Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

meanmachine85 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46639

hy!

 

elég drága mulatság ez a katalizátoros dolog, kedden megemeljük megütögetjük az zörög e, mert potyára nemakarok ily sokat kiadni... más tud ilyen hangot adni? a motor hővédőm, az egyik csavarnál megrepedt, de mikor leszedtük, eléggé puha anyagnak tűnt ahhoz h ilyen hangot kiadjon, sokkal fémesebb mikor berezonál.. illetve kipufogó csinálhatja e ezt? mert mintha hangosabb lenne a kipufogóm mint volt. :( mert nemszeretnék kipufogót cserélni 15-20e ért aztán meg ha megmarad a hiba akkor katalizátotrt megint vagy 40ért,  emlitettem h hengerfejes volt az autó.. nem okozhatott kárt a katalizátorban? túlhevülés vagy ilyesmi? illetve a lambda szonda ha valami rossz mit jelez vissza nekem ha visszajelez..? a műszerfalon ? vagy csak géppel látom?

köszi

Előzmény: somagabor (46629)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46638

Hát megtörtént a szabályozás.

Felszereltem, nem tetszett!

Körbeforgatva a fékbetétekhez képest azt láttam, hogy még mindig üt ...

Végigtakarítottam minden érintkező felületet, egy mini drótkoronggal, kiszedtem a csapokat, kaptak új réz pasztát, megjárattam a munkahengereket, összeraktam és úgy néz ki EGYELŐRE rendben van minden!

El sem hiszem!

Ezek szerint igazad lesz, a megfelelően letakarított, pasztázott fék, legalább annyit számít, mint a szabályos tárcsa, ha nem többet ...

Kössz a tippet!

Remélem így marad ...

:-)

 

Előzmény: somagabor (46628)
SGN Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46637

Sziasztok!

A múltkorában sok kérdést vetett fel, hogy milyen olaj legyen a Thalia-ba öntve. Az első képen az elf ajánlást látni. 

 

A másodikon használati hőmérséklet függvényében tesz ajánlást a kézikönyv. Ez utóbbi képet a fórumról illesztettem be.

 

Nekem az a következtetésem, hogy mindegy, hogy benzines vagy diesel az 5W-40 mehet bele, de ha valakinek a pénztárcája vékonyabb akkor a 10W-40 olajat is beöntheti bármilyen legyen a hajtóanyag. Az a hozzászólás amely csak az 5W-40 "engedi" beönteni nem tartom helyesnek bármit is mond a szervizes kolléga. Mielött valaki megorrolna tudom, hogy a részecskeszűrős verdába más olaj ajánlott de ezt a leírást most nem találom és ha jól emlékszem akkor Thaliába nemigen van részecskeszűrő.

 Remélem nem kavartam fel az iszapot, üdv nektek, hali.......

nagya2 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46636

Hali!!

Szerintem mosószeres vizbe nyomkodd ki, majd sima vizzel öblitsd át legalább 3*, majd szárítás.

Üdv Nagya

Előzmény: tom-y (46635)
tom-y Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46635

Sziasztok!

Kicserélték a fűtőradiátort a kocsiban.Végre megszűnt a szivárgás.A szőnyeg alatt lévő szivacsos hangszigetelő réteg fullra elázott a lecsorgő folyadéktól.Menthetetlen.Újonnan lehet ilyet kapni?Vagy megteszi egy bontott is?Köszi!

renaultos-550 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 46634

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy az új Thaliaban (2011) hol van a pollenszűrő?

 

Köszönöm a segítséget!

 

 

DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46633

Használd egészségel és sokáig !!!100.000km ig remélem nem találkozunk max 1 pofa sörre!:-)

Remélem a tempomat kezelése  is a szivedhez nő!!!:-)

Előzmény: Gergo.bgy (46630)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46632

Nem rémlik, hogy megfékeztem volna őket.

Sosem volt még bajom tárcsával, pedig az öreg autón tök nóném van.

Már forog az esztergán, hát elég szarul nézett ki ...

Előzmény: somagabor (46628)
PetidCi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46631

Sziasztok!

Thalia 1,5dCi szervóolaj utántoltésre jó a Valvoline ATF? Milyen olaj a gyárija?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

 

Üdv: Peti

Gergo.bgy Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46630

Üdv, 

DCI MÁGUS aktív segítségével fel lettek újjítva a csúcsok ill. a cr. pumpa. Íme a képek a tank és a cr. pumpa kezdődő problémájának állapotáról: 

 

Köszönjük magyar üzemanyag! 

