indul a szezon, ha bárkinek bármi kérdése van jetski elektronikával, vagy bármi más jellegü gondja végre elkészült honlapomon kérdezhet, illetve megtalálja elérhetőségeimet. Bármikor szívesen segítek, bármilyen kérdésben :)
Hali.Olyan jet tulajt keresek akinek H betűs sea doo ja van.Egy kis segitség kellene nekem .Természetesen nem ingyen.Előre is köszönöm ha valaki jelentkezik. 302780260 Emil
Van egy Bombardier Gtx Di típusú jetem.Az lenne a problémám,hogy hiába tökéletes az akksi a motor nem indul.Nem forgat az önindító.Meg sem moccan.Mivel a jetet beszámítottam(legalább látok valamit a pénzemből),nem tudok sok mindent róla.Az akksi ki volt véve.Lehetséges,hogy riasztós és ezért nem indul be?(lehet nagy hülyeséget írtam)A kilóméteróra alatti kis piros led villog.Hiába nyomom nem megy.Volt már másnak is ilyesféle problémája?
En mar probaltam allos jetet. Nekem nem nagyon jon be, mert egy korabbi gerincserulesbol a jobb kezem nem az igazi. A barati korben van tobb is. Egy valamiben azonban megegyeznek a velemenyek. A Kawasaki stabilabb, konnyebben kezelheto. Persze nem azt mondom, hogy jobb mint a Yamaha, de tanulni talan a Kawa jobb valasztas.
Állós jet kapcsán nincs túl sok tapasztalatom. Úgy gondolom, hogy első körben azon kellene elgonolkozni, hogy mennyire erős gépet akarsz. 40-50LE vagy inkább egy kicsit vadabb. És akkor innetől kezdődik, mennyi pénzt szánsz rá. Kicsi gépeket már találsz 250e körül. Használt, egy kicsit kopott, de ha jól karban volt tartva, akkkor még akár frankót is ki tudsz fogni. Ezek is jók szórakozni, egy picit labilisak, nem tudsz velük repeszteni (megjegyzem nem is érdemes) nem tudsz kiugrani a vízből, de ettől függetlenül jó buli. Vagy nagyobb géposztály, és akkor itt már el tudnak szállni az árak. Tehát net, és válogass.
A használatról: magán kézben lévő tavak. Változó árkategóriában, Pest régiói a drágábbak, mínél messzebb mész annál kedvezőbb áron találsz tavakat.
Ezeken nem kell semmilyen papír. A Dunán vannak kijelölt szakaszok jetezésre, de ez már papíros verzió. De ha egy kicsit visszanézel a fórunba tavasz környékén volt erről szó.
A neten külömben szinte mindent megtalálsz. Nézd meg a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapját is.
Szeretnék venne egy állós jetski-t olcsón, csak hobbiként használnám, milyen gépet tudnátok ajánlani?? És, ha használni akarom, kell valamilyen féle vizsgát tennem hajózási célból, esetleg valamilyen dokumentumot felmutatnom, hogy én hivatalosan és büntetés nélkül jetski-zhetek?? Létszíves válaszoljatok a fórumon, vagy írjatok a: kisbek@citromail.hu-ra.. előre is kössz!!!
Az angliából behozot gépeket, akár csak a más országokból származókat honosítani kell.
A kapott adásvételive, amiben szerepelni kell annak, hogy a tulajdonos jóvahagyólag beleegyezik a gép , az adott országban történő lajstromból törléséről, valamint nálunk lajstromba vételéről. Na ezt le kell fordíttatni hivatalos fordító társasággal. Tudtommal az adásvételit is közjegyző, vagy konzulátusi ellenjegyéssel kell készíteni.
Ezek után lehet intézni bármit is. Ljstromba hejeztetés, vizsga, stb. Krva sok idő és mégtöbb pénz.
Tudtommal vannak egyszerűbb megoldások. Érdemes felkeresni jacht klubbokat, hajó szerelő műhelyeket. Boztosan tudnak segíteni.
A horvát használat kapcsán: A határon nevedre szóló jet levél (kölcsönadásit felejtsd el). A parton. A helyi kikötőparancsnokságon kell kérni driving licenc-et. Vagyis egy évre szóló biztosítással egybekötött vízhasználati engedélyt. Ezt köbcenti alapján számolják ki. Nekem 800-as GTX RFI-m van, kb:20e volt.
Ehez kell jet levél, útlevél, esetleg tengeri hajóvezetői. bár ez tudtommal nem kötelező.
A vizrerakást próbáld megoldani valahol, álltalában a kikötőben van rá lehetőség.
A kikötésért az-az ha vizen hagyod, fizetni kell.
Bár végül is a horvátok minden szarér levesznek lóvéval.
Barátaim sem találkoztak nagyon még hatósággal. Nagyon gondolkozom a Dunán, de utóbbi hetekben elég magas volt a víz, illetve a hordalék. Most pedig szerintem annyi k szúnyog lehet, hogy mire lerakod a gépet, kirántják az emberből az összes levet. Ha isten és a pátr úgy akarja megnézem a szalki tavat. Referálok!
