Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kiss_Gabi28 Creative Commons License 2011.06.17 0 0 10902

Szia Géza

Most láttam a képeidet, nagyon tetszenek. Ez tényleg univerzális!

Előzmény: Kisdutrás Géza (10863)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10901

Köszi a feltételt ,meg a dicsérő szavakat is.Majd még készül videó ,és rakjuk fel folyamatossan. További jó munkát minden kollégának.

Előzmény: hotib (10900)
hotib Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10900

Szép hangja van.

gajtox Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10899

Üdv!

 

Én az 50-esbe komplett szupportot vettem, plusz még a váltóba kelett 2 fogaskerék, ezért fizettem 60-at. Szerintem nem érdemes a hegesztgetéssel meg megmunkálással foglalkozni, hacsak nem tudod megoldani otthon az egész műveletet 0Ft-ból.

Előzmény: Kicso73 (10897)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10898

Persze.már emlékszem erre a gépre,meg a story-ra is,hogyan és mennyiért vetted :)

Ám nem hiszem,hogy ez lett volna,amit láttam.

Azon ugyanis gyári fülke volt.

 

Üdv.

Előzmény: Hobiparaszt (10854)
Kicso73 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10897

Üdvözlet Dutrások!

Az 50-es felújításával szépen haladunk, de felmerült egy kis probléma. A difiházban lévő kúpkerék egyik fogából egy kis darab ki van törve. Mi a véleményetek róla, hogyha speciális direkt erre a célra való pálcával felhegesztik az milyen tartós lesz?

rinya25 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10896

Szia Miklós! Ez Pest megyében Dánszentmiklóson található az ország közepe mellett. 

Előzmény: egmiklos (10894)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10895

Üdn! Köszönöm az infót! Valószinü hogy ott leszek.

Előzmény: Kisdutrás Géza (10885)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.16 0 0 10894

Üdv rinya25!

Előre is köszönöm a segítséget. Meg tudnád mondani hol található a hegesztő ismerősöd? 

Addig nem foglalok állást a kérdésben míg nem tudok egy pár képet csinálni a repedésről és fel nem teszem, hogy láthassátok a problémát! Addig nem foglalkozunk vele, mert nem tudok, tudtok pontos adatokat. Ha ez megtörténik, majd akkor kérek kommenteket. Addig is minden segítséget köszönök!!

Előzmény: rinya25 (10893)
rinya25 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10893

Ja az előzőből lemaradt, hogy az Én blokkom is ragasztva, volt, de az nem volt jó mert belefolyt a hűtőviz az olajba ezért meg kellett hegeszteni.

Előzmény: egmiklos (10889)
rinya25 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10892

Szia egmiki! Én nemrég vettem a kis 28-ast és hidd el Én is nagyon sokszor elszomorodtam meret folyamatosan csak a problémát merültek fel a felújítás alkalmával, és még nem is ért véget.

A repedésről annyit, hogy az egyik barátom karosszéria lakatos és neki is van egy 28-as amit már 3 alkalommal szétfagyasztott.

Mind a három alkalommal Ő maga javította és heggesztette meg magának, sőt az enyém is repedt volt és azt is Ő heggesztette meg.

Nagyon jól dolgozik ha neked az segítség megadom a telefonszámát és megtudod kérdezmi, hogy mit javasol neked rá, mert nagyon kedveli Ő is a Dutrákat, és biztos vagyok benne, hogy maximálisan segítőkész lessz.

Amennyiben beszélnél vele válaszolj, és megadom a számát, addig is kitartást kívánok a munkádhoz, mert mindenki tudja milyen erőfeszítésekbe kerülr ezeket a régi csodákat újra éleszteni.

Előzmény: egmiklos (10889)
endrebá Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10891

Amire hegesztésre előkészíted a blokkot, addígra párszor elszidsz majd engem is meg aki csak belebeszélt az életedbe óvodáskorod óta.... de utána sokáig leszel jókedvű kisdutrás.

 

Gyűjtögesd a tenniakarást, aztán adjneki gépészúúúr...

 

:-))))

Előzmény: egmiklos (10890)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10890

Köszönöm endrebá!

Remélem nem adom fel, és csak azért is befejezem, hogyy  hallhassam a hangját!!

Előzmény: endrebá (10888)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10889

Szia FügeGLX!

Ez hűtőtömítős megoldás tetszik, de attól félek hogy a repedés tovább fog nyílni. A blokknak az a része ahol a két gumigyűrű  tömít végig van repedve, mi arra a  garancia hogy nem fog megnyílni? Gondolom semmi. A hegesztős megoldás szerinted mennyibe kerülne, mert igencsak a végén járok a felújításra szánt összegnek, illetve már jóval túl is szárnyaltam azt! De erről inkább ne is beszéljünk, ezt valamelyik hozzászóló előttem kivesézte, mármint az anyagi ráfordítást... Holnap kiveszem az adott hüvelyt és megpróbálom lefényképezni repedést, akkor jobban fogjátok látni! Addig nyugodalmas jó éjszakát!

