelik alul az autót. Sajnos a gyerekülés, a téli gumi, az utólagos extrák nem számítanak... Azok a felszereltségek állnak a biztosítás védelme alatt, amiket szerződéskötéskor felsoroltál. Ha nem mondtad a gyerekülést (de hát miért mondtad volna), nem veszik figyelembe.

 

Én is hiába mondogattam, hogy így friss nagyszerviz meg úgy vadiúj prémium abroncsok, a biztosítós úgy nézett vissza rám, mint a diliházban az orvos egy kedves skizofrén betegre, aki azt hajtogatja, hogy ő Elvis Presley.

 

 

Találtunk nagykorú Laguna I-et nagyon szép állapotban 300ezerért, azt talán érdemes lenne megvenni, mert alacsony befektetés mellett vélhetően kicsi bukóval tudunk majd kiszállni belőle.

 

 

Okos :-) Én ugyanezt csináltam: sürgősen kellett az autó, úgyhogy megvettem az akkor elérhető legolcsóbb Lagunát - ráadásul a szomszéd utcában hirdették. Ugyan rengeteg km volt benne, de az előző tulaja egy repülőgép mérnök volt, így az autó műszaki állapota egyszerűen mintaszerű volt. Egy évig használtam, egyáltalán nem is kellett rákölteni. (Mindig mondom: nem km-órát nézünk, hanem műszaki állapotot.)

 

 

az eredeti állapothoz közeli helyreállítás talán még többe is fog fájni, mint 1 millió.

 

 

Egy ütőképes védelem pedig megáll 100 alatt... Bizony, a casco hasznos, de nem helyettesíti a védelmet.

Előzmény: ThomBoy (33833)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33836
Nyilvánvaló, hogy így lesz, hogy csökkentik az eredeti értéküket (3 évesen 40%-ban se számolták, bár hozzáteszem maga az autó se érte az eredeti ár felét sem), de minden apróság számít majd, az autó korához viszonyított futás, a számlával igazolható (gyári) alkatrészek és cserék melyek nem az autóval egyidősek. Láttam mar eurotax értékelést én is, abban van egy járműállapot korrekciós tényező is, ami a vásárláskor is szerepet játszott, hiszen a hahu-n található "átlag piaci szereplőkhöz" képest ez az autó magyarországibb, garntáltabb futásteljesítményűbb, stb.

Egyébként biztosítója válogatja, a mienk állítólag korrektebb az az átlagnál, de nem Teréz anya dolgozik ott sem.
Előzmény: fvcc (33835)
fvcc Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33835

A biztosító mindaddig nagyon kedves, amíg pénzt kell beszedni a kedves ügyféltől. Ha fordul a helyzet, valahogy "elszáll a jó modor".  MIndent neked fog kelleni bizonyítani ... és még akkor sem nyertél szinte semmit.

   Az eurotaxhoz csak annyit, hogy amikor felmerült a döci eladása, hogy ár-képben legyek, készítettem egy értékelést. A végeredmény az lett, hogy minden extra felszerelés amortizációja 97%-os lett. Erre mondja a paraszt, hogy nesze semmi, fogd meg jól.

Előzmény: ThomBoy (33833)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33834

Lehet érzékeny vagy a riasztó hangokra, de a mienket úgy vitték el egy hang nélkül, hogy a feleségem ébren volt hajnali 2 és 5 között, amikor általában tevékenykednek a tolvajok és semmit nem hallott, még a motor beindítását sem. Ami persze jelentheti azt, hogy előtte vagy utána vitték el, de ahogy én is kinéztem mindig az ablakon ha hallottam valamit, úgy most csak reggel szembesültem a szomorú ténnyel.

 

Ezt az OBD "buherálást" meg akartam csinálni én is, de egész egyszerűen a rohanó világban nem adtam a kellő prioritást neki, mert ugyan tudtam a korlátait a benne lévő védelemnek, mégis úgy gondoltam, hogy ha megszólal a riasztó, akkor nem lesz idejük feltanítani egy kártyát, egyébként is nem eldugott helyen áll, majd megcsinálom amikor lesz rá érkezésem...

