Én az 50-esbe komplett szupportot vettem, plusz még a váltóba kelett 2 fogaskerék, ezért fizettem 60-at. Szerintem nem érdemes a hegesztgetéssel meg megmunkálással foglalkozni, hacsak nem tudod megoldani otthon az egész műveletet 0Ft-ból.
Az 50-es felújításával szépen haladunk, de felmerült egy kis probléma. A difiházban lévő kúpkerék egyik fogából egy kis darab ki van törve. Mi a véleményetek róla, hogyha speciális direkt erre a célra való pálcával felhegesztik az milyen tartós lesz?
Előre is köszönöm a segítséget. Meg tudnád mondani hol található a hegesztő ismerősöd?
Addig nem foglalok állást a kérdésben míg nem tudok egy pár képet csinálni a repedésről és fel nem teszem, hogy láthassátok a problémát! Addig nem foglalkozunk vele, mert nem tudok, tudtok pontos adatokat. Ha ez megtörténik, majd akkor kérek kommenteket. Addig is minden segítséget köszönök!!
Szia egmiki! Én nemrég vettem a kis 28-ast és hidd el Én is nagyon sokszor elszomorodtam meret folyamatosan csak a problémát merültek fel a felújítás alkalmával, és még nem is ért véget.
A repedésről annyit, hogy az egyik barátom karosszéria lakatos és neki is van egy 28-as amit már 3 alkalommal szétfagyasztott.
Mind a három alkalommal Ő maga javította és heggesztette meg magának, sőt az enyém is repedt volt és azt is Ő heggesztette meg.
Nagyon jól dolgozik ha neked az segítség megadom a telefonszámát és megtudod kérdezmi, hogy mit javasol neked rá, mert nagyon kedveli Ő is a Dutrákat, és biztos vagyok benne, hogy maximálisan segítőkész lessz.
Amennyiben beszélnél vele válaszolj, és megadom a számát, addig is kitartást kívánok a munkádhoz, mert mindenki tudja milyen erőfeszítésekbe kerülr ezeket a régi csodákat újra éleszteni.
Amire hegesztésre előkészíted a blokkot, addígra párszor elszidsz majd engem is meg aki csak belebeszélt az életedbe óvodáskorod óta.... de utána sokáig leszel jókedvű kisdutrás.
Gyűjtögesd a tenniakarást, aztán adjneki gépészúúúr...
Ez hűtőtömítős megoldás tetszik, de attól félek hogy a repedés tovább fog nyílni. A blokknak az a része ahol a két gumigyűrű tömít végig van repedve, mi arra a garancia hogy nem fog megnyílni? Gondolom semmi. A hegesztős megoldás szerinted mennyibe kerülne, mert igencsak a végén járok a felújításra szánt összegnek, illetve már jóval túl is szárnyaltam azt! De erről inkább ne is beszéljünk, ezt valamelyik hozzászóló előttem kivesézte, mármint az anyagi ráfordítást... Holnap kiveszem az adott hüvelyt és megpróbálom lefényképezni repedést, akkor jobban fogjátok látni! Addig nyugodalmas jó éjszakát!
A legjobbat tetted hogy abbahagytad, a nagykalapácsos összetörésnél mindenképpen józanabb megoldás ez...
Az alumínium hegeszthető, és ez a hosszabb távú rendezése a repedésnek... a ragasztgatás állandó bizonytalanságérzetet okoz.... egyszercsak elengedi, oszt vízkenésű léghűtéses traktorod lesz - amíg meg nem áll...
Egy az, hogy meggyőződz róla, hogy csak hajszálrepedés és figyelmen kívül hagyod. Az első próba üzem alkalmával dupla adag por alapú hűtőtömítővel megmelegíted és úgy csinálsz mint a pap vasárnap délelőtt(mintha mise történt volna):-) ugyanis a por alapú hűtőtömítő valami brutális repedéseket be tud rakni.
A másik ami idegtépőbb, hogy bizony ki kell vágni a blokk oldalát annyira, hogy beférjen az aluhegesztőpisztoly feje, majd a hegesztés után visszahegeszteni az ablakot!!!! Ez mondjuk plazmavágó hiányában nem ajánlott!!!!
Nekem személyes tapasztalatom van már az elsővel gyönyörűen befogta a tömítő a repedést!
Egy dologra kell odafigyelni, ha van a hengerfalon repedés akkor előfordulhat, hogy a vízpumpaházon az olajtér felöüli oldalon is van. Ezt kellene megvizsgálni legelőször!
Így tettem ahogy mondtad, összeraktam. beállítottam mindkét hengert 2,3 mm-re. Már fent volt minden a blokkon, gondoltam felöntöm vízzel hogy a tömítések jól zárnak-e, erre látom hogy a blokk belsejében víz csepeg rá az első henger hajtókarjára! Hát felszökött a vérnyomásom. Azon a részén a blokknak ahol a két gumigyűrű tömít van egy függőleges repedés, amin a víz átszivárog az olajtérbe. Egész napos szerelés után ekkor abbahagytam a munkát! Mit tehetek most? Valakinek tapasztalata?
Lehet hegeszteni? Elég nehezen hozzáférhető helyen van, esetleg ragasztani lehetséges? Most egy kicsit elszomorodtam!
