Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83787

"De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye)..."

 

Megint egy olyan dolog, amit a médiákból az egész ország rosszul "vett le" (persze a "tálalással" is gondok voltak).

 

A "rutin" (járműkezelési) vizsga nem szűnt meg, csak egybeolvadt a forgalmi vizsgával. Ugyanúgy lett, mint régen volt. Én 1982-ben vizsgáztam, az úgy nézett ki, hogy kocsiátvétel (elindulás előtti teendők), rutinpálya a Népligetben, egy-két feladattal (célmegállás, beparkolás jobbra-hátra, megfordulás Y-ban), majd rögtön ki forgalomba (Vajda Péter-Delej utcák, jobbkezezés és társai). Aki a rutinpályán megbukott, már ki se vitték a Ligetből, lehet újra próbálkozni. Tulajdonképpen ez a rendszer jött vissza, csak az szűnt meg, hogy külön napon, külön vizsgajelentéssel lenne a járműkezelés és a forgalom.

Előzmény: Mádi Gerg (83784)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83786

Láttam legutóbb, hogy ugyanazon a rossz helyen van a mosónál és szembelévő ajtót (aminél át tudnál hajtani) még mindig elálják a csarnokban, vagy kívül.

Előzmény: Cpt.Dave (83780)
Laszlocsik Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83785

A foton látható Ik 256-os a bukaresti közlekedési vállalat (RATB) busza, ahol ma az autóbuszpark többségét Mercedes Conectok, illetve Citarok teszik ki, igy valoszinű, azért kapott ilyen homlokfalat, elég furcsa látvány, de történnek ilyenek. Látszik, hogy Bukarestben volt javitva a busz.

Előzmény: Zsoltikarus (83707)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83784

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy ennek ellenére (hogy több minden lenne) legyen olcsóbb :D 

 

Vagy fel kéne ébrendni? :( 

 

Buszosnál még nem igazán tudom mi a helyzet, de autós jogsinál egyértelműen csak a pénz az, ami számít. Akinek van, annak van jogsija is. Ez sajnos nem tetszik. 

 

Lehet, hogy nem elsőre megy át, a hülye gazdagék fia, de aki pl. 3x megbukik KRESZből, azt én 1 évig nem engedném a közlekedésbe. Lehet azt mondani, hogy "de már megtanulta", én erre válaszként azt mondanám, hogy bemagolta. Az meg nem egyenlő, mivel az ember fejéből a bemagolt dolgok 2hét alatt kimennek. 

De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye) megbukik az illető 5x. 6.-ra átmegy. Ez nem azt jelenti, hogy megtanulta, és már 100%-osan tudja kezelni az autót, hanem hogy 6közlekedési helyzetből 5öt nem tud megoldani. 

 

Természetesen aki elsőre átmegy, az sem tudja kezelni még, de talán mégis jobban, magabiztosabban mondható, hogy átment a vizsgán. 

 

De a sávtartó, automata parkolást segítő, hegymenet aszisztensz' rendszereket is tiltanám befelé. Aki nem tud parkolni, az ne vezessen, de még utasként is csak hátra üljön :) 

 

Megint eltértem a témától, a topik témájától, de buszos téren nincsenek tapasztalataim, így olyat írok, amibe kicsit jobban belelátok. Ha zavar, szóljatok!

Előzmény: RIKA424 (83783)
RIKA424 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83783

Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:

- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)

- óvatossága?

- intelligenciája?

 

Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.

 

----------------------------------------

 

Lehet.

ahogy ma már képeznek ki csak szimulátoron Airbus-320-as pilótát úgy, hogy életében nem vezetett kisebb repülőgépet mindjárt a 160 üléses gép amin életében először felszáll.

 

----------------------

 

A "C" kategóriás gyakorlat azért is jó ha van, mert a kezdők balfaszságait az eber fia nem személyszállító buszon követi el hanem régebben Roburon, IFA-n, manapság Ivecon vagy MB-n.

