Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46700

Nem beszélve arról, hogy minden más is használódik, pl. a kompresszió sem lesz több ...

A Cr csak egyetlen láncszem a rendszerben és mint tudjuk, minden lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme!

Valamelyik doksi szerint pl 1bar lehet a max eltérés a négy henger sűrítési végnyomása között!!! Na kíváncsi lennék, meddig tudja ezt egy motor főleg, ha betartják a 30 ezres olajcserét.

Persze, amit Mágus ír azt azért nem kell megvárni, ott már egyértelmű, kézzel fogható hiba(hibák) vannak jelen.

Amúgy a szakirodalom is ismeri ezt a fajta üzemeltetést, úgy hívják, hogy: "hibáig üzemeltetés" nagy előnye, hogy sokat lehet vele spórolni, mert általában többet elmennek az alkatrészek mint az előírt, nagy hátránya, hogy váratlanul következik be (és többnyire a legrosszabb pillanatban).

Mint másban is, itt is az arany középutat kell megtalálni...

:-)

Előzmény: somagabor (46692)
rentha92 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46699

Üdv.! Gyári lemezfelniken vannak a téli gumik, és a sós út miatt felütötte a fejét a rozsda. Sajnos párszor feltettem rá a gyári dísztárcsát, még az elején, ami lekarcolta a festéket a kerékről, arra nagyon csúnyák, senkinek sem ajánlom.. Sajnos a belső részen sem jobb a helyzet.

A lényeg: A rozsdás részek felcsiszolása után fújni szeretném őket. Tud valaki ajánlani valami jó minőségű, tartós lemezfelni festéket? 

somagabor Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46698

Részben igaz.

Ha Porlasztót kell felújítani, akkor nagyjából mindegy hogy 60 %-os, vagy úgy szar ahogy van az 30 - 40 k.

Ha becsöpög az valóban nem jó, mert a dugattyú is átéghet, valamint ahogy mondtad a motorolajba kerül a gázolaj.

Na de tegyük hozzá hogy ezt meglehetősen komoly füstölés kíséri és az se normális ha az olajszint elkezd nőni a motorban.

Aki ezt nem veszi észre az inkább háztartást mind autót vezessen. Persze az azt sem fogja észrevenni hogy valami nem kerek az üzemanyag ellátással, és azt sem biztos hogy tudja hogy hol kell kinyitni a motorháztetőt.

Na ez az ember nem fog aggódni a befecskendezés állapotán, mert legkorábban akkor jön izgalomba ha kigyullad a SERV lámpa a műsszerfalon. Na ekkor már több ezer km-t ment nem éppen 100%-os CR Systemmel.

 

 

Előzmény: DCI MÁGUS (46694)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46697

Én is annyiért vettem tavaly(szintén akciósan, mondván 16eft a rönónál) , aztán pár hét múlva valaki bedobta ide ennek a boltnak a linkjét, és akkor láttam. Ráadásúl nincs is messze tőlem(35km)...

Előzmény: meanmachine85 (46695)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46696

megnéztük alulrol.. megütögettük .. a katalizátor adja a hangot, de a hővédő ami rajtavan az rezonál, és a "benzin" szag a katalizátor és a kip.csatlakozójától jön, kormos egy részen, hétvégén leszedem a kat. megnézni a hővédőt h hol rezonál, és a "tűűzgyűrűt" drágaszágom, is kicserélem és remélhetőleg megszűnik minden.. :)

Előzmény: somagabor (46643)
meanmachine85 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 46695

ááá!!! nemár!!! nekem is cserélnem kellett én 12ért vettem, és még aztmondták örüljek mert akciós!!! :)

 

Előzmény: Törölt nick (46668)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46694

Sajnos ezt nem mondhatnám mert nem szokott az tul sokszor előfordulni hogy már az elején megvanfogva a hiba és nem 100-000res tételü a dolog.Az meg nem tul jó gondolkodás hogy megvárod mig megál teljesen a dolog.Mert igen költséges dolog ha pl csucs locsolja be a gázolajat és gázolaj keni a csapágyakat,vagy behugyozza a dugattyú tetejét!

Előzmény: somagabor (46693)
somagabor Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46693

És valóban nem kell kicserélni, mert javítható.

Ütközés után eldobós lenne, de egy kis turpisággal mégsem az.

Ha szeretnéd megjavíttatni, adok neked egy E-mail címet vagy telefonszámot, ahol meg tudod beszélni a sráccal a részleteket.

Ez helyileg Ajkán van (Veszprém megye).

Ha érdekel írj.

Előzmény: mzdude (46688)
somagabor Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46692

Jajj de nagyon igazad van. :-)

Van egy kis kóbor rossz hang, meg néha egy kis alapjárat ingadozás, és egyből indenki rohan CR Systemet felújítani.

Pedig bizony, még sokat lehet menni "nem gyári" befecskendezéssel.

