371-es, az alkalmas 3 és 15 kV-ra... Prága és Drezda között minden távolsági vonatot azzal visznek, de Drezdán túl már csak Lipcse felé jár, mert nem tud 160-nál többet.
Idén odafelé Breclav (a Pestről jövő gép a Chopin-t viszi tovább, és annak a Bécsből érkező mozdonya kerül a helyére), Brno, Prága és Drezda. Visszafelé Drezda, Prága és Pozsony. Prágában muszáj cserélni, mert a 371-esek nem alkalmasak 25 kV-ra.
Kis segítséget kérek. A METROPOL EN, mikor Berlinből indult német mozdony volt rajra, Breclavban már Szlovák mozdonnyal érkezett. Kérdésem melyik állomáson történt a mozdony csere ?
Kb. úgy mint ahogy a magyar szerelvény sem jár már Hamburgba, ha hinni lehet az ugyanninnen származó híreszteléseknek. A cím önmagában félinfó. Alapja van de nem eszik olyan forrón a kását.
Bár a "holnap" már elmúlt, de talán mást is érdekel:
Márciusban láttam közelről. Pont az érkező szerelvény mellett a peron másik vágányán állt a továbbmenő vonat, de nem lehetett csak úgy toronyiránt átmenni a másik vonat azonos kocsijába, mert egy vékony lánckorlát volt a vonat körül, és azon csak egy vagy két átengedési pont volt. Ott mindenki mutatott valami igazolványt vagy útlevelet, de aki láthatóan európai külsejű volt, azokra kb. annyira figyelt az ott álló egy szem rendőr/határőr, mint egy budapesti metróállomás bejáratánál az ott álldogáló biztonsági ember... Oyan is volt (fehér ember), aki nagyon kotorászott, aztán intett a pasas, hogy menjen csak be nyogodtan. A láthatóan ázsiaiaknál azért jobban megnézte, hogy mit mutatnak, de az is csak egy rövid ránézés volt. Az egész 3-4 perc alatt lement.
Annyi lenne a kerdesem, hogy ezt a salzburgi hatarellenorzest hogyan kell elkepzelni? Holnap megyek railjettel Munchenbe, gondolom a hatar ellenere eleg egy szemelyi.
Ha továbbmész akkor még olcsóbban jössz ki azzal ha Záhonytól a teljes útra megveszed a jegyet és Debrecenben érkezéskor kérsz igazolást útmegszakításról.
Ungvárról van közvetlen busz is Pestre, potom 12.700 forintért. :) <- Ezért is döntöttem a vonat mellett. Mert amúgy NY-Magyarországra kell eljutnom, de egy nap nem szeretnék ennyit utazni, ezért szakítom meg az utat Debrecenben.
Ilyen rövid távokon mindenki így megy néhány messziről jött turistát leszámítva.
Egy időben a nemzetközi menettérti (pl. Budapest-Csap-Budapest) olcsóbb volt a belföldi retúr+IC pótjegy+Záhony-Csap retúr kombinációnál. Persze a diákkedvezménynél már nem.
Ha jól látom, nem mehetsz végig, mert csak a hálókocsik mennek tovább Záhonyból.
Csapról elindul 2 ukrán háló és 1 magyar személykocsi. Záhonyban a 2 hálót ráakasztják az IC végére, a személykocsi pedig megy vissza a következő fordulóban Csapra. Aki nem a hálókocsikban érkezett, annak át kell szállnia.
Oké köszi, akkor ez így marha jó. :) Főleg mert diákjegyet tudok venni Debrecenig. :) Már csak valahogy jól csatlakozó busszal/vonattal kell eljutnom Csapig, és nem lesz gond.