Köszi, hogy megosztottad! Én ilyet keresek a 263 és 283 típusokról már nagyon rég óta. Volánokat is kerestem, de azt mondták nincs ilyenjük. (284 és 282 is jó lenne, meg persze minden típusról)
Nos akkor kezdem a rajzokkal, igaz nem jellegrajzok, hanem táblaképek. Nekem nagyon tetszettek mindíg, mikor a tanító néni felrakott párat a táblára mágnessel, a rövid történetük, hogy mikor egy régi általános iskolában tanítottam, nyáron padlást kellett takarítani és én megmenekítettem őket meg még egy Csepel pótkocsis szerelvény képét. Hát igen, mi nem csak azt tanultuk meg annó, hogy "a" mint autóbusz, hanem a főbb fajtáikat is.
Miért ne láttam volna? Ez nem olyan udvar hogy kerítésen kívülről kell sasolni meg fotózni, hanem simán odamehetsz mellé aztán simogathatod is. :-) D Úgyhogy aki elég közel megy az láthatja hogy elöl és hátul is megvan a rendszám. De ez hogy még rajtavan ez azt is jelentheti hogy talán fog még közlekedni?
Az az udvar a Kossuth Művelődési Központ udvara, de szerencsére senki nem szól hogyha oda bemész és általában munkanapokon nyitva is van.
Linkelem a térképen, a busz még a műholdas térképen is látszik tehát meg fogod találni.... :-) : Google maps Cegléd
(Cegléd, Kossuth tér 5./a)
Maga a B épület főbejáratán keresztül is átlehet menni az udvarra (főbejáraton be, aztán végig egyenesen a folyosón szembe az udvar), vagy hátulról a kocsibejárónál is belehet surranni a Petőfi utcáról. Sőt onnan egyszerűbb is meg kevésbé feltűnő.
Hogy mennyire fotózható az attól függ hogy mennyira parkolják körbe személyautókkal. Ma pl felvásárlás volt, azért voltam ott aztán kíváncsiságból beszöktem az udvarra. Nincs digifényképezőm, csak fényképezős mobilom, de még azt sem vettem elő annyira körbe volt parkolva. De talán ha olyankor mész mikor nincs semmi vásár, felvételi, rendezvény stb akkor talán jobban fotózható.
A rendszám is rajtavan, mindenféleképp megéri szerintem annak aki arra jár benézni mert ki van vonva a forgalomból, innentől csak idő kérdése hogy mikor adják le ócskavasnak. :-( Szerencsére én havonta járok arra. :-)
A mai napon láttam az ADT-468 rendszámú könyvtárbuszt Cegléden a szokásos "udvarában". Fotózni nem volt mivel, sőt előtte parkolt egy autó így nem is látszódott rendesen. Sajnos már mint írtátok megszünt a könyvtárbusz szolgáltatás, a buszon a polcok is üresek de szerencsére még nem vágták szét és még ott meg is tekinthető kivülről akit érdekel.
Rendszám: ADT-468 Gyártmány: IKARUS Típus: 260-90 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egyelőre a felnik ilyen színűek,a buszt meg a régi "volán-szürke"színre szeretnénk.A teteje pedig nagyon picit sárgás lesz.(de nagyon halványan).Ez a terv. :)
Pedig az az, már tudom, mért volt olyan ismerős! Árpád út a Duna felé, Állami Áruház mh. (most Újpest-kp.) A 43-as még 280-asokkal is járt ott pár évig (GE>BU-04-xx) a 80-as évek elején.
tavaly novemberben Pesterzsébeten, egy, a Tátra térhez közeli kis utcában fotóztam a buszt (vélhetően a tulaj házának közelében), nem messze, a Jókai Mór utcában állt tőle az AVC-492. (szóval szvsz eladták.)
Általában délutáni műszakban amig volt délutáni műszak.
A vázkészítésben dolgoztak. Igen egyszerű munkákat végeztettek velük.
Például a tetőlemez peremezése, amikor a vázállítóból kijött félkész vázra rátették a tetőt, majd ennek peremét egy gumi/fa vagy valamilyen más kalapáccsal rágörbítették a vázra.
