NA ne... nem elég hogy beírom hogy 99-es ezüst színű felicia kombi?
egyébként igazad van. pontosítsuk hogy melyik tipushoz és autóhoz passzolna.
99. novemberi kiadású felicia 1.3 kombi csakis olyanok jöhetnek számításba amelyek egerben lettek forgalomba állítva de miskolcon használják őket és a számlálóban 208.850 km van.
te tudsz ilyet? Én szinte véletlenül ismerek egy ilyen autót.
:)
Már be is rakattam a csapágyakat. szerelés 2000ft volt. tehát összesen 4200ft
Kíváncsi vagyok, meddig bírja. (Minden negatív felhang nélkül, tényleg arra vagyok kíváncsi, hogy igazolódik-e az előítélet, vagy ebben az esetben az olcsó az olcsó is marad-e?!)
Miskolcon a Vika alkatrész kereskedésben megvettem.
Amúgy a bolt igazi neve petneházy skoda autósbolt, de szinte minden Vika. (érdekes hogy aki kifejezetten kéri az azért kap más gyártmányú alkatrészt is.
a vika csapágyszett 1800ft volt. Mivel én mást kértem így 2200ft-ért vettem más gyártmányt.
Cimbora...tudod hogy a legőszintébb érzés az írígység. A nagyvasad mint mondtam már kifejezetten tetszik. és a szemem színéhez is passzolna.
de más ügy az amikor esős reggelen a dízel taxi odakormol az orrod alá, a venti meg frankón behozza. olyankor nem a te vasad jut eszembe, hanem egy olyan nagy zúzó... vagy prés.
Haladj be a járművel egy olyan autójavító műhelybe, ahol tudnak mérni lengéscsillapítót (jellemzően műszaki vizsgáztatással foglalkozó helyeken).
Méresd meg. Ha az első gátlók csillapítása 50%, a hátsóké 30% alatt van, cseréld ki, párban. (Most nem vágom fejből a műszaki vizsga követelményeket, de valami ilyesmi határértékek vannak)
Rugót akkor cserélj, ha törött, vagy nagy terheléssel járkálsz, és húzod a kocsi alját a betonon.
talán te nem emlékszel rá de kb 10-15éve amikor a wartburgokat meg a trabikat elkezdték propagálni hogy mennyire is környezetszennyezők és csak katalizátorral szabadna őket üzemeltetni, sokan hittek a dumának elhitték a környezetszennyezős dumát. csak finoman jelzem: ha beindított ventillátorral állsz egy dízel autó mögé, szinte megfojt a bűzével.
ma egy díesel oktávia taxi mögött sikerült rájönnöm arra miért is jó a megfelelő követési távolság.
elnézve a fekete kormot amit egyik-másik dízel kinyom magából, nekem erős kételyeim vannak hogy a 2 ütem károsabb, nem is beszélve a katalizátor hiányáról.
Persze, várok a szivattyúra. Akku decemberi vétel, Varta 56 Ah-s, szóval én azt kizárnám. Ez a lecsökkent kapocsfeszültség lehet a rossz kábel miatt is? Annyira idegesítő, hogy amúgy semmi baja nincs a Felinek és még csak a nehéz indításhoz köthető dolog sem jelentkezik. Egyébként általában beindul elsőre (ha tovább indítózok egy picit), csak nem úgy, ahogy azt melegen teszi.
Van egy olyan problémám, hogy hidegen nehezen indul az autóm (1.3 MPI). Olyan, mintha egyenként indulnának be a hengerek, de ez nem tart tovább 2-3 másodpercnél. Fogalmam sincs, hogy mi lehet a gond, mert egyébként tökéletes az autó, utána semmi, de tényleg semmi gond nincs. Gyújtásrendszer nem lehet, gondolom az üzemanyagellátó rendszer sem (benzinszűrő másfél hónapja cserélve), mert menetközben csak úgy repül a kocsi. Egészséges hangja van a motornak, a gyertyák tökéletesek, nem rángat, nem fulladozik soha.
