Szie el tudnád küldeni nekem ezt a képet? az email-emre ?? Köszi előre is Meg ha esetleg erröl több is van akkor azt is megköszönném .. Thanx forevör emailem: taurus00806@gmail.com
Persze egy dieselmozdonyban nem igen van annyira nagy jelentősége, hogy mi a kapcsolóelem az inverterben, ellenkezőleg egy villanynál figyelembe kell venni a hálózatra visszaható felharmonikus torzításokat is, ugye ez dieselnél nincs... ezért is jobb az IGBT, mert nagyobb kapcsolási frekvenciával tud dolgozni, IGBT 5-20kHz ameddig a GTO-val csak 0,5-2kHz érhető el... nem beszélve arrol hogy az IGBT-s inverterrel hajtott motornak a hangja is jóval szebb, pont a nagyobb kapcs. freki miatt, sőt még a teljesítménytényezőt is jobban lehet vele 1 közelében tartani, U4-esnél 2MW< cos fí 0,95!!!!! ami szerintem eléggé szép egy ekkora mozdonytól...
Jól tudom az ER20 az a Herkules? ugye? Elképzelhető, hogy azokon próbálgatták először, mert amikor az U2-t kezdték fejleszteni, akkor még nem voltak ilyen nagyteljesítményű IGBT-k csak akkorák mint pl. ami egy villamosba vagy trolibuszba jó, ugye ezért lettek inkább az oltható tirisztorok (GTO). De ha én tervezhetnék egy frekiváltót, akkor másik motort is terveztetnék hozzá, de ugye akkor az még egy (vagy több) külön alkatrész...
az U4 az invertere IGBT tranzisztorokkal készül, az U2-é pedig GTO tirisztorokkal, de lehet hogy a vontatómotor ugyanaz...
Az ER20-on próbálgatták az IGBT-t először, de voltak még gondok. Gyanítom a csereszabatosság, és az alkatrészegységesítés nevében kb. ugyanazok a motorok lapulhatnak mind U4, mind U2 alatt, tekintettel a teljesítményegyezésre is. Szóval ha U4-et tudod, akkor nem lőhetsz nagyon mellé, ha azt saccolod a másikhoz is.
A segédüzemekről biztosan tudom, hogy ott kettő áramirányító (HBU - HilfsBetrieb Umrichter) változó frekvenciával dolgozik, kettő pedig stabil 60Hz-cel, ami egyben a max frekvencia érték is.
Csak azért kérdeztem, mert érdekelnek az inverterek, főleg a nagy teljesítményűek, az U4-ről találtam egy keveset az(2Hz-60Hz), de az U2-ről nem... persze az U4 az invertere IGBT tranzisztorokkal készül, az U2-é pedig GTO tirisztorokkal, de lehet hogy a vontatómotor ugyanaz...
Nem nagyon reklámozza a gyártó a részletes paramétereket. Valahol pedig már olvastam a motorokra szabadított frekvenciáról, de nem rémlik, hol lehetett. A rendelkezésemre álló, vagy egyéb publikus dokumentumok nem tartalmaznak ilyesmit. A wikipedián van ES64 cikk, ott tán van Z/v jelleggörbe, de ennyi.
Bocsánat, valóban érthetetlenül írtam, a hátul leállított narancssárga Krokodilokról légyszíves, amennyiben fotóztad már őket. Egyik a 1020 005-2, a másik pedig a 034-es, elvileg. A 6os ocsmányságnál/már ami megmaradt belőle, hehe:)/ vannak. Van ott még egy narancssárga 1X42, amennyiben augusztus 15. óta nem mozgatták őket, /amit erősen kétlek/.
Akkor senki?... pedig reménykedtem, mert ti vagytok a taurus-osak. én nem vagyok vasutas, villamosmérnöknek tanulok a Kandón, és csak érdekelt volna...
Köszi szépen a képért, úgy tűnik, hogy Ersatzteilspender lett belőle :(. OFF Voltál már hátul a Krokodilok felé is? Ha igen légyszíves az Osztrák topicba tegyél fel róla képet! Köszi szépen a választ előre is! ON
Segítséget szeretnék kérni ha lehet... érdekelne hogy ezekben a gépekben (es64u2) max hány Hz-el tudja a frekiváltó pörgetni a motort? vagy esetleg egy V/f görbét ha tudna valaki... azt megköszönném