Sajnos mint mindenhol máshol ez is csak addig új, míg először el nem indítod. Aztán épül lefele, addig míg már tényleg megérik a generálra. Szóval régen én is azt hittem hogy a Delphi mekkora egy szar, de semmivel nem rosszabb, - sőt - mint a társai.

 

Egyébbként tényleg nem egy bonyolult cucc.

Előzmény: B45524D N3K1 (46685)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46691

Nagy valoszinűséggel a kormánytvezető szalag szakadt mind a 2 autóban !tipus bibi de lehet hogy van esély rá és javitható!

Előzmény: mzdude (46689)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46690

Nem valoszinű hogy megdöglött a légzsák computer!!!!!Amugy meg javitható!!!!

Előzmény: mzdude (46686)
mzdude Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46689

Ja, hogy mitől?... A klasszikus elromlási forgatókönyv volt: tegnap még jó volt, ma már nem. :))

Előzmény: mzdude (46688)
mzdude Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46688

Egy tenyérnyi fémborítású bizbasz, amibe drótok mennek be. A hamutartó alatt van, mint kiderült. :) Egyelőre úgy néz ki, hogy 25-ből megúszom, bár nem akarom elkajabálni, mert túl szépnek hangzik. Amikor kiderült, hogy ez van, kicsit levert a víz, mert az ilyen elektronikás cserékről még kis számokat nem hallottam, nagyokat annál inkább.

Előzmény: Törölt nick (46687)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46687

Uff! Az meg mitől, és mibe "fáj"?

Előzmény: mzdude (46686)
mzdude Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46686

Nekem is eljött a légzsákos hiba. Megrángattam a drótokat, de semmi se változott. Elvittem szervizbe, kiderült, hogy megdöglött a légzsákvezérlő. Juhéj! :-)

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46685

Azért, ha olvasol a sorok között, akkor azt láthatod, hogy ilyen-olyan komolynak gondolt hibákkal is még vannak akik 100k+ kilómétert autóznak a dCi-vel(pl. alacsony rail nyomás). Hálistennek kevés az olyan beírás, hogy megállt, ott hagyott, stb.

Kicsit inkább az a "baj", hogy egyre többen diagolják saját maguk az autót és szinte már labor szintre akarják őket hozni ...

(Persze a "baj" az idézőjelben van, mert ebből lehet sokat tanulni!!!!!!)

Szóval nem rossz az, de semmiképp sem rosszabb, mint bármelyik CR. Nekem 702-es mocim van, mikor először átnéztem, meglepődtem milyen egyszerűen megoldották, előtte sosem akartam CR-t ... kb egy marék szenzor, egy pumpa, meg 4 porlasztó ...

:-DDDDDDDDDDDDDd

Előzmény: Thantal (46675)
jahjj123 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46684

Köszönöm szépen! Visszaolvastam én, csak hát hátrébbról kezdtem, elnézést! :-)

Előzmény: Törölt nick (46683)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46683

Szia!

 

Csupán 13 hozzászólást kellett volna visszaolvasnod, és a hozzá tartozó előzményeket.

Tedd meg ezt légyszi, ne kelljen a többieknek ismét leírni ugyanezt. :)

 

Egyébként a km-óra a jeladótól kap jelet egy vezetéken. Ennyi. Vagy érintkezési probléma, vagy jeladó hiba. :)

Előzmény: jahjj123 (46681)
Thantal Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46682

Nem volt a gázzal gond, de ez egy nagy amerikai terepjáró ami 18-at bevág gázból és mivel havonta 2000km felett megyek, ezért még így is sok a költség, szeretném a havi 90-100 ezer forint üzemanyag költséget lecsökkenteni.

Előzmény: k.o.v.a.cas (46678)
jahjj123 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46681

Sziasztok! A segítségeteket kérném - mint itt oly' sokan mások :-) Próbáltam utánakeresgélni a fórumban ilyen hibának, de csak a 16V-os nál láttam, hogy írtátok, hátha van különbség... hátha :-)
Szóval kb. két hete vagyok egyelőre boldog második tulajdonosa egy 2003. 12. havi 1.4-es Thalianak, a sima 75 lóerős változat. Ma reggel munkába jövet, menet közben, sajnos a km mutatója leesett nullára, minden más érték - amit lányos zavaromban hirtelen figyeltem - rendben volt...
Tipp, illetve hogy merre induljak javíttatásnál? Köszönöm szépen előre is!

k.o.v.a.cas Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46680

Hát igen! A kolegám vett egy 10 éves volvót és 1.9 tdi renault motor van benne. Gondolom annak a motornak volt becsülete. Bár hozzáteszem semmi infóm nincs,hogy az 1.5-ös dci-ket rakja -e. Csak mint érdekességet említettem meg!

