Volt tavaly januárban a Pádison egy hasonló szitu, ahol Pozsgai Zoli autója tűnt el így az út szélén. A csörlős autót magához húzta, pedig az nem volt ennyire mélyen, mint Pinguru a képeken. + egy kocsival le kellett horgonyozni a csörlős kocsit, úgy is nehezen jött ki.
Könnyű így okoskodni, de ott Pingurunál valami nagyon durva lehetett, hogy így megakadt. Szinte úgy lehet elképzelni, mintha a kerekek valami függőleges falon támaszkodtak volna és a hátrafelé húzásnál nem emelkedett a kocsi felfelé, csak a támasztás irányába hátra, de az meg szilárdan tartott.
Mindesetre elgondolkodtató. Reméljük, nem lesznek a károk tényleg hatalmasak.
A fotón nem látszik, hogy ez egy igen tisztességes emelkedő, igen nehezen másztak fel a traktorral, továbbá a két kereke között ott volt aza bizonyos árok, azért volt egy kis para, ha becsúszik oda, akkor már fel is borult a trakesz.Annyira csúszott a traktor gumija, hogy amikor húztak nem lehetett megállapítani, hogy a kerék sűlyed, vagy a tengelyem hajlik. Igazából a daruzás segített valamelyest, de az csak fix szerkezet volt.
Az a helyzet, hogy ahhoz, hogy Kompihoz elmenjek, járóképessé kell tennem az autót. Holnap átnézem töviről hegyire, este írom a fejleményeket.
Ebben az esetben az A tartó felső gömbje a gyenge pont. Nem erre tervezték. Láttam már pár ilyen végeredményt, mindig a vontatás csukta előre a tengőt.
Tényleg durvák a fotók, nem gondoltam volna, hogy így ki lehet venni az autó alól a hidat...
Nem okoskodás, de annyit csak megpróbáltam volna, hogy keresztberakni a traktort, és ahhoz próbálni csörlőzni.
Bár, ha drótkötelek szakadtak, akkor az is kevés lett volna.
Keresd a pozitív oldalát: látod, hogy a lengőkarokon lehet erősíteni, és a bekötési pontokon, de a gl szemek bizonyították, hogy kibírnak akármit.
Azé csak megkérdezném a futómű építőjét - má csak viccből is -, hogy garancia, vagy valami? Azt nem mondhatja, hogy nem üzemszerű vót a használat...
Ahol tudok, segítek: Anikóéktól alkatrészt hozni, hozzám 10 percre vannak, hazafelé beugorhatok bármiért, csak szólj, mert aznap akkor szekérel megyek melóba. Mit szólnál, ha a szerdai buli helyett inkább egy szombati, szerelős találka lenne, -mint írtam, a 9.-10.e nekem nem jó- közös segítséggel az autód ügyében? ( Akár a Kompi műhelyében, akár máshol )
Nagyon szépen köszönöm a felajánlásokat és az együttérzést.
Én holnap nekiesek a kocsinak, lemosom az alját, utána visszateszem rugókra a kocsit és agyalok. Ahogy látom, a fékcső csúszott ki a helyéről, döbbenetes módon a héd közepéné lévő csukló egyben maradt, talán csak az egyik lengőkar semmisült meg, viszont annál a kitámasztó is eldeformálódott.
A kardán leszedem, ahogy néztem a keresz ugrott szét, vagyis hétfőn helyre tudom hózni, így lesz hajtás, a fék az kérdéses, az elsők jók. Beszélnem kell Gál Babával, hogy gyártson még egy lengőkart, lehet, hogy lemegyek hozzá és az alváz oldali részt átoperáljuk.
A féltengelyeket megnézem, az egyik elpattant, amikor hirtelen fogást talált a rácson. A váltó jónak tűnik, nem lóg semmi, az első tengelynél nem vettem észre problémát.
Ahogy néztem a gátlók kiszakadtak, elképzelhető, hogy vissza lehet hegeszteni a csavarját, korábban csináltam, hibátlan megoldás.
