Ez egy bálázó motor, de előfordult kombájnban, és a KIROV daruban is. Kétszer hármas hengerfej (szinte sehol nincs), vízpumpa legfeljebb az, ami rajta van azt lehet felújítani, ha egyáltalán.
Ez a motor egy hamisítatlan 6-os IFA motor, kelet-német gyártmány. Kb 170 lovas, elég brutális tud lenni. Ilyenen kezdtem a szerelő szakmát. Sok sikert az összerakáshoz!
A hosszú hétvége alkalmából nálam is elkezdődtek a 28-ason a munkák. Le van takarítva a motor, új szimering a helyén, a tömítésekre várok. Belenéztem a váltóba, a fogaskerekek tökéletes állapotban vannak.
Sajnos a hűtőm rettenetesen néz ki, megérett a cserére. Ha valaki tud jó állapotú eladó gyári hűtőt kérem jelezze privátban.
Ma jutott eszembe hogy csinálnom kellett volna néhány képet még megbontás előtt, de hétvégén majd pótolom és rakok fel.
Az, hogy egy abroncs radiál, vagy diagonál az a szövetváza szálainak irányától függ. A radiálnál sugár irányú, a diagonálnál 30-70 fokos szöget zár be a forgástengellyel.
A méreteknél kicsit bonyolultabb a helyzet:
PL.:
205/55 R15: 205mm a futófelület szélessége, a magasság a szélesség 55%-a. 15 coll a felni, R jelentése radiál.
Elővettem két használt dugattyút, amit csak úgy kaptam. Azon a távolság 59, 9mm volt. Rátettem az új gyürüket összeraktam és mégegyszer megmértem a káros teret. Még csak az egyik hengernél. Íme képekben:
Szétszedtem, megmértem a csapszegfurat felső pontja és a dugó pereme közti távolságot 59,24 mm lett. A dugó belső oldalán: D.CS. 10/1 másikon 414.C.03.45. 77 IX. A dugó tetején 1667 írás van. De még mindig nem tudom hol mérjem az ilyen fajta dugóknál a káros teret, a peremen vagy belül, mert nem mindegy. A nem peremes dugóknál mindegy, de itt nem-legalább is szerintem. Először ezt m ondja meg nekem valaki!! Hol???
Szétszedtem, megmértem a csapszegfurat felső pontja és a dugó pereme közti távolságot 59,24 mm lett. A dugó belső oldalán: D.CS. 10/1 másikon 414.C.03.45. 77 IX. A dugó tetején 1667 írás van. De még mindig nem tudom hol mérjem az ilyen fajta dugóknál a káros teret, a peremen vagy belül, mert mindegy. A nem peremes dugóknál mindegy, de nem. Először ezt m ondja meg nekem valaki!! Hol???
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy ilyen alvázam:
Pontosan ez minek az alváza? Hozzám úgy került, hogy az 1000esé. A hossza 125,4cm, szélessége 64,4cm Az előző videón is vmi ilyesmi látható az elakadt gépen. Kérem aki biztosat tud ossza meg velem.
Ezeket a dugókat most vettem, a motor felújításhoz, de ami benne volt az is ilyen süllyesztett. Van még két másik is amit csak úgy kaptam, azok is ilyenek. Nekem az a meglepő hogy van másik is aminek nem süllyesztett a teteje!!!! Ma nem tevékenykedtem a gépen semmit, nem volt rá időm, holnap ráfekszem a dologra. Egy úriember írt privátban, hogy tud segíteni a problémámban, adott egy telefonszámot hogy hívjam, ha kell segítség. Szerintem igénybe is fogom venni. Valaki közületek még írt, azt írta hogy neki is ilyen süllyesztett dugói vannak. Jó lenne ha megírná hogy tudott zöldágra vergődni velük. Remélem nem valami egyedi esettel állok szemben.
Na most már ez a dugattyú téma nagyon érdekes.....haza megyek, holnap meg is nézem az én régi dugóimat, hogy azokon van-e ilyen süllyesztett rész, mint az egmiklosén. Az is lehet, hogy a süllyesztett rész miatt nem jön ki a 2,1-2,3 mm?
OFF: Ezek a dákók szánalmasak, mint a szlotákiaiak akik állítása szerint már krisztus előtt is itt voltak, meg valójában "magyarizált" szlotákok vagyunk satöbbi, mint amit pl. az egyik példány is írta neked a yudtubon. Vajon a dinoszauruszok előtt itt lehettek már? :-D Nemhiába havernépek! Ám tán' az ukránok is gyártanak valamiféle dákó-teóriát már. ON