Előzmény: somagabor (46679)
somagabor Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46679

Ha tartós dieselt akarsz vegyél egy 20 éves 2.5-ös bálnamercit, vagy egy Golf III 1.9 TDI-t. :-)

Az 1 millát elmegy gondd nélkül. Na de még ha van is gond. Porlasztó 5 000 HUF, adagoló 30 000 HUF.

A motor egyéb alkatrésze nem drágább mint bármi másba.

 

De Atinak igaza van. Kis odafigyeléssel lehet menni ezekkel is rendes futásteljesítményt különösebb hiba nélkül.

Sajnos lassan 10 éve az autóiparban azt kell hogy mondjam, nagyon sokat beszélünk a minőségről, de a költséghatékonyság mindig győzedelmeskedik.

Ezt persze szegény polgár a végén érzi majd a saját bőrén.

 

Na de fel a fejjel.

Még mindig jobb egy 700 e HUF-os talicskát rúgdalni az út szélén, mint egy 15 millás Audit. Nem kell félni ugyanakkora szemétdomb mind a kettő. Csak ez egyiket Ödönkének a másikat Pistikének hívják.

 

Még mindig azt tudom mondani ár / érték arányban nagyon nem lehet mellényúlni mondjuk egy Thaliával. Csak az a meglepő szegény felhasználónak, ha 150 000-t kell költeni egy 700 000 HUF-os használt autóra. Ez is csak magyar viszonylatban szokatlan...

Előzmény: k.o.v.a.cas (46672)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46678

De a 650.es dízelre is ráköltöd a 200-at. Miért  nincs ára szerinted? Ford nem szereti a gázt! Gyenge a kipufogó szelepe és szétég. Skenic az jó 1.6 ugyanaz a motor mint az 1.4 csak 1.6 ra fúrva. Átlag 8.5- et eszik,de ebből 70% város. Benzinből is ette a 7.5öt. Vannak itt csodálatos 6.5 ös átlagok,de nekem hihetetlen. Sok bajod volt a gázzal,hogy váltani szeretnél?

Előzmény: Thantal (46675)
_snatch_ Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46677

Köszi, így már értem. Én inkább nem vágnék bele a házi barkácsolásba, megkeresem a szerelőmet. Köszi az infókat!

Amúgy ez sokatoknál előfordult?

Előzmény: Törölt nick (46676)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46676

Bocsi, azt hittem érthető a link, de akkor leírom, hogy a linket, ha megnyitod akkor megtalálod a km. óra jeladót hatezerpárszázért, na azt kell cserélni. Volt aki házilag megjavította(szétváta, megforrasztotta, összeragasztotta), de ez az egyszerűbb, ám költségesebb megoldás. Ha visszaolvasol, akkor azt is megtalálod pontosan merre van.( a vátó tetején)

Előzmény: _snatch_ (46674)
Thantal Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46675

A mostani autómban is van lpg, de az az igazság hogy a thaliakat pont a dízel motor miatt néztem, ha megint benzin + lpg-t választok akkor nem Thaliat veszek hanem mondjuk egy focust vagy scenicet vagy ilyesmit. Meg nem mindegy a pénztárcámnak hogy veszek 650 körül egy dizel autót vagy 6-700 körül egy beniznest + 200 ért még a gázt belerakom. Egyébként neked gázzal mennyit fogyaszt az 1.4?

Előzmény: k.o.v.a.cas (46672)
_snatch_ Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46674

Köszi! Minek a cseréje? A kocsié? :)

Előzmény: Törölt nick (46668)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46673

Jahhh...

Valami ilyesmit kell elképzelni. :D

 

k.o.v.a.cas

Szerintem egy mai diesel is lehet ugyan olyan tartós, mint egy benzines. Persze mindenki olyan autóra vágyik, amibe csak kiszáll, beszáll, gáz-fék és kész, nem kell vele foglalkozni.

Sokan még a motorháztetőt sem nyitják fel, mert ugyan nekik ott semmi keresnivalójuk nincs.

Kis odafigyeléssel sok mindent meg lehetne előzni, de hát "ezek vagyunk, mi magyarok". :) Én részben azt mondom, sok autónak valójában "nincs gazdája".

Előzmény: thalicskás (46670)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46672

Én is pont ezen spekuláltam. De máshogy döntöttem! Vettem egy hölgytől 57 000 km-el-és a nyakamtenném rá- egy 1.4 16v-t. Beletetettem a gázt és dízel áron autózok. Régen azért érte meg dízelt venni mert tartósak voltak és keveset fogyasztottak. A kis fogyasztás igaz,de a tartósság már nem igazán jellemző. Amit megspórolsz a vámon,odaadod a réven!

Előzmény: Thantal (46657)
thalicskás Creative Commons License 2012.04.03 0 0 46671

Vagy sikerül lefullasztani, vagy elszaladsz:)

Előzmény: thalicskás (46670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!