Viszont az önindító bendixe már eléggé kopott, az önindító leállása után még hallatszik az a jellegzetes forgó hangja egy darabig. Elképzelhető, hogy indításkor nem forgatja fel a megfelelő fordulatszámra a motort? Csak erre tudok gondolni. Lehet, hogy az önindító a ludas? Esetleg még a termosztátban lévő hőmérséklet jeladóra, de az is teszi a dolgát rendesen indítás után.
dehogy bántalak csak kiváncsi voltam jo e a szimatom:) engem is rédekelne az infó mi történik ilyenkor mert anno nem egy műhelyben láttam aszakszerű javitást hogy kalapáccsaal pajszerrel kiverték az eldugult kerámiatestet a kukába tehát érdeklődöm érdeklődöm fejleményekről beszámolni s ha kettőt kapsz (csatlakozót az egyikre vevő vagyok próbajárat:)
Kipufogódat nézted? Nekem a leölő alatt az Y-nál volt a peremezés elengedve, ott kifújt, addig még nem volt hibakód, meg jelentős túlfogyi sem, csak morgás. De amint a rázkódástól elrepedt, a morgás nem hangosodott, de lambda hibát dobott, és 9 liter alá nem ment a fogyi. Aztán egyszercsak traktor hangja lett. Ekkor gyorsan meghegesztettem nem túl szakszerűen, akkor helyreállt. Most kezdi elengedni a nem túl szakszerá hegesztés, és újra nő a fogyi, hibakód még nincs.
Szia! Nem vagyok benne biztos, de úgy gondolom hogy csökkenni fog a fogyi azonos vezetési sítlus mellett. A katalizátor folytásként viselkedik a rendszerben. Műzsakira beteszem, utána ki és nem is megy tönkre. :)
Valszeg jobban is fog menni nélküle. :) A dízelek veszélyesek igazán a környezetre, főleg mikor a részecskeszűrőt tisztítófolyadékkal tisztítják. Akkor a több 10.000km-en keresztül kiszűrt korom részecskék egyszerre kerülnek a levegőbe... Az enyém hamarosan gázosodik, szal ne bánts! :)
szia willy a fogyasztást akarod igy "csökkenteni" vagy a motort tunningolni?kivehető katalizátor:)esetleg lopják a környékeden? érdekelne mire jó ez,mert ha kiveszem szerintem bár csökken a "folytása" a kipuff rendszernek de nő a fogyasztás és a teljesitmény is,nemde?(persze egy eltömődött kat. nál minden jobb még az üres csö is,és akkor nezse neked környezetvédelem.. kösz
A hétvége folyamán (2012.06.09-10.) feltörték a Dunaújváros, Budai Nagy Antal úton lévő garázsomat. Elvittek egy garnitúra (4db) Skoda Felicia acélfelnit, 3 éves, kb. 10e km-t futott Matador MP58 M+S 175/70 R13 82T téligumikkal szerelve. Elvitték ezzel együtt a 3e Ft-os Lidl-ben kapható kerékállványt, takaróponyvával, és a gyári dísztárcsákat. Eltűnt még egy üveg bor, egy fél tálca sör és egy kanna 3 éves bontatlan teszkós motorolaj. (Remélem megf_satja őket, az olajtól meg csapágyas lesz valami.)
Emellett elvittek még a műszakira vásárolt kipufogótartó gumibakjaimat, egy pár trapézgömbfejet, és egy garnitúra külső féltengelyhez való porvédő gumiharangot, kb 4e Ft értékben.
A felnik hibátlan állapotban vannak, a tél nyomai még rajta voltak, belül eléggé fékporosak. Az egyik felni külső peremén valami lemoshatatlan fekete ragacs van. A gumikon a gumisok által megjelölt BE, BH, JE, JH feliratok láthatóak, egyenletesen kopottak, padkázás és egyéb kopás nyomai nincsenek rajtuk. A 4 dísztácsából háromról hiányzik a Skoda matrica, egyébként szinte hibátlan állapotúak.
Akinek megvásárlásra ajánlanák fel a gumikat, felniket - esetleg megtalálná őket a Vaterán, TeszVeszen, Jófogáson, Apródon, Racing Bazárban, Használtautón, esetleg a közeli gumisnál - az kérem értesítsen a +36-70/420-99-61 telefonszámon (lehetőleg sms-ben, mert nem mindig tudom felvenni). A nyomravezető részt vehet egy fa testápolós feszültséglevezető masszázsban. :-)