 

 

somagabor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46629

Én annál többet, mivel mi gyártjuk. Vagyis a cég ahol dolgozom. :-)

A kerámia el tud törni benne. Persze ha a helyén törik el, akkor igen komoly behatásnak kell történnie. Ez nagyjából egy totálkár.

 

Hogy vizsgán átmegy-e? :-) Szerintem gondd nélkül.

Bár a benzinesbe nem vagyok biztos, de a dieselben általában úgy javítják a katalysatort hogy áttolják rajt a nagypájszert.

Vagyis kivésik a kerámiát kompletten.

Egy se bukott még meg zöldkártyán, vagy műszakin vagy mi van most.

 

 

 

Előzmény: meanmachine85 (46623)
somagabor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46628

Mondhatnám tipikus.

Két lehetőség van:

- vagy elfékezted magad, és szépen elégett. Persze lehet hogy csak befogott a fék és akkor nem a te hibád. :-)

- vagy alapból szar a tárcsa. Sajnos minden negyedik szar. A féktárcsa gyártás csak látszólag egyszerű. Az anyagösszetétel igen speciális mert igen magas hőmérsékletet kell kibirnia. Sajnos a legtöbbször itt bukik meg a dolog. És ott van még a megmunkálása is.

Szóval igen meg kell válogatni hogy milyen tárcsát vesz az ember, és még a legjobbak között is van rossz, ami pár 1000 km után úgy rázza a kormányt mind ha hiányozna belőle egy darab.

 

Én az ATE tárcsa Textar betét kombinációra esküszöm, de jó  Brembo tárcsa is.

Előzmény: B45524D N3K1 (46615)
Tade15 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46627

Hát vizsgán nem megy át az tuti.Bár az enyémet meg se mérték.Lehet lényleg csak a hővédő lemez zörög,vagy valami fel van kicsit lazulva vagy nem jól összerakva.

Előzmény: meanmachine85 (46623)
somagabor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46626

Ugye hogy ugye.

Ha valami valahogy összekopik akkor nem szerencsés belekeverni.

Egyébbként ha valaki nem 10 évente cserél fékbetétet akkor nem kell csak a tisztogatás miatt szétszerelni.

5 évet gondd nélkül elmegy. Kivéve ha valaki csak évente 2* használja az autót. :-)

Előzmény: Törölt nick (46614)
somagabor Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46625

A becsületesebbje rendesen szétszedi a féket ha cseréli a betét.

A tróger meg bedobja a két új fékpofát azt jóvan.

Van ilyen is meg olyan is.

Nálam a megoldás hogy én cserélem. Az a tuti.

Előzmény: SGN (46611)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46624

Egy kerámia betét van a fémházon belül, az tud eltörni, többnyire fizikai sérülés miatt. Nekem már volt ilyen hibám, pedig semmihez nem ért hozzá, de az inkább olyan 1200-1700 között zörgött. Én univerzális katalizátort tettem fel helyette. Szerintem simán lehet, hogy tényleg csak a hővédő lemez zörög...

Előzmény: meanmachine85 (46623)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 46623

hogy érted h összetört? sajnos én már igy vettem, h ezt csinálja, de néha mikor sajnos lekelett vennni a kifufogót, vagy a leömlőt egy ideig nemcsinálta, most megint de nagyon.. ha összelenne törve műszakin attól átmenne? mert tavaly volt műszakin, nemmondtak semmit.. hogy veszem észre? belül tört össze valami? nemláttam még katalizátort szétdzedve.. :)

 

Előzmény: Tade15 (46622)
Tade15 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46622

Lehet összetört a katalizátor.Ha alá tudsz menni és megütögeted kiderül.

Előzmény: meanmachine85 (46619)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46621

abban az esetben normális ha a visszatérő ágban szaladgál a bubi.Az meg nem igaz hogy nem lehet teljesen légteleniteni .A pumpából üzemközben visszatérő gázolajgőz jön vissza nem levegő!Ez abból adodik hogy vákum alatt felforr a gázolaj.

Ami bizonyos mértékig  természetes folyamat de ha ez meghalad 1 bizonyos pontott az már baj mert a befecskendező rendszer nem megfelelő üzemére utal!