 

Ezek a tükörtörések, meghúzások, lerobbanások lámer problémákkal,  jobb ha 7,5 tonnás akármivel történnek meg veled mint 40-60 utassal a hátad mögött.

 

A buszvezetéshez még több pálya alkalmassági vizsgálatot csináltatnék.

Nem annyira az ügyesség vagy annak hiánya a fontos.

az ügyesség gyakorlattal bepótolható.

 

A felnőttség, érettség a legfontosabb a buszvezető kiválasztásban.

 - kerülje a hirtelen elhatározásokat.

 - az átlagnál legyen sokkal nyugodtabb, halvérűbb,

 - legyen szélsőségektől mentes gondolkodású,

 - kritikus helyzeteket NE akarjon mindenképpen megoldani,.

 

Ezek a legfontosabbak.

 

az összes többi, tárgyi tudás, rutin, ügyesség, műszaki hozzáértés megtanulható.

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (83772)
RIKA424 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83782

.mifelénk békés megyében biztos túljelentkezés van.

 

--------------

 

Győr-Sopronban  és Vas megyében meg hiány

Előzmény: jzv-693 (83761)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83781

Az a hirdetés konkrétan úgy szólt, hogy jogszabály változás miatt már nem kell a C, nem mi kombináltuk ki. :)

Előzmény: John Howard (83767)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83780

Hasonló a helyzet. 2 év B után 0km C majd D és rögtön mélyvíz. De mint itt is 20 napokat dolgozik az ember. havi szinten kb 2000km tisztán városi vezetés, amivel elég hamar bele lehet rázódni, de kell hozzá érzék is. Kollégám állítólag nemzetközizett is C-vel meg D-vel mielőtt idejött, mégis a tolatással hadilábon áll, míg én már az átvizsgálóból 1 lendülettel tolatok ki. Az átvizsgálót meg szerintem nem kell neked ecsetelnem. Én kifejezetten élvezem ha "játszani" kell a busszal. Szeretem a kihívásokat.

Előzmény: Törölt nick (83777)
=D Doma Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83779

szép lett.. csak az a bkk logo.. nem lehetne a jobb index fölött a szélvédő alján? van még 200as amin már rajta van?

 

a neonsárga matricák hátul magánakciók, vagy idővel mindek lesz? pár gyors7-173ason láttam.. mondjuk olyan is volt amin a reklám le is takarta :D

Előzmény: kopaszkapitany (83754)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83778

Egyébként gondoljunk csak bele! Aki trolira megy 21 évesen szinte friss B kategóriával? És mégsi elvezeti a szűk belvárosi utcákon a buszt. C kategória mint feltétel a D-hez leginkább a dízel technika miatt volt szükséges azok szerint akik a jogszabályokat így hozták meg (legalábbis én így emlékszem egy nagyon régi BKV oktató filmben ami a trolisoknak készült, régen láttam már...). És nem méretek miatt.

Előzmény: Racilaci (83772)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83777

Én a Honvédségnél csináltam meg a C-s jogsit, majd a forgalmi vizsga után én teherautót többet nem vezettem (hazudok, mert pár éve biztonságból úgymond jött egy E kategória...). Sőt tovább megyek, akkor még autóm sem volt (családban sem nagyon), így ha volt összesen 1 ezer km a lábamban amikor kézhez vettem a D kategóriát, sokat mondok.... Ezután jött 10 év 6 hónap buszozás menetrendszerintin, különjáraton maszeknál (mellékes, ez a mai napig megvan). Lentebb írtam, hogy nagyon sokáig szóló busszal dolgoztam, amíg nem raktak csuklósra. De hazudtam. Második héten dolgoztam, mire délutánra bementem és két csuklós tartalékot kivéve nem volt semmi, egy 280-assal vettem fel a munkát. A forgalmista pedig kiküldött olyan vonalra, ahol a vezénylővel mentünk végig a Volán Ladájával (Volán Taxis időkből maradt...) egyszer (oda meg vissza). Város ismerettel sem nagyon rendelkeztem, nagyszüleim éltek csupán a városban (persze sokat buszoztam meg minden, de nem tudtam az adott helyeken a tippeket, trükköket hogyan forduljak, stb). 23:45-kor raktam le a buszt a telepen. Nagyjából mire kiértem a Finomszerelvénygyárhoz (Berva), már éreztem a kocsi végének a mozgását (a 260-hoz képest).

