Ha a szarufára szerelted a páraáteresztő fóliát egy bramac léccel rögzítve és arra szeretnéd felszerelni az OSB-t, és kicsi az esése a tetőnek, akkor kell cserépléc a OSB alá. Ha szarvazatra merőlegesen kerül az OSB, akkor a 125cm-ben kéne elosztani a léceket, hogy cseréplécen toldjad a OSB lapokat. A toldások közé be kell tegyél még 2 darab lécet.
Lehet, hogy a zuhanyfülke kialakításakor még nem csempézem újra a fürdőszobát. A csempe alatt viszont nincsen vízszigetelés. Így csak az új zuhanyzó padlójába kerülne a vízszigetelés, milyen probléma forrása lenne, ha a fal még jópár évig a régi csempe maradna vízszigetelő nélkül?
(Nameg segít ezen igazából az impregnáló, ez a Sikagard a fugáknál?)
Ha nem valami spéci padlófűtésre való hidegburkolat, akkor nézd meg, ha már hozzáférsz, hogy legyen 1.2-1.5mm dillatációs hézag méterenként. Az extraméretű öntött csempelapokkal vagy kétszer megjártam.
nézd ha ilyen komolyan át akarod a helyiségeket tervezni nem gondolkodtál más házban vagy nulléról épitkezésben? jóindulatból mondom!
én nagyjából minden helyiséget meghagytam ami volt, nagyszoba, ebédlő stb, egy két falat szedtem ki, raktam máshová de iszonyat meló, és pénz egy konyhát fürdőt máshová rakni.
így is a full viz, villany vezeték cserék súlyos pénzek.
fűtés: én kivágtam a konvektorokat és kond. kazánt raktam be. évi gázfogyasztás kb 1500köb mindkettőnél a különbség hogy konvektorral szétfagytam, kazánnal meleg volt. bár meg kell hagyni elkezdtem a szigetelést is közben körbe.
Teraszt mennyibe lehet számolni, ha a magassága a lábazati magassággal lenne egyenértékű, azaz 80 centi? Mennyibe jönne ki négyzetméter ára, anyag+munkadíj?
Tanácsot szeretnék kérni, lesz egy féltetőm amit később zsindelyezni fogok.
A szarufákra került páraáteresztő fólia és bramac léc (a légrés képzés miatt).
18-as OSB3 kerülne rá, és kb 60cm a szarufaköz.
Az lenne a kérdésem hogy szükséges-e még merőlegesen a szarufákra tetőléc az OSB alá?? Illetve számít-e az OSB lap irányítottsága (állítólag gyártói jelzés rajta)
Kétszárnyú kocsibeálló kapuhoz mekkora zsalukőoszlopot tanácsolnátok? Elég a 20-as? Zártszelvény szerkezet, fa borítás. Egy szárny kb. 1.35x 1.8m-es lenne.
Üdv !Ha a szigetelések(ajzat,födém,fal) jól/megfelelően sikerülnek,a gázfűtési gépészeted nem barkács hanem szakemberek csinálják ,akkor kis szerencsével(nem túl hideg tél esetén) a Hmv-el együtt annyi Ft lesz a gázszámlád ahány m2 -es a házad (110eft/fűtési szezon)!:-) Szerintem .
...tehát az alaprajznál meg a berendezésnél érdemes figyelembe venni, ha a nappali kapcsolódik a kerthez, akkor a konyhából könnyen el lehessen jutni a teraszajtóig.
Kedves Joe, köszi a válaszod! A Nejem mesélte, hogy a volt párjával amikor gázzal fűtöttek akkor iszonytatú mennyiségű gáz ment el, hozzáteszem nem volt szigetelve a fal. A másik meg, hogy soha nem felejtem el, hogy az egyik havernál majd leesett a gázóra a falról, télen -6 fokban, a 60 centis vályogfal mellett, igaz ez sem volt szigetelve. Bennem csak ez maradt meg. De: mi lesz, ha a gáz elfogy kis Hazánkban, vagy csak pusztán elzárják a csapot? Én nagyon szeretnék gázkazánt, mert nagyon kényelmes, és tiszta. De az előbb leírtak alapján elég lenne nekem a 15 centis szigetelés mellett egy kondenzációs kazán?
gy is a gatyám rámenne a fűtésre, ha csak kondenzációs kazánt telepítenénk?
Hőszigetelés előtt igen
Hőszigetelés után nem
Sőőt, ha lenne vegyes kazánod és veszed a fát nem lopoid, és még sikerül "ügyesen" fűtenred, lehet sőt biztos drágábbra jönnél ki fával mint 100 ft /m3 árú gázzal..
Köszönöm a válaszod! Most, hogy elkészítettem a tervem rajzon, rájöttem, hogy nem könnyű szakma az építészet. A problémám a következő: Mint laikus azt gondolom bűn lenne a nappalit az utcafrontra tenni, ami egyébként keleti fekvésű. Azt a kert részre kellene tennem, ami ideális lenne, ha hazaérek van fény, és ráadásul a kertben volnék. A másik nem tudom maradhat-e az eredetileg nyugati homlokzaton a konyha, vagy érdemes vágatni a déli oldalra is ablakot, hogy onnan is kapjon fényt? De a kazánházat szintén nem tenném a nyugati (kert felőli részre), mert az meg pazarlás. Azt az északi homlokzatra tenném. De itt több kérdés felmerül: Ha csak nappalit és hálót csináltatnék a kert felől, szerintem több, mint jó, és nem kellene foglalkozni a víz és gáz bevezetésével,amit szintén laikusan gondolom, hogy pénzmegtakarítás.
A másik, ami felmerült bennem, hogy mivel fűtsünk? Jó lenne egy kondenzációs kazán, az elég, vagy csak akkor, ha nagyon jól keresek? Feltétlenül érdemes telepíteni fatüzelésű kazánt? Milyen módszerek vannak még, amivel ki lehet fűteni egy 110nm nagyságú házat? Ha jól számolom akkor nagyjából ekkora lesz. A ház építése 1969-ban történt, tiszta téglából, (40cm vastag) duplán alászigetelt. Úgy számoltam a "k" értéket, ha rádobunk 15 centis Grafitos-t akkor már 0,2W/m2 vagy kicsivel alatt lenne. Ez persze csak a falfelület. Ablaknak műanyag 3 üvegrétegű nyílászáróval, ami kedvezményesen 35 eFt/nm áron számolnák nekem, haveri alapon. Így is a gatyám rámenne a fűtésre, ha csak kondenzációs kazánt telepítenénk?
Július 1-től jelentősen megváltozott az egyszerű bejelentés folyamata. Az új jogszabály értelmében az egyszerű bejelentést már az elektronikus építési naplón keresztül kell megtenni. A kivitelezés az elektronikus építési napló készenlétbe helyezését követő 16. napon kezdhető meg.