Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
van egy 10 lemezes hőcserélőm, a fűtésoldalról az előrébe tettem egy T idomot ( 28-15-28 ) egy golyóscsappal, átmegy a höcsin bele a visszatérőbe ( két dolgot old meg , bekever a visszatérőbe amikor nem használom, ha meg kell fűti a hmv-t )
a melegvíz oldalon sajna nem a legjobb , kiveszem a vizet a melegágán a bojlernek egy szivattyú áttolja a höcsin és vissza a bojlerbe a hideg ágon,
a 200 lityit megfűti 1 óra alatt , HA 80 fokos az előremenő.
terv a következő , a bojler tisztító nyílást lezáró fedelet kifúrom ráhegg egy csonk és onnan fogom a hidegvizet kivenni , és a melegágba visszatolom.
DE ez is csak akkor van, ha 'apróbb" hasogatott (33-cm-es bükk) rakom meg. olyankor a füstgáz is felszalad eleinte (280), majd viszaesik normális (??) értékre.. (230).
HA fél méteres, gurigában lévővel rakom meg, akkor nem is éri el ezt a hőmérsékletet az előre , csak 80-82 fok, és folyamatosan megy a vemti.
Csak a vége felé tilt le , amikor a pufferből visszatérő már meleg (70-75+ fok)....de ez ritkán van..
Kipróbáltam az általad ajánlott beállítást a DC25S-en (bal oldali tekerentyű 4 óra irányban). Így nagyon sokat áll a venti, miután elérte az üzemi hőfokot. Jó ez nekünk?
Inkább az a jobb, ha túlnyomáson rövidebb idő alatt leégeti a rakatot, vagy az, ha nem megy a venti, és hosszabb ideig ég (előremenő így is 80-83 fok)?
Más 1.: A venti kerregésem pedig elmúlt közben, nem csapágyhiba volt. Egészen egyszerűen levettem, és megtisztítottam a rárakodott hamutól a járókereket egy kefével (nem drótkefe). Ezután megszűnt a kerregés. Mivel szárnyas anyával van felfogatva, így ezt is könnyű bontani, rendszeresen fogom tisztítani.
Más 2.: Délután, este szoktam begyújtani, és megpakolom éjszakára. Mivel ilyenkor a lakás kevesebbet kér (vagy egyáltalán nem, nagy tehetetlenségű padlófűtés), általában megtelik a pufi. Viszont ha megtelik, tehát az aljában is 80 környéki víz van, akkor a kazán visszatérő is ilyesmit kap, és hiába égett le közben a fa, az előremenő magas hőfokú lesz, így a kazánköri szivattyút nem állítja le az előremenőre szerelt csőtermosztát.
Megoldás ugyebár a füsthő termosztát. Miféle ez, milyet kellene venni, hova szerelni, hogy bekötni?
Annó gányoló írt vmi atmos 6-os sorkapocsról vagy miről, de azt nem nagyon értettem.
"hogy ez magasabb hőmérsékleten dolgozik így is megérheti a faelgázosító tözelés? Gondolom, a hatékonyság csökken a begyújtások száma szaporodik."
Megéri a faelgázosító tüzelés radiátorral is, csak abba gondolj bele, hogy ha a kazánod termel 80-85 fokos vizet, amelyből a lakás felhasznál azonnal felhasznál 60 fokos vizet (nagyhideg: évi 15 nap), akkor hogy még a pufferre is dolgozzon a kazánod. Nekem 60 fokos radiátor előremenő mellett elég hamar kiszokott ürülni a puffer. (hozzáteszem a lakás energetikai szempontból = 0)
A puffertartály előnye az átmeneti időszakban fog jelentkezni (a fűtési szezonban többségében ilyen átmeneti időszak van), amikor 40 fokos radiátor előremenővel is meleget tudsz a lakásban bent tartani. Ekkor könnyebben kifűtöd a puffert, nehezebben fog kimerülni a puffered. MInnél nagyobb a delta T a hőtermelés és a felhasználás között, annál tovább tart a puffer.