Ott arra felé (frankofon nyelvterület) igen népszerű az amit most keresel itt. Évente több száz ilyen kocsit helyeznek forgalomba, és sok száz cserél gazdát.
Komoly háttériparág gyártja - sorozatban - az ilyen mozgó boltokat, mozgó elárusító helyket.
Engem a 250.59-röl érdekelne alváz és váz szerkezeti rajzok. Ha van, Alkatrész Katalógus az is érdekelne részben vagy egészben. Az ülés erendezésről, a beépített szekrényről és a hűtőről is érdekelne rajzok. Kapcsolási raj is érdekel, mert egy 250-es felújításhoz keresek dokumentációt. Ami nekem vannak azok nem jók.
Tényleg, lenne-e igény, hogy a neten nem létező jellegrajzaim illetve vázrajzaim közzé tegyem? (biztos vagyok benne, hogy lenne olyan is, ami létezik neten csak kicsiben) Cserébe én is szívesen látnék hasonlóakat.
Köszönöm..méretben jó lenne,de sokat esziknapi 100km le klne nyomnia..igy kompromisszumot kell kötni..de azért köszi..kissebb motoros kéne jóval..max 4000 ig
Sziasztok!Szeretnék infót gyüjteni.Mozgó árusításhoz keresek midi buszt.Találtam egy ilyen típust:ikarus 546..vagy valami hasonló paraméterekel rendelkezőt keresek.
Sajna nem találom h.hol lehet vásárolni,lizingelni ilyeneket.Már napok óta keresem és semmi.Van sokkal drágábbért merci vagy iveco de erre a célra nincs szükségem azokra a szolgáltatásokra és minőségre amit kínálnak.Ezért esett a választásom erre a típusra.Az utasüléseket amúgy is kiveszem.CSak 2-3 személy fogja használni.
Ha tudtok..segíthetnétek..Ti még is csak vágjátok ezt a témát
A 250/256-osokon gyárilag szerelt fényszórók gyártmányát, típusát meg tudná valaki mondani? Főleg a sima búrás távolsági fényszóró lenne érdekes. Köszi előre is.
Annak idején, amikor (OT) a HÉV MIX-eseket újították fel, akkor azt mondták, azért kapták az újabb, csúnya négyszögletes lámpatesteket, mert nem találtak eredetit. Az eredeti az pont ez volt, az Ik31-ről.
"mer akkora lúzer volt aki addig megcsinálta hogy az fájt."
Szerintem aki lúzer,az TE vagy. Észrevehetnéd már végre,hogy ezekkel a cselekvéseiddel csak hülyét csinálsz magadból. Én azt tanácsolom neked,hogy húzd meg magad,de nagyon,és csendben figyeld az eseményeket,sokak életét megkönnyítenéd ezzel. :)
Sajnos itthon is ugyanez megy... Az egyik helyen kb az udvaron rohad szét a tizenegykét éves, korszerűbb gép, máshol meg a 25-30 éves roncsokkal szenvednek.
Csuklósra néhány nagyobb várost kivéve nincs szükségük. Nem kevés 280-as lett szólósítva ugye arrafelé... nem véletlen. Új városi csuklóst Moszkvában, Szentpéterváron állítanak forgalomba, máshol évente jó, ha pár tucatot. Egy ekkora országban... mentsük meg a 415-öst, Moszkvától délre, keletre divat. De ott is csak erősen kényszerből. Ahol meg elvetemült fanos cég van, ott meg úgy is 200-as van, meg felújítósdi játszanak. Pl. Jekatyerinburg. Lakat+fény lassan az összes 283-asuk. Igaz a napokban kikukázták a maradék .33-asokat. 94-es, agyonporladt gépeket. Nincs is több nekik.
Hetekig lehet pepecselni ezzel. Ráadásul szem előtt vannak ezek nagyon. A Németh László-nak egy karosszériás barátom csinálta meg a lámpakeretét, mert nem volt meg neki.
