Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Tudjátok mi az érdekes a kazanbol a vezerlobe három kapillar.cső.megy összesen egy a aramtalanito vészkapcsolónak. Ez a kapcsoló leold ha baj van.és.vissza kell kapcsolni, egy kapillaris megy a hofok orahoz, és egy megy.egy hokapcsolora ami a manual uzemnel kapcsol le 100foknal, na most.
A vész hőleoldo és a másik hokapcsolo sem tűnik úgy mintha kozolne jelét a vezerlovel, mindkettő 230voltot kapcsol, akkor honnan.tudná a vezérlő az automata módot?
van az két doc lentebb be van linkelve, ezekben szinte minden benne van, a rendeltetés szerű üzemről, addig jutottam ma hogy nem indul be az automata üzem elindul de aztán leáll mintha valamire tiltana vagy baja lenne, sok apróságot kiszűrtem, ezzel is előrébb vagyok
eddig kb egy fél napom ment rá, ehhez képest mikor 40órán át hibát keresek egy autón mert kihívás ...
Na én meg újat nem vettem még meg már nem is fogok, ebben az évben került be a pufi, a celsius vegyeshez, aztán celsius ment jött a bálás kazán, aztán ment a bálás jött a faelgáz, egy évben 3szor macerálni a fűtést, ennyi próbálkozást nem lehetne csak új összetevőkkel szponzorálni, és én úgy vagyok vele hogy inkább egy jó minőségű takarékosabb valami, mint egy új de gagyibb, ezért is passatban ülök nem swiftben
Annyira nem vagyok kétségbe esve mint amennyire látszik :D mert vagy kiváltom csőtermóval és mint eredetileg is víz hőfok alapján szabályozom a ventit, ez kerül 3500ft-ba, vagy cimbi megjavítja ha tudja a vezérlőt, ez anyag ár, vagy másik cimbivel építtetek mikrovezérlőt, felprogramozza, és csak érzékelőt meg kivezérlés reléket kell vennem, szóval van lehetőség,
egyenlőre szerintem kap egy c24 csőtermót, és kész is.
Honnan tudjam??? Nem vettem még lomis kazánt. Vettem viszont már lomis osztrák indirekt (+villany) bojlert. Azt az udvaron gyári nyomás alá helyeztem (6 bár vízoldali és 4 bár fűtésoldali ezt 2 napig) majd a cekászt is leellenőriztem. Ez után lett bekötve.
Mindennek megvan a módja.
Hogyan hogyan használod az más kérdés, ha biztonságosnak érzed (tudod) akkor jó.
egy kicsit kacifántos lenne azt a 20-25 kazánt tesztelni ami az eladónál volt, és arról nem beszélve hogy a faelgázoknál nem elég ha nem jukas, tudni kellene kezeli is egy egy tipust külön külön, és maxra fűteni, ez így nem járható út és lutri, vagy bejön vagy nem vagy nem teljesen, esetemben nem teljesen, de még így is egy új lemez kazán árában van és használható.
Mindenesetre baleset veszélyesnek nem nevezhető, mert ha egyfolytában megy a venti is és teljes kapacitással elvonom a hőt, akkor 78fok fölé nem tud menni, de most pl, egész délután venti nélkül is tartotta a 80 fokot, úgy hogy picit zártam el a kazánvédő ferdeszelepén.
Egyenlőre szerintem csak felfűtésre használom a ventit, és majd csőtermóval meg beállítással megoldom hogy venti nélkül is tartsa a 80fokot.
Nem tudom, mert nem néztem meg a kolléga honnan vette a kazánt. Ránézésre a vaterás osztrák lomisnak néz ki (nem megsértődni ha nem az) de azt szerintem is előtte kellett volna letesztelni.
Én ilyenkor elvből már nem nyúlok a fűtésrendszerbe bele. Csak az átmeneti időben (bár megy az enyém csak gázzal is).
Én mondjuk nem pont erre gondoltam...bár úgy emlékszem írta , hogy begyútt és úgy tesztel !!
