A sebességgel nem lesz gond, ezen nem csak sebességváltó van, hanem felező, akár csiga tempóban is képes menni, legalábbis kis kerékkel 1-esben és felezővel zavaróan lassan ment a gép.
Mi az a körmös csinálás? :-)
Milyen váltvaforgó ekéd van? két fejesek?
Az f500-as gépeden minden gyári?
Azon milyen kerék van (8x400-as?), ha jól tudom, van egy honda, amin még kisebb kerék van, valami honda mio, vagy mi a szösz :-)
Viszont hogy növeljem a tömegét, beszereztem egy 5x12-es robi kereket keréksúllyal, ahoz nemrég lett kész az adapter, most már csak egy eke függeszték adapter kell hozzá és megtudom, hogy mennyit javít a nagyobb kerék a dolgon, meg a közel plusz 40 kiló. :-)
Igen szoktunk szántani, de csak krumplit stb. NEm tudok sajnos sosem néztük, de kézzel nem ellenfél neki egy ember inkáb 5-6. HA meg ketten szedik le a kévét róla akkor főleg. CSak kikuplungol a pilóta leveszi a segitő tesz bele másik madzagot és keni is tovább mire megkötöd egy masnira már mehetsz a következőért haladósan. másodikban szoktuk kenni. nyélen olyan 6 km mel megy a gép sztem ha 4 km/ órával számolsz és beszorzod a kuku tőtávjával 76.2 cm akkor egynagyjából reális képet kapsz, persze ha nem rövid távon kell forogni vele... Hom made öntöződob. A nagyok koppintása.:D
Bocsi a kép és hangminőségért, de telefonnal csináltam, nem szoktam meló közben kamerát meg fényképezőt hordani magammal. Anyám igazgatja, bár ha nem piszkálni is gugyanoda kerülne.Tettem fel egyet a tavalyi trágyaszórásról is.
125-ért bárhol megkapod a 300ccm-es motorukat, ha jobban utánajársz, akkor olcsóbban, noname változatként akár 100 körül, vagy picivel alatta, bár most a forint nagyon gyenge, így minden drágult. :-(
Az első ár áfás, tehát eleve 25 ezer rajta az adó, garit is kapsz hozzá, én tényleg nem értem, hogy mennyiért kellene ezt adniuk, talán egy rekesz sörért? :-)
Ez a motor márkás kivitelben szerintem lenne vagy 400-500 ezer forint.
Azóta már bőven 500 ezer felett van az ára :-( épp pár napja nézegettem ezt a robi250-est az agroforgban, fasza gép, de enyhén túl van árazva, persze az osztrák 330 ezer forintos minimálbér mellett nem lenne ennyire irreális az ára...
Nem is értem, hogy ki vesz ennyiért ilyen új gépet, használtan jóval olcsóbban meg lehet venni.
Én egy Kipor KDT610E egytengelyest vettem, önindítős dizel moci van rajta.
Videót rakd fel pl. a youtubra, vagy más hasonló oldalakra és utána be tudod rakni a linkjét, vagy magát a videót is.
Uraim lenne egy kérésem. Ha valaki meg tudná mondani, a Robi 202L gépnél a motor főtengelyén lévő kettős ékstíjtárcsa méreteit, annak nagyon hálás lennék.
Nekem csak annyi bajom van a Robival, hogy az új árra 445 e volt mikor vettük, hál istennek az utolsó volt a boltban leakciózva 375 re. De akkor is ennyi pénzért egy 50-es MTZ-t vehetett volna az öregem és azzal csak jobban haladnánk. Pár kép a szárvágóról. A videót valami videómegosztóra fel kellene töltenem, és úgy belinkelni ide?nem tudom látszik-e de van két sarok va V alakban a tárcsa alatt az vezeti a gépet soron, meg abaloldalihoz szoritva vágja el a szárat, a tárcsa tetején a laposvas ami leüti a szárat a tárcsáról a helyére...
Amúgy a szerelő barátomnak van egy Terra-ja, ugyanolyan motor mint az enyém, viszont a váltó alatta Vari váltó és nem T-20, mint az enyém. Az övében van 3 előre és 1 hátra. Neki nincs gond. Ugyanolyan áttétel az 1-es, mint a rükverc. Pedig az is ugyanúgy röpsúlyos váltó. Szóval azt akarom mondani, hogy itt a váltó áttételezése miatt problémás ez nekem szerintem, mert neki nincsenek ilyen gondjai. Nem véletlenül találták ki a T-20 után a vari váltót. Ami egyébként teljesen ugyanaz, csak plusz e seb. előre. Az érdekes, hogy még mindig lehet rendelni a gyárból és a forgalmazóktól T-20 váltót is.
Ilyen 'nagy gépnél' el se tudnám képzelni, hogy röpsúlyos legyen. Van egy robi 55 azt is mindig úgy inditom,hogy hátra buktatom a kapára vagy simitóra, felpörgetem hogy összezárjun és csak utána engedem a földhöz, hogy ne kinozzam a röpsúlyt. MOst ezt a 8.5 esnél nem tudnám megcsinálni. A Terrás csávónak is mikor van egy kis cumó rajta másodikba eléggé matyis mire felpörög. A rekordnál csapok kettőt azzal megindit bármit aztán gyorsan három és meg sem áll, de ha úgyvan 3 ban is elniditja,csak ott azért kicsi csusza van, ha nem tud megrúgni. ma vágog szárat vele csinálok majd képet,meg vidit ha érdekel titeket.
ilyen gondom nekem is van a Honda F400-l , a gyári körmöskerekekkel lobogtam utána a szántáskor , pedig 1 -ben volt, kéne rá egy felező az ilyen munkákhoz . nézegettem az ékszíjtárcsákat lehet avval tudok kicsit lassítani rajta ,vagy csinálok kissebb átmérőjű körmöst a gyárinál . amúgy is lebontottam minden burkolatot, le lesz festve az egész .