Van aki a pumpa elé (tank felé)tesz be a vezetékbe visszacsapó szelepet,mert a pumpában levő is visszaengedhet.Ez mondjuk akkor fordul elő,ha legalább több órát áll a motor.
Közben vettem a bátorságot :-) és benéztem a motortérbe. Egyetlen pumpálható dolgot találtam (azt amit te is leírtál), azt jól megnyomákoltam. Eddig 2x kellet indítóznom és mindkétszer pöccre beindúlt, még a hétvégén próbálgatom ezt a módszert és majd meglátom.
Egyébként ha ez beválik akkor olajszűrő csere a megoldás?
A tanktól jövő gázolaj csővőn,ahol bejön a motortérbe van egy gumilabda,ami hosszúkás.Ez a kézi pumpa,na ezt kel felpumpálni.Addig nyomkodni míg felkeményedik.
Ha az autó hátsó kerékcsapágy rossz, és csereérett, akkor a semmi hangból 1000 km alatt elviselhetetlen zúgás lesz.
Akkor is kicsréled ha nincs pénzed, (lopsz csalsz hazudsz) mert nem bírod sokáig. Először kanyarba hallod, amjd egyenesben is.
Felemlve az autót, és megpörgetve a kereket szinte fém a fémen hang jön belőle. Ez elnyomja a fék súrlódását is, így könnyű felismerni. A porvédőt eltávolítva látszik, hogy lektöbbször a zsír is kijön belőle. Innen látszik hogy zsírral működik, mert ha kijön belőle, akkor nem teszi a dolgát. :-)
Az első csapágy kicsit macerásabb. Talán lassabban lesz a 0 zajból elviselhetetlen morgás. Több 1000 km alatt lesz nagyon rossz a helyzet.
A különbség a hátsóhoz képest, hogy ez nem zúg hanem morog. Persze nem könnyű kihallani a különbséget.
Viszont míg a hátsó hangja kanyarban változik, addig az első nem.
Felemelve az autót és megpörgetve a kereket is adja a morgó hangot, de ki kell vonni a differenciálmű hangját. :-)
Nagyjából így néz ki a diagnózis.
Senki ne próbálja menet közben megállapítani hogy honnan jön a hang, mert általában ha az ember elsőre gondol akkor tuti hogy a hátsót kell cserélni.
Elsőként nekem is elkezdett búgni, és én elölről hallottam, kicseréltük a jobb elsőt, talán kicsit jobb lett, de még mindíg hallottam. Múlt héten kicseréltük a jobb hátsót és jó lett. Bár felemelve és megforgatva egyedül a jobb hátsó morgott, a jobb első nem.A csapágyat szétszedve elég erős berágódás volt a görgők tengely félé néző részén a csapágyfalon. Viszont a téli gumi puhább, magasabb az oldalfala, ami szintén sokat számít. A hátúlról jövö kotyogást én is tapasztaltam, mire rájöttem nálam az ajtózár( ahova csukódik, és ami fog) "kotyog" azt fújtam be wd-40-el és jó pár hónapig nem jön elő.
Egy autószerelő haver viszont azt kérdezte: nincs ebbe rádió? - de van ! -akkor hangosítsd fel, és nem hallod! ;-)))
Nemrég lecseréltem a téli gumikat nyárira, és mivel a téli a gyári acélfelni gyári méretű gumikkal, egészen normális hangja volt, 2 éve vett GoodYear gumik hang szempontjából (is) nagyon bejöttek.
A nyári gumi ugye a 15 colos, és 195/50-es gumik, amik már 3 évesek, Kumho márka, és hang szempontjából már nem az igazi, nem beszélve arról, hogy a szélesebb gumik jóval nagyobb hangot adnak, illetve nagyobb megterhelés a futóműnek is, nem beszélve a nehezebb súlytól, ami a nagyobb felni és gumi ad.
A búgás az eléggé "természetes" mivel a munkahelytől otthonig a legtöbb utat vacak 3. rendű úton megyek, annak meg a felülete nem sima, hanem olyan rücskös fajta, zúg az egész mint állat.
Viszont a 4-es főúton sem vagyok teljesen megelégedve a hangjával, az azér tmeg azon szakaszon szép sima, nemrég újították fel.
Bár apám autószerelő volt fénykorában, de ő még javában a szocialista autókon nevelkedett, és ott már csak akkor cserélték a csapágyat, ha már libegett a kerék :), így őt hiába kérdezem, jó még az felkiáltással lerendezi.
Hogyan tudnám korrekten megállapítani, hogy mennyire jó vagy rossz a csapágy. Ha a hátulját elemelem és megforgatom, akkor egy kevés fékhang hallatszik, de nem mondanám többre, megrángatva sem érződött kottyanás, ami a kopásra utalna, de búgás az van, de lehet ez csak a gumi.
