Ja... egy Alesis ADAT XT -t manapság 150 ezerért (se) lehet talán eladni. A keverőm is öregecske... én is az vagyok már lassan .-D Ilyen korba már a nosztalgia faktor is bejátszik... hehe.
Nem szokásom eladni semmit, amiért egyszer pénzt adtam ki. Szívemhez nőnek :-D
Egy dolgon próbáltam túladni zéró sikerrel: egy 8GB -os iPod -on. Azt ingyen kaptam (nem azt mondom, hogy annyit is ér... de nekem eszem ágában sincs használni.) A pénz jól jött volna, de letojom, ha itt marad a nyakamon. Majd a következő asszonypajtásnak odaadom ajándékként :-D
Hehe... dobszerkóm nincs még. Dobgép... szinti szolgáltatják a dobalapot... estleg egyéb hangminták loopolva.
Ha most leírom azt is, hogy egy elektromos dobszerkót is szeretnék venni, akkor kamugépnek gondolnátok? Túl sok mindent akarok venni :-D Nagy része már meg is lenne, ha idő közben nem váltam volna munkanélkülivé. Egy ilyen dobszerkó is megközelíti a 300 ezret, ha újonan veszem.
Egy ilyen komolyabb állványos yamaha motyóra gondoltam.
Közben meglett a megoldás a Philips magnó depréz műszereinek javítására. Darabja 3.500 HUF :-OO. De legalább jók lesznek :$ Amúgy köszi az infót, a www.muszer.hu bejött, korrekt az úriember.
Én nem használok dinamikakompresszort... még a végtermékre (sztereó kevert anyag) sem. De azért kipróbálnám ezt az analóg maszterelést .-)
Amúgy a keverőm minden csatornáján van dinamikaszabályzási lehetőség... de én maximum akkor használok még egy szimpla gate -et is, ha csak azt mondjuk egy dobsávval vezérlem és így megszaggatom vele mondjuk egy szinti hangját. Az énekre egyszer tettem rá... mert a vokál egymagában volt... nem szólt mögötte semmi, így az üresjáratokban egyszerűbb volt a gate -tel 'kinémíttatni' a sávot.
tdk4 mester ma közölte velem, hogy a magnót mégsem nekem adja el... mert a barátai megorrolnának rá, ha nem nekik adná el. Most enyhén szólva átbaszva érzem magam.
Szóval... Eddig digitális, de szalagos soksávos magnóval dolgoztam. (sajna nem DASH :-D). A HD -s cucc előnye a non-lineáris szerkesztés, a hangminták ide oda pakolhatósága... taktra húzása... stb. Nem utolsó szempont az sem, hogy több sáv áll úgy rendelkezésre... nem kell bounce -olni x sávonként... és még (S-VHS) szalagot se kell venni hozzá durván 4000 forintért.
Sok amerikai stúdióban még ma is csinálják, hogy a pro-tools -szal felrántott soksávos anyagot keverés után fél inches, 76cm/s -os analóg magnóval rögzítik... jól megküldve a kivezérlést... egyrészt analóg hangzást adnak így hozzá valamelyest, másrészt a dinamikakompresszálás egy formája is ez... hangosabbnak tűnik az anyag.
Az biztos nem Fostex volt, hanem kivételesen Tascam portastudió. Azért nem tudom milyen lehetett de 9,53 cm/sec volt a sebesség és kapcsolható dbx volt hozzá. (4+4 sávra lehetett kapcsolni, tehát nem kellett az összes sávot zajcsökkenteni. A típusa emlékezetem szerint Tascam Syncaset 238 volt, és szíp függőleges LED bargraph-ok voltak benne, 8 db. Azért érdekességnek elfogadnék egy ilyet, inkább mint egy fostex G24-et, mert azt nem tudnám már hova rakni. CC-re volt 6 csatornás Sansui is, beépített keverővel. A Portastudió nem profi használatra készóült, hanem otthoni baromkodásra.
Egyébként a 90 -es évek elejéig tudtommal még a Tom Tom stúdióban is ilyen 1" -os szalagra 24 sávot rögzítő Tascam magnó volt. De úgy rémlik, még anno az Initában is.
Pár napja láttam egy videót... csóka próbálta átmentegetni a Fos-tex 8 sávosával Ampex szalagokra készített felvételeit számítógéppel... konstatálta, hogy hogy - hogy nem, egy-két sáv eltűnt :-D
Fostex, Tascam csinált ilyeneket, neke Fostex (inkább fos-tex) van 8 sávos normál szalaggal egyetlen 38-as sebességgel (másnak nem is lenne értelme), zajcsökkentővel (anélkül szinte használhatatlan akkora a zaja).