Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Don 166 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59787

Eladnád a lelked 700 lóért? :-)

Előzmény: husky610 (59784)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59786

A Londra az Isztambulban van. 

Marhaba khomsu, ekmek var? :-) 

Tényleg, ezeknél volt valamilyen irányelv a politikában, hogy a kenyér árát nem emelték sosem, mert azt mondták, hogy a szegény embernek is kell valamit ennie. Lehet hogy van mit tanulni tőlük?

Rongyos, rongyba tekert. :-) Genya hűtősök találták ki, amikor basztattuk őket, hogy egy kesztyűsök, mert abból is csak egy kell amivel az ajtót nyitják ki hátul.

Mindig vita volt ha mellénk álltak, mert volt ponyvás aki nem bírta ha berregett éjjel. Pedig ha Magyar akkor ott volt helye köztünk. Engem nem zavart sosem, mert ha álmos az ember akkor lehet aludni úgy is. 

Erre találták ki válaszcsapásul a RONGYOS megnevezést.

Egy felmérés szerint egy átlag Angol földműves egész életében 200 szóból kummunikál.

Szerintem ha annyit megtanul az ember Törökül simán el tud lenni.

 

Tényleg akartam kérdezni, a CB-zés mennyire megy manapság? Érdemes egyáltalán?

Előzmény: BoriBori (59780)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59785

Szia! :-)

Nekem is szimpatikus volt az a korszak. Már csak azért is, mert akkor voltam 24 éves amikor kezdtem az óvodában. :-)

Ez az ovi, azt az egy évet takarja, amit kocsira ülés előtt a műhelyben szerelve, és a garázsszolgálatnál kocsit mozgatva kellett eltölteni, illetve a nemzetközis tanfolyamot elvégezni.

Hogy mennyi ideig tartott, az nagyon időjárás és határ függő volt, mint írtad. Egy Teherán ha jól emlékszem 4000 valahányszáz kilométer volt. Ez lement akár nyolc vagy akár tizenöt nap alatt. Oda. A havas láncos időben nem lehetett haladni. A határlépés is tarthatott az Iráni oldalon fél napig vagy három napig is. Az Irakin akár egy hétig is ha szopás volt. Mondjuk én ekkorát nem szoptam de voltak kollégák akik igen.

Egy Perzsa út eltarthatott 3-4 hétig simán, ha még a vámon is szopott egy kicsit az ember.

 

Kommunkkáció? Aki ahogy tudott. A Keletiek makognak Angolul, de ez csak egy legenda volt javában, azért nem nagyon tudtak. No meg ami ránk ragadt Törökül. Most is előjönnek a szavak csak erőltetni kell.

A legegyszerűbb megértetés az alap világnyelven történik, kéz,láb,fej mozdulatok. :-)

 

Kis Rába, Daf Rába. 

A kis fülkés Rába az mint tudjuk a régi MAN fülkés Rába volt. Valójában ez a fülke nem sokáig érkezett az MAN cégtől, met a Francia Saviem gyártotta őket liszenszben. Meg is látszott a minőségén sajnos. Az eredeti az pontosabb illesztésű volt.

Bár ezt jobban szerettük átlagosan, mert nem kellet a világba felmászni, az ágy része is szimpatikusabb volt, bár fix volt az alsó és a felső ágy.

A Daf fülkésben a középkonzol valahogy jobban gátolt a mozgásban, Viszont a felső ágat le lehetett engedni egy kicsival az alsó felé, így az alsóra, pontosabban az alsó helyére jobban lehetett pakolni, mert ott jobban kézra álltak a cuccok. Azért írtam hogy az alsó helyére, mert az alsó egy sima placc volt, és oda a gyár csak egy szivacs matracot adott, amit le lehetett adni a raktába.

VAlahogy a kisfülkés egy kicsivel kiforrottab volt. A Daf-osban már a motor álló helyzetben volt, azért kellet ez a magas fülke. És sajnos a hűtő rendszere tele volt gumicsővel össze vissza, ez egy igen nagy hibaforrás volt.

Egyszóval sokkal kesze kuszább volt a motortér elrendezése, bár viszonylag jobban hozzáférhetőbb volt minden a szereléskor.

Azért mindegyikkel el lehetett dolgozni.

A Tótok büszkék voltak a Liazra, hogy az erősebb, de úgy is néztek ki a sofőrjeik állandóan mint a nívópálca. :-)

 

Fuvarok:

Erről egy szösszenet. 

