Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Igazad van! A lent kérdezett dologról tudsz esetlgeg tudsz valamit? Én 21-én beszéltem az FLR-370 sofőrével, és nekem is ő mondta, hogy jár egy SETRA a Kékestetőre, aztán csak reménykedtem benne, hogy az csinálja a 8:30-as Eger-Gyöngyös járatot is. Egyébként ugyanazon a napon találkoztam az IGB-628-al is. A 8:50-es Eger-Gyöngyöst csinálta. Azt nem tudom, mi helyett volt.
Üdv! Találkoztam az FLR-369-el nyíregyházi járton. Ezek szerint azt csinálja. Azt tudjátok, hogy melyik Setra jár Mátraháza felé?Ugyanaz amelyik reggel a 3-as főúton át jön Egerbe, és 8:30-kor indul vissza. Köszi a válaszokat:)
Üdv! Találkoztam az FLR-369-el nyíregyházi járton. Ezek szerint azt csinálja. Azt tudjátok, hogy melyik Setra jár Mátraháza felé?Ugyanaz amelyik reggel a 3-as főúton át jön Egerbe, és 8:30-kor indul vissza. Köszi a válaszokat:)
Üdv! Még januárban jártam felétek műszakváltást lőni az egyik úton, jövő héten tervezem a másikat is letudni. Ha meg ott vagyok, akkor persze egy kis HV-t is fotóznék, abból is van pár olyan vas, ami érdekelne. A fő téma nekem a Plasma lenne, ami félig-meddig kell a jászkunos 100%-hoz is :). Valaki tudna rá egy indulási időt+útirányt mondani? Esetleg hogy mikor van bent az állomáson? Köszi előre is!
Sziasztok! Kiderítettem egy-két dolgot a Credo Ic-kel kapcsolatban. Az FLR-370 tartalék, egy jár Debrecenbe, egy Nyíregyházára és egy Salgótarjánba. A salgótarjánival kapcsolatban, nem tudom, hogy melyik Salgótarjánit csinálja. Ha jól tudom nem egy van. Ennyit tudok csak, ez nem az összes IC. Rendszám szerint nemtudom õket. Ti esetlrg igen??:) Köszi a segítséget!
A 7:30-as Gyöngyös-Hatvan járattal kapcsolatban biztos vagyok benne, hogy a MIS viszi, miután Csányon át átjön Hatvanból. Aztán pedig rögvest megy is Egerbe 8:20-kor Hatvanból. A többi csányi fordát az IPJ csinálja igen.
HLD-t Berénybe szoktam sűrűn látni.
Most én is kérdeznék egyet. GBG-t is szoktam még látni egri fordán. Van még neki fix fordája? Köszi a helpet!
Köszi szépen:) Indulási idõt, telephelyet, vagy valamit tudtok hozzá, amibõl a fordájukra lehet következtetni? Nekem egyik olvtárs által megvannak a fordák, csak azt lenne jó kideríteni,hogy melyiket, melyik busz csinálja. Hatudtok ilyen infót más buszhoz,azt is megköszönném.:) A HCT-s C56-ok merre járnak mostanság? A 404-et tudom,hogy az Eger-Nagyvisnyót csinál. Miért vannak ezekben egyébként távolsági ülések?:)
Üdvözlet! Tudnátok nekem segíteni egy kis Credo IC/EC 12-t illetően? Az lenne a kérdés, hogy hány darab IC 12 és EC 12 van a volánnál?(Ha lehet frsz. szerinti felsorolásban, külön a régi és új homlokfalasok-bocs a különlegeslvárásokért:/)Ezekhez a buszokhoz tudnátok mondani telephelyet, vagy indulá időket?Köszi! Azt jól gondolom ugye, hogy a Kékestetőn a HOG-405 telephelyezik? Scanias, melyik járatra gondolsz az IPJ-t és HLD-t illetően?:)
Igen. De a reggel 7:30 Gyöngyös-Hatvan az stimmel. Hatvanból Csányon át jön Gyöngyösre előtte. Amúgy a GBG mennyivel konkrétabb gép volt és milyen szépen rendbe rakták :(
Vagy nem. A MIS-663 8.20-kor indul Hatvanból és 9.55-re érkezik Egerbe (3604/6). Visszafelé (3604/1) 10.30-kor indul Egerből és 11.25-re érkezik Gyöngyösre.
Úgy értve 'vannak meg', hogy leselejtezve a dögsoron, 'ketrecbe'.
Valamikor, mikor le lett selejtezve a 415-ös, akkor valaki kinyomozta, melyik az be is lett ide írva, de már nem emlékszek. Vmelyik EWS az biztos - és helyközis.
Akkor más Volánok, hogyan csinálják? Igenis lenne a Mátránál is pénz ilyesmire (is), ha lopnák szét a céget. Van ott forrás csak más dolgokra. A 66-ezredik alvállalkozás is úgymond a Mátra Volán hátán élősködik. A rendes Volános az utolsó ember már a cégnél és a Volános buszok vannak leghátul a fontossági sorrendben.
Ja amúgy már csak 2db 256, egy 280, egy 415 és a Scania maradt a ketrecbe. De szerintem azok is mennek.
Van fogalmad róla, hogy mennyi a közvetlen és közvetett költsége egy felújításnak?
Én egy szaros zsigulit nem tudnék eltenni az utókornak, még akkor sem ha hozzá sem kellene nyúlni, csak tárolnom kellene, akkor hogy várhatnám el bárkitől is, hogy egy buszt tegyen félre?
Olyan könnyű a klaviatúra mögül okoskodni - mert már fórumon is olvastam már ehhez hasonló kijelentéseket - és olyan dolgokat elvárni ami irtózatos nagy munka és költség.
Fel kell fogni, hogy a Volán társaságok nem non-profit szervezetek és nem alapítványok, minden egyes dolgozójának a bérköltségét és az egyéb költségeket saját maguknak termelik ki.
Veled meg mi a sz*r van, jóvagy? Ki szólt hozzád? Még, ha lenne is sejtésed róla, hogy foglalkozok-e ilyesmivel - de mivel nincs, ezáltal, hogy jössz ahhoz, hogy nekem állsz itt? Amúgy meg mi a lószar köze van annak a buszfelújításhoz, hogy neked van otthon bármilyen retro cuccod?!
Valamire való Volánok adnak az ilyesmire, és rendre elpakolnak utolsó darabokat és fel-fel újítanak. Becsülendő példa és nagyra tartom! Sajnos a Mátra csak rombolni bírja a buszait és f*ssa telibe, ahogy van a régieket.
Az a hatalmas csoda, hogy az ex GDK kijött a halálsorról és meg is újult a jó Kunságiába. Amúgy meg lehet nézni a Tisza lószállítóit! Azon sem csodálkoznék, ha majd leállítás után egyet felújítanának nosztalgiának.
Egy szomorú folyamat... A Mátránál a ketreclakók száma hatványozottan csökken. Ma is tolta a Rábát az egyik szétbontott 256-os a Karácsondi úti méhtelepre :( Elsőként a 395-ösök a Csepelek a 350-es tűntek el. De azokat a méhtelepen nem láttam. (észre vettem volna, mert minden nap arra járok) Bár az sem hiszem, hogy most valaki hirtelen megvette volna őket. Egy 395-ös a telepen áll donornak azt tudom. Miért kellett ezeket ennyi évig ott tárolni, ha nem volt semmi szándék :( Legalább egy lószállítót jó lett volna megőrizni az utókornak felújítani :(((
Azt nem tudod (vagy bárki más), hogy ott van-e még a Hatvaninál? Jövő hétvégén átutazóban érintem majd Hatvant és környékét, ha lenne rá valami drót, akkor felkeresném, de random nem állok neki, az nem fér bele.
Pesten/pestre csinálnak szerződéses járatokat (nem boschos), meg az egyik talán Vácra jár. A 350-esek meg többnyire ezeket helyettesítik, mint például most is.
"Mari néni" aki műszakonként felpakol 1500-2000 db aluházat a gyártósorra, valószínűleg többet visz haza, mint aki naponta fuvarozza őt.
És attól is többet keres akitől a kenyeret, kompért veszi.
Valószínűleg sem megfagyni, sem napszúrást kapni sem fog, mert a technológia miatt állandó a csarnokok pára tartalma és hőmérséklete.
Egy nyári diák munkás keres annyit, mint egy kicsit északabbra egy családját eltartani próbáló család anya.
Ja, hogy ugyan ezért a munkáért egy török kivándorló 1000-1200 km-el nyugatabbra 2000 euróval többet visz haza havonta, az igaz és így is lehet számolni. Ott viszont a busz sofőr sincs rákényszerülve hogy néha beleslukkoljon a csőbe egy picit.
Teljesen egyetértek! Ma voltam vele Berényben, a vezetője csak arra panaszkodott, hogy nem igazán jó az úttartása, folyton rá kell helyesbítenie és már fájnak a karjai...egyébként tényleg aránylag csendes, retarderes, jó a klímája, szép, rendes a belseje, kényelmesek az ülései.
A 932-es bérelt jármű, a kényszerűség szülte a helyzetet, hogy még a Bosch-os járaton is dolgoznia kell. Amint elkészültek a buszok felújításával, vissza fog kerülni Egerbe. Egyébként pedig valóban jó állapotban van; kényelmes, aránylag csendes, légkondicionált. Nyilván hosszú ideig nem való ilyen járatra, de rövid ideig bőven a tűrhető kategóriába tartozik.
Nem vagyok benne biztos, de a HV alvállalkozóinak meg van határozva, hogy 7 éves lehet a flotta átlagkora. Valószínűleg amikor a Bosch újra pályáztatja a személyszállítási cégeket, a Hatvani volán sem erről a kocsiról fog a pályázati anyagához képeket mellékleni. És úgy gondolom, hogy jelenlegi pályázatot sem ezzel kocsival nyerte. Tehát az én "olvasatomban" az Agriától "kihullott" Ikarus busz egy rövid ideig lehet szerződéses fordán, addig még a járat eredeti kocsija vissza nem kerül oda.
