Az nem UHC hanem UCH. De tudom, elírtad, de ezt nem hagyhattam ki... :DD
Az az "utastéri elektronikus egység", angol nevéből ered az UCH rövidités. A biztositéktábla mögött van, a műszerfal mögött jól eldugva. :) Egy műanyag dobozt képzelj el, kb akkora, mint egy számítógép winchester. :D
Alulról a lábtér felől alaposan felnézve meg lehet találni és sok kis vezeték meg bele kis csatlakozókon át.
Ennek van egy műanyag vékony kerete, ami tartja az utastéri reléket (első ködlámpa, hátsó ablakfűtés...stb.) is.
Nem tudom nálad épp hogy van, de általában a hátsó ablakfűtés csak járó motornál megy, de ezt hagyjuk avégére, ezzel nem szokott gond lenni...
Amíg nem világít az ikon, addig tuti nem is fog működni.
Ezen sajna végig kell menni sorban:
Bizti tényleg jó e, gyújtás utáni "+12v" feszültség van e és át is jut e a biztin, kapcsolóig eljut e a feszültség és a kapcsoló maga jó e, aztán a reléig eljut e a feszültség és relének is jónak kell lenni. Nem elég ha kattan, attól még lehet érintkezési problémás. Majd relé után eljut e a feszültség a hátsó ablakig. És a hátsó ablak fűtőszálra kötött csúszósaruk is rendben vannak e.
Ezt mind egy egyszerű multiméterrel ki lehet mérni, meg lehet nézni. :)
Ha minden jó és még sem működik, akkor marad a "járó motor" jel, amit elvileg az UCH küld a relére járó motor esetén. Lényege tulajdonképp, hogy járó motornál az UCH testeli a (diódás)relé behúzótekercs "-" pólusát, ekkor válik üzemképessé, ha majd benyomod magát a kapcsolót, amivel ugye "+12v"-ot küldesz a relé behúzótekercs "+" lábára.
Ennek lényege csupán annyi, hogy Te akapcsolóval csupán csak a relét kapcsolod ki-be. A 12V-ot az ablakara maga a relé küldi. (detto első ködlámpa)
Sziasztok! A hátsó ablakfűtésem nem működik. Bizti jó. Volt már valakinek ez a probléma? Lehet köze a csomagtartó zár vezetékéhez,az ugyanis elszakadt,és nem működik a központi zárról.Lehet,hogy butát kérdeztem,de mindkettő hátul van!: )
Hóesés után a thaliámon fékezésnél a hátsó ködlámpa kontroll kigyulladt, valamint balra indexnél szitén a hátsó ködlámpa visszajelző fénye villog, jobbra indexelésnél ez nem tapasztalható.Ha fékezésnél balra irrányjelzek, akkor az index jel szabálytalanul és felváltva villog a ködlámpa kontroll visszajelzőjével.Ez komoly probléma, vagy csak vmiféle diagnosztikai kérdés?
Nekem már két éve benne van, fejből most nem emlékszem melyik típus, de...
És most jön a nem egyszerű feladat. :)
Mivel hátul tekerős ablak van, így elég lenne bármilyen modul, olyan is, ami csak két ablakot tud vezérelni. (van 2 és 4 vezérlésű).
A gáz a bekötésével van, azt is leírom miért:
Az elektromos ablakemelő kapcsolókból az anyós felöli ablaknak ugye két kapcsoló van, mert van egy a vezető oldalon is és jobb oldalon is. Ez, a jobb oldali üveghez tartózó két kapcsoló össze van kötve, összefüggésbe van egymással. Mégpedig úgy, hogy a jobb oldali ajtóban lévő kapcsoló alapesetben csak átengedi a feszt két szál vezetéken, ami a bal oldalról jön a bal oldali kapcsolótól. Ezért a jobb oldali ajtóban lévő kapcsoló több pólussal rendelkezik, de ez most mellékes.
Csakhogy mivel az ablakemelő motor vezérlése két szál vezetékkel megy végbe, ezeken polaritásváltás történik, mikor Te valamelyik irányba megnyomod a kapcsolót. Szóval alapesetben mind két oladli ablakemelő motor mindkét vezetékében vagy állandó "+" van, vagy állandó test.
Ez a valóságban emlékeim szerint úgy néz ki, hogy a bal vezetőajtóban állandó test van mindkét szálban, de a jobb oldali ajtóban állandó "+" van mindkét szálban, ami a motorra megy.
És itt jön a bibi, mert az ablakemelő modulok általában "+" vezérléssel dolgoznak, mind az összes (2 vagy 4) kimeneten.
Akkor ebből érthetően az következik, hogy a vezető ajtó bekötésével még nem is lenne baj, hiszen állandó test mellé jönne egy "+" vezérlés a modulból. Oké, működik...
