120 lovas, baráti km, valamiféle 1 éves gari is van rá -persze ki tudja mire és hogyan-. Árban ez már a teteje a történetnek, ennél többet nem igen akarok jelenleg autóra költeni...
DOT szám miatt én nem cserélnék gumit. Ha nem beton kemény és nincs kirepedezve akkor simán használnám.
Fiestán (amit ősszel adtunk el) conti téli volt 2004-ből és tökéletes volt (pedig két nyáron is fenn volt a kocsin), fogta az utat rendesen. Ha nem volt a kocsin rendesen volt tárolva, kb ennyi volt a titka.
gondoltam mivel ráérek megosztok veletek pár dolgot az autóról.
Tavaly vettem áprilisban, 122ekm-rel 1.9mjet 16V Maranello piros, sport csomagos. A színéből adódóan baromi gyorsan koszolódik.
Gyárilag sötétített hátul,ezért sötétben tolataásnál nem látni semmit., nagyon alacsony az autó ezért nagyon sok helyen leér az eleje.
Motorikusan rendben van, nem eszi az olajat. Mióta megvettem azóta csak prémiummal etetem, nem is nagyon kormos a kipufogóm. Az autóban nincs DPF. Kettős tömegű csre eddig nem jelentkezett, nem is hallok semmi rendellenességet onnan. Gondolom ez azért van mert az előző tulaj is csak ingázásra használta főúton.10ekm-ként cserélek olajat szűrőket. A motor 2000 fordulat alatt halott, relatíve pörgetni kell, hogy szedje a lábát. Olyan 2100 től már tól rendesen, van is hátbavágás,aztán hamar elfogy és jöhet a váltás…de ez egy régi konstrukció. Hdegen csörög zörög, bemelegedve vmivel jobb a helyzwet. Mikor megvettem az autót mindig azt hittem vmi baja van,mivel előtte nem volt dízelem. Azóta megszoktam. Az akku is még gyári benne (magneti) pont vmelyik nap mértem rá, de rendben van, remélem azért majd a minuszokat is bírni fogja. A textar betétek nyikorognak, viszont jól fognak. A klíma mizéria is elkerült eddig.
135ekm-komplett vezérlés, ékszíj csere, olaj meg ami kell
Tegnap értem a 145ekm-hez ezért megint olajcsere volt, Fuchs GT1 5w40 et kapott, Mann szűrőkkel. Kizárolag Mann szűrőket használok. Az olajszűrőnél azért használok Mann-t mert az pont olyan magas, hogy kényelmesen befér a helyére, a WIX Knecht…stb azok 1-2 cm-rel magsabbak ezért NEHEZEBB ŐKET BERAKNI.
A belső térben nem kopik a kormány, viszont nem zörgésmentes az utastér. A kézifékkernál nálam is letört az a műanyag takaró, hidegen ropog a kormány a kp-i zár is rakoncátlankodik néha. Napi 100km-t ingázok vele főúton ezért a fogyasztás baráti vagy talán azért mert nem is nyomom neki…J
Kb 100km órával járok melózni, így 4,8-4,9 L eszik, ez a kúton tankolva olyan 5,1 L-re jön ki. A téli gumi még a gyári rajta, jövőre sztem cserés lesz( DOT2007, Dunlop 3D)
A nyári gumik bicolor felnin vannak, Bridgestone S001, remélem 2 szezont még lefutnak. Eddig egyszer állítottak futóművet,mert rendellesen kptak az első gumik, azóta nem veszek észre a kopást.
nagyjából ennyi jutott az eszembe, ha valakinek kérdése van ne tartsa magában.
Ilyen foschok ezek a Tsi ik? Annyit tudnék a dologról,hogy nekünk a bmp előtt volt egy VI.os TSI dsg vel,65km nél tökéletesen tette a dolgát női sofőrrel is-turbókimélet lexarva ugyi-sztem nem volt rossz gép,bár a váltó kivételével nem tartottam többre a Tjet ünknél.
Én valahogy nem hallottam 40 e nél motorcserékről-biztos van-Tjet Bravonál viszont még korábban is,ami a kis eladott darabszám okán a gófhoz képest jóval gyakoribb lehet ezek szerint.
Az biztos,hogy itthon a góf túl van fetisizálva......
nagyobb hidegbe ahogy a kormányt tekered halk ropogást is hallani . Ez a szilentek hangja minden téli időszakba előjön és nem csak a szívon hanem 120 -as 150-est is érinti .
