Én 1 ohmot kalkuláltam, 1W-os elég, de biztonságból 5W-osat vettem. IC nélül megnézem, elötte a fénytechnikai műhelyünkben kimérem a fényerősséget és a karakterisztikát, biztos ami biztos :)
A túra miatt ne aggodj, gyakorlatilag elolvadt a hó, az éjjel volt egy kiadós zápor is, így marad a sár. Viszont most süt a nap és meleg van, így kicsid szikkadni fog a talaj, kellemesen saras lesz az útvonal.
Egy jó kis RRC klipet azért közreadok. Remélem fogok tudni így vezetni majd. Persze lehetne gyorsabban, vagányabban is áthajtani rajta, de nekem ez bejön.
... nna, szóval ott tartottam hogy hol is tartotaam? OFF edzés után lecsuszott pár málnaszörp, szóval össze kell szednem magagam, előre is elnézést ON
És elnézéést mindenkitől akit nem érdekel, de hosszú lesz (ezt csak azután íram, hogy láttam hogy hosszú lett : DD )
Megkaptam a mélt Tie, még jó hogy nem küldtem el a broaf kukacra. Gondolom az már nem él. Meg látom talán mást is érdekel, így inkább linkelem.
De előbb:
"Egy időben én is elgondolkodtam ezen a kapcsolható lock-upon..." - Akkor nem vagyok egyedül, ez jó érzés! Komolyan!
"de mivel nem elektromosan kapcsolja ezért feladtam a próbálkozást." - Akkor mégis : (
"Szerintem ez egy nagyon jól megkonstruált szerkezet." - Eddig egyetértünk!
"Nem érdemes bolygatni." - Itt már nem. Ezért vagyunk mérnökök! Tegyük a jót mégjobbá, és ehhez sokszor az is elég, ha az álatalános technikai fejlődést követjük. Ráadásul: ha abból indulunk ki, hogy a motort (1970-ben!) egy olyan Buick blokkból fabrikálták, ami nagyon nem számított sikeresnek (a Buick nem használta, ezért is adta el könnyen), és még 1995-ben is ezzel szerelték az RRC-t (25 év!) (sőt a P38 blokkjának is ez az alapja!!), akkor ebből kiindulva, az 1985-ben bevezetett ZF váltó is tuti '80 előtti konstrukció (de nem néztem utána). Szóval nem követünk el nagy hibát, ha javítani szeretnénk rajta (mint ahogy 95-ben me is tették).
"Nem biztos, hogy van értelme alacsony sebességnél is összezárni." - Ha csak a terepezést nézzük, igazad van. Ha lenne egy USA V8-am is, akkor is! Mert az tudna 40km/h-nál 1200rpm-el bugyorogva lockuppal krúzolni, a városban. Közben RRC új gyönyörű szépséges szerelmemmel (bár nálam egy testépítést időben abbahagyott nagypapaként testesül meg, szóval elég hülyén jön ki a "szerelem" kifejezés) meg közben ostromolnám a dombokat, hegyeket, völgyeket, és nem érdekelne a lockup. De sajnos több autót már (remélem csak egyelőre) nem engedhetek meg magamnak, ezért próbálkozok a túinvan megoldásban (elismerem ez ritkán sikeres).
"Hamarabb kinyírja a kuplungját." - Na ezen én is gondolkodtam, de győzött az az érv (most épp így gondolom), hogy a ZF4HP22E és 24E-ben (DiscoII, P38), ja és a többi konszern frissebb aut váltóiról már nem is beszélve, minden sebességi fokozatban van lock-up, akkor mi baj lehet? A kuplung alatt egyébként a konverterre gondolsz?
"Meg hát azért automata, mert nem kell hozzányúlni." - Automatát imádom, ha van előtte egy nyomatékos motor, de ebben a helyzetben mégis hozzányúlnék.
"Lehet, hogy a többi sebesség kapcsolását is befolyásolná." - Ezt még nem látom tisztán, nemsokára csatoltom a linket, amit többek között privátban küldtem volna, és majd megszakértjük.
"minden sebességváltásnál te is kapcsolni akarsz valamit?"- Nem szeretnék, de majd az előzővel együtt megszakértjük. Legfeljebb csak 3.-ban és/vagy 4.-ben aktiválom, bár 4. után van magától is. Vagy 3. után? Nekem még mindig ez utóbbi tűnik reálisnak.
