Csak megmondom őszintén kipakolni a motor körül mindent, lekötni az üzemanyagot, leengedni a vizet, leszedni a váltót a kipufogót ráadásul úgy, hogy a motortartó bak leszereléséhez még alá is kell támasztani a motort, ja és kell egy motor kiemelő zsiráf úgy, hogy az autó előtt csak laza 1 méter helyem van... na ezt nem akartam első körben bevállalni.
Nyugtával a napot, de ha szerencsém lesz, akkor megúszom a csapágycserékkel a motor alsó részének felújítását.
Ha nem is ez a kopogás oka, akkor is időszerű volt, ugyanis megmértük a kopott csapágy rádiuszát egy mérőgéppel, és átmérőben mérve a két félben 1,2 mm kopás van. Ha ez igaz, akkor már csak idő kérédse lett volna hogy elforduljon a csapágy a csap körül,és akkor főtengely kuka.
Egyébbként elég mostohák a körülmények így az alsó szerelésnél, de egy Meganos kolléga még aknát se használt, csak kerekes deszkát mint az amerikai filmekben. :-)
Ja még egy érdekes történet.
Felhívtam egy barátomat hogy nem-e tud csapágyakat, mert akkor nem kellene futkoznim ide-ode.
Hát azt mondta hogy megkérdezi a helyi Renault szervizet hátha van nekik kéznél gyári.
Na a válasz: "Mi nem szoktunk motort szétszedni. Az nem úgy van ám. Mi csak kiszedjük aztán elküldjük felújításra."
Most vagy én vagyok nagyon vakmerő, vagy ismét egy jó reklám a szakbarbárszervizeknek. :-D
Így hogy arrébb volt 1-2 foggal a vezérlés indult a motor?
Elvileg nem kéne neki.
Lehet hogy akkor nálad elment a vezérlés, és az verte szét a csapágyat.
Nem akarom kiszedni a motort. Még mindig. :-)
A nyugvó csapágyat egyesével cserélem majd. Az alsó fészekből szépen kiszedem, a felsőből meg a tengely körül óvatosan kifordítom. Egyik ismerősöm mondta ezt a trükköt, nem egyet csinált már, és még egy autó se jött vissza. Szóval elvileg működik.
A hajtókar csapokat látva nem gondolom hogy a nyugvókkal baj lenne. Ha az ovális akkor csere vagy köszörülés (ha lehet), de nem gondolom hogy ez probléma lenne nálam.
Ezt csak azért akarom megcsinálni, mert ha már szét van szedve, akkor legyen kicserélve az is.
Nem akarok fél év múlva ismét ezzel foglalkozni. :-)
Sziasztok! Valaki cserélt már szervó szivattyút? Az egyik ismerősöm megánjára kellene. 1.4 16v. A szerelő azt mondta,hogy a felújított 70 000, az új 170 000, de a felújított csak 6 hónapot bír. Kilométer kevés van benne, 100 000, de tuti mert első gazdás az autó. A meghajtó tengelynél jön az olaj és tiszta retek ott minden a rárakódó portól. Nem számottevő az olajfogyás,de előbb, utób csak megadja magát, szóval jó lenne rendbe tenni.
Tegnap már írtam egy litániát, de elszállít úgyhogy most rövidre fogom. :-)
Email átment, köszi szépen.
Vezérlést megmondom őszintén nem néztem, de ha ugrik egy két fogat attől talán nem kéne már utána pöccre indilnia vagy rosszul gondolom?
Tegnap kiszedtem a hajtókar csapágyakat.
Ugyan nem néznek ki olyan szarul mint a tieid, de van amelyikben már a közepe bronzig kopott, és van egy minimális válla is.
A köröm picit elakad benne.
A jó hír, hogy a főtengely csap hibátlan. Tükör fényes, sehol egy karc vagy bármi ami káros lenne.
A hajtókar horony, amiben a csapágy van kicsit szarul néz ki, de a felülete sima.
Mind ha olajlerakódás lenne rajta, de a köröm nem akad el sehol.
Beszéltem a Kacsóékkal, most el kell küldenem egy hajtókar csapágyat hogy mértet vegyenek róla, és küldik az újat.
Ha már kibonottam kicserélem a főtengely csapágyakat is, csak az a bajom, hogy mehetek vissza a kocsi alá, mert abból is kell nekik egy mintadarab. :-)
Ebből a hétévgén már nem lesz pite.
Ha minden megvan összerakom, aztán izgatottan várom a feljelményeket.
De sajnos félek hogy még nem lesz vége a dalnak, mert ezek a csapágyak bár szarul néznek ki, de szerintem (modnjuk tényleg csak szerintem) nem kellene ilyen hangot adnia.
Sima lökhárító festékkel szokták festeni.Van spré verzió (ha úgy tetszik spray).Van literre is autó festék boltban,ha van pisztojod,vagy meg tudod fújatni valakivel azzal jobban jársz,erősebb.Milyen motor ez pontosan? Az Olaszból érkező motorok 90%-án ki vannak fakulva a műanyagok rendesen.
Kedves Mágus, egy dolgot tarts figyelembe, itt is sokkal több a read-only, mint a valóban írogató topik tag. Visszafogott önbizalommal rendelkező grafománok is feltüntek itt már az évek során, nem kevesen. Mindenkitől csak az a kérésem, hogy legalább ne vezessük félre az érdeklődöket, még ha segíteni is szeretnénk...
Nem baj, ha nem érted mi a bajom a kezdő hsz.-eddel.
DE
ad1. sajna ez egy nyílt fórum és akkor írok ide, amikor szeretnék.
ad2. a következő személyeskedésed után megkérdezzük a moderaturát, hogy egy eddig csendes fórumban a hangnemed megengedhető-e. Deal?
Kedves Garfield szerintem már elég sokan unják a probálkozásaidat nem neked szolt a dolog !! Te önts amit akarsz bele ! Jó lenne ha akkor szolitanál meg ha valami értelmeset is tudsz hozzáfüzni a dologhoz!köszönöm!
- A literes kiszerelésűn, amit én vettem, azon sem volt, hogy hány fokos. Gyakorlatilag semmi infó nincs rajta a szokásosokon kívül.
Utánajárás során kiderült, hogy 36 vagy 39 fokos, már nem emlékszem, de szerintem 36. Szóval ez sem túl tömény. Színe zöld. Egyébként szerintem csináld azt, amit a kollega mondott, 1l tömény, aztán a többi mehet a 5l-ből, amíg meg nem telik.