Ezzel az erővel az Electrolux-ból sem lenne illendő 256-osokkal, 250-el (Panoráma) és 280-assal (Jászkun) hordani a megfáradt munkásokat 25-30-50 km-es utakra a kánikulában... ne felejtsük el, h az elvárások elvileg mindenütt ugyanolyan magasak, az igénybe vételről pedig sztem szükségtelen szót ejtenünk...az, h ki mit akar, itt sajnos másodlagos...hidd el, van rosszabb is.
Mint buszbarátnak igen, de egy 12 órás műszak után nem igazán szereti senki sem a közlekedési múzeumot :-(
A világ 6. és Európa 1. legnagyobb autóelektronikai gyáráról beszélünk, ahol igen magasak az elvárások minden dolgozó felé, ezt visszakapni is szeretik minden általuk igénybe vett belső vagy külső szolgáltatótól.
Természetesen kivételek vannak sajnos, akik az üzemből kiszabadulva már nem annyira igényesek és a jót, újat sem tudják megkímélni :-(
Lehet hallgatni a nagyhidas 250-es hangot D10-el. Aki ismeri az útvonalat, 4:18-nál Sirok, bükkszéki elágazás-tól indul Eger, autóbusz-állomás felé. 6:05-től kezdődik a hegymenet ötödikben a 24-esen, ahogy 7:05-nél mondják, szép hogy kimegy ott ötödikben. Aztán 7:35-től jön a gyors rész, a végén az igazi szerpentin kivágva sajnos, és 8:41-nél már Egerbaktán vagyunk és megyünk be Egerbe.
LOL ez érdekes :D Mint, ahogy az is, hogy tesója 818 meg utóbbi pár napban szegedi fordán van. Egyébként a ez a 817 azért is olyan érdekes, mert ex GDK-144 lett ott a fordagép már egy ideje. Direkt azt kérték oda.
Jövő pénteken állítják le, és megy a műhelybe. Ezután derül csak ki, megtartják-e, vagy sem. Ha igen, akk viszont kap egy motorfelújítást! Én több forgatókönyvet tudok elképzelni: ha addigra esetleg szereznek egy használt fiatalabb, jó állapotú buszt, én lehetségesnek tartom, h selejtezik, de sztem az sem kizárt, h tartalékosnak megtartanák. Mindenesetre nagyon jó gép az AAI, csak nincs rajta sem klíma, sem légbefúvó, sem hátsó ajtó, így jobb lenne egy másik gép, mondjuk egy E95, vagy vmelyik Classic a fordájára.
Rendszám: DUD-495 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.42 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Én is kíváncsi leszek erre, mert tudtommal - élemedett koruk mellett - pont a vázállapot miatt lettek kidobva, akkor meg nem biztos, hogy megéri őket elhozni.
Én nem is értettem, h miért kellett 2008-ban levenni a boldogi vonalról HFF-618-at, kellene oda a csuklós busz. Ráadásul most már a Volvo-t is ami a helyére érkezett többször látom Fényszarun a Samsungos járaton, mint a fordáján! Mi jár most egyáltalán reggel és délután a tömegnyomorban Boldogra?
Ami engem hihetetlenül felháborít, az a Hatvani Volán Zrt. reggel 7:00 órási Boldog-Hatvan járata. Nem tudom, utazott-e valaki rajta (már ha tudott egyáltalán, mert lehet, hogy fel sem fért). Kb. mint a heringek. sokszor lemaradnak az iskolába, munkahelyre siető emberek és a sofőr nem tud mit csinálni, már így is többen utaznak a buszon, mint megengedett lenne. 3 panaszlevelet írtam, teljesen feleslegesen. 1-re válaszoltak, ami arról szólt lényegében, hogy ez van, nem tudnak ezzel a helyzettel mit kezdeni. Pár napja nagyon begurultam - és majdnem szó szerint -, mivel a lépcsőn állva (természetesen csak ott volt hely, de ott is majd 10-en álltunk) akármelyik irányt néztem, sehol nem volt kapaszkodó. Fogtam a lányom vállát (gondoltam, csak nem lesz olyan vészes ez az út), aki csak az ajtóra tudta tapasztani a kezét, mivel ő sem tudott kapaszkodót találni a legalsó lépcsőn (középen). Jött az első kanyar ... és persze a következmény is. A lányom vállát el kellett engednem, mert őt is magammal rántom. Mivel sehova nem tudtam kapaszkodni, szó szerint hátra estem. Itt pont az volt a szerencse, hogy a sok hering lába és teste miatt nem tudtam egy hátast dobni, így csak a nadrágom és a kabátom hátulja lett koszos. A nagy esés után (persze több embernek volt véleménye, meg hogy írjak panaszlevelet...) hirtelen lett egy pici hely, ahol már nem érdekelt, kit tiprok el, de megkapaszkodtam valahogy. És még említeném azt a csodálatos érzést, mikor a legalsó lépcsőfokon utazva a kívülről beáradó "szél" mínusz fokba átcsapva jégcsappá változtatja az ember kezét és arcát (nagyon jó érzés ám télen így utazni, a munkahelyen meg mindenki hülyén néz, mikor 10 percig el sem tudok moccanni a radiátor mellől). A bezáródó ajtótartó rész a másik kedvencem. Ha nem kapom el a lábam, kész a baleset, de természetesen a sofőr azt is tudja, hogy oda még nyugodtan lehet állni.
Néha ugyan indítanak 2 buszt, de ez olyan, mint az orosz rulett, vagyis annál is rosszabb. Nem tudjuk, mikor jön, mikor nem. Vagy kimész és rögtön (vagy 1-2 percet vársz) ott van a busz, vagy várhatsz 15-20 percet is. Ez már évek óta probléma és senki nem csinál semmit.
A Hatvani Volán vezetőjét úgy leváltanám, mint a sicc. Hatvan persze tele van üres buszokkal, de amikor kell, sehol semmi. A buszpályaudvartól a városig eljutni (pl. a Penny-ig) kész katasztrófa. Ezúton is gratulálok annak, aki kitette a francba a pályaudvart. Már csak egy célom van, ebből a t... h... faluból elköltözni, ahonnan egyáltalán nem lehet rendesen se munkába, se iskolába járni. Sajnos - mivel minimálbérem lévén elég gyér fizetéssel rendelkezem - a kevés alkalommal kitöltött lottószelvény nem sok reménnyel kecsegtet. :-D De ha egyszer bejönne, még a környékről is elhúznék. Oda, ahol törődnek az emberekkel és a panaszok nem a kukában landolnak, hanem átgondolva a jobb életet szolgálják és a közösség érdekét nézik.
Tegnap a 18:30-as jászberényi járaton volt (Berényből vissza 19:55) CLY-140 helyett, mikor kimentem anyumért a buszmegbe néztem is nagyot, hogy mi az :D
A Hatvani Volánnál forgalomban van a Plasma. Az alsó része a szokásos sötétkék helyett világosabb, szinte világoskék, az ablakok feletti sáv is ilyen; a többi része fehér.
A hétvégén az új-hatvani helyijárati fordán volt, hét közben pedig helyköziben jár, sajnos nem tudom merre.
Az, hogy esetlegesen egy bokor mögül készítenek fényképet, az nem jelenti azt, hogy hátsó szándékkal készül a kép.
Ez így van, de sajnos gyakran az a vége, mint az erdőben a kommunisták elől futó nyúl viccének.
Másfelől van egy olyan érzésem, hogy jóval kevesebb "partizánkodás" lenne, ha annak idején a közfeladatot ellátó személyek nem a keleti blokkból táplálkozó mosott agyakat kombózták volna az agresszióval tömegesen - függetlenül attól, hogy jogos-e a felháborodás, vagy nem.
"Azzal nincs is semmi baj ha megkéri az illető hogy lefotózhassa a buszt, de a bokor mögül elbújva fotózók nem ilyenek."
Az, hogy esetlegesen egy bokor mögül készítenek fényképet, az nem jelenti azt, hogy hátsó szándékkal készül a kép.
"Egyébként ha bemegyek bármilyen munkahelyre, iskolába és elkezdek fotózni MI LESZ A REAKCIÓ??"
Szerintem senki sem mászik be a buszba, hogy onnan fényképezhessen egy gkv.-t, munkavégzés közben. Hogy a példa helyes legyen: "Egyébként, ha elmegyek bármilyen munkahelyhez, iskolához és elkezdek ott fotózni, mi lesz a reakció?"
Nem túl életszerű a felhozott példa, mivel a telephelyek felelnek meg inkább az iskoláknak, munkahelyeknek.
A telepen fotózás egyébkéntis egyre problémásabb, a legtöbb cég elpaterol minden engedély kérőt -amit valahol meg is értek-, mondván, az utcán, forgalomban fényképezhetőek a buszok.
Teljesen meddő egyébként ez a vita, ezerszer témába került már, sosem került közelebb a két álláspont. Egyrészről megértem a gkv.-k oldalát is, viszont el kell fogadni, hogy ezzel a szakmával jár a fényképezés is.
Ugyanígy vannak mezőgazdasági jármű, vasút, hajó, stb.. fotósok is, akik -szintén nem kevés pénzt/időt/energiát áldozva ebbe az egészbe- űzik a maguk hobbiját. És milyen jó is lesz majd 30 év múlva visszanézni ezeket a képeket. Vannak/lesznek, akik ezt sosem fogják beismerni, de azért rengetegen tudnak örülni egy X éves képnek "a fater buszáról", vagy "az első buszomról".
Mivel nincs tisztázva a törvény, lehet általad is értelmezni, meg úgy is, ahogy én leírtam.
