Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

b_nagy Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30867

dobtan mail az itteni címedre

 

Előzmény: Tityitotyi1 (30866)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30866

Nekem van egy tipp-topp..... én meg teljes takarót akarok. :D:D

Előzmény: b_nagy (30863)
b_nagy Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30865

Ráhúzható nekem is van!

A műanyag betétes kellene, ami csak a felnit takarja

Előzmény: fúrómester (30864)
fúrómester Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30864

Most dobtunk ki egy ráhúzható takarót.

 

Minden szart évekig őrizgetek, amint kukázom, héccenccség, hogy köll.

Előzmény: b_nagy (30863)
b_nagy Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30863

Keresnék Discovery 1 pótkerék műanyag betétet olcsón megvételre vagy cserébe tudnék adni egy ráhúzható pótkeréktakarót.

 

pinguru Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30862

Én 1 ohmot kalkuláltam, 1W-os elég, de biztonságból 5W-osat vettem. IC nélül megnézem, elötte a fénytechnikai műhelyünkben kimérem a fényerősséget és a karakterisztikát, biztos ami biztos :)

Előzmény: élijen (30841)
pinguru Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30861

A túra miatt ne aggodj, gyakorlatilag elolvadt a hó, az éjjel volt egy kiadós zápor is, így marad a sár. Viszont most süt a nap és meleg van, így kicsid szikkadni fog a talaj, kellemesen saras lesz az útvonal.

Előzmény: tue-14 (30855)
scottiepippen Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30860

Na, a grafomániám kezd csillapodni.

Egy jó kis RRC klipet azért közreadok. Remélem fogok tudni így vezetni majd. Persze lehetne gyorsabban, vagányabban is áthajtani rajta, de nekem ez bejön.

scottiepippen Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30859

Hello D1 96!

A véglegeges utaskonfigurácó: egy barátom és kisfőnököm foglal el rajtam kívül +2 két ülőhelyet szerény automobilomban.

Így szerintem simán elfértek, lévén hogy az RRC öt személyes.

Előzmény: D1 96 (30788)
scottiepippen Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30858

Uhh, ez nem is kép, hanem egy marhajó videó! (csak most tudtam megnézni)

BSC/MSC képzéshez is hasznos melléklet!

Előzmény: Tie (30821)
scottiepippen Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30857

Juteszembe: Admiral Nelson, szeretném még 1x megköszönni a hozzáállást és segítséget, amit a Naszály túrán tapasztaltam.

És nemcsak neked, a többieknek is.

scottiepippen Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30856

... nna, szóval ott tartottam hogy hol is tartotaam? OFF edzés után lecsuszott pár málnaszörp, szóval össze kell szednem magagam, előre is elnézést ON

És elnézéést mindenkitől akit nem érdekel, de hosszú lesz (ezt csak azután íram, hogy láttam hogy hosszú lett : DD )

Megkaptam a mélt Tie, még jó hogy nem küldtem el a broaf kukacra. Gondolom az már nem él. Meg látom talán mást is érdekel, így inkább linkelem.

De előbb:

"Egy időben én is elgondolkodtam ezen a kapcsolható lock-upon..." - Akkor nem vagyok egyedül, ez jó érzés! Komolyan!

"de mivel nem elektromosan kapcsolja ezért feladtam a próbálkozást." - Akkor mégis : (

"Szerintem ez egy nagyon jól megkonstruált szerkezet." - Eddig egyetértünk!

"Nem érdemes bolygatni." - Itt már nem. Ezért vagyunk mérnökök! Tegyük a jót mégjobbá, és ehhez sokszor az is elég, ha az álatalános technikai fejlődést követjük. Ráadásul: ha abból indulunk ki, hogy a motort (1970-ben!) egy olyan Buick blokkból fabrikálták, ami nagyon nem számított sikeresnek (a Buick nem használta, ezért is adta el könnyen), és még 1995-ben is ezzel szerelték az RRC-t (25 év!) (sőt a P38 blokkjának is ez az alapja!!), akkor ebből kiindulva, az 1985-ben bevezetett ZF váltó is tuti '80 előtti konstrukció (de nem néztem utána). Szóval nem követünk el nagy hibát, ha javítani szeretnénk rajta (mint ahogy 95-ben me is tették).