Köszönjük ó Nagy Mester! Ha már ilyen rettentő büszke vagy a hatalmas művedre, amit a társadalom okulására elkövettél, megtennéd, hogy nem fals adatokat használsz? Konkrétan az általad oly találóan megfogalmazott "elég szépen" megcsinált Ikarus Classic család bekezdésben találtam a kb. fél másodperces megtekintés során hibát, de lehet hogy akad máshol is. Ja, ne kérdezd hogy mi az, nem szeretném elvenni ama érdemet, hogy önálló munkával tökéletesre csihold a mérvadó források legjobbikának számító magyar Wikipediát.
Köszönöm szépen a válaszodat ! A HR 05 LCB-re gondoltam egyébként a kérdésemben, és csak utánna néztem, hogy 06-ot írtam véletlenül. A többi rsz ismerős a Tramclubról, mindnek megvan a magyar megfelelője. Az AVE-233 (HR 05LCB)-al együtt még ment Csíkszeredára 4 db 260.43-as is ,de legfrissebb infóm szerint ők átkerültek egy másik megyébe.
Szórják ki a 2001-es kocsikat, az ember szíve szakad meg.
Egyébként meg Oroszország szerte vannak olyan kényszerkendácsolásból működésben tartott rettenetek százával, amik már ránézésre félelmet keltenek az emberben...
Nem ám azok helyére kerülnének a moszkvai selejtek, ááá...
GMY-395, 396... A 392-ről leszedték, csak a fene se érti minek, akkor be kellett, hogy foltozzák valahogy a lyukakat, hogy ne bóklásszon bele a wasszer...
Tegyük fel, valamilyen információt felraksz a honlapodra, amit mai fejjel mindenki, még a szakma is úgy tud, ahogyan fent van. Pár év múlva kiderül valami ellenkező adat, ami miatt utólag mindenki röhög, de mondjuk nincs kijavítva. És ezt valami madár a jövőben lefitymálóan szóvá teszi.
Na igen, ezekről beszéltem. A HR06GUE ha jol látom magántulajdonban van, mert egy román különjárat van felirva. Az Ik. 280 asok Hunyad megyében lettek fotozva a HD Hunyadot jelent és ahogy elnézem a buszokat a dévai helyi közlekedési vállalat (Devatrans) vásárolta meg. Ha már ex. SZV-s kocsik után kutatsz, ird be http://tramclub.org/viewtopic.php?t=257 itt rengeteg ikarust láthatsz ex. SZV-t is
Te se leszel már hülyébb ahogy elnézem. Ezzel mondjuk nincs feltétlen baj (mondjuk ha nem itt lennél hülye, az jobb lenne...), csak ne magadból indulj ki, és ne nézz másokat is annak.
HáBéról azt állítani, hogy ne tudná hány darab 438-as van, az finoman szólva is meredek.
Csikszereda és környékén ma 5 ex. szabolcsos kocsi dolgozik.
3 Ik. 260.32 az egyik az általad emlitett HR06CLB erről fotom sajnos nincs, a másik a HR06YSF foto a HBweb, erdélyi buszoknál, a harmadik a HR07PKW
1 IK. 256 HR06RSR ez átfényezve
1 IK. 250 HR07NWA - ez utobbi 3 buszrol fotot találsz a busportonline nevű honalpon a külföldi buszok romániai részén. A 256-os-hoz nincs feltünteteve, hogy ex. SZV-s de láttam benne SZV-s régi dijszabási tájekoztatot, logot. Ezenkivül voltak még ik. 226-osok és 1 260,43 de azokat rég nem láttam valoszinü eladták vagy leállitották ne tudom.
Az a szöveg alig 11-12 éve van ott fent, akkor még nem volt minden kismókusnak ámítógépe és Internete, hogy mindent három kattintás után megtudhasson...akkor főként a személyes ismertségek és sok időt felölelő kutatómunkákat jelentette az ismeretszerzés.