A másik, hogy furcsa kotyogás hallatszik jobb hátulról, bár megrángattam kerékcserénél és nézegettem is, de semmi lógást ilyesmit nem vettem észre, és mivel többnyire 2-en megyünk a verdában, ez mindig hallatszik, de valamelyik nap főnökömet is be kellett hozni a céghez, és kollegám hátul ült, és akkor figyeltem fel rá, hogy nem hallatszik a kotyogás. Hátul is lenne toronycsapágy? Nem csak a kormányzott kerekeknél van ilyen?
Új hozzászólóként először is köszönöm az itt leírtakat és értékes hozzászolásokat, sokszor jöttek jól az itt olvasható infromációk.
Most az alábbi kérdéssel fordulok a szakértő tulajokhoz:
2003-as 1.5Dci klímás...
130E KM
10E KM-ként olaj, és minden szűrő cseréje megtörténik (ezt csak azért írom, hogy lássék gondozom a gépet)
Eszméletlenül nem értek az autókhoz, csak használom, de nem bütykölgetem, arra van jóbarát aki elvégzi amit kell...
A problémám az, hogy kb 2-3 hónapja kezdte el azt, hogy elsőre nem indúl be. A konkrét jelenség az, hogy kulcs be, elforgat, és csak próbálkozik, de nem röffen be, gyújtás levesz, majd újra indítózás és pöccre beindúl, jó nagy füstöt okádva ki magából(egyébként füstmentes). A vicces az, hogy ezt kb 10-ből 6x játsza el. 4x simán beindúl. A jelenség független a motor vagy a környezet hőmérsékletétől.
A hátsók újak, egy hetesek talán. Eddig minden honnan búgott. Most csak előről búg, de egyre jobban. :)
Megforgattam mindent, bár az elsőknél ugye a féltengelyek miatt a váltó is muzsikál kicsit, de érezhető, hogy nem százasak a csapágyak. Kanyarban terhelésre változó hangjuk van, így biztos csapágy és nem a váltóval van bibi.
A hátsókat szétszedtem, miután kiszereltem. A külső csapágyház belső falán konkrét bemaródás volt már az egyikben, ahogy kikezdték a kosárban lévő görgők. Az elsők közül az egyik is már tuti ilyen, ezt vakon mondom.
Nekem BfGoodrich nyárigumik vannak, kicsit ezek is menetzajosak, de nagyon tuti az úton és a vízen is. :)
A toronycsapágyam meg volt már kiszedve, akkor kézzel tekergetve érezve brutális volt, mintha homokszemek közt görgetnél két fémgolyót, mindenképp csere lesz. Konkrétan szerintem sz.rrá vannak kopva.
Elég hosszú és részletes leírás. :) Erről van szó... ;)))
Logikusan gondolkodva:
Hirtelen arról, hogy "...elindult az elakadásjelző és kinyílt a központi zár..." az ütközésérzékelő jut eszembe. Az UCH-t be lehet (és álltalában be is van) progizni, hogy ütközés esetén ezt automatikusan végrehajtsa, így biztosítva, hogy baleset esetén látható legyen a vészvillogás és nyithatóak legyenek az utasajtók. Ez veszély és menekülés tekintetében fontos. De ezt csak leírtam, ez egy véletlen végrehajtott művelet volt az UCH-tól.
De lényegében a többi dolgot, amit leírtál: "központizár, elakadásjelző, irányjelző, immobilizer..." az UCH vezérli. Az immo jelet is az UCH küldi ki az motorvezérlőnek (ECU-nak).
Szerintem a hiba oka az UCH áramellátásnak pillanatnyi hibája volt. Ilyenkor elvileg ezek nem működnek, ahogy ilyenkor az immo jel sem jut el az ECU-ba, így nem indítható a motor. Tekerni teker, mivel a gyújtáskapcsolótól külön megy egy vastag vezeték az önindításra, így ez független az UCH-tól.
Én átánézném, ellenőrizném az UCH bekötéseit, és annak táplálását. Mivel biztiket átnézted és jók, kicserélésükre sem történt változás, így csak ez marad.
Az UCH-n több (2 vagy 3) kis stekkerek vannak, amibe a vezetékek végződnek. Lehet esetleg érintkezési gond van/volt, bár ez nem nagyon jellemző, hacsak nem UCH-n belül, amihez azt szét kell szedni, ahogy anno egyik fórumtársunk járt tavaly. Még ide be is írta.
Ellenőrizném a bizosítékok közül az F30-ast: (25A) Utastéri központi egység táplálása
Ellenőrizném a következő pontokat az UCH csatikban, amik számozva és jelölve vannak:
-2x20pontos EHI csati, B sor, 22 pont: Gyújtás utáni "+12V".