Úgy látom Te is hasonló gondokkal küzködsz, mint én!
A hézag nekem sem akar jó lenni, ha korábbi írásaimat nézed, már írtam róla itt is. Most attól várok eredményt, hogy a csapágyakat cserélem és köszörültetem a főtengelyt, hátha attól feljebb kerül az egész (főtengely-dugó).
Én is új hüvelyeket tettem bele már vagy 3 (?)éve és azóta hidegen valamiért nem akar "elrobbanni" az egyik henger. Most, hogy nem egyedüli vagyok a problémával , nagyon gyanús a hüvely pereme, hogy az túl vastag és nem lehet rendesen lesüllyeszteni a helyére. Nekem csak hőalló szilo tömítés van a hüvely alatt, a hengerfej tömítés 1 mm-es fém, mégsem jó. Lagalábbis a hotib által is közölt képen mutatott helyre téve az ólmot....
Ha mégis jó a perem, akkor remélem a csapágyazás segít abban az 0,5 mm hiányban, ami nekem is kellene ( ha jól emlékszem 2,3 mm ? )
Amúgy meg nem haladok a motorral, de már legalább tudom hol köszörülnek ilyen főtengelyt :-)
A régi tömítéssel hiába hasonlítom össze, mert új hüvely van bele téve. Nem az a baj hogy kicsi a hézag hanem hogy túl nagy. Meg eddig az sem volt tiszta hogy hova kell tenni az ólmot, a dugó peremére-ahol sík- vagy a dugó domború részére. Egyébként most hogy gondolkodom a réginél a tömítés alatt volt még két darab 0,5 mm-es hézagoló is. Lehet hogy a hüvelyem nem szabvány és magas a fala, vagy valami szerelési hiba van.
Hengerfej tömítést minta alapján bármilyent lehet vágatni.
De ha ilyen kicsi a hézag akkor annak valami szerelési oka is lehet. Pl. más hüvely van benne netán úgy csinálták valamiből?
Van fémbetétesbe olyan tömítő gyűrű ami 1 mm nél vékonyabb. Igaz ezt esetleg másodiknak szoktam használni.
Eddig az összes hengerfej alá legalább 1,5-2 mm es kellett. Volt amikor ez csak két darb gyűrűből jött ki.
Létezik gyári 1-2-5 tizedes fém gyűrű is amivel lehet játszani a hüvely magassággal.
Ha viszont eredetileg normál tömítésed volt a hengerfej alatt akkor keresd meg hogy mi okozhatta hogy ennyire lecsökkent a hézag. A nyomatékkulcs és az érzéssel meghúzott között nem lehet 1 mm es különbség.
Nincs alatta semmilyen tömítés, az egész blokkot lecsupaszítottam, új orrcsapágyat kapott, főtengely köszörülve lett, hajtókarok csapágyazva, perselyezve. Minden furat át lett takarítva, letisztítva. Az lehet a baj, hogy nem nyomatékkulccsal húztam meg az anyákat, csak úgy érzésre?
Tegnap vettünk Józsi haverommal közösen egy 1000-es Dutrát alkatrésznek. IFA motoros rettencs. A váltó kivételével a többi megkapható, először dutrásoknak. A tankra, maszkra már van jelentkező, de nem lezárt a történet. Akinek kell valami sportársi áron, nem ...-ért, ...-ért megvehető.
2011.07.02 (szombat) Borsfán /Zalamegye/ veterángép és dutra találkozót szervezünk, melyre meghívjuk a Dutra Baráti Kör tagjait!
Részvételeteket jelezhetitek nálam 06/70-373-2892 v. a Nagy Vili barátunknál lehetőleg minnél előbb! Ha valami "tárgyat" tudtok hozni annak nagyon örülünk.
Reggel 9 óra magasságában lesz a megnyitó és este bállal végződik.
Ezeket már elolvastam, megvannak a szerelési utasítások.Én is így csináltam, csak rögtön hengerfejtömítést tettem a hengerfej alá, és úgy mértem meg, lehet hogy ez a baj? Honnan lehet szerezni különböző méretű hengerfej tömítést? A dugattyúmon nincs olyan sík rész mint ami a rajzon van! Akkor hova ragasszam?
Előszor is szeretnék minden fórumozót üdvözölni! Egresi Miklósnak hívnak. Szabolcs megyében lakom. Már régóta olvasom az írásaitokat, sok információt sikerült begyüjtenem innen.Van egy UE-28-asom. Most újjítom fel a motorját. Eddig már sok mindent megcsináltam rajta, sok időbe és erőfeszítésbe(azért az anyagiak is elég húzósak voltak) került a kicsi. Már majdnem kész vagyok(a motorral), de most egy kicsit megakadtam. Most állítom be a káros teret a hengereknél, de nem boldugolok vele. Problémáim a következőek:
Hová ragasszam az ólom golyót? A dugattyú melyik részére? talán a dugattyú peremére, vagy a domború részére?
Mennyire kell a két hengernél lenni? És egyformának kell lenni a két hengernél? Mi van akkor ha nem egyforma a két érték?
Tudom még nem ismertek, remélem ez változni fog, de a segytségetek sokat jelentene a jelen fázisban!!
Egy hete megált nálunk egy kb. 10 millás terepjáró. Igen jól öltözött úri ember érdeklődik, hogy nincs-e eladó ócska vasam. Bambán pislogtam hátrafelé, hogy hol látni ilyesmit, mert a garázsból kidobált ócskaságokat gondosan letakargattam a hasonló, de kevésbé jólöltözött látogatók elkerülése végett. Így hát neki se tudtam felajánlani semmit. Látva bizonytalanságom tovább győzködött, látt hátul pótkocsit, traktort szivesen elvinné mert ezzel foglalkozik. Ekkor lett a vérnyomásom 220, mikor rájöttem ez a dutrámra pájázik, természetesem ócskavasként. Gondolom nem kell mondani, hogy a tárgyalások ezek után gyorsan megszakadtak.
Ha ócskavas gyűjtő, akkor hülye, ha kupic akkor okos. De azóta éjszaka valahogy nem alszok nyugodtan.
Szerintem Pléh barát jövőképét el kellene kezdeni beadagolni a kisebbségnek hogy mi vár rájuk ebben az országban, és talán el hagynák szűkebb hazánkat és akkor nem alakulhat ki a helyzet? És persze néhány állatvédőt is magukkal vihetnének Strasbourgba.
De megjegyzem a Lappföldi módszer sem rossz. Valójában ez az ő törvényünk, nekünk meg módosítani kellene a sajátunkat, és kész.
Volt nagyapáméknál a 30 as években egy Bolgár származású kertész ember, aki nem csak a kertészkedéshez értett hanem a patkány irtáshoz is. A patkányok befészkelték magukat a szalma kazalba és nagyapám megkérte az öreget hogy megoldhatná ezt a problémát. Nem bábolnai mérget használt!
Csapdával befogott két idősebb példányt, ezután kiszúrta a szemeiket és szabadon engedte.
Az egész pereputty eltűnt még a környékről is 20 percen belül úgy hogy végig visította a falut. ( nem a szomszédba húzták meg magukat! ) Lehet hogy Ő is ismerte a Lappokat?