LandyCar csinálta a nagy beavatkozást, az általuk felújított terepváltó került be, meg vagyok elégedve az eredménnyel, az összeget nem írom le, mert a feleségem is olvassa a fórumot :) Hozzá kell tenni, hogy én egy teljesen jó állapotú autóra is simán ráköltök egy fél milát felújítás címén, a szervízeseknek csak kerekedik a szeme, hogy miket kell csinálniuk (általában az életbentartás a cél a "normál" kuncsaftoknál":) Nem vagyok kőgazdag, de az a véleményem, hogy egy autó nem csak benzint zabál, hanem vasat is. Ami meg kopik, azt illik cserélni, mégha éppen akkor rendben van, akkor is, eddig még tréllerre nem kellett költenem.
Valószínűleg, ha egy japán szerkentyű a birtokomba kerülne, annak is a felét kicserélném, és csak azután villognék vele. Karosszériára semmit sem költök, ahogy szoktam mondani, az kopófelület, a fő szerepe az, hogy ne ázzak meg az esőben, illetve télen tartsa bent a meleget. Ha ez sikerül, akkor azzal nincs sok baj.
Privát = az itt fellelhető emailcímedre írtam, tehát nem ide a közösbe. Csak annyi, hogy szeretném ha vinnél egy keveset, kíváncsi lennék egy két dologra menet közben, hogyan viselkedik a Disco-d. Váltódat egyébként újíttattad fel? Kellett már hozzányúlni? Gumikat sokat használod közúton? Mennyire hangosak és mennyit koptatja az aszfalt? Mivel még nem tudtatok meggyőzni a KM2-ről, továbbra is izgat ez a Symex szerű minta (Kaiman, MT117 Silverstone stb.)
Miért a Malatesta mellett döntöttél? És hol tudtad beszerezni? Eddig csak Silverstone-t találtam.
Olvasom itt a váltófelújításokat. Nekem is motoszkál a gondolat, de nem lehet mindent egyszerre. Sajnos. Pedig van egy olyan érzésem, hogy most menet közben a GESes igénybevétel jeleit érzem a váltón (is).
Májsztró! Neked ki csinálta ezeket a szatyor csapágyas történéseket, aszontad te nem értesz a lovakhoz :)
Pinguru!
Te hol csináltatod a váltó-osztómű párost? Mibe fáj ott egy ilyen nagygenerál? (csakúgy sacc/kb érdekel hány SzentIstván)
Én sosem bíznék egy bontottba, főleg egy bemondásosan jó álapotú bontotba. Például egy bontott turbó 80e Huf, egy teljes felújítás max. 100e (ha nagyon gatya belül), ehez képest megvesz az ember egy bontottat, ami olyan amilyen, lehet, hogy fél év van még benne.
Télen behalt a kuplungom, amikor levették a váltókat, kértem a szerelőt, hogy nézzen bele mindkettőbe, az eredmény pedig a következő:
- A terepváltóban valami nagyon eldarált valamit, működött, de már nem lehet felújítani -> csere egy felújított bontottra (kibontás után lett felújítva, nem csak az előző tulaj általi nagyzólás)
- A váltóban három szinkrongyűrű kopottas volt, még egész jól műkött, nem volt probléma, de kértem, hogy azokat is cseréljek, természetesen az összes szükséges csapággyal, tömítéssel együtt.
- természetesen kuplung komplett csere (munkahengerek is újak).
Hangsúlyozom csak a kuplung kiemelővilla tört el, viszont aktívan használom a gépemet, nem szeretem a meglepetéseket, ezért megléptem ezt a lépést, most ha messzire megyek, nem azon jár az agyam, hogy milyen állapotban van a bolygómá a terepváltóban, hanem figyelem az utat és lesem a madarakat.
Naszóval száz szónak is egy a vége, ha stabil autót akarsz és nem csak panaszkódni, meg angolbetegezni, akkor egyszer kell venni egy nagy levegőt, neki esni a részleteknek, utána vidáman utazgathatsz. A motor egy örök darab, az ha meghasal, elötte komoly tünetei vannak, a hajtáslánc tulajfüggő, mennyire figyelt rá, hézagolások elmaradtak-e, tömítések, olajok.
Így van. Nálunk is csak egy kis hézagolással indult a dolog. De ha már fel van robbantva, akkor minden környező cuccból raktunk bele újat, kupplung, egy szatyor csapágy, aztán már a diffit könnyebb szerelni, ha kint van a tengő. Akkor mennyen belé egy doboz SÁRGA szilent, stb. Szopjon vel mégegyszer, akinek kétannyavan.