"A külső HMV tároló a puffer hőcserélőjéről (1db felső hőcserélő mondjuk) tud melegedni, ugye?"
A puffertartályokban lévő beépített hőcserélő nem HMV előállításra szolgál, hanem a puffer fűtésére (különböző hőtermelőkkel). A pufferrel úgy tudsz HMV-t készíteni, ha veszel bele egy HMV modult (egy hőcserélő amin a hálózati víz átszalad és pufferben lévő forró hűtési víz ezt felmelegíti) - ez átfolyós elven működik. Meglátásom szerint a hátránya, hogy akkor képes neked a 45-50 fokos HMV előállítására, ha a puffer tetejében 80-90 fokos vized van. (rövid ideig érintkezik a HMV-d a fűtővízzel a hőcserélőn)
Ha veszel egy indirekt fűtésű tároló (HMV-tartályt), akkor tárolós elven tudsz HMV-t előállítani. Ha nem kevered bele a napkollektort, akkor ített hőcserélősre lesz szükséged. a pufferból kiveszed a melegvizet addig ameddig el nem éri a HMV-d a beállított értéket. Itt mivel folyamatos fűtést is kaphat a HMV-d nem kell a pufferben annyira melegnek lennie a víznek (80-90 fok) elég a 60-70 fok, hogy előállítsa a 45-50 fokos HMV-t.
a puffer es a radiatorok kozott egyedi hidraulikai korok kialakitasara szolgal. Alapesetben visznek egy gerincet es arrol kotogetik le a radiatorokat vagy oszto gyujtovel a puffertol minden egyes radiatorig kulon hidraulikai kort alakitanak ki (=jobb szabalyozhatosag). Nagyobb lakasnal jobb az oszto gyujto, kisebbnel is celszerubb. Latva elozo kommentedet "leheto legkisebb bontas a lakasban, nem akarod a padlot felverni, talan celszeru a gerinct+lekotesek megoldas esetedben. Felteteleztem hogy 5reteguvel alakitod ki a lakas hidraulikai koret es nem rezcsovel.. HZ
Radiátoros fűtésben gondolkodom, nem akartam felszedni az aljazatot, így, hogy ez magasabb hőmérsékleten dolgozik így is megérheti a faelgázosító tözelés? Gondolom, a hatékonyság csökken a begyújtások száma szaporodik.
Nekem is voltak kétségeim, hogy a napkollektort bele kell-e keverni, de már nem erőlködök, úgysem tudom mikor lett volna belőle valami.
A külső HMV tároló a puffer hőcserélőjéről (1db felső hőcserélő mondjuk) tud melegedni, ugye? Miben jobb a külső tároló?
Szerelőnk elvileg adott, de rákérdezek, hogy épített-e már fagázosító kazános rendszert, mert ha nem, akkor lehet mégsem ő lesz
felkeltetted az érdeklődésemet ezzel a külső hőcserélős HMV-vel, mert én is valami ilyesmiben gondolkozom. Írnál egy kicsit részletesebben róla, hogy hogy is működik a rendszered?
Az elképzelésem az az lett volna, hogy a puffertartályomból kivett fűtési melegvizzzel egy külső hőcserélővel (FÉG KN) előmelegíteném a hagyományos bojlerba bevezetett vizet. Igazság szerint amit eddig még nem találtam ki, hogy milyen vezérlésre lesz szükség ehhez...?
Bocsánat, hogy nőként belf...zok. Én sok segítséget kaptam az itt lévőktől, azért merészkedek.