Mint tudjuk az átkosban, a nyolcvanas években, a Magyar mezőgazdasági termelés igen jelentős volt. Éppen ezért volt nagy a hűtős kocsi park is. A nyugati szomszédainkat éppen ezért nem sztároltam sohasem, mert láttam éppen eleget a gusztustalan viselkedésüket. Az Osztrákokról leginkább, de a Németekről, Franciákról is elmondható hogy ebből a keleti blokkból is sokat profitáltak illetve köszönhetik neki a gazdagságukat.

Érdekes módon az élelmiszer fuvarok jelentős része nem az előre kialkudott áron lett átvéve, hanem annak feléért töredékéért.

Mondván hogy ilyen meg olyan rossz a minőségük. A tetves anyjuké volt rossz az. Mindig a legfrankóbb első osztályú válogatott árut kapták a szemetek. És ráadásul mondta ezt a legtöbbször az Osztrák, akinek nincs zabálnivalója, és ha nem lettünk volna fújhatta volna üres gyomorral a havasi kürtöt.

Persze ezeket a nem minőségi, és csökkentett árukat ők rögtön átcsomagolták, és Made in Austria felirattal ment tovább ide oda.

Gusztustalan népség volt ez, és persze a Magyar állami export import cégek üzletkötői is akik összejátszottak velük.

 

A legtöbb áru NSZK-ba ment európában. Aztán persze máshová is. Benelux, Francia, Angol volt a jelentősebb, de Svédbe Finnbe, és persze Olaszba is sok cucc ment. Akkoriban voltak külföldi irodák is a legtöbb helyen, névszerint: 

Moszkva, Helsinki, Malmö, Hamburg, München, Antverpen, Párizs, Bécs, Trieszt, Isztambul, és amit még elfelejtettem. 

Innen intézték a visszfuvarokat.

 

A konténeres kocsipark is nagyon jelentős volt, volt szerencsém csinálni.

Ott annyit pörögtél, hogy volt amikor szembe találkoztál magaddal. :-)

Ott volt leginkább sőt csak Hamburg, Bremen, Bremerhafen, Cuxhafen, no meg elvétve Trieszt, meg néha Rotterdam.

Rijeka, Koper is volt, de nem volt vészes, oda és vissza természetesen ponyvás fuvar volt.

 

Amúgy leírtam már hogy én nem voltam nagy keletes. Valahogy nem tetszett nagyon.

Az első két éves pótos koromban jutottam le Iránba, Irakba. És közben kölcsönadottként négykézben hűtővel Kuwaitba, Jordániába, és Libanonba. És néhány Z-s fuvarban.

Voltak kimondottan keletes érzelmű kollégák, akiknek ha el kellett menni Németbe, akkor kimondottan rosszul voltak. Inkább minket kértek meg hogy ezt vagy azt vásároljunk be nekik Németbe, amit meg is tettünk szívesen egymásnak. Ők meg hoztak nekünk cuccot keletről, éppen amit kellett, egy kis rezet, vagy irhát, vagy bármit.

Mondom, akkor nagyon nagy volt az összetartás.

 

 

Előzmény: Porond (59769)
husky610 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59784

Gerob

szóljál ha lesz új 700EEV volvo, akkor kibírom a hétvégézést :O)

kacagógerle Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59783

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani mit jelez ez a visszajelző?Egy MAN-ban van, csak nem tudjuk mit jelez.

Köszi!


 

té.bé Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59782

Bocsi Macinak cimezve.

Előzmény: té.bé (59781)
té.bé Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59781

ADR-nél az LQ azért van mert kiscsomag nemjelent veszélyt.

Szopatják az embert vele rendesen.

ADR könyvet beteszed az autóba abbol kilehet nézni mekkora az LQ és milyen nagy egységbe szállithatod egybe vagy mivel rakhatod össze.

Akik a cigeretát szállitják ki a boltokba azoknak is tartottak külön kis ADR gyorstalpalót mert pár egység öngyújtó is van az autón, nekem mostjár le az ADR-em de ilyen al-alkategóriáról ami LQ öngyujtóra szól akkor még nem volt.

Szerintem valmi tulbuzgó ADR tanácsadót foglalkoztatnak mert kötelezö, nagyautóval tisztába van csak akicsivel nem.

 

Előzmény: Actros23 (59778)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.12 0 0 59780

Szeva,

ugyan nem en lettem megszolitva csak egy gondolat (sztori) ha mar a nyelv felol erdeklodtel...