De a jobb ajtóban a bibi, ahogy írtam, állandó "+" és ez mellé jönne a modulból egy vezérelt "+", amiből az következik, hogy az ablak meg sem mozdulna, de bekötéskor már alapban gáz van, mivel a modul csak vezérlés esetén ad "+", alapesetben testel, így már a vezetékek összekötésekor zárlat is keletkezik, és az nem jó...
Remélem eddig érthető.
Az ablekemelés vunkció áramellátása gyárilag gyújtás után történik, de az ablakvezérlő modult állandó tápra is kell kötni, mivel mikor bezárod az autót és működésbe szeretne lépni, valahonnan kell táplálás, amit a motorokra küld.
Én úgy tudtam kivitelezni a megfelelő bekötését, hogy a jobb oldali ajtóba két relét kellett szerelni, ami alapesetben a modulnak kapcsol vezetékeket a motorról, de gyújtásra behúznak, és a gyári vezetékeket köti össze.
Ezzel a megoldással mind a gyújtáskor lévő gyári ablakemelés, mind záráskor a modul vezérlés működik. :) A bal oldali ajtóval nem kell ezt megcsinálni, mert ahogy írtam, ott alapesetben jó a dolog.
Ami kell ehhez a bekötéshez:
-két szál vezetéket húzni mindkét ajtóba, plusz a jobb ajtóba az említett 2 db, 5 pólusú relé! (Ez fontos, a 4 pólusú relé nem elég) és a jobb oldali ajtóba menő egyik szálon gyújtás után "+" kell menjen (testet az ajtón belül karosszériáról veszünk).
-vezetéket kell húzni a központizár vezérlése (UCH) és a modul közé, amin a "zárás jel"-et kapja majd a modul (ebből "+" és "-" jel vezérlésű is létezik, a modulok álltalában mindkettőt tudják)
-a modulnak kell testelés, állandó "+", és gyújtás utáni "+".
És akkor még említést érdemel az ajtók elektromos csatlakozása az oszlopoknál. Az ablekemlés több Ampert vesz fel, így túl vékony keresztmetszetű vezeték használata nem ajánlott.
Ha érdekel, és nekiállnátok, írj, akkor készítek egy vázlatot a bekötésekről, amit én csináltam az enyémben. :)
A távirányítást, zárást, nyitást, indexek villogtatását mind az UCH (elektronikus utastéri egység) végzi.
Más is írta már -ahogy Te is írod-, hogy régebbi gyártású autók ezt a funkciót nem tudják. Az "újabbak", ahogy tibor_debrecen is írja, már igen, érdekesen fogalmazott: "zsákba macska", de nem azt a funkciót látja el a villogás, amire esetleg Te gondolsz.
Ugyanis ennek az indexvillogtatásnak lényege nem az, hogy maga a zárszerkezet mind az 5 ajtón belül bezárult e, hanem azt jelzi, hogy az ajtók fizikailag be vannak e rendesen csukva, vagyis nincs e résnyire nyitva valamelyik ajtó.
Szóval ez az indexvillogtatási funkció sehogy nem mutatja vezetékszakadás esetén a csomiajtó bezáródását, vagy nem bezáródását. :) Erról még nekünk sincs fogalmunk, akiknek villog az index záráskor. Aki rutinos, már fülre is hellja, hogy bezárt e vagy sem, mert jellegzetes hagja van, más mint a többi ajtónak. Így én pl mindig fülelek, és hallom mi van. ;)
Átalakítani bár lehetne, de vakon nem tudom megmondani, mit kellene alakítani, ha felszereltség alapján még a vezetékek rendben is lennének, az UCH bekötése és/vagy programozása lehet nem megoldható, vagy cserélni kellene...stb és akkor már adott az immo probléma is, mivel ezt is részben ez vezérli.
Friss 2001-es nyolc szelepes Thalia tulaj vagyok. A fórumot elég alaposan tanulmányoztam és igen nagyra értékelem, egyúttal köszöntök is mindenkit!
Az olvasottak szerint az a normális, hogy a távirányítóval záráskor nem jelez az irányjelző. A kérdésem az, hogy valamilyen módon nem lehet mégis rávenni a jelzésre? Valamilyen kisebb átalakításra gondolok. Főleg az zavar, hogy a négy ajtó zárást ugyan tudom ellenőrizni, viszont a csomagtér zárása nem ilyen egyértelmű.
Ha esetleg kell valami az autódhoz a motorkód után, kapcsolási rajz, bekötések...stb, vagy van, amire kivcsi vagy, szólj, azt is ki tudom nyomtatni a felszereltségtől függően (ABS, Auto-klíma,Elektromos fénytető,Elektromos tükrök,Xenon,Kormányszervó...st-stb.). ;)
Az a baj az ELM-el, hogy más számozása van a hibakódoknak, de programtól függően legalább van, hogy magyarul irja le magát a hibát (ilyen pl az ScanMaster progi).
