Nem beszélve arról, hogy minden más is használódik, pl. a kompresszió sem lesz több ...
A Cr csak egyetlen láncszem a rendszerben és mint tudjuk, minden lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme!
Valamelyik doksi szerint pl 1bar lehet a max eltérés a négy henger sűrítési végnyomása között!!! Na kíváncsi lennék, meddig tudja ezt egy motor főleg, ha betartják a 30 ezres olajcserét.
Persze, amit Mágus ír azt azért nem kell megvárni, ott már egyértelmű, kézzel fogható hiba(hibák) vannak jelen.
Amúgy a szakirodalom is ismeri ezt a fajta üzemeltetést, úgy hívják, hogy: "hibáig üzemeltetés" nagy előnye, hogy sokat lehet vele spórolni, mert általában többet elmennek az alkatrészek mint az előírt, nagy hátránya, hogy váratlanul következik be (és többnyire a legrosszabb pillanatban).
Mint másban is, itt is az arany középutat kell megtalálni...
Üdv.! Gyári lemezfelniken vannak a téli gumik, és a sós út miatt felütötte a fejét a rozsda. Sajnos párszor feltettem rá a gyári dísztárcsát, még az elején, ami lekarcolta a festéket a kerékről, arra nagyon csúnyák, senkinek sem ajánlom.. Sajnos a belső részen sem jobb a helyzet.
A lényeg: A rozsdás részek felcsiszolása után fújni szeretném őket. Tud valaki ajánlani valami jó minőségű, tartós lemezfelni festéket?
Ha Porlasztót kell felújítani, akkor nagyjából mindegy hogy 60 %-os, vagy úgy szar ahogy van az 30 - 40 k.
Ha becsöpög az valóban nem jó, mert a dugattyú is átéghet, valamint ahogy mondtad a motorolajba kerül a gázolaj.
Na de tegyük hozzá hogy ezt meglehetősen komoly füstölés kíséri és az se normális ha az olajszint elkezd nőni a motorban.
Aki ezt nem veszi észre az inkább háztartást mind autót vezessen. Persze az azt sem fogja észrevenni hogy valami nem kerek az üzemanyag ellátással, és azt sem biztos hogy tudja hogy hol kell kinyitni a motorháztetőt.
Na ez az ember nem fog aggódni a befecskendezés állapotán, mert legkorábban akkor jön izgalomba ha kigyullad a SERV lámpa a műsszerfalon. Na ekkor már több ezer km-t ment nem éppen 100%-os CR Systemmel.
Én is annyiért vettem tavaly(szintén akciósan, mondván 16eft a rönónál) , aztán pár hét múlva valaki bedobta ide ennek a boltnak a linkjét, és akkor láttam. Ráadásúl nincs is messze tőlem(35km)...
megnéztük alulrol.. megütögettük .. a katalizátor adja a hangot, de a hővédő ami rajtavan az rezonál, és a "benzin" szag a katalizátor és a kip.csatlakozójától jön, kormos egy részen, hétvégén leszedem a kat. megnézni a hővédőt h hol rezonál, és a "tűűzgyűrűt" drágaszágom, is kicserélem és remélhetőleg megszűnik minden.. :)
Sajnos ezt nem mondhatnám mert nem szokott az tul sokszor előfordulni hogy már az elején megvanfogva a hiba és nem 100-000res tételü a dolog.Az meg nem tul jó gondolkodás hogy megvárod mig megál teljesen a dolog.Mert igen költséges dolog ha pl csucs locsolja be a gázolajat és gázolaj keni a csapágyakat,vagy behugyozza a dugattyú tetejét!
Van egy kis kóbor rossz hang, meg néha egy kis alapjárat ingadozás, és egyből indenki rohan CR Systemet felújítani.
Pedig bizony, még sokat lehet menni "nem gyári" befecskendezéssel.
Sajnos mint mindenhol máshol ez is csak addig új, míg először el nem indítod. Aztán épül lefele, addig míg már tényleg megérik a generálra. Szóval régen én is azt hittem hogy a Delphi mekkora egy szar, de semmivel nem rosszabb, - sőt - mint a társai.
Egy tenyérnyi fémborítású bizbasz, amibe drótok mennek be. A hamutartó alatt van, mint kiderült. :) Egyelőre úgy néz ki, hogy 25-ből megúszom, bár nem akarom elkajabálni, mert túl szépnek hangzik. Amikor kiderült, hogy ez van, kicsit levert a víz, mert az ilyen elektronikás cserékről még kis számokat nem hallottam, nagyokat annál inkább.
Nekem is eljött a légzsákos hiba. Megrángattam a drótokat, de semmi se változott. Elvittem szervizbe, kiderült, hogy megdöglött a légzsákvezérlő. Juhéj! :-)
Azért, ha olvasol a sorok között, akkor azt láthatod, hogy ilyen-olyan komolynak gondolt hibákkal is még vannak akik 100k+ kilómétert autóznak a dCi-vel(pl. alacsony rail nyomás). Hálistennek kevés az olyan beírás, hogy megállt, ott hagyott, stb.
Kicsit inkább az a "baj", hogy egyre többen diagolják saját maguk az autót és szinte már labor szintre akarják őket hozni ...
(Persze a "baj" az idézőjelben van, mert ebből lehet sokat tanulni!!!!!!)