Én a Tököli oldalon jeteltem mindig nem kevés órát de egy rendőrrel sem találkoztam. Papir persze nuku volt. Dunakeszinél vízre rakod és már szinte ott is vannak.
Sajna a tavalyi jet tó részt eladták és most kavicsbánya lett belőle. Így a jetesek átszorultak a másik tóra, egy lezárt részre (a sziget körül), most már kicsi a hely, hétvégén 10-15 jet esetén már megkockáztatom, hogy veszélyes is. (főleg nekem mint állós jetesnek aki még nem tud 80-al menni.:)))
Kafa képeket tettél fel. Szép a víz is. A nagy kaki az, hogy felénk - Érd környékén - sajnos nem nagyon találni olyan tavat, ami ha jetezhető, ne lenne tele. 4-7e-ig beugró. Vagy ha ráadásul bérletes, akkor megesik, hogy hétvégén csak bérlettel rendelkezők használhatják. A probléma a rendeletekben van. Sajnos a jet, mint vizi sporteszköz a nagy mogyoróországban tiltott dolog. Csak magánkézben lévő tavakon, illetve bizonyos kijelölt helyeken használhatod. És a legtöbb tó horgász "paradicsom". A két dolog pedig üti egymást. Úgyhogy az élet tele van kihívásokkal.
A Dunát csak azért pedzegettem, mert elég nagy vízvelület. Bár azt hallottam, hogy az uszadék tud tréfákat csinálni, ha nem veszed észre időben.
Tulajdonképpen, ha jól belegondolok, még Dunaújváros sincs messze. M6 kész, M8 híd kész. Mi kell még? Dögvész Demszkigrádon (pest) tovább tart átburcsázni.
Ha küldesz valami közelebbi koordinátát, miként lehet odajutni, szívesen megnézném valamikor.
En mar jartam Szalkon, tenyleg jo hely. A lerakast kicsit megkonnyithetnek, de a Dunan igy is sokat kell emiatt improvizalni, ez nem gond. A nagy elony meg a nyugalom , hogy nem kell a kozegtol tartani, allandoan fel szemmel azon lenni, hogy jonnek-e. En Fadd-Domborinal nyomulok a haverokkal egyutt. Hogy lekopogjam nem piszkalodnak a rendorok, de jobb felni mint megijedni. Itt a lerakasert 1500/nap kell fizetni, vagy 15 000 az eves dij. A lerakas egy volt komkikoto aminek nem nagy a lejtese, igy konnyu a vizreszallas. Bar most talaltunk egy Tolna melletti banyatavat, ami szuperjo, hiszen a kozegtol itt sem kell tartani es tiszta a vize. Bar ahogy az eletben van elobb-utobb itt is kitalalja valaki, hogy miert nem lehet jetezni. Mert erre az orszagra az jellemzo, mit hogyan nem lehet megoldani. Cornetto: nem talalkozhattam veled az A8 forumon?
Ha már ennyit írtatok jet-ező helyekről, nem akarjuk összeírni, hol, mennyiért és milyen lehtőségekkel lehet jet-ezni (rendőrmentesség vagy razzia veszély)
Ahova én járok:
Szalkszentmárton:
Dunaújvárostól a duna túl oldalán lávő bányató (sajnos annyira kevés jetes járt itt az utóbbi időben, hogy csökkentették a méretét átadták a pecásoknak)
Az ára emlékeim szerint 4-5.000/nap körül van+személyenként 300-400 ft
Az elektromos problémáról - hátha mást is érdekel - annyit, hogy a gép kis fordulaton rángat, kihagy. Aktívabb használat esetén nem érzékelhető a jelenség. Szóval kb:3500 fölött totál rendben van. A Jet-line-os Pálinkás Laci próbálta egy másik vezérlővel és természetessen megszűnt a probléma, tehát egyértelműen vezérlő. Azt, hogy az EMC, vagy MPEM, hibás azt nem tudta telljes egészében behatárolni. A dolog pikantériája, hogy a Bombardier a GTX RFI ezen szériáira nem épített ki computer csatlakozást. Ergo, marad a sötétben tapogatózás. Viszont a problémán feltúrbózva addig kutakodtam a hálón, hogy sikerült a www.seadoomanuals.net -ről, free letöltöttem egy 77M-ás PDF formátumú szervíz leírást. robbantott ábrákkal kapcsolási rajzokkal és egyéb nyalámságokkal fűszerezve. Bár a Bosch vezérlőről sajnos nem sokat ír.
A tavak kapcsán annyit, hogy nekem eddig a jet-line (Szigetszentmiklós), illetve a Lupa (Szentendre mellett) tavon volt lehetőségem jetelni. A Lupa egy kicsit viszont meleg lett. Ha információm nem csal, pár hete, hétközben volt egy legény aki megtalált egy gumimatracos fürdőzőt. Ettől felvillanyozva a Rendőrök azon a hétvégén kireppentek a tóra és jetenként 250 000-es távozáskor fizetendő belépőt szedtek. A fürdőzőktől csak 8000-et. Szerencsére a frankó idő miatt, nem voltam jelen.
