Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10828

Szia.

Tudod nagyon sok Dutra tulajdonos még csak nem is hallott a fórumról (esetleg az internetröl sem).

Mégis renben a gép,dolgozik. A tulaja talán nem is tudja,mennyit érhet,de nem is érdekli,mert "semmi pénzért nem eladó".

Ez utóbbit idézetet egy ilyesfajta figurától hallhattam.

Nem meglepö,hiszen sokat kereshetett már neki az üzembiztos hálás kis gép,és keres a mai napig is.

Amúgy én is láttam egyet a múltkori majdnemgumibeszerzö utamon,mégpedíg Mátraszele községben.

Az egy dolgozó gép volt,csörlövel felszerelve,de ránézésre jobb állapotban,mint az ugyanott állomásozó mtz-k.

( Erröl nem tud valaki valamit? Nyaka,te sem? Nagyon eltüntél innen a fórumról. Ennyire sok a munka? Az jó :) )

Valahol Nagykáta környékén láttam meg egy 28-ast,az is dolgozó gépnek tünt.

Sajnos egyiknél sem álltunk meg,sietni kellett,alíg vártam,hogy haza érjünk,és kiessek a kocsiból :(

Azért érdemes ezeket az infokat begyüjteni,no persze nem azért,hogy a fórumot is árgus szemekkel figyelö spasszereket informáljuk.

Javasolnám mindenkinek,ha lát vhol gépet,jegyezze fel,ha van ideje esetleg a tulajjal beszélni,az még jobb.

Készítsünk Kubatov módra listát :)

 

Üdv.

 

Előzmény: dbazsi74 (10826)
Mwin Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10827

Meg az alkatrészvadászathoz is.

Ez egy bálázó motor, de előfordult kombájnban, és a KIROV daruban is. Kétszer hármas hengerfej (szinte sehol nincs), vízpumpa legfeljebb az, ami rajta van azt lehet felújítani, ha egyáltalán. 

Előzmény: Dutrás Pali (10825)
dbazsi74 Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10826

                                        Jó Estét Mindenkinek! 

Ma  útban Aggtelek felé  Szendrőn a falu szélén láttam egy nagyon szép 28-ast. Kiváncsi lennék regisztrálva van e itt a gazdája?

Dutrás Pali Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10825

Ez a motor egy hamisítatlan 6-os IFA motor, kelet-német gyártmány. Kb 170 lovas, elég brutális tud lenni. Ilyenen kezdtem a szerelő szakmát. Sok sikert az összerakáshoz!

Előzmény: dutrásmiki (10822)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10824

Mindenképp 6 hengeres a motor,ha ifa ha nem.

Ez jól látható.

Aztán hogy milyen gyártmányú....

Előzmény: dutrásmiki (10822)
gyonis74 Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10823

Üdv! Én úgylátom mindha 6 hengeres IFA motor lenne!

Előzmény: joebatyo (10820)
dutrásmiki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10822

Szia Joebatyo,én úgy nézem hogy négyes ifa motor van benne!

Előzmény: joebatyo (10820)
Kiss_Gabi28 Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10821

Sziasztok Dutrások!

A hosszú hétvége alkalmából nálam is elkezdődtek a 28-ason a munkák. Le van takarítva a motor, új szimering a helyén, a tömítésekre várok. Belenéztem a váltóba, a fogaskerekek tökéletes állapotban vannak.

Sajnos a hűtőm rettenetesen néz ki, megérett a cserére. Ha valaki tud jó állapotú eladó gyári hűtőt kérem jelezze privátban.

Ma jutott eszembe hogy csinálnom kellett volna néhány képet még megbontás előtt, de hétvégén majd pótolom és rakok fel.

 

joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10820

Szia.

Nem is okozhatott nagy gondot neki :)

Nem tudod,milyen motor van ebben az 1000-ben?

Nekem nem ismerös...

 

Előzmény: Jerik92 (10818)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10819

Szevasz kisboth.

Javasolnám neked,hogy olvasd vissza a fórumot.

De röviden csak elmondanám,hogy nem ártana,ha valamilyen formában bemutatnád magad és a géped.

Esetleg fotokat róla.