Ahogy telik az idő, rakom össze a részleteket, egyre optimistább vagyok. Tegnap éjjel már egy totálkárt vizionáltam, már végigfutott az autócsere projekt a fejemben, aminek nem nagyon örülök, nem szeretem váltani az autóimat, csak ha muszály. Valahogy mindegyik a lelkemhez nött.
Ha gondoljátok, szerdára beszólok a Texasba, dumálhatnánk, a jövő szombat nem tudom, hogy milyen lesz, örülnék egy kis segítségnek, de csupa olyan hibákat láttam, ami inkább anyagbeszerzést igényel, jövő hét végére lábra kell állítanom a vasat, dolgoznom kell vele. Amint vannak hírem, leírom.
Javaslat ! A megujult honlapra lehetne tenni egy olyan helyet ahol az elerhetosegeink vannak plusz a hely ahol alltalaban tarozkudunk illetve auto felszereltseg mentoezkozok stb.
Ha tudtad volna a szamom es hivtal volna biztos megyek. Vittem volna lacfureszt az osszes kornyezo fat kivagtuk volna es alapolcoltuk volna az autod. Ha egesz ejszaka ra ment volna, akkor sem szakitottuk volna le a hidadat.
Engem barmikor hivhat barki barhonnan! Megyek segiteni.
beszéltem ádámmal és abban maradtunk hogy jőttők. aki nem sajnálja az autoját az ott lesz. ez a táj dimbes dombos amelynek van északi és déli oldala. tehát hol olvadt a talaj hol fagyott. én mindenesetre ott leszek és viszem a 4 holáncot is.
En sem megyek. Kompi beszamoloja meg Pinguru kepei utan abban maradtam magammal, hogy nem akarom szetszaggatni / osszetorni az autot. Raadasul lazas a gyerek, es nem nagyon akarom itthon hagyni.
Persze a masik oldalrol meg eleg neccesen hangzik, hogy lefujjuk a terepjaros turat, mert sz@r az ut. Ha ezt az offroad forumos japo kollegak kiszagoljak, akkor kapunk a pofankra. :-)
Én úgy vettem ki Kompi szavaiból, hogy a holnapi túra elmarad, illetve eltolódik "Valentín napi túrának".
Nekünk van egy "B" terv ami életbe lépett (névnapozni megyünk).
A mai bejárás alapján nincs sok értelme a technikát kockáztatni, főleg mert sok túrázós autó nem rendelkezik még MT gumival se.
Ha lesz egy maroknyi csapat aki mégis nekivág, akkor sok sikert, és a Jack mellé ne felejtsétek a fényképezőt is betenni.
Ezt most sajnos kihagyom, mert a csörlő a garázsban nem sokat segít, és ugyan van MT-de már a végét járja, viszont a gyári záron kívűl (még) mással nem tudok operálni.
mindenképp javasolt SŐT kőtelező a 4 db holánc. az autokon bekővetkezett károkért felelősséget nem vállalok. mindenki jol gondolja meg. -lásd pinguru-. és azt sem tudom megmondani hogy mennyit megyúnk és meddig. aki tud hivjon fel.
Keskeny volt az árok és helyenként volt benne egy szűkület, amit nem lehetett látni, sár borította. A traktor is megakadt, így nem lehetett érezni, hogy a traktor miatt nem megy, vagy a kerék volt elakadva. Jópárszor volt ilyen helyzetem, mindig a Jack-el kezdtem, illetve az ásással, mint most is, de egyszerűen nem lehetett betömni az árkot semmivel, kb 10 centi hiányzott attól, hogy kiemelhessem teljesen. Beálltam a ködörbe és derékig elsűlyedtem.
Nekem az a tanulság ebből, hogy nem lehet kellően felkészülni egy elakadásra, a fél autóban mentőfelszterelés és szerszámok voltak, amiket mind használtam 9 órán keresztül. A traktorosok a felénél feladták, csak szolidaritásból maradtak, jó arcok voltak, de volt olyan pont, hogy én is csak néztem ki a felyemől, mert bár benne nem volt semmi. Kívülről nézve nem volt túl bonyolult a helyzet, aránylag könnyen elakadtam.