 

Remélem lesz még.

Előzmény: petyaaa (33821)
ThomBoy Creative Commons License 2013.03.24 0 0 33833

Eléggé gáz ami leírtál, így elő is vettem a csaco biztosítással kapcsolatos papírokat.

 

Egyelőre még bizakodunk, hogy nem lett barbár kezek áldozata az autó és legfeljebb részben kifosztva valahol már várja, hogy valakinek feltűnjön. A facebookon nemsokára 27ezernél tart a megosztások száma, jó pár helyről ígértek segítséget, keresik az autót többen, szóval ha nem lett még csütörtökön szétkapva, akkor talán...

 

Fentieken túl viszont a sokkból ébredezve készülni kell arra, ha legnagyobb bánatunkra már soha többé nem látjuk ezt a gyönyörűséget.

 

Casco

 

A casco szerződés szerint az önrészt a biztosítási értékből fogják levonni, amit úgy határoznak meg, hogy mennyiért lehetne most venni egy ilyen autót, de legfeljebb a kárkori eurotax értéke.

Az autó viszonylag ritka, legalábbis a Magyarországon újonnan üzembe helyezettek között mindnképp -> nincs a piacon itthon ilyen jelenleg, így nincs mihez hasonlítani. Külföldön egy hasonló 11ezer EUR, ez a mai HUF árfolyam mellett némileg túlzó szerintem is, tehát megint nehéz a piaci árhoz belőni.

 

Az eurotax esetében viszont van némi játéktér a korrekciókkal, itt jön elő a márkaszervizben történő karbantartás, az alacsony km futás, vettem hozzá új dolgokat, mindent számlával tudok igazolni, azonban ezen a ponton ellenérdkeltek leszünk a biztosítóval, remélhetőleg korrekt módon meg fogunk egyezni. Már felkészítettek rá, hogy vélhetően arcpirítóan alacsony árat fognak először mondani, lényegében a km óra tekergetett piaci árat.

 

Az autó papírjai, a gyári kártyák megvannak, számlák, szervizkönyv minden meg van, így vélhetően csak az összegen fogunk maximum "vitatkozni".

 

 

Hogyan tovább, mi lesz addig

 

Bármennyire is furcsa, de ahogy korábban említettem, visszavárjuk még, így áthidaló megoldást keresek. Találtunk nagykorú Laguna I-et nagyon szép állapotban 300ezerért, azt talán érdemes lenne megvenni, mert alacsony befektetés mellett vélhetően kicsi bukóval tudunk majd kiszállni belőle.

 

Aztán ha úgy alakul, hogy hónapok múlva eredménytelenül lezárul a nyomozás és bizotsítási ügylet lesz belőle, úgy neki kell állni az utódlás aktív keresésének. Az szinte 100%, hogy nem GSII lesz, jelenleg úgy gondolom érzelmileg nem tudnánk feldolgozni, mert ugyan olyan biztosan nem lesz, ha mégis akkor nem az. Valószínű GSIII, de ez most még a jövő zenéje, a következő 5 évben egyáltalán nem terveztünk autót cserélni...

 

 

Egyébként amit írtál Stevie, hogy mennyit buktál egy szimpla casco-n, esetünkben más szemszögből nézve ugyan úgy fennáll, mert nagyon sok mindnet ami ment az autóval együtt (3 gyerekülés, 90%-os téligumik ami a két leghúzósabb) csak töredékében fog megtéríteni a biztosító, és ha mindehhez hozzáveszem az önrész és az egyébként is bekövetkező értékcsökkenést (amit azért számolok hozzá, mert most meredekebben, többet szenvedtem el, mint hosszabb távon következett volna be 10 éves koráig évekre bontva), így megkockáztatom, hogy az eredeti állapothoz közeli helyreállítás talán még többe is fog fájni, mint 1 millió.