És arra gondoltam, hogy az a tudat, hogy a gáz fogy , az új meg nem műkszik, és azt se tudni, hogy mikor lesz jó, vagy jó lesz-é.... nem éppen idegnyugtató hatású ! :-))
Betriebsart: Holz – alle Schalter auf AUTO; KEIN RGT angeschlossen, im Schaltfeld Betrieb „ohne RGTW“ stecken.Nach Netzeinschaltung bei kaltem Kessel und kaltem Abgas, leuchtet die gelbe Startlampe auf. Wird nun eingeheizt, kann der Ventilator über den Start-Taster gestartet werden. Überschreitet der Kessel nun innerhalb der intern eingestellten Anlaufzeit (1-33 min.) den auf 55°C eingestellten Wert der Anfahrentlastung, so läuft der Ventilator bis 7 K unter dem eingestellten KTR-Wert (60-95°C) auf der eingestellten Drehzahl. Danach läuft der Ventilator bis zum Erreichen des KTR-Wertes auf einer niedrigeren Drehzahl, die 70% der eingestellten Drehzahl beträgt (ebenfalls einstellbar), um dann beim KTR-Wert ganz abzuschalten.Wird aber während dieser Anlaufzeit die Anfahrtemperatur von 55°C nicht erreicht, so schaltet der Ventilator ab und die Startlampe leuchtet auf. Der Ventilator muss nun mit der Starttaste neu gestartet werden.Unter der Anfahrtemperatur von 55°C sind UP und SP blockiert. Wird die Kesseltüre geöffnet, schließt der Türkontaktschalter TKS und der Ventilator läuft dauernd auf maximaler Drehzahl. Ohne Anschluss eines TKS muss der Ventilatorbetriebsschalter auf MAN gestellt werden., um denselben Effekt zu erzielen. Bei dieser Betriebsart ist keine automatische Öl umschaltung möglich.
Jelmagyarázat:KTR = kazántermosztát
KTW = kazán hőmérséklet monitor
STB = biztonságiUP = szivattyú (kazán szivattyú vagy hőszivattyú)
SP = tárolási díj szivattyú (néha: második fűtőkör)
igen mindkettő áthidalva, az 5-6 ha égőfejhez van akkor azt nem veszi figyelembe mert van egy mód választó az elején hogy fa/ fa-olaj/olaj e a tűzrevaló, de próbaképp mindkettőt áthidaltam.
Most addig jutottam, hogy megjavítottam a start gombot, meg a lámpályában kiment az izzó de áram van, szóval:
fökapcs bekapcsol, kigyúlad a sárga lámpa, star gomb megnyom, és akkor el kezdi szaggatva adni az áramot a ventinek, és a zöld venti visszajelző is villog, egy pár másodperc után hallatszik egy kattanás és lekapcsol.
A leírásból még az derül ki hogy valahogy ennek tudni kellene variálni a venti sebességét, és nekem az a gyanus hogy a vezérlő hibás mégpedig ezen a részen.
Azt nem feltételezem hogy freki váltóval szabályzona fordulatot, inkább szerintem szaggatott árammal, mert a venti piszok jól csapágyazott és nagy rajta a lendkerék is így az áram szaggatásának lassításával gyorsításával tökéletesen lehet fordulatszámot szabályozni, de ez csak egy tipp.
Ami még furcsa hogy nem opcionális csak a rgt, viszont nem találom az ajtó kapcsolót, sem gyári helyét, bár ez nemhiszem hogy számít
Ha a keringető alatt a kazánköri keringető szivattyúra gondoltál (amely nem azonos a puffertartály és lakás közötti szivattyúval, illetve a laddomat/oventrop kazánvédő szivattyúval, akkor a kazán kapcsolja a szivattyút és nem csőtermosztát.
A venti akkor kapcsol ki amikor eléri a kazánköri vízhőfok az általam beállított értéket. Rendszerint 80-85 C fokra szoktam állítani.
A helyzet az, hogy én akkor is szoktam a kazánra tenni, ha nem lenne szükséges (van a pufferban tartalék). Ezt abból a megfontolásból teszem, hogy ha a kazánköri vízhőfok 50-60 C fok körüli, akkor elég hamar sikerül elgázosítás üzemmódra kapcsolni = vagyis elérni az általam beállított 80 fokos kazánköri vízhőfokot. Így kb 30-70 %-ra tippelek az elgázosítás üzemmód javára az égetés üzemmód hátrányára.
Ezt így gondoltam én is, egyébként magasabb lenne a füstgáz hőfok, az Atmosnak is van (ha jól fordítottam) gyári szabályzója, de azt csak külön rendelésre adják és arany áron van.
1 kérdés az Attackban van venti fordulatszabályzás, vagy állandó fordulatszámon mükszik?
Nekem az Atmosnál frekiváltóval (fordulatcsökkentés a ventinél) ill. a gyári "füstlassító" lemezek lemásolásával és berakásával lehetett a füsthőfokot kb. 150 - 190 C közé beállítani és így tovább tart 1 adag tüzelő.