Ezért azt sem tudni, mi az hogy "A" áramkör. Legalábbis én nem tudom. Bár az EGR hibára nem volt nehéz következtetni. :D
EGR-szelep. Valószínű, hogy beragadt, és bedobta hibára. Vedd ki, tisztítsd meg alaposan (a házat is), mozgasd át, majd vissza. Ha nem ment tönkre az elektronika, akkor nem lesz gond.
Hülyeséget nem akarok írni, bár én is már szedtem szét az enyém, mikor lent volt a váltó, mégsem emlékszem pontosan a titok nyitjára, de emlékeim szerint, úgy rémlik a lendkerék rögzítő csavarok nem pont egyforma távolságra vannak egymástól, asszem kettő közelebb van egymáshoz, pont azért, hogy ne lehessen rosszul felszerelni.
Így elvileg nem megfelelő pozícióban nem lehet feltenni a lendkereket, mert akkor a csavar lukak nem passzolnak és nem lehet visszatenni az összes csavart.
És ha rossz lenne, az első inditózáskor rossz időben kapna jelet az ECU, ami miatt talán a fordulatszámmérő meghülyülése mellett a befecskendezés időzítése sem lenne jó, ha egyáltalán megtörténne, mert így valószínüleg az ECU "azt mondta volna": "hüle vagyol, mi eeeez..??" :DD és már tiltana is le mindent és a motor be sem indult volna, mindamellett, hogy a két jel "hatalmas eltérése" miatt a hibakód bevitele is megtörténik, de ezt írni sem kellene, hiszen ez alap és a műszerfal, mint a karácsonyfa, világítana. :)
Ilyenkor kigyullad(nak) az 1. vagy 2. szintű hibát jelző pilács(ok) is (izzítás lámpa 1.szint / piros vízhőfokjelző 2.szint).
Kevesebb vagy "kiegészítő" fog-nál (ezt nem tudom mi) a motor teljesítmény vezérlése az eredeti teljesítmény 75%-a.
Ha túl sok fog hiányzik, akkor is a motor már el sem indul és az említett pilácsok szintén kigyulladnak.
Szóval vakon mondom, ha jár a motor-már pedig igen, erős-már pedig igen, jól fogyszt-már pedig igen, nincs pilács jelzés sem, akkor semmi gáz, jól van össze téve. ;)
A vészüzemmódot meg észre lehet venni, mert nem kritikus/kritikus hibáktól függően 75%-ra csökkenti a motor teljesítményét, amit azért simán észre lehet venni egy 82 lovas gépnél is, hogy tövig nyomod a gázt mégis olyan, mint ha csak ~61 lovas lenne. Hasonló külömbség, mit ha menne egy klíma az autóban. Azt is megérezni. :)
Majd küldj egy PM-et, aztán összehozunk valamit. ;)
Hát akkor leírom, miért is kérdeztem, had legyen nagy röhögés ... :-)
Szóval az autó mint írtam, tuti.
Jól indul, jól megy, kevesebbet eszik mint előtte, tehát elégedett vagyok egyelőre ...
4-5 napja, ebéd közben, miközben az agyam teljes üresjáratban volt, mint egy villámcsapás belém hasított a gondolat:
basszus úgy raktam föl a lendkereket, hogy nem néztem semmit !!!!!!
Egyszerűen ahogy kezembe akadt föltettem, csavarok be és kész.
Annyi azért volt, hogy a főtengely a rögzítő csapon támaszkodott és mivel nem lévén lendkerék rögzítőm, úgy szedtem le és raktam föl, hogy a motor-váltó illesztő tőcsavarnál tudtam megtámasztani egy megfelelő fogóval. A lendkeréken van 3 kimart rész, ahová a kuplung szerkezet kerül majd, ezen a részen tudtam beakasztani a fogót.
Szóval 1:3 -hoz, hogy jól raktam föl és akkor ok minden.
De egyszerűen nem hagy nyugodni a gondolat, hogy mi van, ha nem?
Elindulhat-e úgy? Lehet, hogy csak kicsit van arrébb és vészüzemben megy csak az autó?
Szóval ezért nézetném meg diaggal, mert nem szívesen szedném ki a motort, vagy a váltót ezért megint...
Holnap kiderül, hogy a héten hogy kell mennem oktatásra és akkor megkereslek!
Nemtudom mert a srác mikor hozta teljesen egybe vol !400körül vette .de pumpát nem cseréltük ki mert azt mondta arra már nincs pénz.Pedig nemsokáig megy igy tovább!