Előzmény: Dragonka86 (46601)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46620

hmmm  szépek az első lámpácskáid!!!!Erre vadászok már régota énis!

Előzmény: B45524D N3K1 (46594)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46619

tudnátok essetleg képet , hogy hol a baj, mert nekem is ez a bajom, h valami zörög ugy 2200-2300 fordulatnál és már idegesit, a kipufogora gondoltam.. de feleselegesen nem akarok kiadni 15-20e ft-ot...

kösszzi

Előzmény: kisfitti (39500)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46618

Előzmény: meanmachine85 (46617)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46617

hy!

ki mit szol ehhez?

macera fölszerelni vagy inkább gyári? a lökháritó miatt kérdem..

 

eléggé elrohadt a régi és kicsit ki is fuj, valamint 2300 as fordulatnál berezonál..

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46616

A fogaskoszorún én konkrétan a fogaskereket értettem, amit az önindító hajt meg.

Ez a szenzor, viszont a fogaskoszorú mellett a lendkerék "palástján" kialakított, kb. 5 mm széles kiemelkedéseket nézi, amiből egy db hiányzik.

Előzmény: Törölt nick (46612)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46615

Szia!

 

Tizenpárezret futott fék, Valeo tárcsa, TRW betét.

Egy ideje ráz.

Többször szétszedtem, párszor már megjárattam, de csak most vettem ezt észre.

Másik autómban 100+ ezret ment a fék és még nem tűnt föl ez a jelenség, igaz nem is figyeltem , de majd rákukkantok, főleg úgy szembetűnő a dolog, hogy majdnem új a cucc.

Na, majd kiórázom, leszabályozom, azt veszek újat ... :-D

 

 

Előzmény: somagabor (46610)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46614

"Viszont figyelj, hogy minden oda kerüljön vissza ahonnan kivetted. Nem szerencsés cserélgetni a betéteket".

 

Na. nekem egyszer véletlen összekutyult a dolog. :) Meglepetés volt... Főleg az első kereszteződésnél, ahol meg kellett volna állni a szokásos lendületből... :DDDD

Jött is "D" betű az arcra, hogy mivan. :DD

Előzmény: somagabor (46610)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46613

Azt én sem tudom, hogy ez így van e, vagy sem...

De én mindig megcsinálom, amit Gábor is ír. Ha nincs csere, akkor is évente egyszer vagy kétszer tuti, hogy megcsinálom, amióta nálam van aza utó. :)

Előzmény: SGN (46611)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46612

Nem háá'... Hanem azok hiányát egy adott szakaszon. :DD

De ez miért volt kérdés Pistitől? Hmmm..? :/

(nem tudok normális betűmérettel és formában írni, ez csak nálam gond??)

Előzmény: B45524D N3K1 (46607)
SGN Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46611

Heló!

 

Idéznék tőled!

  "A fenti műveletet elvileg minden fékbetét és/vagy féktárcsa cserénél meg kellene csinálni, de hát a nagyüzemi autójavító műhely, a nagy kapkodásba nem ér rá foglalkozni a részletekkel."

 

Hát nagyon remélem, hogy nem így van!

 

Hali....

 


Előzmény: somagabor (46610)
somagabor Creative Commons License 2012.03.30 0 0 46610

A tárcsaféknek -  ha 1 dugattyús csúszópofás - márpedig ez az, akkor mindig jobban kopik a belső fele mint a külső.

Persze drasztikus különbség nem lehet közte.

Ha lassan érik a fékbetétcsere, akkor ha szétszedted járasd meg a munkahengert 2* 3*, és szedd kis a kis stifteket is (2db) a féknyeregből, tisztísd meg rendesen, és kendd be rézpasztával.

Nem árt ha a fékbetét féknyereggel érintkező részei is kapnak a pasztából.

 

Ha még nem szorul cserére, én akkor is megcsinálnám a fenti műveletet. Viszont figyelj, hogy minden oda kerüljön vissza ahonnan kivetted. Nem szerencsés cserélgetni a betéteket.

 

A fenti műveletet elvileg minden fékbetét és/vagy féktárcsa cserénél meg kellene csinálni, de hát a nagyüzemi autójavító műhely, a nagy kapkodásba nem ér rá foglalkozni a részletekkel.

Előzmény: B45524D N3K1 (46609)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!