tudod mit? Eljössz. Te is kapsz egy kupac dobozt, meg én is. Aztán olyan szerelvényeket rakunk össze, amilyet akarunk. Végén lehet osztályozni kié jobbabb. :-)
Viszkónál arra kell vigyázni, hogy mikor felteszed a helyére, ne húzd meg a csavart kulccsal, hanem csak lendületesen pergesd felfelé, majd mikor nem megy tovább, hagyd úgy. Az első indításnál kellően megszorul, a levétel meg egyszerűbb. Nem fog letekeredni, nem kell félni.
Könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy valójában az van, hogy a dízeleknél inkább nyitva döglik meg, a V8-nál meg zárva.
Merhogy a dízel nem melegszik annyira, tehát mondju a viszkó az üzemidejének mondjuk 60%-át nyitva, vagy részterhelésen járja, a maradékot meg bezárva, a V8 meg mivel egy eszetlen katlan, ami beindulástól 2km múlva üzemmeleg, ezért a viszkó 90%-ban zárva van.
Általában elkopik a belseje,tönkre megy a bimetál,elfárad a trutyi és ezek miatt nem zár rendesen csak szabadon pörög,akkor is ha meleg!Ez az én saját tapasztalatom és nem egy db. viszkoval kapcsolatban.
De persze ezen is vitázhatunk néhányszáz hozzászólásnyit,az én véleményem akkor is az marad,hogy sokkal több az olyan merghibásodások száma/nagyságrendekkel/ amikor összezárni nem hajlandó!
Abból a szempontból amúgy nem hülyeség, ha jó a viszkó, hogy nagy vizezés előtt meg lehet csinálni, hogy ráöntesz egy kancsó vizet, lehűl, és amikor belemész a derékig érő vízbe, akkor a víz ellenállása meg tudja állítani a hideg viszkós ventilltátort, és így az nem frecskeli össze a motorteret.
Ez főleg benzinesnél jó gondolat, mert ha még össze is pacsálod az egészet, akkor még könnyebben ázik meg az osztófedél.
Vannak régi videók is, amik kapásból tanítják, hogy szériákon nagy vizezés előtt meglazítod a ventillátor ékszíját, hogy ne forogjon, oszt utána visszafeszíted.
Általában megégni szokott a trutymó benne, és belegyógyulni a ricnikbe, osztán zárva marad.
Ilyen nekem is a V8-on, csak ott senkit se érdekel, mert akármekkora ventillátort raksz elé, akkor is három perc alatt bemelegszik, és nincs olyan, hogy túlhűtöd a motort. :)
Melegen, a hányat láttam rosszat, az éppen szorult, sosem ment üresen melegen, csak szorult.
Amúgy meg lassan jöhettek összefűzni a Geoline pályát, mert H0-ból is összejött egy diszkrét párszáz darabos készlet a múlt héten. Van pár komplett V43-as személyszerelvény. Mávos szép kék mozdonyokkal, meeg Egy csomó tehervagon. M62-es, meg Taurusz, meg...Railjet úgy kb. 180 centi hosszban, stb. :-)
Kell hozzá egy spec kulcs ami a tárcsa csavarjaira megy rá.Én egy vésőt megköszörültem úgy,hogy beférjen a csavar feje és a tengely közé és feltámasztom az alatta levő szíjtárcsán.
Azért hozzáteszem,hogy volt rá precedens,hogy letört a csavar feje!Ennek eredményeképpen, az összes csavar új abban a tárcsában!:-)