 

Előzmény: FügeGLX (10887)
endrebá Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10888

A legjobbat tetted hogy abbahagytad, a nagykalapácsos összetörésnél mindenképpen józanabb megoldás ez...

Az alumínium hegeszthető, és ez a hosszabb távú rendezése a repedésnek... a ragasztgatás állandó bizonytalanságérzetet okoz.... egyszercsak elengedi, oszt vízkenésű léghűtéses traktorod lesz - amíg meg nem áll...

Sajnos nagyon derékba kaptad....

Előzmény: egmiklos (10886)
FügeGLX Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10887

Két verzió van!

Egy az, hogy meggyőződz róla, hogy csak hajszálrepedés és figyelmen kívül hagyod. Az első próba üzem alkalmával dupla adag por alapú hűtőtömítővel megmelegíted és úgy csinálsz mint a pap vasárnap délelőtt(mintha mise történt volna):-) ugyanis a por alapú hűtőtömítő valami brutális repedéseket be tud rakni.

 

A másik ami idegtépőbb, hogy bizony ki kell vágni a blokk oldalát annyira, hogy beférjen az aluhegesztőpisztoly feje, majd a hegesztés után visszahegeszteni az ablakot!!!! Ez mondjuk plazmavágó hiányában nem ajánlott!!!!

Nekem személyes tapasztalatom van már az elsővel gyönyörűen befogta a tömítő a repedést!

Egy dologra kell odafigyelni, ha van a hengerfalon repedés akkor előfordulhat, hogy a vízpumpaházon az olajtér felöüli oldalon is van. Ezt kellene megvizsgálni legelőször!

 

Üdv!

Előzmény: egmiklos (10886)
egmiklos Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10886

Szia Kisdutrás Géza!

Így tettem ahogy mondtad, összeraktam. beállítottam mindkét hengert 2,3 mm-re. Már fent volt minden a blokkon, gondoltam felöntöm vízzel hogy a tömítések jól zárnak-e, erre látom hogy a blokk belsejében víz csepeg rá az első henger hajtókarjára! Hát felszökött a vérnyomásom. Azon a részén a blokknak ahol a két gumigyűrű tömít van egy függőleges repedés, amin a víz átszivárog az olajtérbe. Egész napos szerelés után ekkor abbahagytam a munkát! Mit tehetek most? Valakinek tapasztalata? 

Lehet hegeszteni? Elég nehezen hozzáférhető helyen van, esetleg ragasztani lehetséges?  Most egy kicsit elszomorodtam!

Előzmény: Kisdutrás Géza (10885)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10885

Szia Eqmiklos! Ne vegyél másik dugattyút! Rakd össze így 3,2-re. Az előbb írtam a beszámolómat, ott is ezt javasoltam, hogy egyforma legyen a két henger.

Előzmény: egmiklos (10871)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10884

Szia Dutrás Feri! A program: 2. Regölyi Veterán Gépjármű Találkozó és falunapok 2011. június 18.

Regisztráció: 900-1200

Ebéd: 1200-1400 (A veterán gépjárművel érkező regisztrált vendégek részére az ebédet a Regölyi Vadásztársaság biztosítja)

Streetfighter show: 1400

Felvonulás: 1530

Trófea kiállítás egész nap

Infó: 20/534-95-00

www.regolyiveteran.sokoldal.hu

Ez van a plakáton. Ha tudsz, gyere!

Előzmény: Törölt nick (10876)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10883

Üdv Kisboth! Zala a megye, vagy a falu? Ha a falu Tab mellett, akkor igen közel vagyunk. Lehet, hogy találkozhatunk.

Előzmény: kisboth (10875)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10882

Üdvözletem minden dutrásnak! Ma délután nekiálltam a motoron tömítő gyűrűket cserélni. Könyékig túrtam az olajban (kép nincs és ilyesmiről nem is lesz!). Szereztem néhány tapasztalatot. Eqmiklosnak vigasztalásul, hogy nekem is 112-es hüvely van benne, és peremes dugattyú, mint neked. Mértem is, ahogy a nagykönyvben írva van. A mérőólom egy légpuska töltény volt. Mondanom se kell, semmi baja nem lett, majd ellövöm valamire. Véleményem, hogy ebben a felállásban az eredetire szabott mérés nem működik. Összeraktam a motort úgy, hogy a két robbanótér egyforma legyen és beindítottam, úgy járt, mint egy schaffhauseni óra. Fel is vettem videóra, csak nem tudom feltenni a fórumra. Javasolom eqmiklos, hogy a két hengert állítsd be egyformára, és használd a gépet. Más tapasztalatot is szereztem. Pár perc járás után szivárogni kezdett a víz. Amikor betettem a tömítéseket, már mondtam, hogy nem jó, hiába hódvulkán, meg stb. Álláspontom az, hogy egy 3×2,5-ös horonyba nem való majd 4×6-os gyűrű. Nem beszélve arról, hogy a hengerfej 1mm-re megy rá a blokkra. Valami mást kell kitalálni. Van elgondolásom, ha beválik, közreadom.

dbazsi74 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10881

Köszönöm!