De mi a kifogás az ellen a sofőrök részéről, ha valaki lefotóz egy közforgalomban szereplő járművet? Sosem értettem... A fejlett országokban (pl. Svájc, Németország stb.) a nem csak a jármű utastere, de a sofőr is be van kamerázva. Nem csak az ő védelmében, de a munkájának az ellenőrzése érdekében is.
A jó érzésű fotós pedig tudja, mik az íratlan szabályai a buszfotózásnak. De vannak olyanok is sajnos, akik az általad említett kategóriába tartoznak, őket én is elítélem. A kettőt pedig nem kell, és nem is szabad összemosni. Érdekes módon, akinek volt kifogása a fotózás ellen, mindig meg tudtam vele beszélni a dolgot. De aki tahó paraszt módjára, káromkodva illetve a különféle nemzetközi kézjelzéseket használva, vagy a kormányt az illetőre ráhúzva fejezi ki nemtetszését, azzal elég nehéz szót érteni... És az esetek nagy részében ők valami olyat is csinálnak, amiről nem szeretnék, hogy más tudjon. Meg ezek a sodőrök általában olyan felfogással rendelkeznek, hogy biztos őt akarom lefotózni, bemocskolni, kirúgatni és egy életre ellehetetleníteni.
Nem kitakarás, hanem az érintett hozzájárulása kell. Az engedély nélkül nyilvánosságra hozott fotó kitakarva is engedély köteles,
Közszereplő:A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
A közszereplő fogalmát bírói joggyakorlati előzmények után a 2003. évi III. tv. (ügynöktörvény) 1.§ (2) bekezdés 13. pontja vezette be a magyar jogba. Ezek szerint közszereplő az a személy, aki közhatalmat gyakorol, gyakorolt vagy közhatalom gyakorlásával járó tisztségre jelölték, illetve aki a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja vagy alakította.
A törvény alkalmazásában kiemelt közszereplő az a külföldi lakóhellyel rendelkező természetes személy, aki fontos közfeladatot lát el, vagy az ügyfél-átvilágítási intézkedések elvégzését megelőző egy éven belül fontos közfeladatot látott el, továbbá az ilyen személy közeli hozzátartozója vagy akivel közismerten közeli kapcsolatban áll. Ilyennek számít többek között minden politikus (miniszter elnök, köztársasági elnök, parlamenti képviselők, legfelsőbb bíróság tagja, magas rangú katonatiszt, polgármester, nagykövet, stb)
A közszereplést vállaló személyeknek vállalni kell azt is, hogy mind a sajtó, mind pedig a szélesebb közvélemény figyelemmel kíséri minden szavukat és cselekedetüket, így nagyobb türelmet kell tanúsítaniuk a kritikai megnyilvánulásokkal szemben.
A buszon utazás pedig NEM tömegrendezvény.
Azzal nincs is semmi baj ha megkéri az illető hogy lefotózhassa a buszt, de a bokor mögül elbújva fotózók nem ilyenek.
Egyébként ha bemegyek bármilyen munkahelyre, iskolába és elkezdek fotózni MI LESZ A REAKCIÓ??
Azt mondom csak kattogtatok majd kitakarom az arcokat?
Még egyszer vannak kivételek, de nem ez a jellemző.
Nem szándékom bármiféle sárdobálást elindítani itt a fórumon, csak érdekes a Ptk. változása, amivel nagyon sokan nem értenek egyet. Sajnos ma Magyarországon "furcsán" értelmezik a demokráciát.
Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén.
Az pedig nem hiszem, hogy visszaélésnek minősül, ha a járművezető arca ki van takarva az adott fotón. Arra meg még kevésbé van ideje, hogy még be is perelje az illetőt, feltéve, ha tudja bizonyítani a jogosságát a dolognak. Mindkét félnek normálisan kell kommunikálni, és nincs gond, ennyi.
A március 15-én életbe lépő új Polgári Törvénykönyv szerint csak akkor lehet nyilvánosságra hozni egy fotót, ha minden egyes rajta szereplő ember hozzájárult a közléshez.
Kedves fórumolvasók!
Régen meg akartam ezt már nektek írni. Szoktam olvasgatniba fórumot, ezért regisztráltam,de sajnos számotokra semmilyen információval nem tudok szolgálni.Remélem nem bánjátok.Elsősorban azért regisztrálam,mert nekem a kedvenc Volánom a Mátra és mivel nemrégen kezdtem el vele komolyabban foglalkozni,így nem nagyon vannak fordáim.Viszon annál inkább van Borsod Volános.Nagyon sok.Ezért most másodjára,arra kérlek benneteket,hogy akinek van Mátra Volán fordája,tök mindegy,hogy mennyi akár1-nagyon sokig és érdekelné Borsod Volános forda,vagy bármi más még az Agriától is az írja ide le az e-mail címét és ráfogok majd írni ez ügyben.Nekem nagyon sok cuccom van biztosan érdekel valakit,csak a Mátra Volántól nincs fordám.Ezért cserébe elég bőkezezű leszek.Tehát akit érdekel és tud nekem segíteni,az írja le az e-mail címét.
Köszi mindenkinek!:)
Jó fórumozást!
Gondolom, hogy így áll, bár pont ezen a héten nem láttam, de az utóbbi hetekben mindig egy LIR+egy sárga rsz-os Credo-t láttam az Orco-s járaton, de elég messziről, így ennyit tudok.
Na, akkor ez is olyan lesz, hogy szerencse kell majd hozzá. Volt róla szó korábban, hogy az Orco-s járaton már csak a LIR-569 dolgozik. Maradt ez a felállás? Mert akkor az 568-at szintén Hatvan környékén kéne keresni, mivel V.ker is valamelyik helyközin fotózta.
Abból következtettem erre, hogy a GNY-nél "ilyen jármű nem található"-t dob a magyarorszag.hu, vagyis azt átrendszámozták, míg a harmadik Jászkunos E94-nél (amiről egyelőre nem tudjuk, hol van) forgalomból kivonva találatot kaptam.
Inkább egy újabb ex-jászkunos gépezet lesz az. FJY-422 lehet, amit novemberben állított le a Jászkun. A másik esélyes a GNY-595, amit elvileg már szintén leállított a Jászkun.
Jómagam pénteken este láttam először ezt az E94-est, sajnos csak balról, így az ajtók számáról nem tudok nyilatkozni. MNR-958-as rendszámmal szaladt el mellettem, szokásos hatvani színekben (alul kék, középen-felül fehér).
Akkor az FLJ-047-et (ami most az Apc-Eger-Parádsasvár-Eger-Apc járatot csinálja) 9.30-kor hétvégén, hét közben pedig 10.00-kor visszaküldik Gyöngyösre, hogy aztán megint lejöjjön Egerbe 12.30-kor, majd megcsinálja a 14.30-as Eger-Apcot. A 'sasvári járatot pedig gyaníthatóan megkapja a JIN-724 az Eger-Hatvan-Gyöngyös-Eger helyett.
Kíváncsi leszek, a Mátra hozzányúl-e az Eger-Nagyvisnyó-Eger járatához, meg az Eger-Novaj-Mezőkövesd-Egerhez.
Sziasztok! Tudnátok nekem olyanban segíteni,hogy a Pásztó,Galyatető,Mátraszentimre,Kékestető felé járó buszoknak valaki a fordáját leírna itt vagy privátban? Érdekelnének még a Mercedes Intourok is,Meg kb. az összes,nameg az a busz amelyik a Nagyút-F.abony,pikopack járatot csinálja! Igaz,hogy mindig csak kérdezek,de én nem vagyok ebben profi mint ti,meg csak nemrég kezdtem el érdeklődni a Mátra iránt! Ezért ha valaki akar valamit tudni Borsod-,Agria Volántól bármit esetleg fordákat is akkor szivesen segítek csak akkor írjonbegy mail címet! Tudok1-2t Hatvanisat meg Mátrásat is. Nagyon köszönöm a türeleteket,amiért még egyszer sem szóltatok,hogy csak kér dezek és semmi használható infót nembteszek fel! Légyszi írjon aki tud a fent említtettekről fordát és akit érdekel amit meg tudok osztani veletek akkor írjatok!
Előre is köszi mindent! Bocs az esetleges helyesírási hibákért!
CJX-431 is dolgozik, viszont még lehet selejt, úgy tudom, márciusi műszakis...JHZ viszont februári volt anno, így vagy most kéne leállítani, vagy még marad egy évig...
2013-as évértékelőmben szóltam a selejtre kiszemelt buszokról (JHZ-632 és CJX-431), amelyekhez harmadik potenciális áldozatként a BHP-978-at kell még hozzászámítanunk. A dologban az a furcsaság, hogy a JHZ-t hétfőn, a BHP-t pedig ma láttam dolgozni. Egyedül a CJX-431-et nem láttam már jó ideje
A kis Plasma viszont eddig nem kerül ki járatba. Lehetséges lenne a 4-es helyi járaton alkalmazni, mert ott kevesebb az utas. Viszont műszakváltáskor tele van a normál szóló, oda a Plasma kevés lenne. Szóba jöhet a 7-es helyi, napközben és este is kevés ott az utas, kivéve a hétköznap reggeli csúcsidőt. Hétvégén a GVM-120 viszi a kis forgalmú új-hatvani-kerekharaszti járatokat, oda tényleg elegendő lenne a kis busz is. Na majd meglátjuk.
A tervek szerint érkezni fog egy kéziváltós E94 is, de erről többet nem tudok.
A végére egy kérés/kérdés: nincs valakinek a DUD-495 bal oldaláról fotója?
Érdekes, h Kékestetőre milyen gyakran küld 263-ast a Mátra...ahányszor voltam ott vmiért szinte mindig láttam, és sokszor Mátrás 263-ról készült képeken is, hogy oda voltak táblázva a fotón, vagy ott is lőtték őket!
