Biztos igazad van. Még sosem vezettem CDI motoros autót. Régen azt tanultam, hogy az elinduláshoz nyomaték, a sebességhez meg erő kell. Meg úgy tünt, hogy kb minden 1000cm3 = kb 100Nm-el. A mostani C220-am kb 200Nm es és 150Le. Ehhez képest a mai Diesel-ek meg sokszor 4-500Nm-esek. Mégis sokan lomhának mondják. Nem tudom értelmezni, mert nincs mihez viszonyitanom. Pontosabban van, mert a mostani 200Nm valóban lomha, ha az előtte lévő V6 300Nm es japánhoz viszonyitom. Az sokkal jobban ment. De egy 2000-es Diesel meg 320Nm? Egyszer ki kell egyszer próbálnom :-))
Az ajtózárak mellett van belül mikrokapcsoló,az vezérli,a kompresszor meg a jobb hátsó ülés alatt van.
A kattogást meg inkább a motortérből,a műszerfal mögül hallhatod.A biztosítéktábla mögötti műanyagdobozban van olyan relé,ami ehhez az áramkörhöz tartozik.
A 89/09 előttieknél nem tudom,milyen funkcióval,a 98909 utániaknál ott van az a relé,ami nyitott ajtóknál a gyújtáskapcsoló állásától függetlenül engedi az ablakemelők működtetését.
Van olyan utángyártott ablakemelö (pl. SPAL, általában ezt szerelik utolag), amiben van beépitve egy hökioldo. Ha szorul a motor, felmelegszik, kikapcsol, majd pár másodperc mulva ujra bekapcsol. Ilyesmi lehet a tiédben is, plusz rossz a kapcsolod. Relét nem szoktak tenni az utángyártottba se, a kapcsolo forditja az áramot. (Persze lehet buherálni bármit-bárhogy)
jó kérdés, hogy gyári-e. Tekerőnek nyomát nem látom sehol, de ez még nem jelenti azt. Bár a biztosíték táblában konkrétan hiányzott az a rész, amihez ő a saját papírja alapján írta az ablakmelőt. Cserébe a papír szerinti ventimotor biztosítékjáról működtek. Hangosnak nem hangos az ablakemelő motor, ezért lehet gyári szerintem, csak legfeljebb adoptálták. Áramfelvételt pedig a belső világításon láttam, hogy erősödik a fénye, ha nyomom a gombot.
a kattogás épphogy hallható, nem éles, viszont az ajtóból véltem hallani. Volt olyan, hogy máshol is volt kattogás.... Most megint nem vezértli az az oldal a centrált.... A centrál hol helyeztkedik el?
Valami "H" sebességi indexű gumi tökéletesen megfelel szerintem.
"Tudnál esetleg információt adni arról a kis tuning dobozkáról amit te használsz?"
CARLSSON
Elvileg emel a nyomatékon, és a teljesítményen is. Gyakorlatilag is izmosabb az autó tőle. Százalékos növekedést is írnak hozzá, én nem mérettem be padon, elég volt a változást érzékelni menet közben. (azért előtte---utána a IV. 60----100 V. 80---120 gyorsulásokat megmértük. Jooooobbbbbbbbb lett utána...........így benne maradt.)
Ezt mondjuk eredendően a Sprinterbe vettem, de átraktam a C270-esbe, és hozta a várakozásnak megfelelő kedvező menetteljesítmény-változást itt is.
A chiptuning is jó lehet, ha hozzáértő végzi a beavatkozást.
A Sprinter gyárilag 156 LE, a chipes srác ezt simán beállította a személyautós 177 LE környékére. Aztán ráraktam a CARLSSON-t :-)))))))))))))
Párszor mentem a C270-essel, és úgy éreztem kell ebbe még egy kis erő, ezért raktam át a dobozt a Sprinterből.