Ezt a 78-as körzet c. fílmet már nagyon vártam mert nem nagyon ismételték, és el is felejtettem, hogy a Sztankay buszos!!! A "megint nincs szóda az meg van! :-)
Lehet, hogy hihetetlennek tünik, de az általam felsorolt buszok többsége a mai napig közlekedik Csikszereda és környékén. Az ex. Szabolcsos Ik. 226-ost rég nem láttam, a soföre most ugyancsak ex. Szabolcsos 260,32 es tipussal dolgozik. lehe, hogy eladtákmás más üzemegységhez került. A 256-os HR06KHZ-t sem látam rég valoszinü javitás alatt van. A legöregebb 79-es 256-os helyköziben közlekedik, a mai fenyezése hasonló a 06KHZ -hoz, mivel egy szolgáltatóhoz tartoznak. A másik ex. Kisalföldes 256-ossal utaztam tegnap, ez 1980-as évjárat. A másik szintén ex. kisalföldes 266-os 1981 es évjárat. A HR15YTA (ma egyszerübb fényezéssel) 1991-es évjárat dolgoznak helyközi forgalomaban. Ez utobbi közbe beugrik pár belföldi rövid különjáratra, a busz 8-10 évvel ezelött hetente 1 vagy 2 alkalommal megtette Csikszereda-Szeged-Kecskemét-Budapest vonalat, masik vonalon pedig Győrig is közlekedett menetrendszerinti nemzetközi járaton.
Szia. A HR... kezdetu rendszamu csikszeredai buszokat ismerem. A HR05NTB Ik266-os ex. Szabolcs volanos. A HR41YTA ik266 ex. Kisalfold, akarcsak a 256-os HR47YTA eredeti flottaszinben. A HR15YTA egyedi tipusu Ik 259-es a 90-es evek kozepeig a Volanbusznal futott, utanna kerult ide Csikszeredaba. A HR06KHZ es 04BUV valoszinu magantulajdonban voltak, utobbi 79 es evjarat.
Fényezés előtt érdemes, ezért is kérdeztem. Nem midegy, mert nagy meló. A dukkó meg nem olcsó, és ha sérül az nagy baj lenne. Azt is tudom, hogy mindenre nincs pénz, és majd ezt jövőre. Sajnos ez 10X többe kerül mint egy személykocsi felújítása.
Szét kell szerelni a lapokat és bekenni zsírral. Az AFIT-ban ahol melóztam ott volt rugókovács műhely. Ott forró Zsírba tették a végén, és megspanolták az elfáradt lapokat. A rozsda a lapok között nem engedi a csúszást, és ilyenkor eltörik egy lap. majd a többi, ha nem figyelnek. Nem egyszerú kikapni és szétszdni, mert a cuppántok csavarjait meg kell melegíteni, ami nem tesz jót, de nagyon rá tud gyógyulni a csavar.
Hű de jól haladtok! Hatalmas munka, és nyeli a pénzt, még akkor is amikor mindent ti csináltok. Rugók jók? Szétszedtétek már? Az állásban kiszáradtak, és nehogy törés legyen a vége. Olajat kell juttatni a lapok közé. Mig készül a busz befolyik valmi kevés a lapok közé és átmeneti megoldás lehet.
Nálunk van Rábás 415-ös is, igaz a későbbi szériából ('97) és van egy rakat DAF-os ('94-95), köztük az első vidéki városi ilyen motorral (EIB-389) és semmilyen probléma nincs velük. A 200-asok után ezek a legüzembiztosabbak. A váltó szorulna igazából beállításra a legtöbbnél, ezt egy kocsinál orvosolta az egyik régi gazdája, annak azóta tökéletes a váltója, a többi kicsit rángatósan vált. Egy felújításon túl vannak már és még jó ideig futni fognak szerintem. Alapvetően nem rossz kocsik, a vázon itt-ott meglátszik mondjuk a konstrukciós hiba, ezt a felújítás sem tudta eltüntetni.
Amikkel nem vagyunk kibékülve, az a 3 orosz exportos cucc .15C típusjellel. Levegős gázpedál, plusz ritka szarul hangolt váltó. Na ezekkel nem is lehet normálisan menni és a felújítás sem segített ezeken a részeken.
Az egy szem 435-ösünk az kései darab '99-ből, így nem meglepő gondolom, hogy addigra kiforrotta magát a széria. Felújítva még nem volt és valószínűleg mostanában még nem is lesz.
Aztán a második széria sem igazán sikerült jól, relatíve drágán üzemel a Volánoknál, és azokkal is sok volt a baj: hanyag szerelés, beázások, szarul hangolt hajtáslánc. Pár komolyabb gépészettel szerelt busz megmutatta, hogy bizony a 400-asokkal van a gond, nem az igényesebb technikával, lásd Scaniás E95-ösök vagy Detroitos C56 vagy az újabb külföldi kocsik.
