Sötétben vettem észre, hogy parázslik egy kicsit a töltésvisszajelző. Fordulaton elalszik. Ma rámértem alapjáraton 13.8 V, emelt fordulaton 14,9 V, refi+ventillátor 4-es fokozaton, emelt fordulaton 13,7 V körül. Most akkor ez lehet feszültségszabályzó?
Ma kicseréltem a motor-, és váltóolajat, ill. a sebváltórúdszimmeringet. Na meg csináltam egy szelephézagállítást is és megpucoltam a légtömegmérőt is. Még a hangja is jobb lett.. ;)
Ha jól tudom mogyoródon van egy tömités készitő cimet sajnos nemtudok de őt ott mindenki ismeri. ő bármihez készit tömitést akár vörös rézzel is vidd a mintát és megcsinálja, remélem segitettem.
hubonak külön köszi de azért megkérdezem másoktól is
volt már aki sikoltatta a hengerfejet? nekem sajna 1mm kellett leszedni róla akorrozios nyomok miatt és a melegedés alapjáraton már csak emiatt lehet minden mást kicseréltem
vastagabb tömités meg nem létezik a felicia 1.3 hoz,,,
csak 1.6 és dizelhezvan
:((
brühühühüüüü
váltóbőrszoknyám müanyaggal(téves vaterás vásárlás miatt ) eladó
kanyarban ? hol erted pontosan ? vegyem le a kezik alol a takaro muanyagot,es a mechanikat szedjem szet ? a kis alito csavarokat is lekell teljesen szednem?
Az úgy elég nehéz. Persze nem lehetetlen. Kell hozzá két csavarhuzó és sok türelem és ovatosság. Fölül középen egy csavarhuzóval benyulsz a gumi alá és elkezded ovatossan kifesziteni a gumit a peremen kivülre. A másik csavarhuzoval melette 2.3 cm-re ugyanezt csinálod és igy mész jobbra az egyikel balra a másikkal. De nagyon ovatossan, érzéssel. Ha van az üvegen sérülés, felejsd el 90% hogy nem sikerül, ha nincs akkor sikerülhet. Nem árt egy segítő hogy amikor tényleg kint van akkor rátartson nehogy hirtelen kiessen és összetörjön. A segítő ne rángassa, feszegesse csak tenyérrel tartsa hogy ne essen le.
Ha kicseréled a kédergumit, akkor egyszerüen egy éles sniccerrel kivűlről levágod a peremet és kiemeled az üveget(elötte húud le az ablakfűtés saruit), ha meg akarod tartani, akkor egy tompa élű cuccal(mondjuk életlen kenőkés) aláfeszegetsz körbe kivűlről, folyamatosan benyomsz valami szilikon szerü cuccot, majd belűlről elkezded a kédert "átemelni" kifelé a fém peremen, amíg el nem érsz úgy a feléig...
Ha nem csináltál ilyet, sztem ne fogj hozzá, el fogod törni az üveget.
Mivel az eléggé valószínütlen, hogy hirtelen elkopott a fogasív, így a karban szorulhat a mechanika inkább. Burkolat le és szétszed megtisztít, megolajoz, össze...
leirom megegyszer hatha elkerulte a figyelmeteket : valaki segithetne aki ert a kezifekhez. van olyan gondom h legalabb felkell huznom 25-30 cm t h elso kattanas meglegyen. eddig eleg volt egy kicsit felhuznom,es mindjart az elso kattanas megvolt. Rossz lehet a fel fogaskerek ? vagy nemugrik ki a biztosito ?Szett lehet azt valahogy szedni ?
Sziasztok, előfordult már valakinél, hogy nagy melegben beragad a fék?A fékpedál felengedése után 1-2 másod perc mire megszűnik a fékhatás, olyan, mintha beragadna.Az elsők pedig fogva is maradnak egy kicsit.Csak akkor fordul elő, ha a kocsi sokáig a napon áll, ha lehűl, megszűnik.
Olyan gondom van az 1.3 benzines Feliciával, hogy mostanába nem akar megindulni. ( 120e km van benn, mindig karbantartva rendszeresen)
Nyomom a gázt de nem igazán gyorsul.
Mi lehet a baj?
Végre a 165-170 km/h megvan, többet nem is ment soha.
A másik gondom, hogy amikor hideg van 10-15 fok alatt valamiféle fogaskerék hangot hallok vagyis egy kis kotyorgást, de amint bemelegszik nincs semmi hangja.
Az igaz, hogy nincs fűtéscsap és állandóan kering a víz de úgy nem is tud lehűlni a víz benne. Ha ráadod a fűtést és bekapcsolod a fűtöventillátort 3. fokozatban, akkor látványosan lemegy a vízhőfok. Igaz, hogy utána megpusztulsz a melegtől az utastérben ;)
Valóban, ha túlmelegszik a hűtőrendszer akkor a fűtést célszerű rányitni. 120-as Skodánál ezt tettem anno, de úgy tudom, hogy a Felicsitánál a fűtő-radiátor körben mindig kering a víz, vagyis vízcsap nincs, csak a légterelést módosítgatja a fűtés-szabályzó gomb. Én ebben a tudatban vagyok, de, ha nem így lenne, homályosítsatok fel erről. Valamikor a 120-as Skodámnál azt csináltam, hogy 2 zacskó TRISÓ-t feloldottam vízben és ezzel töltöttem fel a rendszert. A termosztátot kivettem belőle és Bpestről elmentem vele Jászladányba meg vissza. rengeteg trutyi jött ki belőle. Ezután még vagy 3x teletöltöttem sima vízzel, aztán mentem vele rövidebb távon. Mindaddíg, míg nem volt habos a víz, amikor leengedtem.