 

Soha nem volt saját hibás balesetem, koccanásom (hülye autós miatt, aki nem adta meg az elsőbbséget, meg vak kolléga miatt aki beletolatott a buszomba volt több is), sem helyi járaton, sem helyközin, sem távolságin, sem különjáratban. Nem törtem meg egy buszt sem, soha nem húztam meg sem a 260-as méretét, sem a Volvo 7700-at sem az utolsót ami még hosszabb ideig a kezeim közé vettem (Ikarus V187). Soha egy utastól sem hallottam vissza, hogy állatul vezetek, senki nem szólt be emiatt (egyébként is kevés konfliktusom akadt az utasokkal).

 

Konkrétan a kérdésedre nem tudok válaszolni, mi kell hozzá. Én szinte nulla vezetési tapasztalattal ültem be a busz Volánja mögé, azon tanultam meg vezetni, kezelni a helyzeteket. Talán mert a rutin hiányzott az átlagnál is óvatosabb, körültekintőbb voltam? Nem tudom. Azt sem tudom, ha szállítok évekig sódert, akkor milyen lett volna. Egy biztos: lett volna már valamennyi vezetési tapasztalatom és nem egyből a busz kormányánál kerülök a mélyvízbe.

 

Autót a mai napig havi szinten maximum 2-szer ha használok (nejem használja a kocsinkat), teherautót/nyergerst a tanfolyamok óta szinte nem is, autóbuszt pedig jelenleg hetente/kéthetente különjáratot.

Előzmény: Racilaci (83772)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83776

Miután nem szállítasz utast, illetve árut, ezért nem kell.

Előzmény: ikarinátor (83774)
Dante001 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83775

"Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi hogy..."

 

Minden fejben dől el.

Előzmény: Racilaci (83772)
ikarinátor Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83774

Tévedés, az új jogszabály értelmében saját tulajdonú teherautó esetén is kell GKI.

Előzmény: torqmatic (83773)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83773

Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI.

 

Ha hivatásos gépkocsivezető akarsz lenni, akkor valóban nem, de ha pl fejlesztőmérnökként csapatsz teherautóval, busszal, akkor elég a sima C, illetve D is ;)

Előzmény: Cpt.Dave (83766)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83772

Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:

- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)

- óvatossága?

- intelligenciája?

 

Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.

 

Előzmény: buszosjocó (83770)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83771

Viszont ha úgy nézed, hogy Bécsben 3 hónap alatt megkeresed...

Előzmény: torqmatic (83764)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83770

Szóval alsó hangon félmillió körül van, ha mindent megcsinálsz elsőre. Aztán dolhozhatsz 120-130 nettóért - a hülyének is megéri, nem? :P

 

Ezt nézhetjük többféleképpen is. A buszvezetés egy elég veszélyes üzem, nagy értékű a jármű önmaga is, de ez teljesen jelentéktelen, az utasok épsége semmiben sem mérhető érték. Ezek a vizsgák azért eléggé megszűrik az embert. Én hála Istennek, ezeken a tanfolyamokon, vizsgákon nemigen találkoztam olyan emberrel akire kapásból rámondtam volna, hogy na ne, de azért akárki mégse üljön oda, én úgy gondolom. Az sajnos, egy másik dolog hogy ezek a képzések mennyire költségesek, de gondoljunk csak az orvosokra például. Ők mennyit tanulnak, és fizetnek azért hogy orvosok lehessenek... És sajnos ők sincsenek megfizetve...

Előzmény: torqmatic (83764)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83769

A támogatást úgy értem, hogy regisztrált munkanélküliként sem kaptam semmilyen támogatást....