Leírnád,mióta van meg,milyen céllal javítod,mi inspirál minderre.

Mindezek okait nem firtatnám,mindössze a visszaolvasást javasolnám.

Sok sikert a kereséshez.

 

 

Előzmény: kisboth (10817)
Jerik92 Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10818

De a "leállítós" Miklós kihúzta!!!

Előzmény: joebatyo (10807)
kisboth Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10817

Szevasztok Dutrások!!

 Egy kis segítség kéne!!

komplett ue-28-as váltó kellene.

joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10816

Köszönöm szépen a választ.

Azt tudtam h a Radial-Diagonal szerkezete ilyen módon eltérö,

ill. h az "R" a Radialt jelenti.Ezt még tanultuk anno a BÜ-n :)

Akkor az átszámításban jól következtettem :)

Mégegyszer köszönöm.

A mielöbbi viszont látásra.

 

Üdv: Joebátyó

 

Előzmény: Mrnagi (10815)
Mrnagi Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10815

Kedves Joebatyó!

 

Az, hogy egy abroncs radiál, vagy diagonál az a szövetváza szálainak irányától függ. A radiálnál sugár irányú, a diagonálnál 30-70 fokos szöget zár be a forgástengellyel.

A méreteknél kicsit bonyolultabb a helyzet:

PL.:

205/55 R15: 205mm a futófelület szélessége, a magasság a szélesség 55%-a. 15 coll a felni, R jelentése radiál.

16.9/14-28: 16,9 coll a futófelület szélesség, magasság 14 coll, felni 28 colos.

Az átszámítás úgy van ahhogy írod, csak a kötőjelekre és per jelekre kell figyelni.

Előzmény: joebatyo (10814)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10814

Üdv Dutrások!

Valaki meg tudná nekem mondani,hogy a radial gumiabroncsok számozásának

átszámítása hogyan történik a diagonalra?

Tehát ha pl. van egy 470-es radial az miliméterben 470,és collban 18.4?

Illetve ha 470/80-as,akkor az 18.4/15-ös lenne?

Mert ahogy számolgatom,pont úgy jön ki.

 

Köszönettel: Joebátyó

egmiklos Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10813

Elővettem két használt dugattyút, amit csak úgy kaptam. Azon a távolság 59, 9mm volt. Rátettem az új gyürüket összeraktam és mégegyszer megmértem a káros teret. Még csak az egyik hengernél. Íme képekben:  

 

                       

 

Most a káros tér: peremen mérve 2,0 mm

                            domború részen  2,9 mm

 

Vélemények?

Előzmény: hotib (10805)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10812

Bocs, van benne két hiba:

 

Szétszedtem, megmértem a csapszegfurat felső pontja és a dugó pereme közti távolságot 59,24 mm lett.  A dugó belső oldalán: D.CS. 10/1 másikon 414.C.03.45.  77 IX.  A dugó tetején 1667 írás van. De még mindig nem tudom hol mérjem az ilyen fajta dugóknál a káros teret, a peremen vagy belül, mert nem mindegy. A nem peremes dugóknál mindegy, de itt nem-legalább is szerintem. Először ezt m ondja meg nekem valaki!! Hol???

Előzmény: egmiklos (10811)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.13 0 0 10811

Szétszedtem, megmértem a csapszegfurat felső pontja és a dugó pereme közti távolságot 59,24 mm lett.  A dugó belső oldalán: D.CS. 10/1 másikon 414.C.03.45.  77 IX.  A dugó tetején 1667 írás van. De még mindig nem tudom hol mérjem az ilyen fajta dugóknál a káros teret, a peremen vagy belül, mert mindegy. A nem peremes dugóknál mindegy, de nem. Először ezt m ondja meg nekem valaki!! Hol???

Előzmény: hotib (10805)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10810

Ha jól látom,akkor ez bizony D4K-B motortartó, amely megegyezik  1000-ével.

Előzmény: .búsmagyar (10809)
.búsmagyar Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10809

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy ilyen alvázam:

 

                 

 

 

 

 

Pontosan ez minek az alváza? Hozzám úgy került, hogy az 1000esé. A hossza 125,4cm, szélessége 64,4cm Az előző videón is vmi ilyesmi látható az elakadt gépen. Kérem aki biztosat tud ossza meg velem.