94 korul kezdokent rogton torok palyara keveredtunk (negykezben tesoval) egy maszeknal.

Egy oreg HC-ssal poroszkaltunk lefele, es amikor leertunk Isztambulba a "Londrara"  (Don! A hataron volt a "Kis Londra" ugye, mar nem emlekszem pontosan??) akkor arra gondoltunk, hogy Uristen, mi itt el fogunk veszni a nyelvi nehezsegek miatt.

A kisoreg (bocs a nevere nem emlkszem, igazan csak tisztelettel tudok szolni Rola) ccsak annyitt mondott, nyugi fiuk, nem lesz baj.

Este bementunk az ottani kisboltba, ahol emigyen szolalt meg a pultosnak (szoszerint!): "Szia Abi, ekmek van?"

Az elado meg adta a kenyeret.

Ez azota is szalloige lett a csaladban. Nagy arc volt a kollega.

 

("Rongyos" Merci potossal volt, hivojara, nevere abszolut nem emlekszem)

 

Dolgoztam labanceknal, ahol volt egy masik kollega (1001 Jozsi) az is folyekonyan beszel(t) torokul.

 

Bocs, a kozbepofazasert, majd Don...

BB

Előzmény: Porond (59769)
maci86 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59779

Gondolom ,hogy lássa a polizei ,hogy neked igenis ovatosan kéne vezetned:D:D:D mer amugy nemhiszem ,hogy egy átlagkerületű autós tudja ,hogy mit jelent 1 sarkára allitott négyzet aminek a 2 sarka feketére van festve:)

Előzmény: Actros23 (59778)
Actros23 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59778

Akkor lehet, hogy oda ment valami okostojás, vagy megbüntették a céget. Mert ilyenkor ha gáz van a felrakót is büntetik. Ha nincs bárca és kellene, hogy legyen, akkor megkaszálják a felrakót is. Egyébként nem értem, hogy közúton ez miért kell, mert huckepackban oké, mert ezek veszélyes árúk tengeren meg vonaton, de közúton szerintem tök felesleges. 

Előzmény: maci86 (59777)
maci86 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59777

Én nemtudom hogy mennyi adrt rakhatnak ott 1 A betűvel kezdődö kozmetikai cég volt ez! De karácsony előtt amikor rakodtam még nemvolt cheklist. Adr shoppnak shire se  hamva:)

Előzmény: Actros23 (59775)
Actros23 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59775

Ha olyan helyen rakodsz, ahol ADR rakodás is van. Akkor ez alap. Gumik, ékek, ADR felszerelés, tűzoltó palack. Eltudod képezelni milyen lehet a chack list. Én csak ezt a táblás dolgot nem értem. Egyébként a itt a Ny-Európában egy ADR-es firmánl mindent tudsz venni. Az ADR táblától a felszerelésig még tűzöltó palackot is hitelesítenek. Szóval nem értem hogy náluk akkor miért nem lehet táblát venni ha ennyire ragaszkodik hozzá. Bár mondom én soha nem láttam még ilyet. Pedig sok ADR meg LQ-s cuccot viszek.

Előzmény: maci86 (59774)
maci86 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59774

Én ma láttam 1 Milsped es autón:) ha kitudnám takarni a cégjelzéseket akkor bescannelnék neked 1 ilyen cheklistet amivel a felrakon szembesültünk:) Gumi állapot elsősegély doboz ékek stb stb:)

Előzmény: Actros23 (59772)
Actros23 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59773

Egyébként én meg 15 tonna hajlakott viszek rotterdamba Németországból.

Előzmény: maci86 (59771)
Actros23 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59772

Bocsi én Nyugat-Európai aggyal gondolkodtam. Itt automatice adnak mert ez a cég kötelessége egyébként benne van az ADR-ben is, hogy ezt a felrakónak kell biztosítani csak gondolom spórolni akarnak a matricával. Meg úgye 2 darab tábla kell. De nem is láttam még LQ táblát, mert mindenhol matricát adnak.

Előzmény: maci86 (59770)
maci86 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59771

Alugy csak énis ma megraktam és most pedig útjára engedtem a unitomba tartozó egyettlen autót :)

Előzmény: Gerob (59764)
maci86 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59770

Nekem ma kérték nagyon a felrakón. és azt mondták mivel elvileg ők nem foglalkoznak 8 T alatti járművekkel így azért ,hogy ezt elnézik és kapunk melót 1 ilyen táblát szerezzünk be:) 

Céges előírás ilyen nélkül nem raknak meg punktum...