Valaki, aki Gyöngyös környékén ismerős! Legyen szíves írja le nekem GZF-295 fordáját! Arra vagyok kíváncsi, hogy a Gyöngyös-Berény-Hatvan-Gyöngyös kanyaron kívül merre szokott járni, és szombatonként merre jár (ha jár...) mikor más busz jön helyette Berényből. Köszi!
Közben csütörtökön megjártam Hatvant, hoztam pár képet ide is. :) Eredetileg egy jászsági túra került volna sorra, aztán mondták, hogy sütni fog a nap, szóval meggondoltam magam, és inkább ezt a helyet néztem meg. Viszont mivel ezt 10 perc alatt döntöttem el, nem volt időm fölkészülni menetrenddel meg miegyébbel, de a lényeges dolgok nagy része meglett.
Kezdésnek pár ON jármű.
Aztán műszakváltáskor találkoztam életem harmadik elkapott Tulipánosával.
A Bosch-tól érkező gépek közül az egyik kedvencem. GTA-ba bandajárműnek beillene ezzel a pofával. :D
És persze az ex-Jászkun se maradt el, ami úgy kábé a legfontosabb volt
+1 OFF gép, ami engem meglepett.
Majd nyáron visszamegyek tényleg a "Bosch másik oldaláért", remélem, addigra forgalomba áll a Plasma is. (Hogy mennyire eltévedtem a Bosch-hoz menet... :D Nem is figyeltem, hogy egy temető mellett is el fogok haladni, teljesen bekavart.) Köszönöm az infókat mindenkinek még egyszer!
Én úgy tudom, a helyijáratok is a Turai út felé jönnek-mennek, a Kölcsey utcába nem megy be semmi, csak ott várakoznak. Sőt, reggel, amikor a 6-órási váltás van, rendszerint látom az apcit is a Zöldfa környékén a gyárba menet. Én azt tanácsolom, hogy a Turai útnál várakozz, ott sok mindent össze lehet szedni.
Bár nem Bosch, de van még a Johnson Electric is az Esze Tamásról nyílik, ott is szokott lenni pár gép, 1 db EAG a Hatvanitól meg pár aprójószág. Ott is három műszakban dolgoznak. Az IMI-ből is van olyan járat, ami kersztülmegy Hatvanon.
A kapun jobbra kifordulva szerintem csak (egy) helyi járat fordul el ismét jobbra, a többi megy egyenesen a körforgalom felé, majd a 21-es úti körforgalmon keresztül az M3-asra (pl.: Gyöngyös) illetve mennek tovább a 21-esen (Petőfi, Apc, Bátonyterenye, Pásztó, Salgótarján)
Most kerestem régi képeket a neten, az FLJ-047 nem rémlik. De a FLX-829-et mintha láttam volna mostanában is. Bár a rendszámát azoknak sem tudom amivel naponta utazom : )))
A két E98 tartalék, helyitől kezdve mindenhol megfordulnak az utóbbi időben. Az LNC' például 14.30-kor szokott a pályaudvaron állni tanítási napokon. A JID-087 Petőfibányára jár, a GMP-946-nak akad pár ecsédi kanyarja, '948 pedig fixen helyizik. A GLB-716-nak délelőtt van egy rózsaszentmártoni kanyarja, az FLX-296-nak pedig egy palotási, ha jól tévedek. Az FGM-698 fotózásával meg vigyázz, sajnos a sofőrje nem túl barátságos.
Ismét hála! :) Akkor már csak annyi lenne a kérdésem, hogy jól értelmezem, hogy ebbe a három irányba indulnak a műszakváltós gépek?
A 16:45-ösnél meg már nem igazán akadnak fények, szóval az felejtős, majd ha esetleg a nyáron visszamennék (nem lehetetlen), majd akkor lesz aktuális. :)
Ha nem változott semmi október óta, akkor a sziráki járaton egy MCN-361 c. fehér Irizar PB van, az erkin pedig egy MHW-279 c. fehér Mercedes Tourismo. Csak azokat szoktam kilövöldözni, amikor 14.25-kor jönnek ki az egykori Dai Dong-üzem mellett a kereszteződésbe.
1) A Bosch-nál főleg NEM Volános kocsik vannak, hanem maszekok, vagy hatvanis, vagy mátrás, vagy mindkettő matricájával. Némelyiken meg egyik sincs, "szimpla" maszek. A Hatvanitól többnyire Credo van, illetve 1-1 E95 és C56, meg a helyijárat is betér a műszakváltáskor több kocsival is.
2) Melyik kettőre? :D
Kapásból 5 jutott eszembe, de aztán lehet, hogy több is van.
Szép jó napot kívánok! Valamelyik nap a héten szeretnék kinézni Hatvanba, elsősorban az alábbi gépekért. Valaki tudna rám szánni pár percet, hogy egy-két fordainfót megosszon velük kapcsolatban? Hálásan köszönöm!
Bár ha a Plasma február közepéig forgalomba állna, inkább majd akkortájt tenném tiszteletemet a városotokban, de jobb előre felkészülni. Illetve még annyit kérdeznék, hogy van-e műszakváltás Hatvanban. Márka nem számít, szóval nem csak Ikarus érdekel, de ha valahova elmegyek, akkor mindig lövök egy-két maszekot is.
Magyarország-Gyöngyös: Valós idejű utas-ismeretterjesztő rendszerek
A közbeszerzési eljárás eredménytelen a Kbt. 76. § (1) bekezdés b) pontja alapján, tekintettel arra, hogy kizárólag érvénytelen ajánlatokat nyújtottak be Swarco Traffic Hungaria Kft. és Info*Sys Kft. közös ajánlattevők.
Az egyesülésnél a veszprémiek pedig átvállalták a fürediek hitelállományát (na ja, megvolt az ára annak a sok szép 395-ösnek :)), szóval még csak azt se lehet mondani, hogy gazdálkodásilag ne lenne már 1998 óta összefűzve a két üzemegység.
Az mondjuk igaz, hogy más volánokhoz képest viszonylag kevesebb átjárás van a két üzem flottája között. Persze, kerültek át Füredről gépek Veszprémbe, de azok is csak akkor, ha Füreden már nem kellettek.
ez egy balatonfüredi kocsi volt csak hogy értsétek van ugye balaton volán veszprém és balaton volán balatonfüred elméletben ez egy cég de gyakorlatban 2 különálló vállalat azért irtam mert veszprémbe nekünk nem volt ilyen kocsink.
Nem tudom direkt írtad-e így őket, de AOA-493, AYA-103, LPU-959 nem C60-as, hanem 260-as típusok, csak Classicosítvaa vannak. Ugyanígy HLD-862 sem C60, hanem C56.22-es (méghozzá nagyon is f*szányos kis C56-os :D) GVM-120, pedig 263-as. Ha csak félregépelésről van szó, vagy a 260-ok direkt vannak így nyilvántartva, elnézést!
Fordák:
AAI-727: Hatvan-Szolnok; Hatvan-Jászfényszaru; Hatvan-Boldog-Jászfényszaru; nyáron dél és 15:40 között bárhol lehet
Errefelé új vagyok, de érdekelne, hogy valaki ki tudná-e egészíteni a HV- s járműállományomat, mivel lentebb olvastam, hogy kb. 78 db busza van a cégnek, de nekem csak az alábbi 52 db van meg a listámban. Rendszám és típus érdekelne (valamint ha tudtok, javítsatok bele abba, amit beírtam, vagy egészítsétek ki a "?"- es részeket), és ha tudtok vmelyikhez állandó fordát is, akkor azt is szívesen várom! :)
Sziasztok az Agria most beszerez 3 darab használt Setrát Csehországból, a legöregebb 2009-es gyártás. Elvileg nagyon luxus buszok lesznek. Budapestre fognak járni meg Különjáratozni.A Vega Tourtól jönnek és ha minden igaz 2hónapon belül itt is lesznek. Tudja valaki hogy a HCT-404,és a HAN-769 mikor merre járnak,vagy esetleg bármilyen más mátrás fordát.
Igen, szokásomhoz híven most is visszatekintettem az elmúlt év hatvani vonatkozású autóbuszos történéseire, azaz idén is elkészült az évértékelő.
Beszerzések tekintetében elmozdultunk a tavalyi történelmi mélypontról. A 2012-es 1 db helyett, 2013-ban 3 db autóbusz került a Hatvani Volán állományába. A képet árnyalja, hogy mindhárom jószág használt; tehát 2013 a második olyan év volt, amikor egyetlen új busz sem érkezett a vállalathoz.
Tavasszal az MBV-894 rendszámú, fehér, ex-Balaton Volános Credo IC9,5-tel gyarapodott az állomány, őt októberben követte a MIS-663 rendszámú, fehér MAN Lions Regio. Szintén októberben az MLB-881-es városi kivitelű, 3 ajtós, ex-Jászkun Volános E94-nek örülhettünk. Ezt a járművet átfényezték az alul sötétkék, középen-felül fehér hatvani színekre.
A sokak által kedvelt Ik386-os új rendszámot kapott (DEV-045->MER-026).
A selejtezésekkel kapcsolatban az a furcsaság, hogy nem tudok 2013-ban selejtezett buszról. (Ettől persze még nyugodtan lehet!). Arról a topikon beszéltünk már, hogy a potenciális jelöltek a JHZ-632 (Ik260) és a CJX-431 (Ik256).