 

Találtam egy előnyösebb képet róla, hát ő lenne az...

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33832

Nem az orákulumot keresem

 

 

Egyébként ha beteszed az autó hirdetését, pár dolgot meg tudunk fénykép alapján is szakérteni :-)

Előzmény: squarepants2.0 (33830)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33831

Nem az orákulumot keresem, csak olyat aki objektív és szaki módon áll hozzá a kérdéshez. Hozzám talán a csepeli van a legközelebb, bár mindegyik közelinek minősíthető amit írtál.

 

 

A topik keresőbe (itt balra) írd be, hogy "Bagdány," és megkapod a választ :-)

 

 

Előzmény: squarepants2.0 (33830)
squarepants2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33830

Pontosan úgy gondoltam ahogy írod. Nem az orákulumot keresem, csak olyat aki objektív és szaki módon áll hozzá a kérdéshez. Hozzám talán a csepeli van a legközelebb, bár mindegyik közelinek minősíthető amit írtál. Köszi a javaslatokat mégegyszer.

Előzmény: stevie-13 (33828)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33829

az előbbi Octaviára 3 évre 90 195 forintért kínált "Vételár", azaz GAP biztosítás.

 

 

Nézd, ez megint szubjektív kérdés.

 

Ebből a pénzből én nem 3 évre, hanem "örökre" megvédem az autómat úgy, hogy nemigen tudják ellopni. Ráadásul ezzel érték is képződik: egy jól védett autót ha nem is drágábban, de talán gyorsabban el lehet adni, illetve a védelem hardver elemei (illetve ezek egy része) kiszerelhető, és a következő autóba telepíthető.

 

Tehát én 90 ezer forintot nem gap biztosításra költenék, hanem egy ütőképes védelemre.

Előzmény: Törölt nick (33816)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33828

akkor kérek szépen tanácsot, hogy védjem hatékonyan az autót :)

 

 

Pár napja leírtam.

 

Illetve működik egy Autólopás topik is, ahol folyik a szakértés.

 

Előzmény: petyaaa (33821)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33827

FORD-om vásárlásakor tökéletesen megbíztam az egyik márkaszervíz szakvéleményében amiért később nagy árat fizettem, ugyanezt  a hibát most nem szeretném elkövetni és TÉNYLEG hozzáértő csapattal/szerelővel szeretném megnézetni mégha esetleg kicsit jobban is zsebbe kell nyúlni emiatt.

 

 

Nem tudom, mi történt, hogyan történt, de el kell mondjak valamit: akárki is nézi meg az autót, leginkább az alábbi dolgokban várhatsz tőle segítséget:

 

- az autó korábbi (jelentős) sérüléseinek feltárása

- az autó jelenlegi hibáinak diagnosztizálása

- az autóval rövid távon (azonnal, vagy néhány héten belül) várható kiadások feltérképezése (kopó-fogyó alkatrészek állapota)

- az autóval középtávon várható kiadások árbecslése

 

A fentiekből következik, hogy nem reális az az elvárás, hogy egy tetszőleges -- akár pár héten belül bekövetkező -- nagyobb hibajelenséget előre kiszűrjenek. Természetesen ez is megoldható lenne, ám ehhez az autó fődarabjait (motorblokk, váltó, ilyenek) meg kellene bontani, ezt pedig az eladó nem vállalná be, a vevő pedig nem tudná megfizetni.

 

Én már láttam egy-két autót korábban :-) mégis, amikor megvettem a saját bocimat (akkor 4 évesen, 90e kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel), az alapos átvizsgálás ellenére az első pár hónapon belül beleszaladtam két nagyobb (drágább) és egy olcsó (ámde trélerezéssel járó) hibába. (Fűtőventillátor hibája - nem próbáltuk ki, okoskerék - nem lehetett előre jelezni, FH jeladó - nem lehetett előre jelezni).

