Na most nem értem, ki nem érti. Miért ne tudná teljesíteni a 1,5 métert? Ill ha maga a TELJES járda nicns 1,.5 méter és MÉGIS fel van festve a felállós parkolást engedélyező felfestés, akkor mi is van? Ha 3 m megmarad, akkor miért ne állhatna meg?
Vagy mind a 4 feltételt teljesíteni kell, vagy egyiket sem, de nincs meghatározva, hogy melyiket nem. Olyan nincs, hogy az egy tonnát be kell tartanom, de a másfél métert nem, mint ahogy olyan sem, hogy a tábla vagy csík meglétét igen, de a másfél métert nem.
Nem. A max. 1 tonna az egyik kitétel a négy közül. Ha azt be kell tartanom, a többit is, ha azt nem, a többit sem. Vagy hogy választom ki 4 egyenértékű feltétel közül, hogy melyike(ke)t kell figyelembe vennem? Ami épp a köztörvényesnek tetszik? Kérdezzem meg minden megálláskor? Vagy el van írva valahol?
Ha nem így lenne, logikailag az azt jelentené, hogy egyiknek sem kell teljesülnie, mondjuk egy kamionnal is felállhatnék, ha ott a csík.
Igen, amennyiben nincs kitiltva onnan a tgk, és a kamionnak a tegelyterhelése nem éri el az 1 tonnát, felállhatsz vele.
Ha van útburkolati felfestés, az leveszi a gondolkodást a válladról, mert erősebb, mint a jogszabály. Tehát bármi is van leírva száraz szabály, ha van bármilyen felfestés, az a döntő.
Eddig én is így tekintettem rá, de akkor ez azt jelenti, hogy ha nincs 150 centi széles a járda, minden felfestés és tábla ellenére az úttesten kell állni.
Én úgy tudom, hogy a felfestés magasabb rendű, mint a jogszabály.
Elvileg igen. Az elsőbbségi viszonyokat, ergo az elsőbbségadási szabályokat nem változtatja meg a hó (azaz mégis, de nem ebben az esetben).
De mivel ha nincs vonal (márpedig, ha hó van, vonal nincs), akkor az útkereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni, de nincs leírva, hogy mennyivel. Nyilván Te is olyan szitura gondolsz, ahol biztonságosan át tudsz menni akkor is, ha nem állsz meg, tehát belátható. Megállsz, ahol még el tudsz indulni, és átmész.
Eddig én is így tekintettem rá, de akkor ez azt jelenti, hogy ha nincs 150 centi széles a járda, minden felfestés és tábla ellenére az úttesten kell állni.
Ez nem gumiszabály, hanem köcsög szívatás. Azt sugallják, hogy teheted, pedig mégsem.
Ja, átszervezték a forgalmi rendet, eltünt az ominózus tgkvaltilos tábla.
Aszongya a KRESZ, hogy a járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Aszongyák az okosok, hogy a felállhatáshoz ennek mindnek teljesülnie kell egyszerre, nem külön-külön. Ez igaz (egészen tegnapig én is úgy gondoltam, hogy igaz, de kezdek kételkedni - a saját épelméjűségemben)?
Az király lenne, mindenkit felvernének 3kor a rakodással :o) Amúgy rendben van, tiltsuk ki, csak akkor a belvárosi nép meg járjon a külvárosba vásárolni.
Jajj már na, hidd el, hogy ismerem a KRESZT eléggé... :)
Hát ez az, eléggé. Ismered, vagy nem?
A rendőr szemszögéből írtam... Hogy a kis agyában mi miatt kell üldözni a 2 tonnás autót...
Akkor sem értelek. Ha van egy autó, ami kis tapasztalattal első ránézésre bemehet, és mégis megállította, majd a forgalmiból kiderül, hogy igen, bőven bemehet, ezek után gennyes módon jól megvágja, akkor én vagyok hülye vagy a tükör görbe?
Mi köze ennek a rendőr szemszögének? Nem szubjektív, hogy bemehet-e, két számot kell összehasonlítani, és fel kell ismerni, hogy ajtónyitás nélkül nem tudom elérni az adott teherautó rakterét.
3.5 tonnával esetleg, de 2.5-tel ellehetetlenítenéd a boltokba az áruszállítást. Szinte az összes kis furgon (Ducato, Boxer, Transit és társai) kettőfél fölött van.