Szóval nem rossz az, de semmiképp sem rosszabb, mint bármelyik CR. Nekem 702-es mocim van, mikor először átnéztem, meglepődtem milyen egyszerűen megoldották, előtte sosem akartam CR-t ... kb egy marék szenzor, egy pumpa, meg 4 porlasztó ...
Nem volt a gázzal gond, de ez egy nagy amerikai terepjáró ami 18-at bevág gázból és mivel havonta 2000km felett megyek, ezért még így is sok a költség, szeretném a havi 90-100 ezer forint üzemanyag költséget lecsökkenteni.
Sziasztok! A segítségeteket kérném - mint itt oly' sokan mások :-) Próbáltam utánakeresgélni a fórumban ilyen hibának, de csak a 16V-os nál láttam, hogy írtátok, hátha van különbség... hátha :-) Szóval kb. két hete vagyok egyelőre boldog második tulajdonosa egy 2003. 12. havi 1.4-es Thalianak, a sima 75 lóerős változat. Ma reggel munkába jövet, menet közben, sajnos a km mutatója leesett nullára, minden más érték - amit lányos zavaromban hirtelen figyeltem - rendben volt... Tipp, illetve hogy merre induljak javíttatásnál? Köszönöm szépen előre is!
Hát igen! A kolegám vett egy 10 éves volvót és 1.9 tdi renault motor van benne. Gondolom annak a motornak volt becsülete. Bár hozzáteszem semmi infóm nincs,hogy az 1.5-ös dci-ket rakja -e. Csak mint érdekességet említettem meg!
Ha tartós dieselt akarsz vegyél egy 20 éves 2.5-ös bálnamercit, vagy egy Golf III 1.9 TDI-t. :-)
Az 1 millát elmegy gondd nélkül. Na de még ha van is gond. Porlasztó 5 000 HUF, adagoló 30 000 HUF.
A motor egyéb alkatrésze nem drágább mint bármi másba.
De Atinak igaza van. Kis odafigyeléssel lehet menni ezekkel is rendes futásteljesítményt különösebb hiba nélkül.
Sajnos lassan 10 éve az autóiparban azt kell hogy mondjam, nagyon sokat beszélünk a minőségről, de a költséghatékonyság mindig győzedelmeskedik.
Ezt persze szegény polgár a végén érzi majd a saját bőrén.
Na de fel a fejjel.
Még mindig jobb egy 700 e HUF-os talicskát rúgdalni az út szélén, mint egy 15 millás Audit. Nem kell félni ugyanakkora szemétdomb mind a kettő. Csak ez egyiket Ödönkének a másikat Pistikének hívják.
Még mindig azt tudom mondani ár / érték arányban nagyon nem lehet mellényúlni mondjuk egy Thaliával. Csak az a meglepő szegény felhasználónak, ha 150 000-t kell költeni egy 700 000 HUF-os használt autóra. Ez is csak magyar viszonylatban szokatlan...
De a 650.es dízelre is ráköltöd a 200-at. Miért nincs ára szerinted? Ford nem szereti a gázt! Gyenge a kipufogó szelepe és szétég. Skenic az jó 1.6 ugyanaz a motor mint az 1.4 csak 1.6 ra fúrva. Átlag 8.5- et eszik,de ebből 70% város. Benzinből is ette a 7.5öt. Vannak itt csodálatos 6.5 ös átlagok,de nekem hihetetlen. Sok bajod volt a gázzal,hogy váltani szeretnél?
Bocsi, azt hittem érthető a link, de akkor leírom, hogy a linket, ha megnyitod akkor megtalálod a km. óra jeladót hatezerpárszázért, na azt kell cserélni. Volt aki házilag megjavította(szétváta, megforrasztotta, összeragasztotta), de ez az egyszerűbb, ám költségesebb megoldás. Ha visszaolvasol, akkor azt is megtalálod pontosan merre van.( a vátó tetején)
A mostani autómban is van lpg, de az az igazság hogy a thaliakat pont a dízel motor miatt néztem, ha megint benzin + lpg-t választok akkor nem Thaliat veszek hanem mondjuk egy focust vagy scenicet vagy ilyesmit. Meg nem mindegy a pénztárcámnak hogy veszek 650 körül egy dizel autót vagy 6-700 körül egy beniznest + 200 ért még a gázt belerakom. Egyébként neked gázzal mennyit fogyaszt az 1.4?
Szerintem egy mai diesel is lehet ugyan olyan tartós, mint egy benzines. Persze mindenki olyan autóra vágyik, amibe csak kiszáll, beszáll, gáz-fék és kész, nem kell vele foglalkozni.
Sokan még a motorháztetőt sem nyitják fel, mert ugyan nekik ott semmi keresnivalójuk nincs.
Kis odafigyeléssel sok mindent meg lehetne előzni, de hát "ezek vagyunk, mi magyarok". :) Én részben azt mondom, sok autónak valójában "nincs gazdája".
Én is pont ezen spekuláltam. De máshogy döntöttem! Vettem egy hölgytől 57 000 km-el-és a nyakamtenném rá- egy 1.4 16v-t. Beletetettem a gázt és dízel áron autózok. Régen azért érte meg dízelt venni mert tartósak voltak és keveset fogyasztottak. A kis fogyasztás igaz,de a tartósság már nem igazán jellemző. Amit megspórolsz a vámon,odaadod a réven!