14000Ft a tank (fémből), de meg kell néznem kb hány literes. Lehet 2 is van, bár az egyiket a sajátomra szántam mert azon valami bő 70 literes típusidegen tank van.
Felni szerintem az is akad, bár használható gumim nem biztos, hogy van hozzá.
Halló, halló a mienk '97 49-10es és 70 literes a tankja mint minden másik 'kockának', a sárga lámpával már mentem 80 km-t.
Forasztás előtt és után érdemes feszültségmérővel megmérni a töltést: emelt alapjáraton kb 1000-es fordulaton az aksi kapcsain 14-14.4 V feszültséget kellhogy láss kiapcsolt fogyasztók mellett. Bekapcsolt fogyasztókkal pedig minimum 13.8 V lehet.
Ha fenti paraméterek nem teljesülnek akkor végig kell mérni oldalanként: Aksi '-' generátor ház test között itt a műszer 0.1 V-ál nem mutathat nagyobb értéket. Majd az aksi '+' és a generátor '+' kivezetése között is megmérjük itt is afenti érték az irányadó! Érdemes ezeket a méréseket bekapcsolt fogyasztók mellet mérni és ténylegesen az akksi pólusára csatlakozni nem pedig a sarura!
Ha 0.1 V-nál nagyobb a mutatott feszültség akkor azon a kábelen/vezeték rendszeren átmeneti ellenállás (oxidáció lépett fel).
Az öttlet azért jött ,mert valóban a napokban volt sok rövid inditás és minden fogyasztás megy. A lehülés plusz köd miatt...aztán félig feltöltve áll 2 napot szegény aksi (bár 120A-es) és óvni szeretném drága volta miatt. Számoltam és ezért gondoltam a nagyobb generátorra ill. inditóra. Köszi a forrasztási ötletett, meglépem. üdv.
Igen.Ha nem lenne az,nem kellene szűrő.A bio bomlik,meg maga a go is,a hőtől.A régi CR pumpák feleslegesen dolgoznak,az újak már nem.Nekünk nincs mikroszűrőnk.
Spuri mellett nincs szennyeződés a rendszerbe.Ezt alátámasztja a mikroszűrő el nem dugulása is. Plusz folyamatosan kontrolálom,van egy átlátszó előszürőm.
Kiváncsi lennék az elhagyás utáni fogyasztásra.Az E-85 gyakorlatilag közel azt hozná,mint a Spuri,viszont az alkohol elválaszthatatlanul keveredik a vízzel.
Mielőtt kidobod a generátort számolj! A kocsin lévő egyszerre bekapcsolható fogyasztók össz áramfelvételét (első lámpák, helyzetjelző izzók, szellőző ventilátor, ablaktörlő, műszerfal megvilágító izzói, stb.) Ha ezek összes áramfelvétele 55 amper alatti akkor a maradék jut az akksinak. /az esetek egy részében nem megy az összes fogyasztó egyszerre/
Nem tudom, hogy a kocsidat mire használod (mármint rövid utak gyakori indítózás, esetleg hosszabb utak rövidebb indítózás)
Nekünk 55 ös generátorral 90Ah körüli aksival karbantartott 2.2-es indítómotorral, átforrasztott indító, töltő kábelekkel kb 3 másodperces tekerés után jár a motor.
Nem lenne szerintem elég, és ezért vettem bele a régi szar helyett 120 A-ost. A kicsi amperszám minden eggyes alkalommal mégis csak egy -egy rövidzárlatot jelent az akkunak ami, az élettartalmát mégis csak leröviditi. Lehet az akár milyen nagy márka is. Jövő hónapban kiizzadok egy 85 A-os generátort és bárki megveheti a tök pöpec 55-öst,mert eladom . ,-))...vagy polcra kerül. A kérdés marad, hogy az öninditó sorsával mi legyen ? Maradjon vagy erősebb kerüljön bele ? a meglévő 2.2-es helyett gondoltam 2.7KW-ra....hmm. üdv.
Nyitva maradt továbra is a nagy kérdés ! A 2.2 KW-s öninditó helyett érdemesebb egy 2.7 KW-st beszerelni ? Mivel igy csak szenved a hidegekben. Van tapasztalatotok ?? üdv.