Az átadás előtt 2 nappal így állunk. A belvárosba tartó irányban a jobb oldali sávval semmit nem csináltak, a bal oldalit tegnap aszfaltozták le. Ellenkező irányban még csak alapozás van a baloldali sávban, a jobboldali sáv gyötrelmesen néz ki. A kis buckák a sín mellett rengeteg helyen kibontva, sok helyen 1-1 bucka letörve. Mindenféle földmunkát a sínekről végeztek, a kavicsot és a földet is azokon tárolták, majd még úthengerrel jól át is mentek rajta, hogy biztosan szétbasszák a sínt. Szemben a járdát tegnap elkezdték felverni, de félbehagyták, pedig tavaly aszfaltozták le végig és semmi látható baja nem volt.
Megjegyzés: a házunk előtt 2 hónapja nincs járda, amit tavaly és tavaly előtt nyáron is felújítottak/felvertek!
Az emberek nagy részének amúgy is egyszerűen megmarad kitérőnek. Csonka János teret is a többség szimplán FMH-nak hívja. Albertfalva utcát pedig Építésznek. A CAF-ot meg Combinonak. :)
Mondjuk a Lánchíd pesti oldala sem illeszkedik semmihez. A budai végétől pedig mindig is fel lehetett menni a Várba. A Kossuth-híd helyére szerintem a Parlament panorámájának a megtartása miatt nem került híd. De amúgy tényleg nincs olyan híd Budapesten, ami mindkét oldalán illeszkedne a városszerkezetbe. Kivéve talán a Petőfi híd, amikor azt építették, Budán még nem volt semmi. Az Árpád-hídhoz csúnyán belevágtak Óbudába.
A Vár mellett el lehet menni nagyjából egyenesen, egyenletes emelkedéssel a Vizivárosban és végig a Hűvösvölgyben Solymár felé. De ebből a szempontból a Tabán sem rosszabb, onnan meg egyenesen a belvárosba vezet a híd. Az Alagúttal, majd a Margit- és az Erzsébet-híddal eléggé okafogyottá vált a dolog.
A Lánchíd akkor gyakorlatilag a város szélére épült, a helyét egyszerűen szólva az döntötte el, hogy sikerül telket szerezni, illetve hol van kevés technikai akadály. A városközpont szóba se jött, a Tabán azt hiszem, a hőforrások miatt lett első körben kilőve. A Kossuth-tér akkoriban kieső mocsaras vidék volt, később meg (főleg hogy az alagút már megvolt) valszg. nem lett volna sok értelme a Lánchídhoz olyan közel építkezni. (Ez alól ugye egy kivétel volt, amikor épp megint egy állandó híd sem volt a Dunán.:)
Ha úgy vesszük, négy, hiszen a Szabadság híd is iránytöréssel folytatódik Budán.
Érdekes azért, hogy a leglehetetlenebb helyre éppen az első állandó híd épült, ahonnan Budán az alagút nélkül csak merőlegesen vagy a hegynek föl lehetett továbbhaladni.
Még érdekesebb, hogy a Kossuth híd helyére miért nem épült sose állandó híd. Pedig az lett volna az egyetlen belvárosi híd, ami egyenesen egy völgyben folytatódhatott volna Budán, nem utolsósorban a hidak eloszlása is egyenletesebb lett volna.
A magyarázat gondolom az, hogy a hidak helyét a pesti oldal városszerkezete alapján jelölték ki.
A 28/37-est Hannusait Fradiból adják tavaly augusztus óta. Még akkor arról volt szó, hogy a tárolás napközben Hungáriában lesz (aztán azóta változhatott) . Régebben jártak amúgy Barossba kerékesztergára nem tudom előfordul e még...
Igen, bár remélem a budai vágányzár végeztével nagy valószínűséggel visszakerül a 7-8 percezés egész nap a 17-re, és az 56(A)-ra. Bár ebben az ideiglenes helyzet miatt, hogy a 17-est a Krisztina krt.-ra terelik megértem, hogy luxus lenne délelőtt 3-4 percenkénti villamos.
Mondjuk valóban kitolhatták volna a reggeli csúcst fél 9-ig.
Úgy látszik, még mindig nem vették észre az illetékesek, hogy (1) a Fehérvári út _nem_ párhuzamos a metróval, (2) az utasok nem tűnnek el varázsütésre 8:30-kor a villamosokról.
Szerintem egyszerűen beváltották ritkításra a szokásos nyári szopórollert, és még elégedettek is, hogy mennyi utast sikerült elüldözni. Gondolom, jövő ősztől már 15 perc lesz a 47-esen napközben.