Előzmény: Actros23 (59768)
Porond Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59769

Don 166!

Nagyon jó olvasni az írásaidat a régi kamionozásról, a 80-as évekről!

Ha vannak még ilyen történeteid, kérlek, ne tartsd magadba, írd meg velünk.

 

Konkrét kérdéseim is vannak:

1) Mennyi ideig tartott átlagosan egy Bp-Teherán vagy Bp-Bagdad út? Tudom, hogy ez sokban függött a várakozástól Kapikülében vagy Gürbülakban, illetve, hogy nyáron vagy télen kellett megtenni ezt a hosszú utat, de mégis. Mondjuk nyáron Teheránig elég volt 9 nap?

 

2) Hogyan kommunikáltatok a török illetve iraki, iráni emberekkel? Angolul, törökül, perzsa nyelven?

 

3) Miért írtad azt, hogy az MAN fülkés „kis” Rába jobb volt, mint a DAF fülkés? Elvileg a DAF fülkés volt a modernebb és erősebb, nem?

 

4) Melyek voltak a tipikus Hungaros fuvarok, uticélok? (Úgy tudom Hamburgba és Rijekába-Koperbe jártak sokat – hova még?)

 

 

Bocs a sok kérdésért, nem akartam telhetetlen lenni, de nagyon szimpatikus számomra az a korszak.

 

Actros23 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59768

Csak ha 8 tonna fölött van a nettó súlya az árúnak szállító egységként és ha előzőleg nem kell használni a narancssárga táblát. Egyébként a szerelvény elejére és végére kell ragasztani. Konténernél mind a 4 oldalra plusz a húzóra. A felrakó biztosítja. Ennyi

Előzmény: maci86 (59746)
ativera Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59767

Rendben! majd akkor írj! Jó pihit! Örültem a szerencsének

Előzmény: Gerob (59764)
Kiss kaszkad Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59766

Ok gerob köszönök mindent, addig is  jó pihenést én is megyek mert holnap hosszu napom lesz. A scaniámon szét kell szednem az egyes szuportot (cumizok) :-)

Gerob Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59765

Igen, október végén volt 2 éve, hogy itt dolgozok. Tavaly szeptember óta hivatalosan is vezénylő, előtte kocsi végig.

Előzmény: Kiss kaszkad (59763)
Gerob Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59764

Figyelj csak, majd holnap írok egy normális választ, már feküdnöm kellene. Reggel korán kelés van...

Az utolsó kérdésedre gyorsan írok: ráérsz ezekkel még! :)
De majd megírom a tuti, jó?

Előzmény: ativera (59760)
Kiss kaszkad Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59763

Gerob te most a wabináll vagy?? Mert beszéltem telón formula egygyel de ő gártnernél van!!?? Meg beszéltem Lajosné Ragó Gizzelával ö wabis!!

Előzmény: Gerob (59759)
ativera Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59762

Mennyasszonyom nagybáttya a Gartnernél van és a vezénylő mondta neki, hogy kint kéne lenni 3 hónapig, az annyát megbasza akkor! ott gyujtanám meg a Manciját a parkolóba:D

Előzmény: Kiss kaszkad (59758)
ativera Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59761

Vezénylő függő a dolog, legalább is Én azt hallotam! beszéltem olyan sofőrrel, hogy van, hogy 3., 4. hétvége otthol, van ugy hogy elöbb, mikor mi!

Előzmény: Gerob (59759)
ativera Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59760

Küldtem egy pm-t gyere vissza xDDDDDDDD

Előzmény: Gerob (59757)
Gerob Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59759

Bocsi!

Voltál már itt nálunk, vagy Te is csak a "pletykákra" hagyatkozol?

Jó mondjuk szíved - joga a döntés, én nem erőszakoskodok...

 

Amúgy van olyan sofőröm, aki kb. 1 éve menekült a cégtől, mert kifogott egy olyan stílusú csapatot. Egy idő után jelentkezett ismét, hozzám került, semmi baja...azért ez is elárul valamit, nem? És ezt most nem azért írom, hogy fényezzem magam!

Előzmény: Kiss kaszkad (59758)
Kiss kaszkad Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59758

Köszi gerob akkor maradok a gartnernél, ha minden jól megy februárban talállkozunk:-)

Gerob Creative Commons License 2012.01.11 0 0 59757

Küldtem egy e-mailt, majd lesd már meg légyszíves!

Előzmény: ativera (59751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!