 

Amennyiben a fentieket elfogadod, akkor tudunk ajánlani Csepelen vagy Maglódon olyan szakikat, akikben megbízhatsz, és akik később is szervizelhetik az autót.

 

 

Előzmény: squarepants2.0 (33825)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33826

Mifelénk, ha pergyőztes vagy, akkor az ügyvédi költségedet is a pervesztes téríti meg (utólag). Felétek meg akár nyersz, akár vesztessz, ezt az összeget veszted?

 

 

Csak egy bizonyos meghatározott (nevetségesen alacsony) díjat lehet elszámolni.

Előzmény: fvcc (33819)
squarepants2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33825

Tisztelt Fórumtagok!

Scenic vásárlás előtt állunk (3 gyerek van - 4 kerék kellene) s nem akarunk túl nagy pofonokba szaladni mikor a használt de szép állapotú autóval hazaérünk aztán pár nap/pár hét múlva mindenféle dolgok történnek s hirtelen egy 400-500ezer forintos javítási ajánlat elfogadása felett töri a fejét a család. Természetesen át szeretném vizsgáltatni egy hozzáértővel (vásárlás előtt), de RENAULT terén tapasztalatom pont nulla. FORD-om vásárlásakor tökéletesen megbíztam az egyik márkaszervíz szakvéleményében amiért később nagy árat fizettem, ugyanezt 

a hibát most nem szeretném elkövetni és TÉNYLEG hozzáértő csapattal/szerelővel szeretném megnézetni mégha esetleg kicsit jobban is zsebbe kell nyúlni emiatt. Lakhely Dunaharaszti, megvásárolandó autó Bugyi-n található. Ha ajánlanátok valamit/valakit/valakiket relatíve közel azt nagyon megköszönném (viszonyítás: Pest közel van, Záhony nem). Műszerfalcserés volt a szerkezet úgyhogy az illetőnek ki kellene találnia, hogy mennyi benne valójában a kilométer...természetesen ha vannak ötletek, hogy miket nézzek meg rajta, ami alapból megnézendő ezen a típuson azt is nagyon megköszönném. (1.6 Dynamique 2004/12 115.000km)

Üdv: A leendő Scenic-es.

fvcc Creative Commons License 2013.03.23 0 0 33824

?

Gondolom, az ablakra van ragasztva egy öntapado reklámfólia, amelyen tudatod mindenkivel, hogy az autódat xxx biztonsági rendszer védi.  (nem feltételezem, csak sok ilyet láttam már. legalább a "szaki" egyböl tudja, hogy hoppá: én pont ehhez értek!)

 

A maroklőfegyvereddel úgy járhatsz, mint az az ember, aki a tolvajok ellen 220 V-ot vezetett a kerítésdrótokba. Még te leszel a bűnős indokolatlan fegyver-használatért.

 

(fényes nappal, munkaidőben délben vitték ki - terelték - a kapun át a disznót a napbarnított állampolgárok. Ott találkoztak a cégvezetővel, akit meg akartak késelni. Az meg lőtt. Hasba. Nem jelentette fel senki, a célpont hazasétált.

A folytatást egy ismerős sebész mesélte, aki épp ügyeletes volt: A b...s   c....ny-nak estére jól össze keveredett a belében  a vér a szarral  .... lőtt sebet meg az orvosok kötelesek jelenteni.  Hogy mi lett jogilag a vége, azt nem tudom.)

 

 

Más: d.u. csukom a cégem kapuját, látja ezt két szembejövő -azt is, hogy megyek el, ami egyébként nem jellemző, mert ott is lakok - az egyik odaszól a másiknak: Ide is benézünk! Pár lépés után odaértek a kapuhoz, ekkor megszólalt mély hangon az ajtóban napozó riasztóm.  B...sza meg, itt kutya van!

 

Előzmény: petyaaa (33821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!