Sima lökhárító festékkel szokták festeni.Van spré verzió (ha úgy tetszik spray).Van literre is autó festék boltban,ha van pisztojod,vagy meg tudod fújatni valakivel azzal jobban jársz,erősebb.Milyen motor ez pontosan? Az Olaszból érkező motorok 90%-án ki vannak fakulva a műanyagok rendesen.
Kedves Mágus, egy dolgot tarts figyelembe, itt is sokkal több a read-only, mint a valóban írogató topik tag. Visszafogott önbizalommal rendelkező grafománok is feltüntek itt már az évek során, nem kevesen. Mindenkitől csak az a kérésem, hogy legalább ne vezessük félre az érdeklődöket, még ha segíteni is szeretnénk...
Nem baj, ha nem érted mi a bajom a kezdő hsz.-eddel.
DE
ad1. sajna ez egy nyílt fórum és akkor írok ide, amikor szeretnék.
ad2. a következő személyeskedésed után megkérdezzük a moderaturát, hogy egy eddig csendes fórumban a hangnemed megengedhető-e. Deal?
Kedves Garfield szerintem már elég sokan unják a probálkozásaidat nem neked szolt a dolog !! Te önts amit akarsz bele ! Jó lenne ha akkor szolitanál meg ha valami értelmeset is tudsz hozzáfüzni a dologhoz!köszönöm!
- A literes kiszerelésűn, amit én vettem, azon sem volt, hogy hány fokos. Gyakorlatilag semmi infó nincs rajta a szokásosokon kívül.
Utánajárás során kiderült, hogy 36 vagy 39 fokos, már nem emlékszem, de szerintem 36. Szóval ez sem túl tömény. Színe zöld. Egyébként szerintem csináld azt, amit a kollega mondott, 1l tömény, aztán a többi mehet a 5l-ből, amíg meg nem telik.
Ez sajnos nem tudja szimulálni a pumpa helyére szerelt állapotát, de meg tudtam figyelni, mikor nyit a szabályzó szelep.
(Egy sikba köszörült vaslap, erre föl tudtam csavarozni a pumpát, mintha a helyére raktam volna, a lapba lett fúrva egy átmenő furat, abba menet, amibe betekertem egy nyomásmérő órát a pumpa kimeneti nyílásával szemben, [sima levegős] és olajba lógatva, megtekertem egy akksis fúróval.) Az óra mellett kiengedett olaj mennyiséggel csökkentettem az ellenállását (különböző mélyen tekertem be az órát).
Szóval az érdekelt, hogy mikor nyit a szelep, visszazár-e, akad, nem akad, stb. sajnos nem tudom hány méter, milyen átmérőjű cső, milyen magasra vezetve szimulálja a motor olaj-járatait ... :-(
Jó lenne tudni, hogy mikor jó a pumpa kiszerelt állapotban, tehát mikor mit/mennyit kell mérni ...
A főtengely csapágyaknak annyi baja volt, amit a fémszemcsék okoztak, volt pár ami csíkos volt belül körkörösen abban a sávban, ahol belép az olaj, de volt amelyiken semmi sem volt.
Persze összeszerelve hibátlanok voltak!
Hajtókar csapágyak is amelyik nem lógott, abból is kettő közepéből hiányzott egy-egy darab, föl volt szakadva!
Én átmostam gázolajjal, de nekem kicsit fémes volt az olaj.
Az olajgombák úgy általában kb 0,5 bar alatt kapcsolnak, nem tudom nálunk pontosan hogy van, de hallotam olyat, hogy 1.6 HDi comp viszonyít a fordulatszámhoz, nemtom igaz-e.
Én is akartam utólag olajnyomásmérőt bele, de mire kialakult volna az elképzelés, addigra összeraktam és erre már nem akartam várni ...
A pumpa fogaskereke, úgy néztem zsugorkötéssel van rajta, vagy valami hasonló (ragasztás), nem tűnt túl szerelhető fajtának, bár minden szétszedhető, én nem bántottam.
Megmértem mennyit tud, mikor nyit a szelep rajta és így nem botottam szét.
Tegnap lekerült a teknő, de a hajtókar csapágyakat már nem volt idegzetem kiszedni.
Az eddigi diagnózis vegyes érzésekkel tölt el.
Egyrészt sehol egy fém szemcse, és vizuálisan minden a legnagyobb rendben. Az összes hajtókar úgy áll a helyén mint ha most rakták volna össze a gyárban. Semmi lógás, kizárólag az a minimális tengely irányú mozgás.
Csere lesz így is úgy is, ha már kibányászom, de nem örülnék neki ha nem itt lenne a probléma.
Na de biztosat majd csak a kiszerelés után.
Ja egy kérdés, az olajnívó pálca tartója kijön a teknőből?
Már teljesen körbe tudom forgatni, de ki nem akar jönni az istenért sem.
Nem is lenne baj ha nem jönne ki, de nem fog szivárogni ott az olaj?
Ja, és még anno kérdezted hogy az olajpumpa fogaskerék mozoghat-e a tengelyen.
Hát nem tudom, de nekem is mozog. :-) Van egy kis lógása, de a tengelyt forgatja. Szerintem ez normális.
még nem teljesen, szellőztetni kell de nem tudom megoldani mert nincs garázsom , csak néha a szüleimnél.. lecseréltem az illatositót is mert már összekötötte az agyam annak az illatát a fagyálló szagával.. :)
kikell száradni ateljesen sztem a box. műanyagának, sztem az is magába szivhatta..
A tűzfal mögött középen van egy nagy vízelvezető, kb 4 centi az átmérője. Nekem ez többször eldugult (csillag garázs, nyáron fa alatt) végül a gumi dugót kiszedtem, azóta oké.
...ja: le kell szerelni az ablaktörlő karokat, utána férsz hozzá...
Ha elküldöd az autó adatait, megnézem, hátha találok valamit hozzá a gépemen, bár nagyon kevés cuccom van, mert lényegében az enyémhez vannak leírások, de tartalmaznak más típust is.
(évjárat, típus, motorkód...stb kellene, iiletve, hogy milyen extrákkal szerelt a verda pl: klíma, elekromos tükör...stb)