Szia Eqmiklos! Ne vegyél másik dugattyút! Rakd össze így 3,2-re. Az előbb írtam a beszámolómat, ott is ezt javasoltam, hogy egyforma legyen a két henger.
Üdvözletem minden dutrásnak! Ma délután nekiálltam a motoron tömítő gyűrűket cserélni. Könyékig túrtam az olajban (kép nincs és ilyesmiről nem is lesz!). Szereztem néhány tapasztalatot. Eqmiklosnak vigasztalásul, hogy nekem is 112-es hüvely van benne, és peremes dugattyú, mint neked. Mértem is, ahogy a nagykönyvben írva van. A mérőólom egy légpuska töltény volt. Mondanom se kell, semmi baja nem lett, majd ellövöm valamire. Véleményem, hogy ebben a felállásban az eredetire szabott mérés nem működik. Összeraktam a motort úgy, hogy a két robbanótér egyforma legyen és beindítottam, úgy járt, mint egy schaffhauseni óra. Fel is vettem videóra, csak nem tudom feltenni a fórumra. Javasolom eqmiklos, hogy a két hengert állítsd be egyformára, és használd a gépet. Más tapasztalatot is szereztem. Pár perc járás után szivárogni kezdett a víz. Amikor betettem a tömítéseket, már mondtam, hogy nem jó, hiába hódvulkán, meg stb. Álláspontom az, hogy egy 3×2,5-ös horonyba nem való majd 4×6-os gyűrű. Nem beszélve arról, hogy a hengerfej 1mm-re megy rá a blokkra. Valami mást kell kitalálni. Van elgondolásom, ha beválik, közreadom.
24 -es vagyok elég fiatal géphez képest. Zalából irok. tavaly augusztusban vettem de mire hazaértem vele addig eltört benne a hajtókar csapágy!! bele karcolt főtengelybe stb. Tököm tele volt már vele!!! nem vagyok vele meg elégedve mert ahhaoz képest hogy meg lett köszürlve a csapágy hidegen 2.5bar olajnyomás melegen pedig 1bar. vagy fél. Most meg váltó csörög zörög. szerelőm szét szette. Az összes fogaskerék le van darálva van olyan nyeles tengely hogy végén levan hegesztve a csapágy!! KOntár munka az egész. Remélem találok válktót. Képet próbálok feltölteni.
Szia.Nekem már jó ideje megy a trakim 112 es hüvely-dugó(414 es) garnitúrával.96 körűl fűztem be a blokkba,azóta megy.Az égésteret úgy hézagóltam,hogy a dugattyún az előkamrának besűllyesztett résszel átelenben raktam az ólom lapkát, raktam 2 db 1 mm es alu tömítést a hengerfejek alá,lehúztam 15 mkg a csavarokat.Átforgattam kurblival a motort,hengerfej le,így lapította 2,7 re az ólmokat.Mivel mind a két hengernél egyforma volt az ólom vastagsága nem is erőltettem tovább a dolgot,fogtam két új tömítést összeraktam .Pár éve leszedtem gumigyűrűket cserélni,de előtte megmértem a blokk és hengerfej közti távolságot ami 1 mm.Mikor összeraktam gumigyűrű csere után az alu tömítésekkel megint 1mm lett a hézag.És így fain.Mikor generáloztam 96 ban új főtengelyt raktam bele,meg az új hengerfejeket is kicsit átdolgoztam.A kipufogó meg a szívócsatornából kitakarítottam az öntési hibákat a jobb áramlás miatt és a szelepekről is leköszörűltettem egy kis felesleget.Ez az átalakítás érezhető erőtöblettel jár.Az UE 35 nél is hasonló képpen növelték a teljesítményt csak ott a fordulatot is emelték.
Az én véleményem az hogy ha a motorod nem olyan tehát nem ahhoz a dugóhoz való akkor ne rakd bele. Illetve csak abban az esetben ha hüvelyet is cserélsz. Lehet hogy így hidegen belemegy de amikor dolgozni fog a gép és elkezd melegedni majd tágulnak a dolgok akkor lehet ott gond is és megszorul az egész. A dugattyú és a hengerfej nem egy hőmérsékletű és emiatt ha ugyan olyan anyagból van is nem egyformán tágul. Ha viszont megszorul akkor a forgatónyomatéktól mehet a hajtókar, főtengely és egyéb dolgok is a kukába netán.
U.I.: Nekem nincs gépem és csak elméletet írok le illetve hogy én mit csinálnék, de lehet hogy van itt olyan szaki aki már csinált ilyet és működik.
Szia Kisdutrás Géza! Csinos a kis univerzális! Ilyen kivitelt én mág nem láttam, de kíváncsi lennék rá munka közben is. Esetleg videód nincs róla? A kérdésedre válaszolva én Nyírcsászáriban lakom. A dugattyúméretekről pedig annyit, én megmértem a rendelkezésemre álló 3 garnitúra dugattyút, a dugattyú széle és a csapszefurat teteje közti távolság az egyiknél 59,24 mm, a másiknál 59,9 mm volt. Én több mint fél mm eltérést mértem a kettő közt!
Ennyi információ után valaki mondja meg mit kéne tennem:
Rakjam bele a két 414-es dugót és állítsam az égésteret 3,2 mm-re, vagy