A csere nem olcsó mulatság, mivel szét kell bombázni a váltót hozzá.
A bontottal az a baj, hogy nem látsz bele. Lehet hogy jónak tűnik, de senki nem fogja garantálni, hogy 10ekm múlva nem fogsz hasonlóan járni vele, mint a jelenlegivel.
Ha hosszú távra tervezel, ezt újítod föl, és nem csak a szinkronokat. (csapágyakat is érdemes cserélni)
Rövid távon megérheti egy bontott, de az is tuti, hogy már kopott (már csak a korából adódóan is), kivéve ha nem valami ezer éve raktárban pihenő kitűnő darabról van szó ;-)
Szóval a legegyszerűbb a bontott csere. A legjobb, ha ezt teszed rendbe.
(Ja és még az is lehet hogy amikor lekerül a jelenlegi, kiderül hogy az osztóműbe menő tengelye is kopott, és azt is lehet cserélni)
Ha már lent van a váltó nem árt ránézni a kuplungra, mivel többe kerül a váltó leszerelés legközelebb mint a teljes kuplung szett, (ha nem te csinálod)
Kimaradt az az infó, hogy amikor "izomból" teszem másodikba és nekifeszítem a váltókart, akkor mielőtt beugrana a fokozatba, hallatszik egy zúgás de nem az az erős fogaskerék hang,mintha mondjuk kuplung nélkül próbálnék váltani.
Segítségeteket kérem az alábbi problémában: Mi okozhatja a D1-em (300tdi) váltójánál az alábbi jelenséget: második fokozatot nem akaja venni csak ha izomból nekihúzom vagy megfelelő fordulatszámnál. Azért nem gondolok szinkronra, mivel álló helyzetben járó motornál simán veszi. Többi fokozattal nincs bajom.
Angol fórumokon sem tudnak kiegyezni mindíg,hogy jó-e bele a DIII vagy sem.
Az én esetem nem pont mérvadó, de azért leírom.Úgy vettem a kocsit,hogy szinkron hibás volt a 2. fokozat.Vettem bele gyűrűt és kicseréltem majd feltöltöttem Q8 DIII-al.Egy idő után úgyéreztem,hogy nyáron, ha sokat megyek, akkor mintha nem lenne kenés a váltóban, és csöpögött is belőle.Kiderült,hogy az egyébként jól bevált loctite tömítőanyag nem jó, az aluházas váltókhoz.
Amikor leengedtem az olajat a leeresztő csavar becsületesen "szőrös" volt és ez azért aggasztott egy kicsit!
Váltó újból le,szét-össze, hozzávaló pasztával.
Összerakás után ismét Q8 DIII bele aztán gó.Egy idő után észrevettem,hogy ha egyesben nagyon kihúzatom akkor nem sikerül recsegés nélkül rakni a kettőt.Ekkor elkezdtem utána túrni az olajtémának és vettem bele shell Donax Tf-et mert aggódtam,hogy kihullik megint a 2.Most jól van,a kihúzatós jelenség maradt és hidegen kicsit nehezebben veszi a kettőt.Viszont úgy veszem észre,hogy elmaradt ez a kenés hiány érzet ha bemelegszik.
Nem tudom,hogy az olaj miatt kezdett-e el vacakolni ismét a kettes de szeretném megkímélni, ezért is kapott előírás szerinti olajat!
Lehet,hogy csak placebo de én most nyugodtabb vagyok!:-)
A Q8 jó gyártó, szerencsére nincs agyonsztárolva, mint a Castrol, emiatt kimondottan olcsó is. Viszont nem mindegy, hogy pontosan melyik lötyije került a kocsidba. Az általad leírt jelenség tipikusan akkor fordul elő, amikor még hideg a váltóolaj, általában a viszkózusabb (sűrűbb) olajoknál jelentkezik, pl. 80W-90 és társai. A legegyszerűbben úgy tudod kideríteni, hogy megkérdezed a szerelőt, mit töltött bele.
Ha a napokban tárgyalt R380 manuális váltód van és nem ATF lötyi került bele (most mindegy, hogy Dexron IID/III vagy M2C33), akkor az nem a legjobb szitu. De majd jön Terrano, megmondja, milyen a váltási érzet hidegen a megfelelő olajjal, az jó viszonyítási alap lesz.