Összegezve 78 db lehet a jelenlegi állomány, amelyben: - a legnagyobb arányt a Kravtex gyártmányok képviselik 22 db-bal (az állomány 28 %-a) - EAG-okból 17-et tartok nyilván (És ha már játszunk a számokkal: a konkrét típusok versenyét a Credo nyeri az IC12-esekkel, hiszen belőlük 13 db van, szemben a 10 db-os Ik 395 állománnyal) - 256-osokból 4 db maradt (CJX-431, AAI-727, BAN-290, CLH-574). - 260-asokból 7 db (talán már csak 6), 263-asból 2 db, 256.44-ből szintén 2 db Ez azt jelenti, hogy az állomány 19 %-a Ikarus 200-as (15 db a 78-ból) - Ik 400-asból 5 db járja az utakat - továbbra is dolgozik az egyetlen csuklós, a HFF-618 (C80) és a négy C56-os - és végezetül az 1-2-3 db-os a többiek összesen 14 db-bal
Az informatikai fejlesztésekkel kapcsolatban a Hatvani Volán honlapjáról elérhető Infotransit alkalmazást kell megemlíteni, amellyel valós idejű, térkép szerinti utas tájékoztatás került megvalósításra.
Mint számotokra már ismeretes 2012 novemberében jött létre szolnoki központtal a Középkelet-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt., amelynek vezetője Úti Csaba lett. Az öt tagvállalat átalakítási-egységesítési folyamata elkezdődött. Közös lesz a számviteli, könyvelési rendszer, közösek az anyagbeszerzések. Célul tűzték ki a társaságok által használt járművek, anyagok, alkatrészek és technológiák tipizálását is. Kíváncsi vagyok, hogy a járművek tipizálása során lesznek-e járműcserék az egyes társaságok között illetve, hogy az állam milyen nagyságú forrást biztosít majd új autóbuszok vásárlására.
Az utasok számára az egyik legfontosabb és azonnal érződő hatás a menetrendek javítása, jobb összehangolása lenne, reméljük, hogy erre mihamarabb sor kerül.
Úgy gondolom, hogy a kívánt hatékonyság növelés és a költségcsökkentés - az új szervezeti felépítés és a feladatok összehangolása mellett - megkívánja a fordák optimalizálását is. Itt a fórumban is szóltunk már azokról a járatokról, amelyek a korai órákban a térség egyik városából átmennek egy másik városba és az egész napi várakozás után, délután indulnak vissza. Ezen buszok relatív kis futásteljesítményűek, alacsony kihasználtságúak. Ezeket a buszokat be lehetne vetni a célállomás környéki helyközi feladatokra, természetesen a gépkocsivezetőkre vonatkozó vezetési- és pihenő idők figyelembe vételével. A fordaoptimalizálás eredményeként kevesebb autóbusz látná el ugyanazt a feladatot, a legöregebb gépeket selejtezni lehetne, a megmaradó járművek átlagos futásteljesítménye, kihasználtsága pedig emelkedne. Emellett sem a gépkocsivezetők létszámában, sem a járatok mennyiségében nem lenne csökkenés. Tisztában vagyok vele, hogy sokkal-sokkal könnyebb ezeket a célokat leírni, mint megvalósítani
Minden Hatvani Volán dolgozónak, minden utasnak és buszbarátnak szép buszokat, balesetmentes közlekedést, boldog új esztendőt kívánok 2014-re!
Az új híd megépítését követően a több mint 100 éves, rendkívül rossz műszaki állapotban lévő hidat lebontjuk. Az új hídon a meglévő 2x1 forgalmi sáv mellett helyet kap egy buszsáv is, valamint gyalogjárdát és kerékpárutat is kialakítunk.
Na, ez nem semmi! Nem sok kisvárosról mondható el az országban, hogy van az adott helyen buszsáv.
Nem terveztem fotózni a Boschnál (nem kell onnan semmi, de azért arrafelé mentem, hátha van ott vmi), de ezt nem hagyhattam ki, érdemes nézni a matricákat, igazi ON-topik gép! :D
(most akkor mindkettőnek alvállalkozik amúgy, vagy mi?)
Jól gondolom, hogy a MIS-663 akkor 6:55-re van Egerben, 8:10-kor indul fel Budapestre, 11:20-ra ér fel, és 14:05-kor indul Budapestről Rózsaszentmárton felé. Ugye? :D
Köszönöm,hogy ilyen hamar kaptam választ. Ha a többiek is tudnak ilyet, akkor várom izgalommal tőlük is é ha nem túl nagy kérés akkor még időpontot is tudnátok hozzá írni? Persze csak ha nem túl nagy kérés,mert már így is sokat segítettetek,főleg Mátra,Hatvani és Volánbuszos buszok érdekelnek, hogy merre járnak vagy hogy mi a fordájuk. Köszönöm mégegyszer!:)
Sziasztok, kedves csoporttagok! Nagyon szeretném összeirni a fordákat,ezért arra kérlek benneteket, hogyha valaki tudja egy busznak a fordáját, vagy hogy merre jár akkor azt ide leirnátok? köszönöm szépen, ha akarjátok akkor innen Eger mellől tudok mondani én is infókat.
Az előző témához, nálam amúgy 78 busza van a Hatvaninak, de a +-2 benne van. Amit meg gondoltam, megemlítek, hogy a Mátrához hasonlóan a Hatvani is felnyalta a szerződésesben neki alvállalkozó maszekokra a Hatvani Volán matricát, van ott Bova, kisbuszok, szal minden, némelyik ráadásul a Hatvani telepén tárol, de ne tévesszenek meg ezek senkit. :)
(Jó, persze Porond biztosan írná, ha vennének valamit, de inkább megkérdeztem meg beírtam - biztos, ami biztos)
AAI-727: 2014 májusig műszakis, nagyon jó állapotú, csendeshidas, jó motorú, sztem még nem lesz selejt (amúgy is a szolnoki kanyart csinálja mindig, elvileg most fogják leváltani Volvo-ra, vagy mire, de ez sztem még nem történt meg)
CJX-431: 2014 márciusi műszakis, szintén megvan még, de ő lehet majd selejt sztem...
A felsoroltak közül CJX-426 kivételével mindet láttam az elmúlt hetekben a térképen. Guglizás után meg is lehet kapni a választ, hogy miért: 2009-es selejt.
Értem. Közben sikerült eggyel közelíteni a valós állomány felé, mert a 74-ben még az FJY-426 még biztosan nem volt benne, tehát most 75 db-os az állomány elvileg. Na, még négy ilyet. :)
Annyit tudok segíteni, hogy az elmúlt néhány hétben legalább egyszer biztosan láttam a térképen valamely napszakban. :-) A pontos járatokat nem írtam le még egyenlőre.
Üdv! A Samsungnál nagyon izgalmas csemegéket lehet ám találni! Példának okáért MGR-621 Irisar, de még láttam ott több Hatvani Volános matricás Irisart is. Ezek mióta vannak a Volánnál, vagy alvisak?
Hetek óta figyelem a Hatvani Volános térképet. Már több mint egy hete az 50-64 db közti állománynál tartok, kb. minden nap 0-3-ig terjedő új rszot tudtam csak beírni a listába. Ma már meguntam ezt, és itt a fórumon is olvasgattam, nagy szerencsémre találtam is egy pár évvel ezelőtti, hasznos felsorolást. De ezek után most az a bajom, hogy az álatalam itt olvasott 74 db-os állomány helyett nekem 79 jött ki. Ezért most megosztom veletek az általam még 15 pluszban talált rendszámot is:
Szóval ezekkel a buszokkal most mi a helyzet? Gondolom nincs bennük jeladó, vagy szerződésesek. A darabszám-eltérést én abban gondolom, h neme van alvállalkozós busz, vagy az előbbi felsorolásban selejt?
Ma utaztam a buszon. Kissé furcsa, hogy az első és középső ajtó befelé, a hátsó kifelé nyílik, de majd megszokjuk. Mindenképpen kulturáltabb jármű benyomását kelti, mint a 415-ös.
Jahh, majd lehidaltam, mikor menni akartam Egerbe és bejött ez az Agriásokhoz hasonló 'csoda' - semmi felirat hova tartozik - . Hiába, hogy modern, akkor is nagy visszalépés komfortilag a 398-hoz képest :S Nagyon sajnálom, hogy nem mehetek már azzal a gépsárkánnyal Pestre vagy Egerbe, ezért újították fel :(
Van ez már legalább egy hónapja (de lehet hogy régebb óta), majd minden nap látom reggel, amikor a Boschba megy, csak nem szoktam komolyabban megnézni a kredókat :)
Viszont az 5:40-es pesti járatról hova lett a DEV (tudom hogy már ezt is átszámozták, de nekem DEV marad)? már nagyon rég nem láttam...
Érdekes. Annak idején úgy jött le nekem, hogy a cégnél rendszámozták át, és maradt is, de akkor ezek szerint teljesen más a történet. Akkor itt az ideje kihúznom a táblázatból.
Tavaly. Megkérdeztem erről többeket - volt például, aki azzal érvelt, hogy tudomása szerint a HFZ már egy ideje lekerült a különjáratra megrendelhető buszok listájáról Balatonfüreden, másra meg amúgy se nagyon lehetett használni (helyijáratra se volt túl jó ötlet kiadni). Az pedig, hogy a cégfelirat is lekerült róla, azt is jelentette, hogy kivonták az állományból, mert a Balatonnál nem szoktak anélkül szaladgálni. Ezek alapján egyértelműsödött, hogy selejt lett - ugyanakkor más kérdés, hogy az ismert kép készítésekor épp kinek a tulajdonában állt a busz. Hogy akkor már nem volt volános, az szinte biztos.
Nem MBV-894 volt egész véletlenül? Mert az egy cégjelzés nélküli, fehér IC 9,5 - arról tudni lehet, hogy eredetileg a Balaton Volánnál szolgált HFZ-406 rendszámmal. Ennyit tudni róla, a többi homály.
A Credo IC9,5 (esetleg LC9,5?) és M betűvel kezdődő rendszáma van. Először azt gondoltam, hogy egy eredetileg hatvani kocsi kapott valamiért új rendszámot, ezért nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
Nagyon rövid ideig járt helyi járaton is, de nem vált be, hiszen ez a busz nem arra való. Aztán Johnson Controls-os szerződéses járaton láttam, de ennek is már több hónapja.
