Ez nem Dutra, más, MAGYAR ŐSTÖRTÉNET. Nem Uraltól meg Árpád. Legalább 7 000 évvel ezelőtti, hanem régebbi.
Vilitől kaptam egy kiváló anyagot a visokói piramisokról. Boszniában vannak, s a hazúg történelmet ápoló mai történet írás nagyon nem akar tudni róluk.
Hegyi Jani P-20-as haverom tavaly ott járt, ingyen építő munkásnak. Akik lefejtik az egyiptomi piramisoktól nagyobb építményekről a növényzetet. Csak picit róluk, belül magyar-székely rovásírást találtak, 5-6 ezer éves. Vagyis akkor Európa beszélt nyelve a magyar volt.
II. János-Pál itt jártakor mondta. Még nem felfedhető Vatikánban őrzött iratokban, a magyarokról alkotott ősiségért még nagy tisztelet övez minket.
Szvatopluk meg a román történelem hamísítás, hogy ők 1000 előtt itt voltak? A magyarok meg az előtt 8 ezer évvel!
Szerintem ilyen dömper nincs az Országba teljesen üzem bisztos állapotban.naponta dolgozik.Frakkon dolgoztam 11évet.dömperen35.éve.Többet mondtak a frakbéra?
kösszönöm a választ . a tulaj mondot egy összeget még próbálok belöle alkudni.nagyon király agéped nem hiszem hogy sok ilyen maradt meg ilyen formában:))
Az adagoló igaz, mert traktor szabályzós adagló kell a traktorra. A teherkocsi szabályzós az alapjáratot és a végfordulatot; míg a traktoré minden fordulaton szabályoz a teljes leszabályzásig.
A motor tipusokhoz még annyit tennék hozzá, hogy kis Dutrába is szereltek már sokan Zetor, vagy valamilyen targonca motort.
Szia Joebatyo! Nekünk a 90 esen elől olajfék van,hátul légfék lenne csak hiányoznaka a köcsögök,meg fékszelep sincs meg semmi.Az olajfék nem valami fényes,úgyhogy át kéne alakítani légfékesre az egészet,előlről levenném az olajfékes féklapot,és kéne rá egy levegős.A motor már benne van,üzemanyag rendszer kész,hűtőrenszer kész,még hátra vana gázrudazat,kuplungrudazat,borítások.Alakul a gép de lassan készül mert kevés rá az idő sajnos..képeket teszek fel!Csak nem hurrognak le az Ifa motor miatt...
Hozzá szolnék a fékhez !!!!! Az én általam átalakitótt 90-es tiszta légfékes és, bomba a fék . Nekem is van másik utolsó kiadásu 90-es darabokban az is már gyári olajfékes mint az 1000-ek. HA TUDOK SEGITENI HIVJ 30 621 25 86
Visszaszedtem mindent. Mégegyszer áttisztítottam a peremeket. Csináltam egy pár képet. Az eredmény még mindig elszomorít. Melyik helyzetben kell mérni? A három helyzetben három különböző erdmény van. Melyik jó? A peremen a legkisebbek az eredmények az első henngernél 2.4 mm a második hengernél 2.5 mm. A többi mérési helyen ennél nagyobbak, de ez a képeken is jól látszik. Várom a segítségeteket, előre is köszönöm!!
Tisztelt Pléhúsz kolega! Éreklődnék, hogy légfékes vagy olajfékes az ezredes?Mert amennyiben légfékes,engem érdekelne a fékrendszere!Előre is köszönöm a választ! Tisztelettel Szabolcs!
Az első csapágy csere az olajnyomásban okoz javulást, nem baj ha meg van csinálva. Ha már itt tartunk, érdemes a főtengelyben lévő vakdugókat kivenni, a belsejét kimosni, mert olajiszappal szokott megtelni. Ez után a furat eltömődik, végeredmény: főtengely köszörűlés! (MEGINT!) Centrifugális szűrőként dolgozik.
Hú, remélem nem ez a baj, most perselyeztettem meg a hajtókart, és új csapágyat is kapott. Nem szeretném ha ez kidobott idő és pénz lenne. Köszönöm az eddigi segítségeteket, én azt hiszem alszom a problémára egyet. Várom a további hozzászólásokat, bármilyen apróság segíthet!