A 435-ösök becsuklásgátlója '93-ra lett valamelyest szériaérett, de azzal is sok gond volt, ahogy az egyéb részegységeivel a busznak, pl a BKV-nál az ajtóvezérlés, a FOK-GYEM kijelzők. Aztán valamikor a '90-es évek végén vagy a 2000-es évek elején az összes BKV-s 435-öst vázjavtásra kellett küldeni, mert törtek.
Most az egyszer el lehet nézni szerintem,mivel amugy a képekkel nincs gond. :) Kihozta mindegyik fotón a maximumot,amit ilyen időben lehet. Meg én azért dícsérem az igyekezetét.
A legtöbb buszfotósnál szögreakasztva pihen a fényképező, mert tetőig mocskos buszt nem igen szokás fotózni. A tél velejárója a kosz, inkább olvasgasd vissza a topikot.
Eladóvá vált 4 darab Ikarus típuslap (250-angol nyelvű , 256-angol nyelvű ,55/66-magyar nyelvű ,280-német nyelvű ) és 15 darab kártyanaptár , amelyektől egyben szeretnék megválni!
Moszkvában a 19 garázsból mindössze 3(!!!)-ban vannak már csak napi kiadású 280-asok. Kettőből selejtezték az utolsókat is, a többiben pedig tartalék állományt képeznek. 2010. januárjárban még 832 darabos (2009 telén 1100 fölötti darabszám) állomány volt, szinte kivétel nélkül aktív, dolgozó kocsikkal. Most 226 kocsi képezi az állományt.
A múlt héten csütörtökön végre sikerült beszereznem egy digitális fényképezőgépet , nem is haboztam elmentem csütörtökön és felkerestem Zalaegerszeg 3 darab Ikarus 415-ösét , sikerült is lekapnom őket a Kertvárosi buszfordulóban !
Íme a képek , és végre digitális fényképezővel : )
280.17 altípus Volán relációban 1978-1990-ig volt. Ezekben elöl Sirokko 268.03 (vízmelegítő), az utánfutóban Sirokko 262 (légfűtő) volt beépítve.
Vízmelegítő csak az elővárosi-helyközi típusokban volt (280.17-280.54). Azt nem tudom, hogy ezekben elöl a termálfűtés is megvolt-e és a vízmelegítő annak a teljesítményét fokozta, vagy ilyenkor a termál elmaradt. Erről majd valaki kiokosít minket, aki látott is ilyet közelről és nem csak papírból okos, mint én :)).
A városiakban elöl csak termálfűtés volt, az utánfutóban pedig Sirokko 262 légfűtő.
Azoknak null fogalmuk van a buszozásról. Abban az időben még a sofőrök hozták el a buszokat Székesfehérvárról, legalábbis ide hozzánk a Volánhoz a 415-ösöket, megváltás volt a 260-asok után, amikben alapjába véve "semmi" fűtés nem volt.
Most ez hülyeségnek tűnhet, de ezek világi autók voltak (415) akkor a rendszerváltás után, akármilyen bénának tűnik manapság a mai világban.
Én sem szeretem a sok holttere miatt, de az igénytelensége miatt téli napokon vígan jön ki a garázsból 2013-ban is.
Egyéb megfejtő hiányában megnyerted a szatyrot ( már ha kell neked .?.) !
Az nyilvánvaló volt hogy az Ikarus önmagában nem lehetett 100 éves, csak az elősztorit nem ismertem. Ilyan ez,mint hogy a Csepel művek is volt Mákosi Rátyás, előtte meg Weiss Manfréd, aztán mégis egynek tekintik az egészet...
A szatyor nagyapám cuccai közül került elő, eléggé mélyen volt, szóval abszolút elképzelhető, hogy az öreg még valamikor '95 környékén tette el. Az anyaga sem a mai elporladós, meg maga ez a 3 nyelvű feliratozás is annyira jellemző volt a '90-es évek elejének a nyugati irányba történő nyalakodására...
Hogyan tudnám odaadni ?