"Nem biztos, hogy van értelme alacsony sebességnél is összezárni." - Ha csak a terepezést nézzük, igazad van.
Ha lenne egy USA V8-am is, akkor is! Mert az tudna 40km/h-nál 1200rpm-el bugyorogva lockuppal krúzolni, a városban.
Közben RRC új gyönyörű szépséges szerelmemmel (bár nálam egy testépítést időben abbahagyott nagypapaként testesül meg, szóval elég hülyén jön ki a "szerelem" kifejezés) meg közben ostromolnám a dombokat, hegyeket, völgyeket, és nem érdekelne a lockup. De sajnos több autót már (remélem csak egyelőre) nem engedhetek meg magamnak, ezért próbálkozok a túinvan megoldásban (elismerem ez ritkán sikeres).

"Hamarabb kinyírja a kuplungját." - Na ezen én is gondolkodtam, de győzött az az érv (most épp így gondolom), hogy a ZF4HP22E és 24E-ben (DiscoII,  P38), ja és a többi konszern frissebb aut váltóiról már nem is beszélve, minden sebességi fokozatban van lock-up, akkor mi baj lehet? A kuplung alatt egyébként a konverterre gondolsz?

"Meg hát azért automata, mert nem kell hozzányúlni." - Automatát imádom, ha van előtte egy nyomatékos motor, de ebben a helyzetben mégis hozzányúlnék.

"Lehet, hogy a többi sebesség kapcsolását is befolyásolná." - Ezt még nem látom tisztán, nemsokára csatoltom a linket, amit többek között privátban küldtem volna, és majd megszakértjük.

"minden sebességváltásnál te is kapcsolni akarsz valamit?"- Nem szeretnék, de majd az előzővel együtt megszakértjük. Legfeljebb csak 3.-ban és/vagy 4.-ben aktiválom, bár 4. után van magától is. Vagy 3. után? Nekem még mindig ez utóbbi tűnik reálisnak.

"Próbálkozhatsz. Érdekel a végkifejlet." - Nna, ritka a (kvázi) pozitív hozzállás, örülünk Vincent : )

Huhh, közben elfelejtettem mit is akartam. Ja, ezt:

1.
http://www.summitracing.com/parts/bmm-70244/media/instructions
alatt lévő pdf fájt tartalmát kellene kivesézni.

Ugyan ez GM váltókhoz való, és még nem hívtam fel őket hogy mit szólnak a ZF-hez, de a leírás alapján minden egyéb non electronically controlled váltókhoz jó. Ha ehhez hozzáveszem a joregmagyar találékonyságot, akkor tuti meglesz amit szeretnék. Vagy nem? Na ezt szerettem volna megtárgyalni. Ja, és ehhez nem ártana látnom egy szétborított 4HP22 valvebodyt (most már tudom, hogy a governort és a convertert nem kell piszkálni).

2.
Másik lehetőség, hogy mint Tie anno, 68 fontért + szállítás veszek egy ZF4HP22E vagy 24E-t,
és megpróbálom ezek inputjait előállítani. Házilag okosban. Nem biztos, hogy drágább mint az 1. pont, de ezzel még nem foglalkoztam. Viszont segítségemre van a rave maunal.

3.
Harmadik lehetőség, hogy mint Tie anno, 68 fontért + szállítás veszek egy ZF4HP22E vagy 24E-t,
és hozzá veszek az Ashcroft-tól, 800GBP-ért Compushift-et (hahhahhaaa : ))) 240k HUF b*meg... : )))

Ezt kellett volna utoljára hagynom.

4.
Negyedik lehetőség, eladom a motor+váltót sőt osztómű-terepváltót, és veszek egy komplett usa v8 autót 350sbc-vel, th700r4-el, eladom a kívánt motor+váltón kívül a komplett autót, plusz beszerzek egy kapcsolható 4 kerekes Jeep terepváltót, a szükséges beépítő kiegészítőkkel (de ez már csak a hab a tortán). A baj csak az, hogy belezúgtam ebbe az RRC-be, és nem akarom bolygatni. Pedig ez lenne a leggazdaságosabb megoldás, ha a nyomaték / teljesítmény / fogyasztást (!) is nézem.

Na, essetek nekem!

Más:

Egész eddig nem tudtam meggyőzni magam a 4. sebességi fokozat létezéséről (lockup nélkül értve), de Nelson admiral 30854-es hozzászólása, másrészt a saját autóm megfigyelése is abba az irányba terel, hogy 3. fokozat után a lockup jön (!), mint 4. fokozat. Erre való utalás egyébként a rave-ben is történik... most akkor hogy van ez? "hülye angolok, angol hülyék..."

