Ez a vezeték megy rá az elektromos zsalu állítómotorra.
Ha folyamatos morgó hangot hallani gyujtás alatt, ahogy írod, mikor ez be van dugva, akkor eltört a zsaluállító motorod (vagyis az abban lévő fogaskerekek) és maga a kis motor folyamatosan üresben jár, mivel nem tekeri a zsalut, nincs érzékelt terhelés, ezért nem is áll le. Ilyenkor a zsalu már nem állítható, össze-vissza lötyög és nem tudod szabályozni, hogy kintről szívjon levegőt, vagy a bentit keringtesse. Esős párás időben ez szívás, mivel nem tudsz kinti levegőt szivatni, nagyobb eséllyel párásodik a szélvédő.
Ezt a motort nem lehet javítani, nem lehet szétszedni. Egyben kell cserélni, komplett. Bontottan anno 10 ezerértért árulták, most nem tudom mennyibe kerül.
Kicseréléséhez ki kell szerelni az egész komplett boxot cakk-pakk, majd aztán lehet hozzáférni ehhez. A szívás akkor van, ha nem engednek a klímacsövek annyit, hogy ki tudd billenteni a hőcserélővel csövekkel együtt a boxot a helyéről.
Ekkor sajnos le kell engedni a klímagázt és szétszerelni a klímacsöveket is a nyomásszabályzónál (vigyázni kosz, por ne kerüljön a csövekbe). Majd motor csere és összeszerelés után újra kell tölteni gázzal a klímát. :(
Ha esetleg ez terv lesz, akkor kb 10 ezer egy töltés, és 650g (gramm) r134a gáz kell bele!
Már régóta kíváncsi voltam mi is az a zümmögő hang az autó jobb eleje felől, gyújtást ráadva, de nem indítózva, akkor hallom, de úgy emlékszem régebben ezt nem vettem észre :-), a hétvégi takarításkor elkezdtem vizsgálódni.
Ha lehúzom a képen látható csatit(pollenszűrő fedelén van most), akkor elhallgat, persze így nem mertem indítózni, nehogy elszarjak valamit.
Kösz szépen az infót! Természetesen kPa-t akartam írni(elbambultam)akkor ez az érték jó. Ezek szerint a -40 is megnyugtató( legalább is részemről),ha nálad is ezt írja ki. EGR-rel meg elboldogulok.
1., Világít a sárga check lámpa a műszerfalon? Clip diaggal jobb lenne ránézni, hogy ez pontosan milyen hiba is, de ha törlés után visszajön, akkor nem régi tárolt (memorizált) hiba, hanem jelenleg aktuális (jelenlévő hiba). (kettő közti különbség magától érthető, a memorizált hiba lehet régi vagy előzőleg eltárolt hiba annak ellenére, hogy maga a hiba forrása már ki lett javítva, csak az eltárolt hibakód nem került még törlésre, a jelenlévőt akkor le sem kell írnom) :))
2., Ezt nekem is ilyen -40-re írja, mikor milyen vezérlőre (autóra) kötöd. Ezért olcsó és univerzális ELM. :DD
3., Elvileg hibátlan. ;) Mert gondolom kPa akart lenni, csak elírtad. Hiszen 23000 kPa = 230 bar, ami az alapjárati ü.a. nyomás gyárilag előírt értéke. :)
1, P0409-es hibakód van az autóban, ami törlés után azonnal visszajön. Az EGR szelepet"A"áramkör írja ki hibának!(Ezt már kiveséztük,csak még nem javítottam)
2, A beszívott levegő hőmérsékletét folyamatosan -40 fokra írja nem változik,hibakod nincs ( Egy másik kocsin is néztem,ott 19 fok,és ahogy jár a motor folyamatosan emelkedik )
3,Alapjáraton az üzemanyag nyomás 23000 pKa(Ezt nem tudom jó érték-e?)
Én a kézi pumpa elé akarok beépíteni,mert ha estétől reggelig áll a kocsi akkor nehezebben indul.Ha párat nyomok a pumpán,akkor viszont normálisan.Ebből arra következtetek,hogy visszaenged a pumpa.