Én Budaörsön lakom, néha járok be Pestre ide-oda, meg vidéken is erre - arra. Keress meg priviben, hogy hol tudnánk találkozni, vagy hogy inkáább adjam fel postán.?.
van esetleg valakinek képe bkv-s ikarus 405ös vezetőfülkéjéről, külön a műszerfalról, és a vezetőfülke elválasztó faláról (az első ajtó felőli része érdekel főleg)?
Ezeket el bírnám nézegetni egy darabig, ha van, ne tartsd vissza. Azzal az iskolajárattal hányszor mentünk uszodába anno még alsósként. A másik hozzászólásban a 266-osok sem semmik.
Nos ezek a képek így most már publikáltak lettek, örülök, ha valakinek legalább szereztem velük pár jó percet. Jól tettem, hogy annak idején kértem és kaptam is engedélyt fényképezésre és Volántelep látogatásra, hiszen most ezek a képek nagy része nem lenne itt. Hozzáteszem ezeket a képeket egy "túrista" kompakt tükörreflexes géppel készítettem.
Mondjuk a Mercedes-Benz O305G-t akkor már javában gyártották, amikor a 435-ös bemutatkozott, de én is azon a véleményen vagyok, hogy a kor elvárásainak megfelelt, csak nem volt már annyira "igénytelen" típus, mint a 200-as széria, sokan szerintem leginkább ezt róják fel a hibájának. Mondjuk a közlekedésbarátok sommás kijeltéseit általában nem kell kézpénznek venni.
Uhri Imre 1931-ben becsődölt, majd az a fia által gründolt céget '47-ben állalmosították, s az összevonás során az egyik beolvadó kisebb üzem nevéből lett az új nagy cég neve.
Pár kérdés: ezekben az IK260.11-esekben volt valami lényeges különbség a 260.32-esekhez képest (ajtót leszámítva)? Mikor exportálták őket? Csak 1974-ben, vagy később is kerültek ki folyamatosan? Illetve azt tudod-e, hogy hova került még belőlük Venezuelán (Caracas?) kívül?
Azt esetleg tudod (vagy bárki), hogy az AFF ugyanúgy a Dombóvári TESCO járatot csinálja-e, valamint ez EUE merrefele található ? (Tudtommal már nem Viszlós.)
Elég annyi hogy amikor megjelent a 435, még nemigen gyártott senki tolócsuklóst?
A nullszériás 415-ösök a 90-es évek óta nem láttak felújítást, még mindig húzzák az igát.
Teljesen megfeleltek a koruknak, amikor születtek (80-as évek első fele), arról már nem az Ikarus tehet hogy itthon jó 10 évvel később kezdték venni, a Szovjetunióba is a 200-as kellett, nyugati export akkor még nem jött szóba...
A kocka Merci O405-el összehasonlítva szerintem semmi szégyenkeznivalója nincs (a nem alacsonypadlós verzió abszolút hasonló korú)
Sziasztok, egy kérdésem lenne: a Városi és elővárosi közlekedés topikban egyöntetű igazságként írják le újra meg újra, hogy a 415-435-ös Ikarusok műszakilag "finoman szólva sem lettek sikeresek". Valóban így van ez? Az adott kor - hazai, környéki - műszaki színvonalát valóban nem érték el?
Akkor ráncos ajtóval és régi ruszki hidas 280.17-es létezet vizes fütőkészülékel.Mikortól van sirokkóba vizes fűtőkészülék a 70-es években már volt-e? Szerintem hamarabb volt a levegős.
Nem tudom mennyi haszonosítható dolog van rajta, de remélem nem lesz alkatrész bánya. Már ha még használható belőle akármire is bármi - amit kevésbé hiszek. Lehet rosszul emlékszem, de mintha a BKV-s topicban SzL írt volna még valamit arról, hogy kezdenek majd vele valamit.
Ha helyi busznak készült akkor levegős de ha helyközi akkor vízes sirocco volt beépítve /10 évig építettem be többek közt ilyeneket is /.De azért voltak kivételek.
250 és a 256-ban mindig vizes sirocco volt,de az Ndk-ban száraz siroccos volt.