A németeknél ezt már pár évvel ezelőtt bevezették. Ott sokan átépítették, de még többen nem, mert a költségek majdnem elérték a kocsi értékének felét, ezért inkább eladták, a szlovákok, ukránok meg vitték mint a cukrot, mert ugye náluk akkor sem volt a '96 előttiekre tilalom.
Az én autóm adatai c200cdi 116 Le 250 Nm 2148 ccm a c220cdi 143 Le 315 Nm 2148 ccm
Szerintem az én motorom is tudhatja a 220cdi értékeit csak a lebutított verzió. De a hozzáértők biztos megtudják mondani mi a különbség a két motor között.
Ez vajon gyári ablakemelő? A 89-esben még nincs komfortelktronika,viszont a kapcsolók gyárilag direktben,relék nélkül kapcsolják a motorra a +/- t.
Azt hiszem,ez így sajnos túlmegy a távszerelés lehetőségein,hallani kéne azt a kattogást.Ha halk,és tényleg reléhang,akkor fogalmam sincs,mi lehet ott neked.Ha hangos,éles kattogás,akkor lehet,hogy kitörött egy fog az ablakemelő mechanikából.
"Chip tuningot nézegettem avval állítólag 143 le és 320Nm lehet kihozni belőle"
Jaj ne!
Lehet, hogy tényleg tud ekkora nyomatékot, de azért elgondolkodnék, azon, hogy ezt egy 6 hengeres 320-as benzines tudja. És mekkora változtatást végeztek annak idején 124-esen hogy pl. a 260-as helyett a 320-as erejének is megfeleljen. Meg meg is álljon! És legfőképpen, elviselje ezt a nyomatékot. Én félteném ezt a jó kis motort Sok ám az a 320Nm. :-((
Ne ezt jó hülyén fogalmaztam meg. Szóval sáros lehet a kapcsoló szerintem is. nincs benne riasztó amúgy. Nem bombáztam szét az ajtót, olykor-olykor működött, ezért megkerestem azt a biztosítékot ami ellátja árammal. (naná, hogy nem az amit a táblázata írt a biztosítéktáblának) Volt olyan, hogy fel tudtam húzni, aztán pár másodperc múlva lehúzta magát.... :) lelke van. Aztán rájöttünk, hogyha valaki épp nyomja a kapcsolót, és én a biztosítékot érintgetem a foglalatába, akkor kb fél centiket megy fel. ily módon felhúztuk, és a biztit kivettem. a relé gyanús nekem, bár ezek fordító relék általában, ez magyarázná, hogy miért akkor kapcsol ki a cucc, ha nyomnám felfelé. Szétkapom, a másik oldalt is meg kell nézni, de mostmár be tudok állni vele garázsba, hogy ne a hidegben műanyagozzak.
Ez egy 89-es kupé, de nem sz a fajta ami egyből lehúza az ablakot, bár úgy tűnik, mintha a a kapcsolója olyan lenne. Mivel a sofőr oldali ablak nem működik, csak kicsit mozdul, utána szorul ezért nem tudnám megmondani, hogy valójában tudja-e, és csak eleve rossz volt a kapcsoló. Ami tünet még, hogy folyamatosan vesz fel áramot, és amikor nyomom a felfelé irányba, akkor engedi el. Valami kattog az ajtóban. Gondolom ott van a motor reléje, és a kis kapcsolók csak gyenge áramot kapcsolnak. A sárt el tudom képzelni, illetve ha kis áramú kkor a sárból adódó árm vezetés kapcsolhatja a relét. Egy relének kb 50 mA kell.
Lehet hogy más is más:-), meg biztos nem 2 fillér, de a kérdés hogy egyáltalán átépithető, hivatalossan? Egy 5let volt, talán egy megoldás. Egyébként figyelgetem a sárgacimkék arányát: szerintem max.10% és azok túlnyomó része is parkol. Nyilván már nem használják annyit mint egy ujszerű autót. Tehát légszennyezésileg elhanyagholhatók lesz az eredmény. Csak arra jó a rendelet, hogy a kispénzüeket rákényszeritsék drágább autó vásárlásra.