Előzmény: Mwin (10879)
dagidutrás Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10880

Halgassatok HORI-ra.blokk és a hengerfejközt 1- 1,5 mm.ez biztos.

Előzmény: hori67 (10873)
Mwin Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10879

Száraz motor 390kg.

Előzmény: dbazsi74 (10877)
joebatyo Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10878

Szia.

Itt a fórumon van sok zalai Dutra tulaj,söt a csak olvasók közt biztos még több.

Sajnálom,hogy így mellégogtál a vásárlással.Ez már megesett sokakkal sajnos.

Az nem a gép,hanem a "tulajdonos" hibája,ha kókányolt.

Az olajnyomás állítható a 213-as Csepel motoron.

Egy jó komplett váltóért annyit szoktak kérni,mint amennyiért majdnem gépet lehet venni hiányosan,

esetleg motor nélkül.Vagy akár motorral is.

A spasszer ár ugyanis a fogaskerekek új ára egyenként összeadva, hozzá a csapágyak (új) ára, ha használtak is.

Ehhez hozzá jön a váltóház,és a haszon.

Azt javasolnám,próbálj meg felkutatni egy gépet alkatrésznek,amit már nem érdemes csatasorba állítani.

Tudom,sok pénz mindez,de ezt tudnia kell minden veterán tulajnak,hogy sokszor lesz mélyen zsebbe nyúlás,

míg teljesen rendbe jön a gép. A munkáról nem is beszélve.Sokat kell görnyedni fölötte.

Kívánok sok sikert,és kitartást hozzá. Feladni nem szabad,ezt majd meglétod,ha elkészül.

 

Üdv.

 

Előzmény: kisboth (10875)
dbazsi74 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10877

Meg tudná nekem valaki mondani a 4 hengeres csepel motor súlyát? Nagyon fontos lenne!

Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10876

Üdv! Mikor kezdődik a program Regölybe?

Előzmény: Kisdutrás Géza (10863)
kisboth Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10875

Szia Joebatyo

 

 24 -es vagyok elég fiatal géphez képest. Zalából irok. tavaly augusztusban vettem de mire hazaértem vele addig eltört benne a hajtókar csapágy!! bele karcolt főtengelybe stb. Tököm tele volt már vele!!! nem vagyok vele meg elégedve mert ahhaoz képest hogy meg lett köszürlve a csapágy hidegen 2.5bar olajnyomás melegen pedig 1bar. vagy fél. Most meg váltó csörög zörög. szerelőm szét szette. Az összes fogaskerék le van darálva van olyan nyeles tengely hogy végén levan hegesztve a csapágy!! KOntár munka az egész. Remélem találok válktót. Képet próbálok feltölteni.

 

Üdv Kisboth

Előzmény: joebatyo (10819)
hori67 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10874

A hengerfejtömítés hengerenként 1 db 1mm es alu.Kicsit két értelműen írtam az előbb.

Előzmény: hori67 (10873)
hori67 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 10873

Szia.Nekem már jó ideje megy a trakim 112 es hüvely-dugó(414 es) garnitúrával.96 körűl fűztem be a blokkba,azóta megy.Az égésteret úgy hézagóltam,hogy a  dugattyún az előkamrának besűllyesztett résszel átelenben raktam az ólom lapkát, raktam 2 db 1 mm es alu tömítést a hengerfejek alá,lehúztam 15 mkg a csavarokat.Átforgattam kurblival a motort,hengerfej le,így lapította 2,7 re az ólmokat.Mivel mind a két hengernél egyforma volt az ólom vastagsága nem is erőltettem tovább a dolgot,fogtam két új tömítést összeraktam .Pár éve leszedtem gumigyűrűket cserélni,de előtte megmértem a  blokk és hengerfej közti távolságot ami 1 mm.Mikor összeraktam gumigyűrű csere után az alu tömítésekkel megint 1mm lett a hézag.És így fain.Mikor generáloztam 96 ban új főtengelyt raktam bele,meg az új hengerfejeket is kicsit átdolgoztam.A kipufogó meg a szívócsatornából kitakarítottam az öntési hibákat a jobb áramlás miatt és a szelepekről is leköszörűltettem egy kis felesleget.Ez az átalakítás érezhető erőtöblettel jár.Az UE 35 nél is hasonló képpen növelték a teljesítményt csak ott a fordulatot is emelték.

Előzmény: egmiklos (10871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!