Előzmény: buszosjocó (83768)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83768

Az az ördögi kör, hogy ahhoz, hogy mehess D-re, lennie kell C-nek, de a C-hez, meg kell a B. Így "rákényszerülsz" a kategóriák lerakására. De véleményem szerint ez így nagyon is helyes. Csak nagyon drága. Nekem volt szerencsém mindenféle támogatás nélkül megcsinálni ezt. Ment is a tanya, nyári keresetem, meg nagymama spórólt pénze is hogy teljesüljön az álom...

Előzmény: Racilaci (83763)
John Howard Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83767

Ne dőljetek be ennek a kósza hírnek! Valamelyik Volán hirdetett így felvételt, hogy B kategóriával venne fel embereket, és kiképezné őket buszvezetővé. Viszont képzési időnek közel fél évet jelölt meg, holott egy "szimpla" D tanfolyam csak pár hét. Tehát erősen gyanítható - s mivel a jogszabályi háttér nem változott, továbbra is B-C-D sorrendben, egymásra épülnek a kategóriák, biztosan így is van -, hogy itt kombinált C-D tanfolyamról van szó, természetesen aláírt több éves "hűségidővel", a képzések költségét valamelyest ledolgozandó. De mivel ezt a felvételi hirdetésen nem tüntették fel, elkezdtek menni a továbbgondolkodások, hogy "jé, most már nem is kell C az autóbuszhoz?" De igen, továbbra is kell...

Előzmény: torqmatic (83765)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83766

Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI. Tehát kapásból 350e-nél járunk. Feltéve ha van biztos állásod és a C-vel nem kívánsz dolgozni mert akkor mehetsz D-re és akkor csak a D GKI-t csinálod meg. C GKI után a D kiegészítő már "csak" 90e. A D 200e alatt szerintem nagyon optimista.  Én a C+GKI-t munkaügyin keresztül csináltam ott valami 360e körüli összeget láttam szumma de kellett a PÁV meg egyéb apróság ami tovább emelte. A D+GKI (kieg.) ha jól emlékszem 300e körül jött ki. Igaz ebben volt egy forgalmi vizsga bukta (hosszú történet) de ugye egy forgalmi vizsga valami 30e! A lényeg hogy marha drága még úgyis hogy esetleg mindenen átmész elsőre.

 

AMúgy ezt már én is hallottam.

Előzmény: torqmatic (83765)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83765

Mondjuk a múltkor mintha valami olyasmit olvastam volna, hogy a D-nek már nem előfeltétele a C, szóval akkor az lejön belőle.

Előzmény: torqmatic (83764)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83764

Hát, úgy hozzávetőlegesen...

- C jogsi: 180 e

- D jogsi: 180 e

- GKI: 140 e

- PÁV II: 10 e

- további adminisztrációs szarságok, orvosi vizsgálat, stb: néhány 10 ezer

 

Szóval alsó hangon félmillió körül van, ha mindent megcsinálsz elsőre. Aztán dolhozhatsz 120-130 nettóért - a hülyének is megéri, nem? :P

Előzmény: Racilaci (83763)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83763

Olvasgatom itt ezt a beszélgetést, elég érdekes. Egy B-kategóriás jogosítványból kiindulva mennyibe kerül, mire valaki menetrend szerinti buszt vezethet?

Előzmény: jzv-693 (83761)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83762

Látom, volt ezüst spray is.

Végre valami kézzel fogható is készült, gratulálok.

Előzmény: P.Box (83760)
jzv-693 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83761

igazat adok  buszosjocónak.nekem is meg van D-re,csak még nem mertem  elmenni jelentkezni:1.nincs lóvé személy szállitó tanfolyamra.2.biztosnak tűnő helyem van.3mifelénk békés megyében biztos túljelentkezés van

P.Box Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83760

Ez is a program része volt, de még sok apróság is, ha megnézed.

Előzmény: 504LACI (83759)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83759

Lemostátok és felpolíroztátok?

Előzmény: P.Box (83758)
P.Box Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83758

Ilyen volt... pár ember összefogott... ilyen lett! :)

Előzmény: 504LACI (83757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!