Megint más:

A lockup (rave szerint és saját experience alapján is) kb. 85 km/h fölött aktiválódik,  és kb. 80-75 km/h környékén kikapcsol.
A gázpedál állást pillantnyilag még vitatom! De szombaton leellenőrzöm. Szerintem, ha a kényelmes gyorsításnál jobban nyomod, nem lesz lockup, ezt igazolja az usav8 tapasztalatom is, de majd meglássuk, legfeljebb meaculpa.

Höhhö, és még 1x elnézést a hosszúságért és a témáért, remélem éjszaka csak elvetemültek olvassák (meg a nemjózanok).

Megint megint más:

Van valami túrán viselkedés kisKT? Ha igen, küldjétel el pls., nem szeretnék kilógni a sorból.

Na és akkor a lényeg a végén (akár magánban): mi a véleményetek a linkben tárgyalt megoldásról?

Előzmény: Nelson admirális (30838)
tue-14 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 30855

Köszönöm hogy utánanéztél, de van itten több baj is.

 

"ami nagyjából váltómérete a tiédnek"

Nem vagyok otthon gumi méret átváltásban, pláne ha arról van szó, hogy a hólánc passzol-e majd rendesen. Így meg nem mernék megrendelni valamit, hogy aztán kűdhessem vissza ha nem passzol. (Már ha visszaveszik.)

 

Meggyőző a cucc, amit linkeltél, CSAK az ára...

Egy angol oldalon találtam ÁFÁ-san 450Ł-ért, ami az én számológépem szerint alsó hangon is 150kHUF. Értem én, hogy örök élet meg egy nap (napi használat mellett is), de jó esetben is kétszer tudnám egy évben használni, és arra meg így elég drága. A Convoy-os ár (harminc - iksz kiló HUF jóárasítva) elég attraktívnak tűnt, és még az eredeti árán is beleugrottam volna, na de 150 ropi? :-)

 

Tehát kedves kollégák, a kérdés továbbra is kérdés (bár jelenleg elég erőteljesen olvad), hogy ki tud normális minőségű hóláncot, emberi áron, 33"-os kerékre?

 

 

 

 

Előzmény: spapda (30735)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30854

Nelsoné ugyanez. 75-80-nál a negyedik jön meg, nem a lockup.

 

Aha, akkor én kérek elnézést, hogy 4-5 év alatt és egy kicsit több, mint 150ezer kilométer után nem veszem észre, hogy a lock up helyett midössze negyediket vált. Én vagyok a buta, hogy hiába számolgattam a váltásokat, nem vetem észre négy év alatt,

hogy mikor zárja a lock up-ot és utána hiába nyomom a gázt 130-ig nem volt hajlandó kapcsolni egy hatodikat.

Előzmény: Tie (30848)
turbo2 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30853

semmit nem tudok róluk, csak jött  a nagykerből egy hírlevél. Gondoltam ha érdekel valakit, behozatok belőle, de egyébként ezzel nem foglalkozunk.

Előzmény: élijen (30851)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30852

Ja a link nem müködik, rákerestem máshun :)

Előzmény: élijen (30851)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30851

Tök jók, de ez folyamatosan vesz föl, vagy -mint olvastam valahol- kb fél percenként van egy memorizálási 3 mp szünet, aztán folytatja?

Előzmény: turbo2 (30850)
turbo2 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30850

Ha valakit érdekel:

 

PRESTIGIO RoadRunner HD1 kamera
Termékkód: PCDVR720P01

- autós menetrögzítő kamera
- 720p HD, 1280x720@30fps
- 2.5" LCD kijelző
- tapadókorong, autostart/stop
- 800mAh akku

LISTA ÁR: 10,950 Ft

 

    

 

PRESTIGIO RoadRunner 700X kamera
Termékkód: PCDVRR700X

- menetrögzítő és akció kamera
- 1080p HD, 1920x1080@30fps
- 1.5" LCD kijelző
- rögzítő készlet, cseppálló burkolat
- távirányító

LISTA ÁR: 39,300 Ft

 

 

 

 

PRESTIGIO RoadRunner 710X kamera
Termékkód: PCDVRR710X

- menetrögzítő és akció kamera
- 1080p HD, 1920x1080@30fps
- 120fok látószög,
- rögzítő készlet, cseppálló burkolat
- 750mAh akku

LISTA ÁR: 31,420 Ft

 

 

 

élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30849

Nem hiszem, hogy kb 60nál fölrakná 4.be 1400 körüli fordulatnál, többek között azért sem, mert ha nem óvatoskodok ennyire, hanem finom gázzal gyorsítom ( akár üresen is)  akkor nincs ez a 3 és feledik sebesség, hanem 1800 körül vált 4.-be. De mint írtam, nem okoskodom, mert kézzel váltogatok, hehe. 