"Próbálkozhatsz. Érdekel a végkifejlet." - Nna, ritka a (kvázi) pozitív hozzállás, örülünk Vincent : )
Huhh, közben elfelejtettem mit is akartam. Ja, ezt:
Ugyan ez GM váltókhoz való, és még nem hívtam fel őket hogy mit szólnak a ZF-hez, de a leírás alapján minden egyéb non electronically controlled váltókhoz jó. Ha ehhez hozzáveszem a joregmagyar találékonyságot, akkor tuti meglesz amit szeretnék. Vagy nem? Na ezt szerettem volna megtárgyalni. Ja, és ehhez nem ártana látnom egy szétborított 4HP22 valvebodyt (most már tudom, hogy a governort és a convertert nem kell piszkálni).
2. Másik lehetőség, hogy mint Tie anno, 68 fontért + szállítás veszek egy ZF4HP22E vagy 24E-t, és megpróbálom ezek inputjait előállítani. Házilag okosban. Nem biztos, hogy drágább mint az 1. pont, de ezzel még nem foglalkoztam. Viszont segítségemre van a rave maunal.
3. Harmadik lehetőség, hogy mint Tie anno, 68 fontért + szállítás veszek egy ZF4HP22E vagy 24E-t, és hozzá veszek az Ashcroft-tól, 800GBP-ért Compushift-et (hahhahhaaa : ))) 240k HUF b*meg... : )))
Ezt kellett volna utoljára hagynom.
4. Negyedik lehetőség, eladom a motor+váltót sőt osztómű-terepváltót, és veszek egy komplett usa v8 autót 350sbc-vel, th700r4-el, eladom a kívánt motor+váltón kívül a komplett autót, plusz beszerzek egy kapcsolható 4 kerekes Jeep terepváltót, a szükséges beépítő kiegészítőkkel (de ez már csak a hab a tortán). A baj csak az, hogy belezúgtam ebbe az RRC-be, és nem akarom bolygatni. Pedig ez lenne a leggazdaságosabb megoldás, ha a nyomaték / teljesítmény / fogyasztást (!) is nézem.
Na, essetek nekem!
Más:
Egész eddig nem tudtam meggyőzni magam a 4. sebességi fokozat létezéséről (lockup nélkül értve), de Nelson admiral 30854-es hozzászólása, másrészt a saját autóm megfigyelése is abba az irányba terel, hogy 3. fokozat után a lockup jön (!), mint 4. fokozat. Erre való utalás egyébként a rave-ben is történik... most akkor hogy van ez? "hülye angolok, angol hülyék..."
Megint más:
A lockup (rave szerint és saját experience alapján is) kb. 85 km/h fölött aktiválódik, és kb. 80-75 km/h környékén kikapcsol. A gázpedál állást pillantnyilag még vitatom! De szombaton leellenőrzöm. Szerintem, ha a kényelmes gyorsításnál jobban nyomod, nem lesz lockup, ezt igazolja az usav8 tapasztalatom is, de majd meglássuk, legfeljebb meaculpa.
Höhhö, és még 1x elnézést a hosszúságért és a témáért, remélem éjszaka csak elvetemültek olvassák (meg a nemjózanok).
Megint megint más:
Van valami túrán viselkedés kisKT? Ha igen, küldjétel el pls., nem szeretnék kilógni a sorból.
Na és akkor a lényeg a végén (akár magánban): mi a véleményetek a linkben tárgyalt megoldásról?
Köszönöm hogy utánanéztél, de van itten több baj is.
"ami nagyjából váltómérete a tiédnek"
Nem vagyok otthon gumi méret átváltásban, pláne ha arról van szó, hogy a hólánc passzol-e majd rendesen. Így meg nem mernék megrendelni valamit, hogy aztán kűdhessem vissza ha nem passzol. (Már ha visszaveszik.)
Meggyőző a cucc, amit linkeltél, CSAK az ára...