Később hallottam, hogy ez nem egy eredetileg hatvani busz, hanem használtan vették az idén.
Hoppáré! FLZ-465 rendszáma már nem létezik a kereső szerint! Az első tippem is az volt, hogy a Five Stars Bt. Lion's Regióját vették meg (ez demóbuszként került az országba), azt pedig már nagyon régen láttam szerződéses járatra kiadva - annak idején főleg a kólagyárhoz jártak vele, Dunaharasztiba.
Aztán lehet, hogy nem ez az, de simán elképzelhető. Ezt csak egyszerűbb lehetett megvenni, mint nyugatról behozni egyet.
Már forgalomban van a Hatvani Volán által használtan beszerzett, 7 éves, fehér színű MAN Lions Regio autóbusz. Csak rövid időre láttam, rendszámot sajnos nem tudok mondani, de az első benyomás igen pozitív. Van tippetek, hogy honnan származhat?
Eközben forgalomra készítik fel a Szolnokról származó, városi, 3 ajtós E94-est. Tudja valaki az évjáratot és az eredeti rendszámát?
Az év elején (tavasszal? nem is emlékszem már) beszerzett szintén használt rövid Credoval (már régen láttam, akkor szerződéses járaton volt) együtt így 3 db az eddigi, idei használt beszerzés.
... és a hét elején még láttam közlekedni a CJX-431-et, decemberben lesz 27 éves :)
Szabálytalanul parkolnak rendszerint ott ahová be sem hajthatnának. Minden nap ebben az utcában, hasonló módon!
A sofőrök gyakran használják a buszokat magán célra, családot fuvaroznak, nagybevásárlásra (természetesen ez tálca sör és hasonló dolgokat jelent) és egyéb dolgokra, ezen a költségen kellene faragni, nem pedig a klímán.
Ez pedig mindenhol így van. Mindenkinek az önös érdeke, hogy menjen a klíma. A cég ilyenkor csak nagyon durva esetben veri azt le a gkv.-n a túlfogyasztást.
A Volánbusznál 25 fokos belső hőmérséklet felett kötelező a klíma használata. Mondjuk a távolsági kocsik 99%-án nincs már nyitható alak, így ez el is várható.
A Mátra és a Hatvani Volán sajnos ilyen tekintetben (is) mindig az ország szégyene volt...
Minap hallottam, miképpen fejtegette egy Mátrás sofőr a következőt:
"Nem lehet bekapcsolnom a légkondit, mert meg van szabva, hogy mennyit adnak rá plusz fogyasztásba."
Ez most komoly srácok, vagy csak így magyarázta, hogy ne kelljen használnia legyen egy kis megtakarítás zsebbe?!
Mert, ha ez komoly akkor az nagyon durva! Magyarul tök mindegy, hogy kulturált komfortos körülmények közt lehetne utazni a buszon pokol melegbe is, inkább fulladjanak meg az utasok aszalódjanak szarrá, legyenek rosszul, mert spórol a cég?! Milyen már ez? :S Én még ilyet nem hallottam! Nekem már az is magas volt eddig, hogy nem időjáráshoz, hanem dátumhoz kötik a légkondi használati időintervallumát. És ez utóbbi más Volánoknál is így van. Röhej!
Az LGA-631;633 volt az első két Kékeses fecske hevesibe. Aztán cserélték le az utolsó kettőre 641;642 a hevesit. Az első kettő ekkor lett Mátrás - azóta is azok.
6 Intouro volt eladó soron a tél/tavasz folyamán. Gondolom irreálisan magas volt a kínálati ár - nem mentek el.
Inkább betették Mátrásba hagy menjenek. Bár mondjuk mind a 6-ot nem látom. pl szegedi vagy debreceni forda is kredences még...
Eddig nem írtam még ide, mert Pesti vagyok, de egy tegnapi utam után megkérdezném, hogy ezek a BUSTEC kijelzők mennyire szuperálnak jól?
Az LHT-744- gyel jöttem le Ecsédre és Kerekharasztnál azt írta: "A következő megálló: BLO114" :O Majd Hatvan, Kossuth térnél meg azt: "A következő megállóról a sofőr ad tájékoztatást"
LGA-633-at lőttem is helyközibe, még tavaly februárban. Persze az a kocsi régebben átkerült már a Mátrához, de példának ez is jó arra, hogy csak a matricát cserélik le, és már mehet is... :D
Bár ha jobban belegondolok, most van kereken 5 éve az LGA-beszerzésnek. Lehet, hogy volt valami ilyen záradék a beszerzésnél, hogy a buszok többsége csak ezután kerülhet a Mátra állományába. Vagy ilyesmi.
Csak nehogy úgy legyen, mint a Jászkunnál! Jegykiadók megvannak + a (soha nem használt) audiovizuális utastájékoztatás.
De maga a páyaudvari illetve a települések központi megállóiban elhelyezendő utastájékoztatók és a buszokról a kijelzők csak az EU-s táblán vannak meg már lassan két éve :S
Hatvaninál is hiányolom a Jászkunéshoz hasonló jegykiadókat!
Mátránál meg - igaz a Jászkunnál is - illene már végre nem elkölteni a több, mint 10 éve "épülő" modern intermodális páyaudvarok pénzét!
Így visszaolvasva igen, félreértelmeztem a dolgokat.
Az átcsoportosítások, fordavariálások pedig már nagyon értek (pl: Nógrádos kocsik szinte egésznap Egerben állnak), ennyiből talán jó, vagy legalábbis jobb lesz az új rendszer. Ezután talán több eljutási lehetőség lesz Heves-Jászkun megye közt (bár tudom, hogy ez nem, illetve nem csak az érintett cég[eken] múlik, sajnos).
Forda variálás pedig elsősorban Hevesben, ott ésszerű. Pl. gyöngyösi kocsi fordája változik, egész nap kétszer megy Gyöngyös aut.áll.-ra, a mai 8 helyett, ugyanis napközben Hatvan és környékén fog szolgálatot teljesíteni. Vagy pl. Agriás, külső telephelyes kocsi az egri autóbuszállomást iskolai előadások napján látogatja napi többször, tanszüneti mentrend esetén pedig még csak a város közelébe se megy, Gyöngyös és térségében fog szolgálatot teljesíteni... ilyen és hasonló, inkább a dolgozókat érintő változások lesznek.
Barátom, Te nem tudsz szövegértelmezni? Hol írtam én beszerzést. Én tényeket közöltem és közlök most is, bár senki nem kért rá: mozgolódás alatt azt értem lesz olyan cég (megyei székhellyel), ami nagy valószínűséggel meg fogja kapni az összes emelt kategóriás kocsit, évjáratra tekintet nélkül, kifejezetten egy viszonylatra alkalmazva őket. Cserébe ez a cég, pedig a járaton alkalmazott, nem emelt komfortfokozatű buszokat adja cserébe. Ilyen és még ehhez hasonló ésszerű átcsoportosítások várhatóak.... inkább forda variálások lesznek.
"az újabb és túrista buszok esetén lehet mozgolódás, de semmiképen sem az adott terület hátrányára...."
Nem reménykednék a túrista buszok ügyében.. Már a piacnyitásra "gyúrnak", szóval szerintem nem lesz már (ahogy eddig sem volt) komolyabb távolsági beszerzés.
A kérdése meg egyáltalán nem értelmetlen. Minden marad úgy, ahogy volt. Tehát ne álmodozzunk egységes flottaszínről, vagy EAG fellervárakról, meg pl. Borsodos ződ buszokról Szolnok és környékén........ az újabb és túrista buszok esetén lehet mozgolódás, de semmiképen sem az adott terület hátrányára....
Abba nem gondoltál esetleg bele, hogy a piacvezető Volánbusz Zrt, előde a Volánbusz Rt Volánbusz Vállalat, Volán 20 sz Vállalat 20 os AKÖV stb miért engedte volna piacra a kisebb vidéki cégeket ha ő 1949 től egyeduralkodó piacvezető volt a Budapestre közlekedő járatok közlekedtetésénél?
Tanulmányoztad már mennyire kitartó munka az, hogy a szinte semmi szintről eljutott oda a Agria Mátra Hatvani stb Volán hogy elérte a kb 33% os járatarányt?
Érdemes lenne régebbi menetrendeket is tanulmányozni!
1967 előtt a jogelőd Heves megyei Aköv 4 sz Vállalat nem közlekedtetett járatot Budapestre, pedig akkor már 10 járatpár felett volt pl a Budapest székhelyű 20 as AKÖV cég járatainak a száma.
Ezért a későbbiekben se tudott labdába rúgni a megyei 4 es Volán majd megyei Mátra Volán az M3 építése gererált pár menetrendmódosítást, de a egyeduralkodó továbbra is a Volánbusz ill. elődje a 20 as Volán volt.
Nem lustaságból nincs több pesti járata a kis vidéki cégeknek, hanem azért, mert nem engedélyezte a Volánbusz a viudékiek túlzott terjeszkedését.
Elbeszélgettem konkrét döntéshozókkal, akik eljártak a 80 as 90 es évekbeli menetrendi egyezetésekre, és ott alig rúgott labdába egy vidéki Volán, mert a pesti cég (Volánbusz) már uralta a piacot.
Nem akarok nagyon belemenni, de azért a Nógrádnak elég tisztességes pénze lehet(ett volna) a pesti járatokból. Nem így történt, vagy másra használták fel. Hatvani+Mátra detto. Jászkun kiszervezte a fél megyét, az Agriának meg örek buszai vannak már a távolságizáshoz.
Eddig szerinted mi alapján osztották el az üe.-k között a buszokat? Kicsit értelmetlen a kérdésed.