Nem kell, örülök h nem maradt ott tovább az enyészetnek. De látni akarom, azt hogy az új "honos" állomásán foglalkoznak is vele. Nyílván nem lesz elsődleges prioritása ott (?), de azért kíváncsi vagyok, kinek a kezébe fogják adni.
Akkor jön pár szintén publikálatlan kép a tükörreflexes korszakból 1997-2002, Kezdő fotósként azért lesz pár fura beállítás, előre is bocsánat. Vagy egyből szelektálok közülük.
Nos akkor ! amitől féltünk bekövetkezett. Kedvencünk eltűnt a telephelyről, minden értesítés nélkül. bárki, aki tud bármi infót az autóbusz hollétéről, kérem értesítsen !!! 30/308-26-75
Akkor szintén első publikáció, lévén saját képek, 2004-ből. Garantáltan nem volt, mert tavaly végiglapoztam az EGÉSZ topikot. Szóval íme:A Polgári Védelem busza (ha meg van még)
A kérdésem az lenne ,hogy a IK-280.27 -en elől vízes fűtőkészülék volt-e?
Valamint a volánnál nálunk a bolygóajtós IK-280.17-en elől vízes fűtőkészülék volt gyárilag erre emlékszem.De a ráncajtós ruszki A,C, tengelyes IK-280.17-en elől levegős vagy vízes készülék volt e?
Köszönöm a segítségeteket! Természetesen NEM MOST kell a veterán busz, hanem júliusban, de tudom ,hogy nem lehet elég korán szólni!!! Három veterán autóm kimondottan erre a célra kialakított garázsban pihen és csak a jó idő beálltával jönnek ki onnan...
Ez nem reklám volt, csupán felsoroltam neki, kinek lehetnek ilyen buszai. Odaírtam, hogy nem biztos, hogy érdekli az emlegetett nickeket, ezért írtam neki volános címeket.
Nullással évek óta semmi kapcsolatom nincs, de ha lenne,akkor sem lenne közöd hozzá, kedves másodsorban/jamboo/richie35 olvtárs.
Vagy nem jutott el a címzettekhez, mert ők vagy nem járnak naponta ide, vagy járnak, de a jármű most nem "rendezvényképes", vagy rendezvényképes ugyan, de ilyenkor nem veszik elő.
Nem kell megsértődni, keresd Ik-55, Jamboo nickeket, vagy nem tudom, milyen illetőségű vagy, de Tatabányán a Vértes Volán, Kaposvárott a Kapos Volán illetékeseit-náluk Ikarus 55, Ikarus 30 van. Miskolcon az MKV-nál is van bérelhető veterán, és a Hajdú Volán busza is elérhető.
Pár napja egy kis segítséget kértem Tőletek, de kérésem süket fülekre talált.Vajon miért? Egy veterán buszt szeretnénk bérelni egy rendezvényre, de senki nem tud a fórumotokon ebben segíteni? Vagy nem akar? Vag mégis?
Jársz Győrben, oda tudom adni, úgyis valakihez már hozzá akartam vágni útközben.
Gyárilag zöld volt a felső, mint elöl a műszerfalon, piros azért került oda max.,mert az akadt a kezükbe. Manapság már az esztétikára nem adnak a volánoknál, az a lényeg, minél hamarabb kint álljon a placcon, és vigye ki valaki.
Szasztok! Már személyesen néhány tt-tól kértem, de itt is megteszem: aki rendelkezik IK 282-es vázrajzzal vagy bármilyen akármivel, sőt ilyesmivel, ez ne habozzon tudtomra adni! Köszönettel!
Köszönöm. Nem mondtam de sajnos a GOX-799 beszerzése illetve üzembe helyezése eléggé padlóra vitt úgyhogy ilyet nem tudok venni. Inkább valami használt D10-esre gondoltam valahonnan pici pénzért. Ha esetleg ebben tudnátok segiteni akkor nagyon hálás lennék.Előre is köszönöm. :-)
Lenne egy kérdésem.Találkozott már közületek valaki olyan IK 31-el,(akár fényképen)amelyiken hátul kint volt a pótkerék és 1965 előtti szériából való?Lehet akár hazai,akár export busz is. Segítségeteket előre is köszönöm!