Egy angol oldalon találtam ÁFÁ-san 450Ł-ért, ami az én számológépem szerint alsó hangon is 150kHUF. Értem én, hogy örök élet meg egy nap (napi használat mellett is), de jó esetben is kétszer tudnám egy évben használni, és arra meg így elég drága. A Convoy-os ár (harminc - iksz kiló HUF jóárasítva) elég attraktívnak tűnt, és még az eredeti árán is beleugrottam volna, na de 150 ropi? :-)
Tehát kedves kollégák, a kérdés továbbra is kérdés (bár jelenleg elég erőteljesen olvad), hogy ki tud normális minőségű hóláncot, emberi áron, 33"-os kerékre?
Nelsoné ugyanez. 75-80-nál a negyedik jön meg, nem a lockup.
Aha, akkor én kérek elnézést, hogy 4-5 év alatt és egy kicsit több, mint 150ezer kilométer után nem veszem észre, hogy a lock up helyett midössze negyediket vált. Én vagyok a buta, hogy hiába számolgattam a váltásokat, nem vetem észre négy év alatt,
hogy mikor zárja a lock up-ot és utána hiába nyomom a gázt 130-ig nem volt hajlandó kapcsolni egy hatodikat.
Nem hiszem, hogy kb 60nál fölrakná 4.be 1400 körüli fordulatnál, többek között azért sem, mert ha nem óvatoskodok ennyire, hanem finom gázzal gyorsítom ( akár üresen is) akkor nincs ez a 3 és feledik sebesség, hanem 1800 körül vált 4.-be. De mint írtam, nem okoskodom, mert kézzel váltogatok, hehe.
Az lehet, de az nem a lockup, hanem a 4. fokozat. :)
A lockup nem függ gázpedálállástól, ha negyedikben van a váltó, és 96-nál gyorsabban megy az autó, zár a lockup. Ha lepadlózod, nem a padlógáztól fog nyitni a lockup, hanem attól, hogy visszavált 3-ba.
Nelsoné ugyanez. 75-80-nál a negyedik jön meg, nem a lockup.
Mit szól a zsönerátor által rátolt 14 fölötti V-hoz? A spapda szerint az élettartama rövidülhet meg, ha a sok vellany miatt jobban melegszik. Vagy valami ilyesmi, minnyá megszakérti. Nem akarom kinyírni ha végre össze lesz rakva a cucc, inkább kapjon kevesebb delejt, fix 12 V-ot, de legalább megmarad egyben és nem sül le a képéről a bőr :) Gondolom ki kéne számolni, hogy a tőttéshez képest mekkora ellenállás köll és az IC tipusát is elárulhatnád ám.
Vasárnap nem gyüvök, anyuhoz mék a Börzsönybe, fát vágok, meg egyéb szabadtéri sporttevékenységek vannak kilátásban.
Az ótómata váltóhoz egy megjegyzés: a lufis vényócunkon 60-65 km/h környékén megcsinálható ez a játék, hogy 500-al lejjeb esik a fordulat, habár váltás nem történik. Mindez persze csak síkon és tök kevés gázzal, de ha egy kicsit is megnyomom neki, visszatér a normális fordulatra 3.-ban. Tudom-tudom, nekem ott a lekvárkeverő a jobbomon, mit pofázok bele :)
ivám! Kiszámoltad mán, hogy mekkora ellenállás köll a csík led elé? Lassan összevásárolnám őket meg az InterCity-t is. Ja, az milyen? Amúgy zsír a led a hűtőrácsban, az écakai fényére kiváncsi lennék, hogy látsz-e vele bármit is, illetve javult-e a látás.
tudatom mindenkivel hogy az ominozus tura megtartatik. minden a megbeszélés szerint. találka:n 47 30 325 e 019 17 116. kőzel az egyik M0 lejárohoz. tal. idő: 9- 9.30 indulás:10-orakor. fontos megemliteni hogy a tura néhol nehéz és nagyon karcos is lehet.
Egy időben én is elgondolkodtam ezen a kapcsolható lock-upon de mivel nem elektromosan kapcsolja ezért feladtam a próbálkozást. Szerintem ez egy nagyon jól megkonstruált szerkezet. Nem érdemes bolygatni. Nem biztos, hogy van értelme alacsony sebességnél is összezárni. Hamarabb kinyírja a kuplungját. Meg hát azért automata, mert nem kell hozzányúlni. Lehet, hogy a többi sebesség kapcsolását is befolyásolná. minden sebességváltásnál te is kapcsolni akarsz valamit? Próbálkozhatsz. Érdekel a végkifejlet.