Az első csapágy cserétől nem várnék én változást, mert ha a külső átmérőhöz képest a belső átmérő egy tengelyű, akkor nem kerülhet a dugattyú feljebb. Esetleg meg lehetne nézni a hajtókar csapszeg és a csapágy közötti távolságot, mert már találkoztam meggörbült hajtókarral, ami a dugattyú alacsonyabb járásához vezethet. Így növekedhet a károstér és lejjebb kellene hézagolni a hengerfejet. Az egy hengeres hidegindítás szerintem lehet a károstér túlzott nagyságától, ami a nagy mértékű szelep besüllyesztéséből is lehet.
Üdvözlök mindenkit elnézést a betolakodásért már rég olvasgatom a hozzászolásokat azt szeretném megkérdezni hogy egy frak b forgórakodó ami kb 5éve nem indítottak és rozsda barna a szine de egy nap alatt üzemképesé tehető mennyi pénzt érhet meg a mai gazdasági helyzetben?előre is köszönöm a segítséget
A Dutra traktorok nagy részében Csepel erőforrás van, csak a szerelvényeket illesztették az adott alkalmazási területre. Attól függetlenül, hogy mibe szerelték az adott erőforrást, nem tértek el a hengerfejek egymástól. Viszont hűen a kor minőségbiztosítási politikájához, vannak különbségek az egyformának szánt hengerfejek közt......pláne a ma fellelhető gyári új "kimeózott" cuccok közt!
Nekem volt orrcsapágy cserém is, kajtókarcsapágy cserém is. Az orrcsapágy vonalba lett furva. A motor egész belseje új!! És mégis nagy a hézag. Holnap nekiállok visszaszedek mindent, átnézem blokk peremét, újra összerakom és megmérem a káros teret újra, immár ötödjére!! Mi van akkor ha a hüvely pereméből leesztergálunk pár tizedet, így mélyebbre kerül a hengerfej, és ha kell alá is hézagolhatok. Ez szereintetek járható út? de majd holnap meglátom mire jutok... Ha addig van valakinek használható ötlete szívesen fogadom. Ha tudok holnap teszek fel képeket is.
Igazad lehet, de én remélem, hogy az orrcsapágy csere is javít még a sűrítő tér megfelelő nagyságán, de annak örülnék igazán, ha még hézagoló is kellene.
A főtengely köszörülés biztos nem emel 0,5 millimétert.Vágjál ki tömítést 0,5 drótos grafitos klinkerit lemezből.
Az én traktoromat mikor először szétszedtem a hátsó hengernél a milis tömítés mellet volt egy 0,5 acél is.
Azt ajánlották hogy tegyek többet hogy a gumi gyűrűk jobban bírják,a motor lágyabban járt de gyengébb lett.
Következő hengerfejezésnél kimértem a káros teret a perem mellett a dugattyú tetőn ,és nekem is ügy jött ki hogy a hátsó alá kell még egy 0,5 os acélhézagoló is.
Úgy látom Te is hasonló gondokkal küzködsz, mint én!
A hézag nekem sem akar jó lenni, ha korábbi írásaimat nézed, már írtam róla itt is. Most attól várok eredményt, hogy a csapágyakat cserélem és köszörültetem a főtengelyt, hátha attól feljebb kerül az egész (főtengely-dugó).
Én is új hüvelyeket tettem bele már vagy 3 (?)éve és azóta hidegen valamiért nem akar "elrobbanni" az egyik henger. Most, hogy nem egyedüli vagyok a problémával , nagyon gyanús a hüvely pereme, hogy az túl vastag és nem lehet rendesen lesüllyeszteni a helyére. Nekem csak hőalló szilo tömítés van a hüvely alatt, a hengerfej tömítés 1 mm-es fém, mégsem jó. Lagalábbis a hotib által is közölt képen mutatott helyre téve az ólmot....
Ha mégis jó a perem, akkor remélem a csapágyazás segít abban az 0,5 mm hiányban, ami nekem is kellene ( ha jól emlékszem 2,3 mm ? )
Amúgy meg nem haladok a motorral, de már legalább tudom hol köszörülnek ilyen főtengelyt :-)