Ezeknek az ún. "régiós buszoknak" mi lesz a területi megoszlásuk? Mindegyik üzemegység egyenlő arányban kap majd belőlük, v be lesz nyomva az egész a Nógrádnak, vagy a Hatvaninak és Nógrádnak? Csak azért spekulálok, mert szerintem ezeknek a cégeknek sokkal öregebb és elavultabb a járműparkjuk, mint a másik háromnak.
Volt, ami gyárilag olyan ülésekkel szereltek, de éppen tegnap láttam egyet, amiben új, kék üléshuzattal ellátott ülések voltak, s Tarjánba igyekezett.
Egyébként tegnap találkoztam egy Noge Touringgal meg egy Bova Futura FHD-val a MOL kútnál lévő körforgalomnál, "Hatvani Volán partner" matricával. Hogy milyen szerződésest csináltak, nem tudom, tábla nem volt rajtuk.
Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D
Gyorsabb nem volna sokkal, mert jelenleg papíron 1 ó 12 p, ill 1 ó 14 p a menetidő a vasúton.
Busznál a Szolnok Jászberény résztávra min 55 perc kell, 5 perc várakozás, és a 32 es úton is kell 35 perc Hatvanig, illetve fényszarui betéréssel meg 55 perc min.
1 óra 30 perc alá nem igazán vihető a menetidő, ami több mint a vonat, de figyelembe kell venni, pl Jászboldogházát érinti a vasút, a busz meg a vasúttal el nem látott Jásztelek, Alattyán, Jászalsószentgyörgy településeket, ugye Szászbereken névleg van vasút.
A vasút jelenleg átszállásos kapcsolatot létesít, pl Szolnokon Debrecen Szentes Szeged felé stb.
Újszászon Budapest felé, Hatvanban Salgótarján, Gödöllő, Aszód Balassagyarmat Eger Msikolc Nyíregyháza stb felé lehet utazni.
Van távolsági utasforgalom!
Ha a képzeletbeli sűrűn közlekedő buszvonalat a vasútállomások érintésével indítjuk, akkor a menetidő 1:40 ill ettől több lesz.
A más útvonal azt jelenti, hogy míg a vonat Jászboldogházát szolgálja ki, addig a busz a fent felsorolt vasúttal nem rendelkező községeket.
Mivel ez utóbbiak most is ki vannak szolgálva a Jászkun Volánnak nem igazán érdeke, ezen új járatok közlekedtetése, mert ez a piaci részesedést átrendezné.
Jelenleg Jászberényből Szolnokra van épp annyi járat ami kiszolgálja Jászteleket, Alattyánt, Jászalsószentgyörgyöt stb, mindezt zömében Jászkun Volán járatokkal.
Amúgy én szívesen látnám, ha lenne a jelenleginél több járat Hatvan Szolnok között mert az utasoknak jó lenne, és el lehetne mondani, hogy a vasút és a közút részben eltérő útvonalon közlekedik.
Megjegyezem a busz közel 10 km el hosszabb útvonalon közlekedik. Hatvan Szolnok 68 km vasúton busznál 80,4 km a 1467 es vonal távolsága.
"Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D"
Hát érdekes lenne :) Sosem fog megtörténni, der tegyük fel, így lenne, mondjuk vmi csoda folytán meg is tudna egyezni a HV meg a JKV, ki-melyik órában indítson buszt, és lennének is gépek a vonalra, milyen is érdekes lenne, h (feltételezésem szerint) a Jászkunos Man-ok meg Volvók (legrosszabb esetben 415-ösök) mellé hatvanis oldalról olyan gyöngyszemek jönnének mint CLH-574, vagy BAN-290. Simán megcsinálná a Hatvani...Akkor meg inkább a vonat :P
Délután is. Ritka ótvar egy autó... Valami országszéli munkásszállításra talán elmegy, de vonatpótlásra? Egy ép darabja nem volt a busznak.. Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D
Mindkettőtökkel egyetértek! Utasmaximalizálás, és rugalmatlanság és együttműködésre képtelebnség hatásos combója! Am nem lennék meglepve, ha a Jászkun mondjuk decembertől a 11:15-ös fényszaruit áttennék mondjuk 10:55-re, h visszahalásszák az utasokat. Ez azért is nagyon bosszantó, mert 10:45 és 12:15 között eddig pontban félóránként indultak haza a járatok, ami tök jól jött ki sok embernek.
Jellemző ez az egyik hibázik, a másik meg nem csinál semmit - effektus. Igen, az első pontban hibázott ez, a másodikban meg az, aki nem akadályozta meg / csinálta vissza / igazodott a változáshoz.
Alapból a Kunság tolta el a dolgot, ő úgy tolta el az időpontot, hogy nem követte a többi érintett jártnál korrekció.
Ha a jászberényi érkezéseket nézzük, akkor 9.55-10.40 között 4 járat érkezett Szolnok felől, miközben van olyan időszak, amikor 1,5 óra alatt 1 járat.
Eger Budapest ütemesítéskor a kilométerteljesítmény kis mértékben változott, inkább egyenletesebb lett a követés.
Ennek áldozata lett pár járat így pl a 10.15 ös Eger Hatvan járat is.
Most a emelt színtű járatokon pótjegyet kell fizetni, ezért a sima pótjegy nélküli járatokat keresik az utasok,már ahol van ilyen járat, így azokon kis mértékben megnőtt a forgalom átterelődött a pótjegyes járatok forgalma.
Az a probléma, hogy egy-egy változtatást egész egyszerűen képtelen errefelé rendszerben végigvinni. Oké, hogy a Kunságnak kell +20 perc, de akkor miért nem rakosgatnak körülötte is mindent. Elég lenne 10-15 perc tologatás és kész. Vagy oké, hogy ütemesítik az Eger-Bp-et, de akkor nézzenek már szét, hogy ez mire hogyan hat.
Írom mindezt abszolút közvetlen érintettként, mivel a Miskolc-Debrecen ütemesítés közzétételének a napján láttam, hogy mit hol mulasztottak el tologatni. Ezeknek 10-20%-át aztán műsoron kívül, a következő 3 hónapban módosították, a többit úgy hagyták. Kérdem én, hogy miért csak ennyit? Illetve hogy ha én december 1-én egy órán belül átláttam a helyzetet, akkor a tisztelt közlekedésmérnökök miért nem - akiket ezért is fizetnek? Pláne úgy, hogy az utána következő foltozgatás egyértelműen igazolta, hogy nem lett volna eredetileg sem akadálya az átfogóbb módosításnak.
Amit írsz, az nem feltétlenül csak a bevételmaximálásról szól. Hanem az odafigyelés hiányáról, a rugalmatlanságról, az együttműködésre való képtelenségről is.
A Hatvan Szolnok autóbuszvonal 1995 ben indult akkor még nem 1467 es vonalként hanem "hazai" 3620" as vonalként.
A Jászberényi indulás akkor a 6.27 es Mátra Volán Gyöngyös Jászberény Szolnok után 23 perccel volt.
A Hatvani a Gyöngyös-Karácsond-Jásztelek-Szolnok járattól tudott elvenni utast mert Jásztelek-Szolnok között az volt utána (Jásztelek 7.23, Szolnok érk, 8.10) Jásztelek,
Magyarul a 2 Mátra járat közé került be 1995 ben a Hatvanis járat.
Visszafelé:
Szolnokról, 8.35 Jászkun Jászberényig, 8.55 Tisza Volán Szeged Szolnok Jászberény-Parádfürdő,utána a Kunság 9.15 kor a Kiskunhalas-Szolnok Jászberény Gyöngyös, majd munkanap 9.35 kor újszászi betéréssel a Hatvani Volán. Utána a köv járat Jászkun 10.20 kor.
A Hatvani 9.35 ről 9.40 re módosított a újszászi betérés megszünetésével, de a Kunság 9.15 ös időpontját a vezetési pihenőidőre való hivatkozással 9.30 ra tolta.
Így maradt a Hatvanis járatnak, 10 perc utasgyűjtésre, meg Jászberényből 10.35 ös után 10 perc, mert a következő meg 11.15 ös Jászberény-Jászfényszaru között.
Néztem párszor érkezőben a 11.45 re érkező járatot, és siralmas volt 3-6 utas volt csak.
Gyakorlatilag a Kunság időpionteltolása miatt nem volt utas Szolnok -Jászverény között, mert még a 25 perces követés helyetti 10 perc az nagyon kevés.
11.45 után 13.20 kor megy járat Hatvanból Budapestre:
Anno a ütemes 1040-1050 es gyöngyösi egri vonalcsoprt átalakítása előtt ment 12.45 kor egy járat Hatvanból Budapestre, sőt a 1990 es évek közepén, volt a 11.45 ös után egy 12.156 ös Ecséd-Hatvan Budapest gyors, majd 12.25 kor egy (Heves)-Gyöngyös-Hatvan Gödöllő Budapest, 12.25 kor kor majd a Hatvanis 12.45, utána 13.35 ös lassú Gödöllőn át.
Az hogy dél körül miáértz szüntek meg a járatok Budapestről Hatvanba nehéz ügy.
12.45 ös buszon a Kossuth térről kb 20 utas biztos utazott ehhez hozzájön még a Zöldfa vendéglő.
a 10.15 ös Eger Hatvan járaton is volt utas, igaz lehet most a 10.301 Eger Gyöngyös meg a 12.15 ös Gyöngyös M3 Budapesten lehet dupla ennyi utas és bevétel van.
Utasszemmel más , mint a bevétel szempontjából, ezért időnként áldozatul esnek járatok a bevétel maximalizálásnak....
Nem is olyan messze ide (direkt nem írom le hogy hol) tavaly télen láttam egy OT-s rendszámú 255-öst, de gondolom, ez nem az. Rendszámot nem láttál véletlenül, ha volt rajta egyáltálán?