Arra gondolsz, amit utólag szereltek be a buszokba leszállásjelzőkhöz,és ugyanolyan kis kapcsoló van belecsúsztatva,mint a műszerfalon van, vagy az ajtók felett?
Közelebbről megnézve a rigomodell tt. által betett képet a lámpáról, az jut eszembe, nem olyan alakú búra-e ez, mint amilyent buszok belső világításához is használtak? (Persze ott fehérben.) Egyébként némely képen meg úgy látszik, mintha az alsó fele világosabb lenne - lehet, hogy volt alul sárga változata is.
Folyt.: a fölötte lévő képen a rendszám nélküli busz ugyanolyan díszlécezésű, mint a tied (1959 vagy 60-as évjárat lehet), a rendszám helyének kialakítása is hasonló lehetett a tieden eredetileg.
(A bal szélső képen a pótkerekes jóval későbbi évjárat, amit az is mutat, hogy vékony alsó díszléce van.)
Most látom: a 83073 hsz. alsó kép pontosan mutatja a formát, még az üveg domborulatát is.
Elképzelhető, hogy az üveg színe is ilyen sötétpiros volt. Abban az időben az index színe elöl fehér vagy sárga, hátul piros vagy sárga volt. Az Ik-60-asokon pl. elöl fehér, hátul piros volt. A 70-es években tették kötelezővé elöl-hátul a sárga színt.
Békéscsabai évadnyitó találkozó, főleg Simsonosoknak, de bárkit várnak a szervezők, akár kocsival, akár busszal, akár tengeralattjáróval, lényeg, hogy sokan legyünk! :)
Bocs ! Félreértettem A válaszom a korai 200-asokra vonatkozott ! A 200-okat megelőző típusból egy sem lett sárga ! Az említett kocsi a GC 80-73 egy 260-as volt !
Mindet átfestették sárga-fehérre ( sárga kasztni - fehér ajtó és lökös) a legtovább a GC 80-73 volt szürke, talán úgy is selejtezték le ! Ez a busz arról is híres volt, hogy ezzel járt a " beszélős bácsi " ! Ő egy idősebb sofőr bácsi volt, igazi sofőr egyenruhában, aki Győrben egyedüliként a mikrofont használva be is mondta a megállókat és figyelmeztetett az ajtó zárásra ! És ez a busz volt mindíg a legtisztább is !
Egyébként a 200-asoknál régebbi típusok kocsijai küzütt volt olyan, amit utólag volánsárgára festettek, vagy mindegyik maradt (nagyrészt) MÁVAUT-szürke?
Urak ! Ez a kék szín mennyire volt elterjedt ? Nem nagyon emlékszem ilyenre,Flottaszínként pedig végképp nem !Emlékeim szerint a győri flottaszín a szürke volt, csak pár évvel az első 260-asok után váltottak sárgára ! Ez csak véletlen keveredhetett ide ! Valaki tud más infót ? Köszönettel Tamás
Jó képek vannak, különösen ha rákattintunk az ottani Ikarus klub honlapjára. 260-280 vázas fotók, részletek, belterek, stb. Néhány részletfotót az épülő 266-osomhoz is fel tudok használni.
A "magas"-t úgy érted, hogy a hátfalból hátrafelé kiáll? Mert legalább ennyit kiállt a felső része (teteje viszont lejtősebb volt), az alsó része meg kb. feleennyit.
Jól látszik oldalról az old-ikarus.hu-n a pótoknál (XA-23-56)
GB-56-33 lámpájával csak óvatosan, mert a kerete ugyan eredetinek tűnik, de ami benne van, az későbbi fusi. Ilyen kiálló lámpája a Wartburg 1000-nek volt!
Sajnos a fényképek nem adják vissza 100%-osan a méreteket.Egyik fényképen nagyobbnak,a másikon kisebbnek tűnik...Próbáljuk a lehető legeredetibbre,legformásabbra,legszebbre csinálni. :)
Lehetséges,hogy nem állt ki ennyire.Csak sajnos nem volt minta,ezért úgy voltunk vele,hogy inkább legyen egy kicsivel "magasabb",abból lehet vágni.Biztosan kell még vágni belőle a magasság miatt is,meg azért is,hogy a lehető legjobban passzoljon a busz ívéhez.