Nem biztos, hogy olyan jól jártak volna, mert akkor teljes üzemidőben a villamosmegállót kellett volna használniuk, ahol a villamosok is gyakran sorbanálltak. Így viszont elég volt csúcsidőben felküldeni őket a sínekre, egyébként meg mehettek az úttesten a nap többi részében, amikor az volt gyorsabb.
"a buszok nem ragadtak be a Bartók Béla úti forgalomba, ahol korábban 5, néha 10 percet simán veszthettek.a buszok nem ragadtak be a Bartók Béla úti forgalomba, ahol korábban 5, néha 10 percet simán veszthettek."
Ja, és szépen beálltak a dugóba, mikor a Gellért előtt le kellett jönni a sínekről.... akkor vált be volna teljesen, ha a Gellérten is a villamosmegállóban álltak volna meg....
A siralmas az, hogy a peronemeléseket a Villányi úton egy-egy megálló ideiglenes megszüntetésével vagy fából eszkábált ideiglenes peronokkal vágányzár nélkül is meg lehetne oldani. Csak akarat kérdése lenne.
(Nyilván ez abban az esetben nem igaz ha valahol pályaátépítés is lesz, de ha jól tudom nem lesz.)
A Délinél van annyi hely, hogy a forgalom fenntartása mellett a megálló pozíciójának ide-oda helyezgetésével is megoldható a peronemelés. Emiatt külön vgz nem lesz.
Addig még OK, hogy 17-es megy a Krisztina krt-n át, de akkor az 56/56A miknek marad meg ezen a szakaszon? 3-4 percenként fog menni a villamos a Krisztinán?
Több szempont is indokolhatja.
Egyrészt az utasoknak már könyökükön jön ki a sok változás, ne terheljük őket még egy plusz ideiglenes forgalmi renddel.
Aztán a Fehérvári úton az 56-os csúcsidei kapacitására valószínűleg szükség lenne, tehát ha nem 56-os, akkor vagy sűrűbb 47-es kéne, vagy valamilyen ideiglenes megoldás - például Döbrentei tér-Budafok sűrítőjárat, és akkor már majdnem ugyanott vagyunk erőforrás-igényben.
Lehet egy olyan szempont is, hogy a Hűvösvölgy felől továbbutazók csak akkor szálljanak át a pótlóra, ha annak a két végállomása között van dolguk és a Körtérre vagy azon túl utazók maradjanak a villamoson.
Aztán a Moszkva téri vágányhálózat kötve hiszem, hogy alkalmas a teljes 56-61-es visszafordítására az 59-es továbbközlekedtetése mellett.
És amúgy sem értem, miért tragédia, ha egy vágányzári ideiglenes menetrend nem csak kényelmetlenséggel jár az utasoknak, hanem véletlenül van, aki jól jár. Nem olyan hosszú az a krisztinavárosi szakasz, hogy annyira garasoskodni kelljen rajta, a Gellérttől pedig már lesz rá elég utas.
Aki villamos pályát védő kőcicik között akar a villamos sínen át visszafordulni, az nem pillanatnyi kihagyásból elnézett valamit, hanem szándékosan sértett szabályt.
Most e szándékos szabálysértéséből Ő húzta a rövidet.
Lehet, hogy szó szerint a rövidet fogja húzni, ha az orvosok nem tudják mindkét lábát megmenteni?
Tegnap pont ott voltam a baleset idejében 9:50 körül a Nyugatinál, mentem a 9-esel Óbuda felé. Jött a 6-os Oktogon felől ekkor elkezdett nagyon csilingelni (eddig telefonoztam, de erre a csilingelésre felfigyeltem). A villamos már nem tudott lefékezni, a motoros viszont kijött a villamos elé, és megtörtént a baleset egy hangos összecsapósás hallatszódott. Szerencsére a motorosnak látszólag nem esett nagyobb baja, csak nem tudott felkelni a motorjából. Rengetegen oda szaladtak a villamospályára, hogy megnézik mi történt. Aztán már ment is a 9-es tovább, így nem tudom eztán mi történt. Mindenesetre a legjobban a villamos vezetőt nagyon sajnáltam, mert elég kellemetlen szituációba került, és egyértelműen ő nem hibás próbált jelezni, és fékezni csak túl késő volt már. A motorosnak pedig semmilyen keresni valója nincs egy zárt villamospályán, és remélem a rendőrség is így látja majd.
A BKK közleményében is teljes üzemidős 59B szerepel, esélyes, hogy a Déli pu. M megállót később építik át... vagy csak a vége fele egy rövidebb időre zárják le, hogy az 59-esek vonalát ne kelljen külön pótolni
"Az 59-es és az 59A helyett az 59B jelzésű villamos közlekedik a teljes üzemidőben Hűvösvölgy és a Márton Áron tér között."
Na most vagy a firkász hallott félre megint valamit, vagy érdekes megoldásnak lehetünk megint szemtanúi, ugyanis ebben a formában egy átépítés alatt álló megállót is érintenie kell. Vagy a Délinél később épül át a peron?
a Móricz-Gellért között volt busz sávként használható nem vált be,
Tökéletesen bevált arra, amire kitalálták: a buszok nem ragadtak be a Bartók Béla úti forgalomba, ahol korábban 5, néha 10 percet simán veszthettek. Amikor bevezették, akkor a buszok nagyobbik része meg se állt a Gellérten. M4 óta új helyzet van, most már kevés dolog indokolja, hogy a különböző járatok máshol álljanak meg.
ddig még OK, hogy 17-es megy a Krisztina krt-n át, de akkor az 56/56A miknek marad meg ezen a szakaszon? 3-4 percenként fog menni a villamos a Krisztinán? Minek?
Talán pont azért, mert Közép- és Dél-Buda közt arra mennek az utasok, amerre a villamosjáratok. Amikor a 18-56 arra ment hasonló gyakorisággal, akkor ugyanúgy felfutott az irány forgalma. Nem voltak tele a kocsik, de a korábbi 18-as követése azt a forgalmat nem vitte el. Pedig akkor a 61-es közlekedett, és Óbuda felől nem volt villamos.
Ez mondjuk jó ötlet, mert eddig az, hogy a Móricz-Gellért között volt busz sávként használható nem vált be, mert a Gellért előtt le kellett jönni a vágányokról...
Én támogatom, de így a Gellért téri futárkijelző mehet a máshová.... De akkor gondolom a külső Bartókon is mindenhol közös busz és villamosmegálló lesz....
Amúgy néztem, kirakták az aug. 28-tól érvényes forgalmi rendet...
Addig még OK, hogy 17-es megy a Krisztina krt-n át, de akkor az 56/56A miknek marad meg ezen a szakaszon? 3-4 percenként fog menni a villamos a Krisztinán? Minek? A 17-es bőven elég lenne... én alapból úgy csináltam volna, hogy 56/56A/61 csak Hűvösvölgy-Széll Kálmán, és 17-es pótolja a Krisztinát......
Állandóan megy a duma a túlkapacitásról, ami igaz, szóval nem értem.....
A Bartókon úgy lesznek a peronok megcsinálva, hogy oda befér a hosszú CAF is. Nem azért, mert oda a hosszú CAF ott üzemszerűen közlekedni fog rövidtávon, hanem azért, hogy egy rövid CAF és egy csuklós busz beférjen.