Előzmény: Tie (30848)
Tie Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30848
Az lehet, de az nem a lockup, hanem a 4. fokozat. :)

A lockup nem függ gázpedálállástól, ha negyedikben van a váltó, és 96-nál gyorsabban megy az autó, zár a lockup. Ha lepadlózod, nem a padlógáztól fog nyitni a lockup, hanem attól, hogy visszavált 3-ba.

Nelsoné ugyanez. 75-80-nál a negyedik jön meg, nem a lockup.
Előzmény: élijen (30841)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30847

Mit szól a zsönerátor által rátolt 14 fölötti V-hoz? A spapda szerint az élettartama rövidülhet meg, ha a sok vellany miatt jobban melegszik. Vagy valami ilyesmi, minnyá megszakérti. Nem akarom kinyírni ha végre össze lesz rakva a cucc, inkább kapjon kevesebb delejt, fix 12 V-ot, de legalább megmarad egyben és nem sül le a képéről a bőr :)  Gondolom ki kéne számolni, hogy a tőttéshez képest mekkora ellenállás köll és az IC tipusát is elárulhatnád ám. 

 Vasárnap nem gyüvök, anyuhoz mék a Börzsönybe, fát vágok, meg egyéb szabadtéri sporttevékenységek vannak kilátásban.

Előzmény: Ivwi (30846)
Ivwi Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30846

Nem raktam elé semmit, csak nekikűttem a delejt:)

Sajnos vége a pelenkaszabinak, holnaptól meló:(

Majd egyik este megnézem miként világít, remélem gyössz vasárnap!

Előzmény: élijen (30841)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30845

:D                                          ( Mikorra érjek föl? )

Előzmény: Nelson admirális (30844)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30844
Le kő csatóni lütyőkém.
Hétfő este matyizunk együtt?
Előzmény: élijen (30843)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30843

Tök jó dolog, csak nekünk nehezen tartható így összezárva, mert az utánfutó a cihával köbö 6 mázsa és néha nem akar gyünni  :(

Előzmény: Nelson admirális (30842)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30842
Nekem 75-80-nál kapcsolja össze a cuccot
Előzmény: élijen (30841)
élijen Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30841

Az ótómata váltóhoz egy megjegyzés: a lufis vényócunkon 60-65 km/h környékén megcsinálható ez a játék, hogy 500-al lejjeb esik a fordulat, habár váltás nem történik. Mindez persze csak síkon és tök kevés gázzal, de ha egy kicsit is megnyomom neki, visszatér a normális fordulatra 3.-ban. Tudom-tudom, nekem ott a lekvárkeverő a jobbomon, mit pofázok bele :) 

 

ivám! Kiszámoltad mán, hogy mekkora ellenállás köll a csík led elé?  Lassan összevásárolnám őket meg az InterCity-t is. Ja, az milyen? Amúgy zsír a led a hűtőrácsban, az écakai fényére kiváncsi lennék, hogy látsz-e vele bármit is, illetve javult-e a látás. 

s2a Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30840

tudatom mindenkivel hogy az ominozus tura megtartatik. minden a megbeszélés szerint. találka:n 47 30 325  e 019 17 116.  kőzel az egyik  M0 lejárohoz.   tal. idő: 9- 9.30  indulás:10-orakor. fontos megemliteni hogy a tura néhol nehéz és nagyon karcos is lehet.

Nelson admirális Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30839
Jut eszembe pubi. Azt magyarázd meg nekem, hogy ha felezőben van a verda, akkor a végén miért nem kapcsolja a lock upot?
Előzmény: Tie (30837)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.01.30 0 0 30838
Egy időben én is elgondolkodtam ezen a kapcsolható lock-upon de mivel nem elektromosan kapcsolja ezért feladtam a próbálkozást. Szerintem ez egy nagyon jól megkonstruált szerkezet. Nem érdemes bolygatni. Nem biztos, hogy van értelme alacsony sebességnél is összezárni. Hamarabb kinyírja a kuplungját. Meg hát azért automata, mert nem kell hozzányúlni. Lehet, hogy a többi sebesség kapcsolását is befolyásolná. minden sebességváltásnál te is kapcsolni akarsz valamit? Próbálkozhatsz. Érdekel a végkifejlet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!