Tegnap valami gikszer volt a Nyíregyháza-Gyöngyös járaton: EEM-669 Tiszaújvárosban félre lett állítva, s mentesítő járat vitte el az utasait és a sofőrt is. Pusztán 40 perces késéssel folytatták az útjukat, tehát már hamarabb értesülhettek Gyöngyösön a problémáról.
Amolyan vak vezet világtalant eset volt egyébként, mert a DZL-065 se úgy szólt, amelyik garantáltan kibírja hazáig (a motorháztetőt pl. nem is lehetett rajta bezárni).
Előre is elnézést kérek minden fantól! De úgy gondoltam, ezt megosztom veletek. Április 1-jétől ismét módosított a HV a menetrendeken. A szolnoki járat vissza 60ba eddig 9:40-kor indult Szolnokról, Berényből 10:45-kor, vagyis 10 perccel a 10:35-ös fényszarui járat után. Ez azt eredményezte, h a 10:45-ön nem sokan mentek Fényszarura. 60ba pont beért 11:45 előtt, vagyis kiváló csatlakozást nyújtott az akkor induló pesti járathoz. 1-jétől Szolnokról 9:40 helyett 10-kor indul, ami azt jelenti, h Berényből 11:05-kor, tehát 10 perccel a 11:15-ös fényszarui előtt startol. 60ban így nem éri el a pestit, a következő 11:45 utáni, pedig csak 13:20-kor indul. Eddig sem igazán tetszett a HV policy, de most már kínomban nevetek. Hogy lehetnek azok után, h ritkították a már amúgy is nevetségesen ritka járatainkat 60ba és haza, Fényszarura, ilyen pofátlanok. Arra megy ki, ugyanis a játék, h utasokat happoljanak el a Jászkun elől, ami a negyed 12-es járatot üzemelteti. Nem elég nekik az a bevétel, amit azzal akasztanak, mikor Szolnok felé megy a busz, majd vissza Berényig, még erre is ráakaszkodnak! Igaz, hogy egy jó pesti csatlakozásunkat barmolták szét vele, meg megbontották a nagyjából óránkénti járatokat Fényszaruról és Berényből 60 felé, de hát, ugye mindennek ára van! Csak azt nem értem, h miért mindig velünk, jászságiakkal kell kib*szniuk ilyen szépen! (és most nem csak menetrendi dolgokra gondolok) Attól még, h rivalizál a két volán, rá kéne döbbenni, hogy mi is egy volántársaság igazi feladata.
Még egyszer elnézést mindenkitől, akit ez a komment sért, vagy nem ért egyet vele, de nekem ez a véleményem.
Az irányelv: az utas van a volánért, és nem fordítva.... :P
Köszöntem szépen a válaszokat! Akkor most már így összeraktam mit láthattam. Leginkább a piros-fehér 256 nem fért a képbe, de most már értem.
Nem mondjátok, hogy GBG-t felújítják :)) Szeretjük a Hatvani Volánt :) Milyen perverz lenne már 6kék csíkosan :P Lehet tudni mikorra várható az elkészülte? És IAW-ot fogják javítani?
Nem egyről beszéltek. :) Amit kérdezett Scaniás, az 5.15-kor indul Hatvanból, 6.55-re ér Egerbe, majd 8.10-kor indul vissza Budapestre. Felváltva van rajta az IAW' meg az LSH'.
Amit te mondasz, az meg Apcról elindul 6-kor, Egerbe ér 8.25-re, majd 10.30-kor indul Parádsasvárra. 13.09-kor indul vissza, 14.10-re van Egerbe, majd indul Apcra 14.30-kor. Sokáig a KZX-002 volt rajta, aztán kb. 2 hónapig az FJG-425 járt rajta, legutóbb meg az FLJ-047-et láttam már.
A szélvédőjén is Agriás "fagyállóval feltöltve" matrica van, olyan formátum, amit csak 90-es évek végétől használnak, előtte nem volt ilyen. Szóval a szélvédő az Agriától van. A díjszabási tájékoztatók, meg úgy 1993 szeptembere után kerültek ki a buszra AV logóval, amikor elkezdődött a buszok arculatosítása, AV mint márka bevezetése. Akkoriban egy picit nagyobb tervei voltak a cégvezetésnek... ebből igazán egy valósult csak meg, de már ennek is vége, az idegenben dolgozó pávatollas kocsik.
A rendszám lyukak legtöbbször Marikának, meg Jolikának és adminisztrátor társainak volt köszönhető a KPMnél a Faiskola úton. AVE rendszámos kocsik meg Nyíregyen lettek vizsgáztatva, mert az ottani Volán rendelkezett valami engedéllyel, hogy úgy vizsgéztathat, hogy kiadhat új rendszámot is. Sok kamut hallottam már erről, hogy A V E = Agria Volán Eger..... de nem.
Nem. Annak idején (még 2000-es években is!) voltak közös kocsik a helyi és helyközi üzemnél Egerben. Ez a kocsi is. De inkább volt helyközi. Meg ez csinálta általában 1993 szeptemberig a cseboxi éjszakás tartalékot, ez csinálta a vidékiek szolgálati járatát. Inkább volt helyközi, de ahogy emlékszem volt olyan köre, hogy beért valahonnan kiment a pályaudvarról 7-esként a Vécseybe, majd ki a Cseboxba a végállomásra, estig pihike ott, maximum beugrott 5ös helyére amit csebox adott. Utána pu. és akkor vitte a sofőröket Andornakra, onnan Novaj, onnan Ostoros.... párszor vittem a fordáját, de nem ezzel a kocsival.
2000-es évek közepén pl. a BRF-187 még közös volt, 30-40 üzem között. Sokszor előferdült az Andornakon, Ftárkányba.
Kicsit hiányos a listám, így felmerült nálam pár kérdés: Úgy sejtem, hogy BRF-806...814 között 256-osok voltak, 830...838, 840, 842 pedig heyközi 260-asok, a korukról viszont sajnos fogalmam sincs. A 266-os mezőt sem tudom, pontosan mettől meddig osztották. Valaki tud nekem pontosítást adni?
Ha így van, biztos nem élte meg az átrendszámozást, mert azok közül '81-es volt a legöregebb. A rendszerváltás előtt nem hiszem, hogy akkora divet lett volna Romániába használt autóbuszt eladni.
Tudomásom szerint (ha valóban '79-es a kocsi), nem maradt Egerben egy ilyen sem. Esetleg korábbi rendszámot, vagy több fotót lehet valahol találni róla? Az Agriás matricáról honnan van az infód?
Az január 1-jétől (sajnos a rokonság egészségének megromlása miatt), hetente kétszer járok Egerbe meg vissza. Ez legalább 32 buszozás a vonalon. Rengeteg alkalommal utaztam Credo-val. Erről ennyit.
Ezt mondjuk nem vágom honnan szedted. :D A '470 fregó lett, mert nincs rá sofőr, de csak távolságisok vehetik fel, ezért lett szinte fix pesti autó. Ettől függetlenül ugyanúgy jár legfőképpen vasárnaponként valamelyik C56-os, vagy Kedró is Bp.-re. :)
Saját magának keresi az Agria a bajt. Azzal, hogy az országos szinten jónak mondható helyközi flottát fejlesztgeti (lásd credok ec, ic), és a távolsági flottára meg szarik.
Szerdán Pesten volt a HLD-887 is. Pedig alap esetben a HPS/HLD páros nem mehet 'pestre, csak ha épp világvége van. Sürgősen kéne az Agriához 5 full távolsági kocsi, és még az is csepp lenne a tengerbe csupán.
Én nem tudok róla, hogy elkerültek volna a Colortól, ők se ragasztják fel mindig a buszaikra a cégadatokat. Persze ki tudja, ebben a mátrai buszcserélgetősben sajnos nem vagyok valami naprakész...
Én is azon szoktam látni, de jött már reggel Egerbe az egyik Neoplan helyett bérletes járaton. De majd lecsekkolom ezt a másik Integrot is, csak fussak össze vele, mert amit V. ker. mond, az valóban felvet egy kérdést. Ugye a HAN-os MAN-ok a Colorhoz tartoznak, de pl. láttam már a HAN-769-et Egerben Mátrás járaton. Mondjuk mióta nincsenek a Mercik, minden jár mindenhova szinte. Viszont akkor a 3 eladó Mercit miért nem veszi át a Mátra? Sokat enyhítene a kiadási problémákon.
Nos, a Mátra valóban állományba vett egy Integrot, de nem az FLX-et, ami egyébként alvállalkozós kocsi, de néha betéved bérletes menetrend szerintire. Ez egy hófehér gép, elől és hátul fekete Mátra Volán Zrt. matricával, de rendszámot még nem sikerült hozzá kiderítenem.
Valószínűleg az ex. Homm Kft.-s FLX-565 lehetett. Bérletes járaton többször is volt már Egerben egy Neoplan helyett. Vész esetén ezeket az alvállalkozós kocsikat is kiadják menetrend szerintibe.
Hej, hát valami ilyesmi, de nem mernék rá megesküdni, a csomagtartó kiosztás olyan fura, mintha nem ilyen lett volna oldalt az ajtókiosztás, de franc se tudja már, én csak a barátnőmet kísértem ki a buszhoz, és éppen megjegyeztük, hogy ez már megint "újdonság" mert nem a jól megszokott King-Long, de komolyan mondom, holnap kimegyek nektek megnézni és le is fotózom, hátha megint az jön, már bánom hogy ma se csináltam róla fotót :)
Hát én ilyet nem tudok, mondom nem értek hozzájuk, de megnézve itt a képeket amit lentebb linkeltek be az eladásra szánt buszokról, a lámpája ennek a mainak amire Integro volt írva nem olyan volt, meg az ülések se olyanok voltak benne mint a képeken.
Integro volt az elejére írva a lámpa mellé, elolvastam kétszer is, nem értek annyira buszokhoz, de azért csak nem tesz fel valaki egy Intourora Integro felíratot.