Nálunk második télen működik egy Atmos, 1000 l-es tartály. Külső hőcserélővel oldjuk meg a melegvizet. Amikor a fűtést bekapcsoljuk a szobatermosztáton, a melegvíz a hőcserélőn keresztül perceken belül felmelegíti a 140 l-es boylert. Ezt nyáron-napsütésben egy 20 csöves kollektor oldja meg. Ha minden kötél szakad (napsütés nincs, fűteni nem kell -főleg tavasszal és ősszel van ilyen pár napig), akkor a boyler fűtőszála és tekerőgomb mindent megold) :D Így akkor megmozdul a villanyóra is! :D:D
Nem egy nagykönyvben leírt rendszer, de jól működik, bevált és ez a fontos!!
Vátozás talán csak annyi,hogy az eltelt idő aladt is száradt a fa :)
1,5 évig nem voltam itthon és addig az asszony fütött. Mikor itthon voltam akkor lassabban melegedett.Most meg azt vettem észre,h gyorsabban.
Lehet,h az asszony van jó hatással rá vagy a 1.5 éves száraz gyertyán :) A lényeg,hogy szembetűnő a változás.Csak azt nem tudom,h most ez jó vagy kell-e rajta valamit állítani.
Ehhez a régebben állapothoz képest történt valami változás, vagy egyszer csak a kazán meggondolta magát, és azt mondta, hogy gyorsabban és hatékonyabban fogok dolgozni?: )
Sziasztok! Érdeklődnék,h az normális dolog ha egy DC22s kazán 2,5óra alatt felfűti az 1000L-es puffert 30C-ról 80-85C-ra ugy,hogy közben megy a meleg a lakás felé is gravitációsan?Csak azért kérdezem mert régebben kb.3,5-4óra kellett ehhez.Vagy akkor volt túl lassú :)
kedves Pisti, a hmv megoldasok szama szamtalan lehet. Nehany dolgot neked kell eldontened, hogy az ervek-ellenervek mellett mi az a megoldas ami neked a legfontosabb. Elsosorban azt kell eldontened, hogy 1.tarolos vag 2. Atfolyos elven szeretned e a hvmt eloallitani. tekintve hogy a hotermelesed nem folyamatos lesz mint a gaznal, talan szimpatikusabb a tarolos elv...? Ha ekkent dontessz utana azt merlegeld hogy a puffer melle szeretnel e egy masik indirekt tarolot vagy kombipuffert veszel. Ha napkollektorban gondolkodsz akkor celszeru lesz a tartaly/ok/nal beepitett hocselesot venni. Napkollektor futesrasegitesre csak akkor va realisan lehetoseged ha feluletfutesed /fal,padlo/ van. Egyebkent itt jelentkezik a faelgazosito kazan elonye a leginkabb, ha a hotermelo oldalon eloallitassz 85-90fokos vizet. Ugyanakkor a felhasznalasi oldalon 30-35fokos vizet hasznalsz fel. Radiatoros futesnel sem rossz a faelgazosito a pifferrel, de ebben az esetben ajanlatos tilmeretezni a kazant es a puffert /a kazannak a puferrel pariban kell lennie/ a lakas hoigenyehez kepest. Ha radiatoros futes mellett dontessz, ne sajnald a penzt egy oszto-gyujtore. H. Zoltan
Fűtésfelújítás (gyakorlatilag újat kell kiépíteni, csöveket újra le kell tenni, kazán meg nincs) előtt állok fa gázosítós kazánt szeretnék + puffert, amin keresztül szeretnék meleg vizet is előállítani.
Távlati tervként felmerült a napkollektor is, ami rá tudna segíteni a fűtésre (ezzel együtt a melegvízre is?), érdemes egyáltalán ezzel bonyolítani a rendszert, túl az anyagi részén?
A méretezés miatt kérdezem igazából, hogy valóban reális, hogy mondjuk egy 25kW-os kazán mellé 1500-2000 literes puffert tegyek (ha jól gondolom a napkollektor esetében ennyivel nagyobb puffer kellhet)
Ilyen rendszerekben hogyan oldható meg a melegvíz kérdés, ha esetleg nincs tüzelési szezon és borús az idő is, ergo nincs semmi vízmelegítésem?