A Dunát azért protezsálnám, mivel közel van, és itt Érd-nél 30km-es szakasz jetelhető. Ráadásul nem kell 5-7e-es beugrót fizetni. Csak hát igen, a papírok meglehetősen hiányosak. Sikerült beszélnem telefonon, azzal aki behozta a gépet 4-5 éve Franciából. Meglátjuk, -hátha talál valami poros papírlapot a padláson-, és akkor talán valamit lehet intézni hajólevél ügyben.
Egyik barátom öccse szokott a haverjaival lejárni, az érdi szakaszra, és azt monja, még nem találkoztak rendőrökkel. Pedig tudtommal annak a gépnek sincs semmi papírja. Az ellenőrzés takintetében, azt hallottam, ha bent van a gép a vízben, akkor már kiváncsiskodhatnak. Tehát vagy kihúzod a szárazra, vagy el kell tépni a búsba. Állítólag nem nagyon érik utól a jeteket. Csak hát Én már öreg vagyok bohócnak, nem vagyok kíváncsi a fogócskára, meg a bújócskára sem. Bár a faladik egy kicsit morbid, úgy gondolom. Tényleg mit csinál a rendőr a faladikból? Esetleg, ha a parton vagy, de akkor is fel a gépre és szevasz. Max lerajzol, miután 15x örbe hajoztad.
Csatlakozom az elottem szolohoz: Kis tulzassal birkozni kell a rendorokkel, bar mi a lerakohelynel utunk tabort es nem turazunk a jetekkel. Ha jonnek messzirol ki lehet szurni a jellegzetes hajojukat, de van amikor faladikkal kozelitenek. Ha latjuk oket kijovunk a vizbol. Ha nem mesz vele nincs miert megbuntessen. Bar az eredetet tudnod kell igazolni, kulonben elkobozhatjak a helyszinen. Ezt a radioban hallottam. Ha hajoleveled nincs is, legalabb egy adas-vetelit csinalj, amivel igazolod, hogy honnan szarmazik. Persze ha lopott akkor ez felesleges. Van esetleg lehetoseged zart tavon hasznalni ha van a kozeledben. Mi most egy parlagon hagyott tohoz jarunk, ami az autopalya epitesehez kibanyaszott fold helyen maradt. Ha elektromos problemad van akkor adj egy emilcimet, van egy baratom aki sokmindenre tud megoldast es radasul nem olyan horror aron mint a szakszervizekben. Szekszard mellett lakik az illeto. Remelem nem laksz messze!
Hát engem a Dunán minden alkalommal megállítottak volt olyan év mikor 6-7szer is, pedig minden papírom rendben van. Csak igazoltattak, meg a motorszámot ellenőrizték.
Ha nincsen a jetnek papírja azt messziről már kibökik, tavaly volt, hogy a parton álló jetski-t is megbüntették a bírság 15-300eFt-ig terjed. Jetskiseket nem nagyon kedvelik, hajóval eddig csak 1szer állítottak meg, pedig ugyan ott közlekedem vele ahol a hajóval.
Azt kérdezném -hátha valakinek van tapasztalata- ,hogy a Duna kijelölt szakaszain mennyire kekeckednek a rend szigorú őrei. Mivel a jetem sajnos nem rendelkezik hajólevéllel, egy kicsit tartózkodom a dunai atrakciótól. Vajon mit tehetnek, egy igazoltatás alkalmával, amennyiben a fent említett iratot nem tudom prezentálni.
Kíváncsi volnék a tapasztalatokra.
Illetve, ha van valakinek ötlete! 2004-es Bombardier GTX RFI-hez (kétütemű) keresek motorvezérlő elektronikát. Az új egy kicsit fájdalmas nagyon.
Eladó sorba került időhiány miatt egy:' 85le 96 évj Bombardier Gtx 650 jet. Volt magyar lajstromszáma de már nincs,futót adnék hozzá szintén papir nélkülit. Van rajta tankmüszer Mph-s sebességmérő , hátramenet. Ülésbőr csere Futostul 310000.-
Igen én is érdeklődtem felőle,és mondtam neki, hogy az olajinjektort ki kellene kötni és a benzinnel keverni az olajat,mert kb ilyen korban adja meg magát és mire kigyullad a lámpa az már késő lehet felújítani a motort. Erre hívott 2 hét múlva hogy igazam lett, és hol lehetne megjavítani, mert az új tulajnál elromlott, de nem gondoltam rá, hogy te vetted meg.
engem multkor megfogtak mert tiltott helyen jeteztem ,(nagyon normálisak voltak) mondom hülyeségből a rendőrnek mi van ha szlovákoknál kikötök? erre a rendőr semmi ők nem köthetnek ki max megjegyez de gyakorlatilag semmit nem tehet!!!
A legújabb trükk, hogy szlovákiában sokkal símábban megkapja a hajó mínősítést a jet és ha ott hajónak számít akkor itthon is! A tiszán kezdenek vígan jet-ezni szlovák gépekkel. Hajrá magyarország!!!!!!