Nálam is működött bubival, csak szűrőcserekor nem sikerült fél óra pumpálás után sem tökéletesre légteleníteni és úgy gondoltam legközelebb legyen gyorsabb/könnyebb a dolog.
Alapjáraton nálam is bizonyos időnként, periodikusan a résolajcső felől érkezik egy adag bubi, ez nem szűnt meg, de már ezen is agyaltam, csak mint írtad és én is, ettől még működik jól.
Napi legelső és csak a legelső indítás egy picit mindig bizonytalan volt. Elindult, de nem volt meg a normál alapjárati fordulatszám, aztán néhány másodperc után észhez tért. (Utána egész nap nincs ez a jelenség!)
Na ez ma reggel határozottan jobb lett, szinte teljesen megszűnt!
Azért is álltam még neki, mert eddig is bizonyos idő után kilégtelenítette magát és bubi mentesen működött (kivéve az említett résolaj) és azt gondoltam jó lenne ezt elérni már a kézipumpás légtelenítés után egyből.
Camozzi márkájú (VNR-210-1/8), szerelhető csőcsonkos, 1/8-os belső menet van benne mindkét oldalán, ide tekertem be a csőcsonkokat (a visszafolyóé kisebb).
Nálam is nagyon kemények a csövek.
A bejövőt könnyebben be tudtam rakni, mert más fajta csonkot használtam a visszafolyóval megszenvedtem, de azért összement. Kivágtam a szelep hosszának mefelelő darabot a csőből és a helyére tettem.
Az nem UHC hanem UCH. De tudom, elírtad, de ezt nem hagyhattam ki... :DD
Az az "utastéri elektronikus egység", angol nevéből ered az UCH rövidités. A biztositéktábla mögött van, a műszerfal mögött jól eldugva. :) Egy műanyag dobozt képzelj el, kb akkora, mint egy számítógép winchester. :D
Alulról a lábtér felől alaposan felnézve meg lehet találni és sok kis vezeték meg bele kis csatlakozókon át.
Ennek van egy műanyag vékony kerete, ami tartja az utastéri reléket (első ködlámpa, hátsó ablakfűtés...stb.) is.
Nem tudom nálad épp hogy van, de általában a hátsó ablakfűtés csak járó motornál megy, de ezt hagyjuk avégére, ezzel nem szokott gond lenni...
Amíg nem világít az ikon, addig tuti nem is fog működni.
Ezen sajna végig kell menni sorban:
Bizti tényleg jó e, gyújtás utáni "+12v" feszültség van e és át is jut e a biztin, kapcsolóig eljut e a feszültség és a kapcsoló maga jó e, aztán a reléig eljut e a feszültség és relének is jónak kell lenni. Nem elég ha kattan, attól még lehet érintkezési problémás. Majd relé után eljut e a feszültség a hátsó ablakig. És a hátsó ablak fűtőszálra kötött csúszósaruk is rendben vannak e.
Ezt mind egy egyszerű multiméterrel ki lehet mérni, meg lehet nézni. :)
Ha minden jó és még sem működik, akkor marad a "járó motor" jel, amit elvileg az UCH küld a relére járó motor esetén. Lényege tulajdonképp, hogy járó motornál az UCH testeli a (diódás)relé behúzótekercs "-" pólusát, ekkor válik üzemképessé, ha majd benyomod magát a kapcsolót, amivel ugye "+12v"-ot küldesz a relé behúzótekercs "+" lábára.
Ennek lényege csupán annyi, hogy Te akapcsolóval csupán csak a relét kapcsolod ki-be. A 12V-ot az ablakara maga a relé küldi. (detto első ködlámpa)
Sziasztok! A hátsó ablakfűtésem nem működik. Bizti jó. Volt már valakinek ez a probléma? Lehet köze a csomagtartó zár vezetékéhez,az ugyanis elszakadt,és nem működik a központi zárról.Lehet,hogy butát kérdeztem,de mindkettő hátul van!: )