elég drága mulatság ez a katalizátoros dolog, kedden megemeljük megütögetjük az zörög e, mert potyára nemakarok ily sokat kiadni... más tud ilyen hangot adni? a motor hővédőm, az egyik csavarnál megrepedt, de mikor leszedtük, eléggé puha anyagnak tűnt ahhoz h ilyen hangot kiadjon, sokkal fémesebb mikor berezonál.. illetve kipufogó csinálhatja e ezt? mert mintha hangosabb lenne a kipufogóm mint volt. :( mert nemszeretnék kipufogót cserélni 15-20e ért aztán meg ha megmarad a hiba akkor katalizátotrt megint vagy 40ért, emlitettem h hengerfejes volt az autó.. nem okozhatott kárt a katalizátorban? túlhevülés vagy ilyesmi? illetve a lambda szonda ha valami rossz mit jelez vissza nekem ha visszajelez..? a műszerfalon ? vagy csak géppel látom?
Körbeforgatva a fékbetétekhez képest azt láttam, hogy még mindig üt ...
Végigtakarítottam minden érintkező felületet, egy mini drótkoronggal, kiszedtem a csapokat, kaptak új réz pasztát, megjárattam a munkahengereket, összeraktam és úgy néz ki EGYELŐRE rendben van minden!
El sem hiszem!
Ezek szerint igazad lesz, a megfelelően letakarított, pasztázott fék, legalább annyit számít, mint a szabályos tárcsa, ha nem többet ...
A múltkorában sok kérdést vetett fel, hogy milyen olaj legyen a Thalia-ba öntve. Az első képen az elf ajánlást látni.
A másodikon használati hőmérséklet függvényében tesz ajánlást a kézikönyv. Ez utóbbi képet a fórumról illesztettem be.
Nekem az a következtetésem, hogy mindegy, hogy benzines vagy diesel az 5W-40 mehet bele, de ha valakinek a pénztárcája vékonyabb akkor a 10W-40 olajat is beöntheti bármilyen legyen a hajtóanyag. Az a hozzászólás amely csak az 5W-40 "engedi" beönteni nem tartom helyesnek bármit is mond a szervizes kolléga. Mielött valaki megorrolna tudom, hogy a részecskeszűrős verdába más olaj ajánlott de ezt a leírást most nem találom és ha jól emlékszem akkor Thaliába nemigen van részecskeszűrő.
Remélem nem kavartam fel az iszapot, üdv nektek, hali.......
Kicserélték a fűtőradiátort a kocsiban.Végre megszűnt a szivárgás.A szőnyeg alatt lévő szivacsos hangszigetelő réteg fullra elázott a lecsorgő folyadéktól.Menthetetlen.Újonnan lehet ilyet kapni?Vagy megteszi egy bontott is?Köszi!
- vagy elfékezted magad, és szépen elégett. Persze lehet hogy csak befogott a fék és akkor nem a te hibád. :-)
- vagy alapból szar a tárcsa. Sajnos minden negyedik szar. A féktárcsa gyártás csak látszólag egyszerű. Az anyagösszetétel igen speciális mert igen magas hőmérsékletet kell kibirnia. Sajnos a legtöbbször itt bukik meg a dolog. És ott van még a megmunkálása is.
Szóval igen meg kell válogatni hogy milyen tárcsát vesz az ember, és még a legjobbak között is van rossz, ami pár 1000 km után úgy rázza a kormányt mind ha hiányozna belőle egy darab.
Én az ATE tárcsa Textar betét kombinációra esküszöm, de jó Brembo tárcsa is.
Hát vizsgán nem megy át az tuti.Bár az enyémet meg se mérték.Lehet lényleg csak a hővédő lemez zörög,vagy valami fel van kicsit lazulva vagy nem jól összerakva.
Egy kerámia betét van a fémházon belül, az tud eltörni, többnyire fizikai sérülés miatt. Nekem már volt ilyen hibám, pedig semmihez nem ért hozzá, de az inkább olyan 1200-1700 között zörgött. Én univerzális katalizátort tettem fel helyette. Szerintem simán lehet, hogy tényleg csak a hővédő lemez zörög...
hogy érted h összetört? sajnos én már igy vettem, h ezt csinálja, de néha mikor sajnos lekelett vennni a kifufogót, vagy a leömlőt egy ideig nemcsinálta, most megint de nagyon.. ha összelenne törve műszakin attól átmenne? mert tavaly volt műszakin, nemmondtak semmit.. hogy veszem észre? belül tört össze valami? nemláttam még katalizátort szétdzedve.. :)
abban az esetben normális ha a visszatérő ágban szaladgál a bubi.Az meg nem igaz hogy nem lehet teljesen légteleniteni .A pumpából üzemközben visszatérő gázolajgőz jön vissza nem levegő!Ez abból adodik hogy vákum alatt felforr a gázolaj.
Ami bizonyos mértékig természetes folyamat de ha ez meghalad 1 bizonyos pontott az már baj mert a befecskendező rendszer nem megfelelő üzemére utal!
tudnátok essetleg képet , hogy hol a baj, mert nekem is ez a bajom, h valami zörög ugy 2200-2300 fordulatnál és már idegesit, a kipufogora gondoltam.. de feleselegesen nem akarok kiadni 15-20e ft-ot...
Többször szétszedtem, párszor már megjárattam, de csak most vettem ezt észre.
Másik autómban 100+ ezret ment a fék és még nem tűnt föl ez a jelenség, igaz nem is figyeltem , de majd rákukkantok, főleg úgy szembetűnő a dolog, hogy majdnem új a cucc.
Na, majd kiórázom, leszabályozom, azt veszek újat ... :-D
"Viszont figyelj, hogy minden oda kerüljön vissza ahonnan kivetted. Nem szerencsés cserélgetni a betéteket".
Na. nekem egyszer véletlen összekutyult a dolog. :) Meglepetés volt... Főleg az első kereszteződésnél, ahol meg kellett volna állni a szokásos lendületből... :DDDD
"A fenti műveletet elvileg minden fékbetét és/vagy féktárcsa cserénél meg kellene csinálni, de hát a nagyüzemi autójavító műhely, a nagy kapkodásba nem ér rá foglalkozni a részletekkel."
A tárcsaféknek - ha 1 dugattyús csúszópofás - márpedig ez az, akkor mindig jobban kopik a belső fele mint a külső.
Persze drasztikus különbség nem lehet közte.
Ha lassan érik a fékbetétcsere, akkor ha szétszedted járasd meg a munkahengert 2* 3*, és szedd kis a kis stifteket is (2db) a féknyeregből, tisztísd meg rendesen, és kendd be rézpasztával.
Nem árt ha a fékbetét féknyereggel érintkező részei is kapnak a pasztából.
Ha még nem szorul cserére, én akkor is megcsinálnám a fenti műveletet. Viszont figyelj, hogy minden oda kerüljön vissza ahonnan kivetted. Nem szerencsés cserélgetni a betéteket.
A fenti műveletet elvileg minden fékbetét és/vagy féktárcsa cserénél meg kellene csinálni, de hát a nagyüzemi autójavító műhely, a nagy kapkodásba nem ér rá foglalkozni a részletekkel.