.búsmagyar Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10808

Csak túl mély a barázda.... :)

Előzmény: joebatyo (10807)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10807

Komolyan elakadt a "kicsike"

hotib Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10806

Előzmény: hotib (10805)
hotib Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10805

Most hogy áll a Forma1 , kimentem megmértem a dugót amiről küldtem képet.

 

A dugattyútető és csapszegfurata közt 59.5 mmt mértem.

 

a dugattyútető felfelé kúposodik 3.5 millimétert és van a tetején egy kis sik felület.

 

belül az egyik oldalon   D.CS

                                     14/3

 

              másik oldalon     414.C.03.45.

 

Majd küldök képet privátba hogy jobban lásd.

Előzmény: egmiklos (10803)
.búsmagyar Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10804

Ez a motor olyan meggyőző.... :) Szép munka.

Előzmény: dutrásmiki (10798)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10803

Ezeket a dugókat most vettem, a motor felújításhoz, de ami benne volt az is ilyen süllyesztett. Van még két másik is amit csak úgy kaptam, azok is ilyenek. Nekem az a meglepő hogy van másik is aminek nem süllyesztett a teteje!!!! Ma nem tevékenykedtem a gépen semmit, nem volt rá időm, holnap ráfekszem a dologra. Egy úriember írt privátban, hogy tud segíteni a problémámban, adott egy telefonszámot hogy hívjam, ha kell segítség. Szerintem igénybe is fogom venni. Valaki közületek még írt, azt írta hogy neki is ilyen süllyesztett dugói vannak. Jó lenne ha megírná hogy tudott zöldágra vergődni velük. Remélem nem valami egyedi esettel állok szemben.

 

Előzmény: Ranga67 (10802)
Ranga67 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10802

Na most már ez a dugattyú téma nagyon érdekes.....haza megyek, holnap meg is nézem az én régi dugóimat, hogy azokon van-e ilyen süllyesztett rész, mint az egmiklosén. Az is lehet, hogy a süllyesztett rész miatt nem jön ki a 2,1-2,3 mm? 

Egmiklos! Neked honnan vannak a dugóid?

Előzmény: MDW (10795)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10801

Elolvastam,valóban nem sárdobálás.

Emellett "tényekkel" támasztaja alá a szerzö.

Ám itt is felvetödik bennem ellentmondás.(Én már csak ilyen vagyok)

Elöször beszél a Nagy Morva birodalomról,és itt leírja,hogy nem bizonyított a "szlovák" egyenes ágú rokonság,

majd a késöbbiekben már pl. IV. Béla idején a tatárjárás után már szlovákokról ír. Holott,ha jól emlékszem,

az XIX. században volt elöször a "szlovák" szó írásos formában.

Nekem ezek a szláv eredetü szavak is sántítanak, pl. Kral=király és hadd ne soroljam.

Hiszen a török nyelvben szintén  király a király. (Arra nem emlékszem h ebben a formában-e)

Arról nem is beszélve,hogy a honfoglalástól kezdi tárgyalni a szláv-magyar együttélést.

Pont erröl volt szó,hogy ez már megdölt,csak nem "veszünk róla tudomást".

De le kell szögezni,hogy a "tötrénelem mai állása szerint" sok igazság van benne.

 

Üdv.

 

Előzmény: .búsmagyar (10800)
.búsmagyar Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10800

Egy kis "hogy is van ez a szlovák dolog", annak akit érdekel. Tudományos munka ,nem sárdobálás, érdekes TÉNYEKKEL!

http://www.kortarsonline.hu/0507/kollai.htm

Előzmény: Törölt nick (10799)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 10799

OFF: Ezek a dákók szánalmasak, mint a szlotákiaiak akik állítása szerint már krisztus előtt is itt voltak, meg valójában "magyarizált" szlotákok vagyunk satöbbi, mint amit pl. az egyik példány is írta neked a yudtubon. Vajon a dinoszauruszok előtt itt lehettek már? :-D Nemhiába havernépek! Ám tán' az ukránok is gyártanak valamiféle dákó-teóriát már. ON

Előzmény: joebatyo (10797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!