Igen, ragasztott és nem szereti ha sokat süti a Nap. Esetleg esővíz éri, bár szerintem a Nap lesz a hibás. A lényeg, hogy elég rondán csíkos lesz, majd szépen leesik.
---
Olvass utána a turbó működésének - a totalcar is tele van vele - és akkor tiszta lesz a kép. A lényeg, hogy sokkal (de sokkal magasabb) fordulaton pörög, mint a motor. És melegebb is.
Nem jó ha rögtön leállítod terhelés után, mert akkor megszűnik az olajnyomás is, nem lesz jó a kevés, meg tud égni stbstb.
Az okosok szerint fél perc elég neki, hogy saját alapjárati fordulatra lassuljon, akkor már le lehet állítani.
Én kínosan figyelek rá, eddig a 121e km alatt bevált.
---
Hamar észre fogod venni ha nem működik. Olyan lesz mint egy döglött ló - vagy legalábbis döglődő. Gyakorlatilag szívó 90 lovas lesz belőle, nem fog gyorsulni. Illetve nem úgy mint illene neki...
Nem lesz pl padlózás után turbólyuk, mert nem történik semmi. A félig halott turbót nem tudom mi jellemzi, de nyilván ott is megváltozik a motor karaktere.
Összegszerűen olyan 150-200e között lehet az új ára ha jól emlékszem.
Vagy megjavíttatod profival - de nem sokan foglalkoznak vele, elég finom szerkezet.
A jobboldali főtengely szimeringet nézetted már? nekem onnan folyt szintén a vezérlés felől. Amit múltkor feltettél képet abból ez nem derül ki.
nekem olajos volt: vezérlés felőli alsó takarólemez, kormánymű, olajhűtő, és a blokk. Ehhez azért hozzátevődött még a féltengely gumiharang lecsúszása is asszem...
Először én is megijedtem, de nem volt nagy tragédia a dolog, 1500 Ft os főtengely szimering + munkadíj amit a vezérlés cserével egyfüst alatt megoldottak. Ez mindenestül nekem egész pontosan 47500 Ftba fájt
a csomagtérnyitó a hátsó ajtón lévő fiat jel -ha jól tudom-...az hogy a tökbe túd "leázni" ??? Matrica vagy mi a fene??? (mármint nyílván fémlapon műanyag plakett, de ragasztott???)
Mondta valaki, hogy max ha a turbot nem kímélték (hidegen gyilkolták, nem hagyták lehűlni). Mit kell itt érteni a lehűlés alatt? Használat után 5 perccig alapjáraton kell pötyögtetni?
Ha bejönne a rossz verzió, mondjuk a turbot nem kímélték (és legyen a 150LE-as verzió). Mit fogok/kell éreznem, hogy ez van, és mire lehet hosszú távon számítani? Turbó csere, felújítás?? Mekkora tételek lehetnek ezek kb.?
Azért meg kell küzdeni, hogy összehozz egy motorcserét! Népautónál egyébként 40k km a jellemző terminus. Te azon már túlvagy! Ja és a tsi nyugdíjas kishivatalnok autó, nem versenyzők használják tipikusan! :-)
Van a betétben egy elektromosan vezető elem, aminek az egyik vége a vezeték ami csatlakozik az autó elektronikájához. Amikor a betét lekopik az a tárcsán keresztül letestelődik és a műszerfalon kapcsolja a betétkopásra figyelmeztető lámpát.
Nos, ha kiderül, hogy honnan jön az olajam (ami összeganézta a motorterem a blokk vezérlés felöli oldalán, elöl és hátul is), ha egyáltalán a motorolaj szökik valahol, akkor legalább nekem lesz egy vw mércével is mérhető problémám... :-D
Hirtelen ötlettől vezérelve ma kicseréltettem a fékbetéteket.Nagyon jóárasítva - egy kolléga közreműködésével - megvettem őlet még decemberben.Valaki linkelt fékbetéteket pár napja. Én 12550-ért vettem őket.
Szerintem még simán elmentek volna 10e km-t. A kopásjelzőig is volt még némi anyag. A jobb első volt a legjobban elkopva - csakúgy mint a jobb első nyári gumi. A hátsók meg fura módon ferdén voltak elkopva...a jobb hátsóval jól meg is kínlódtak.