"Nyugdíjasnak unoka kinyomtatja és oda van hűtőmágnesezve a konyhában a hűtő ajtajára."
Aztán a BK* egy hónap múlva "finomhangol", és lehet újat nyomtatni. Egy időben mi is ezt csináltuk, de a 4-es metró átadása óta ezt már nem lehet győzni tonerrel. Persze hozzátartozik, hogy olyan részen lakunk, ahol majd' minden második utcában jár busz, de mindegyik máshova és/vagy máshogyan, egyenként baromi ritkán: 58-158-141-250-250B-(ex258)-101*-150. Még a legstabilabb a Volánbusz, bár 13-án ők is vágtak egy nagyot a menetrenden (710-720-722).
az index nyilván egy munkaanyagot szerzett meg. ha a cikkben túlzások vannak, annak - minden bizonnyal - csak a munkaanyag lehet az oka, amit nem a lenézett újságírók készítettek, hanem a felkent szakemberek.
ritkábban közlekedhetnek a budai fonódó villamosai: a 17-es munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként.
19-es és a 41-es villamos a budai rakparton hétvégén 15-15 helyett 20-20 percenként járhat majd.
a 41-es munkanapokon is ritkulhat: napközben 15 helyett 20 percenként közlekedhet, ami végig érezhető lesz a teljes kamaraerdei önálló szakaszon.
a 47-es és a 49-es villamos is ritkulhat: napközben 7-8 helyett 10 perces lesz a követés mindkét vonalon.
Hűvösvölgy felé az 56A villamost ritkíthatják: munkanap napközben 7-8 helyett 10 percenként járhat majd.
az 50-es villamos gyérülhet, hárommal kevesebb villamos járhat a vonalon.
Az nem igaz, hogy hétvégén 20-20 percezni fog a 19, és a 41-es, marad a 15 percezés. A 41-es munkanap csak 9:00-14:00 között fog 20 percezni, mellette megmarad 10 percesnek a 19-es. Csúcsidőben átlagosan 5 percenként fog járni a 19-es, és a 41-es is a közös szakaszon. A 17-es is csak 8:30-14:00 között fog 10 percezni, csúcsban ugyanúgy megmarad a 7-8 percezés. Ha Bécsi utat nézzem munkanap, akkor csúcsban megmarad az óránkénti 20 db villamos (átlagosan 3 percet jelent). 9:00-14:00 között pedig 15 db villamos fog óránkét elhaladni (átlagosan 4 percet jelent). Annyira nem szörnyű, és drasztikus ritkítás.
Az 56(A) járat valóban ritkulni fog 9:00-14:00 között, de cserébe az ideiglenes 59B-s járat (ami a 61-est képviselné a vágányzár alatt) 10 percezni fog, tehát sűrűbben fog járni mint ebben az időszakban a 61-es. Csúcsidőben átlagosan 3-4 percenként lesz villamos Széll Kálmán tér, és Hűvösvölgy között, 9:00-14:00 között pedig 5 percenként lesz villamos. Hűvösvölgy-Széll Kálmán szakaszon gyakorlatilag ritkítás nem is történt.
Egyedül az 50-es villamos vonal az, ahol valóban nagyobb ritkítás történt, értelmetlenül.
Sok menetrendi változást ideiglenesen az Alkotás utca-Villányi úti vágányzár miatt kellett meghozni, hangolások miatt. Ezért biztos vagyok abban, hogy a vágányzár idejével újra vissza jön az 56-56A, és a 17-es 7-8 percezése egész nap.
A busz menetrendes Indexes állításról annyit, hogy gyakorlatilag szinte semmi nem igaz. A 109-es marad teljes üzemidős járat, szombaton marad a 15 percezés, csak munkanap napközben 20 percenként fog közlekedni. A 110-112-es nem fog se csúcsban, se csúcson kívül ritkulni. A 213-214-es sem fog 24 percezni, megmaradnak 20 percenként csúcsban. A 33-as pedig eddig is egész nap 15 percenként járt, ezért nincs min ritkítani.
Szóval érdemes az Index cikkeit fenntartással kezelni. Van valóságalapja, de alapvetően el van túlozva a cikk, és például az 59B-s járatot meg sem említi, ami néhány időszakban sűrűsödik a 61-hez képest. A fonódó vonalaknál alapvetően a vágányzár is közre játszott az ideiglenes menetrend kialakításában.